Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
4

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Σιλβί Γκιλέμ - Ακραμ Καν

Είναι μια από τις μεγαλύτερες χορεύτριες όλων των εποχών. Η μεγαλύτερη της εποχής μας. Αντισυμβατική και ασυμβίβαστη η Σιλβί Γκιλέμ, δεν έπαψε ποτέ να εξελίσσεται. Είναι ίσως η μοναδική χορεύτρια κλασικού μπαλέτου που μεταπήδησε στο σύγχρονο χορό και υπηρετεί το είδος με τόση ένταση, πυκνότητα, ποιότητα και επιτυχία.

 

Για τη Σιλβί Γκιλέμ, πριν από κάθε εμφάνισή της, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, γράφονται χιλιάδες σελίδες. Στην πραγματικότητα πέραν της εκρηκτικής εξόδου της από την Όπερα του Παρισιού και τις ηχηρές αρνήσεις της στην αρχή της καριέρας της, γνωρίζουμε πολύ λίγα για την ισχυρή προσωπικότητά της.

Τα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε μέχρι σήμερα τα έχει περάσει μέσα σε ένα πυκνό πρόγραμμα σκληρής δουλειάς. Πότε-πότε αφήνει μια χαραμάδα για να μιλήσει για την Ιαπωνία, την αγγειοπλαστική, την κηπουρική, αυτά που θέλει να καταφέρει να κάνει όταν κάποια στιγμή αποσυρθεί.

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
«Μαργαρίτα και Αρμάνδος»
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Στην Ιαπωνία

Μπορεί να λέει όχι όποτε θέλει, να καθορίζει μόνη της τις εμφανίσεις και το πρόγραμμά της, να έχει απόλυτες απόψεις, αλλά είναι η πρώτη τη γυναίκα στο χορό που κατόρθωσε να αρθρώσει τις απαιτήσεις της. «Σε ολόκληρη την ιστορία του χορού οι χορεύτριες επιτρεπόταν να έχουν τα καπρίτσια τους, ενώ οι χορευτές είχαν τις πραγματικές απαιτήσεις. Από την άλλη, όταν μία γυναίκα εμφανίζεται ν' απαιτεί, της κολλάνε αμέσως ταμπέλες» δηλώνει συχνά.

 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Κεραμική η μεγάλη της αγάπη μαζί με την κηπουρική

Η Σιλβί Γκιλέμ θεωρεί τον κλασικό χορό μεγαλειώδη. Όμως, το ανήσυχο πνεύμα της δε μπορεί να περιοριστεί στο περιορισμένο ρεπερτόριό του. Ψάχνει πάντα για τον τέλειο ρόλο και στην περιπέτεια του σύγχρονου χορού προχωρεί με εφόδιο την πείρα και τα προσόντα της για να εκφράσει με μεγαλύτερη ελευθερία τα συναισθήματά της.

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter

Γεννήθηκε το 1965 στο 11ο Διαμέρισμα, μία εργατική περιοχή στο Παρίσι, από πατέρα μηχανικό σε γκαράζ και μητέρα γυμνάστρια. Το 1976 το όνομά της είχε συμπεριληφθεί στη λίστα της εθνικής ομάδας ενόργανης γυμναστικής της Γαλλίας για τους Ολυμπιακούς του Μόντρεαλ.

 

«Όταν ήμουν παιδί, και έγινα 11 ήξερα ότι όλα θα τελείωναν με τη γυμναστική. Επιπλέον ήξερα ότι η καριέρα μου στη γυμναστική θα τελείωνε μετά την εφηβεία. Έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ με το χορό που θα διαρκούσε περισσότερο, αν και δεν είχα το σκέρτσο που έχουν όλα τα μικρά κορίτσια όταν θέλουν να γίνουν μπαλαρίνες. Από τη γυμναστική είχα έτοιμο σώμα για μπαλέτο. Άρχισα να χορεύω πολύ σύντομα. Είχα δυνατά χέρια από τη γυμναστική και έτσι ανέπτυξα μια τεχνική για να κρατήσω λεπτά τα χέρια μου και να αναπτύξω την τέλεια σιλουέτα. Μακριά πόδια, ευελιξία, δύναμη, μαλακά χέρια, έκφραση. Αρμονία».

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Γυμναστικές επιδείξεις

Μπαίνει στην Οπερα του Παρισιού και στα 19 της ανακηρύσσεται etoile από τον Νουρέγιεφ, μετά την ερμηνεία της στη «Λίμνη των Κύκνων». Το δίδυμο Νουρέγιεφ - Γκιλέμ φέρνει την Όπερα του Παρισιού στο προσκήνιο. Δυο ντίβες του χορού, εξίσου ταλαντούχες, συνεπαρμένες, επίμονες, απαιτητικές.

 

Τον Οκτώβριο του 1986 χορογραφεί ξανά την Cinderella. Μόνο για εκείνη. Την σκηνοθέτησε και ουσιαστικά έγινε ο Πυγμαλίωνάς της. Εκείνη όμως ήξερε ότι δε μπορούσε να είναι υπάκουη και πειθήνια. Ο Νουρέγιεφ λάτρευε τον ατίθασο τρόπο της, έναν τρόπο που του έμοιαζε.

 

Στη ζωή της ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ ήταν τα πάντα: μέντορας, πατέρας. Δεν υπάρχει συνέντευξη να μην αναφέρεται σε αυτόν. Για την πίστη που της έδειξε, για τα μαθήματα που πήρε από αυτόν στην ζωή και τη σκηνή. Πάντοτε τον αποκαλεί «τελευταίο Θεό του χορού». 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Μάθημα χορού
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Στη σχολή της Οπερας του Παρισιού


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Λίμνη των κύκνων με τον Ρούντολφ Νουρέγιεφ

Η πόρτα για την ελευθερία της άνοιξε από δυο πρωτοπόρους καλλιτέχνες: τον Ουίλιαμ Φορσάϊθ και τον Μπομπ Ουίλσον, οι οποίοι δεν ήξεραν εκείνη τη στιγμή το δρόμο που της ανοίγουν. Με αυτές τις συνεργασίες συνειδητοποίησε τι θα μπορούσαν να προσφέρουν οι χωρίς όρια ευκαιρίες στο κλασικό μπαλέτο. Η μπαλαρίνα με την τιάρα μεταμορφώνεται σε μυστηριώδες πρόσωπο στο Μαρτύριο του Αγίου Σεβαστιανού, ενώ δίνει ζωή σε μια από τις ριζοσπαστικές χορογραφίες του Φορσάϊθ, το In the Middle somewhat elevated.

Νουρέγιεφ, Ουίλσον, Φορσάϊθ της δίδαξαν ότι δεν ανήκει σε κανέναν άλλο παρά στον εαυτό της. Το 1989 απλώς αποχώρησε από την Όπερα του Παρισιού. Έπρεπε να καθορίσει τη μοίρα και το πεπρωμένο της. «Είχα φτάσει σε τέτοιο σημείο ασυνεννοησίας με τους ανθρώπους της Οπερας, που δεν υπήρχε γυρισμός. Θα ήταν αυτοκτονικό. Για να επιβιώσω και να ανοιχτώ στον κόσμο θα έπρεπε να σπάσω τον τοίχο της ανοησίας που στεκόταν στο δρόμο μου και ποτέ να μην κοιτάξω πίσω».


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Με τον Ρούντολφ Νουρέγιεφ σε διακοπές
 

Όταν μεταπήδησε στο London Royal Ballet της έδωσαν ό,τι ζήτησε. 25 παραστάσεις τον χρόνο. Η μετακίνησή της αυτή έγινε αιτία να ζητηθούν ευθύνες από τον Ζακ Λανγκ, τότε υπουργό Πολιτισμού. Η Σιλβί Γκιλέμ, 24 μόλις ετών, έγινε πολιτικό θέμα στη γαλλική βουλή. Όμως γίνεται και πρώτο θέμα στις αγγλικές εφημερίδες.

Οι Άγγλοι άρχισαν να την αποκαλούν «Miss No». Είναι το παρατσούκλι που της έδωσε ο διευθυντής του Royal Βallet Άντονι Ντόουελ, όταν αρνήθηκε να κάνει σχεδόν τα πάντα από όσα της πρότεινε.

Κλείνεται στον εαυτό της και για πολλά χρόνια δεν είναι προσβάσιμη. Της πήρε πολλά χρόνια να συνηθίσει να δίνει συνεντεύξεις.


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Το μαρτύριο του Αγίου Σεβαστιανού/ σκηνοθεσία Μπομπ Γουίλσον
 


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Με τις πουέντ
 

  

Η Γκιλέμ είναι πολύ μακριά από κάθε σύγκριση. Το ότι είναι ξεχωριστή αποτελεί ένα απλό γεγονός. Μόλις πατάει το πόδι της στη σκηνή, ό, τι κιτς και συναφές έχει να κάνει με το κλασικό μπαλέτο εξαφανίζεται σαν από θαύμα. Αυτό έχει να κάνει με την απόφαση να υιοθετήσει τη δική της προσωπικότητα, αντίθετη από την «κλασική» εικόνα των χορευτών του 19ου αιώνα.

Σε πολύ νεαρή ηλικία είχε δει τον Νουρέγιεφ να διασκευάζει μπαλέτα, να δέχεται σκληρή κριτική για τους νεωτερισμούς του στις παραδοσιακές χορογραφίες. Ο Νουρέγιεφ δεν έδινε δεκάρα για όλα αυτά. Η Γκιλέμ αποφάσισε να ακολουθήσει το παράδειγμά του.

Θέλει να είναι δημοφιλής αλλά με την πιο ευγενική έννοια του όρου. Κάθε φορά δηλώνει ότι δε θέλει να έχει σχέση με τη λέξη σταρ. Την ενδιαφέρει μόνο η σκληρή δουλειά.

Υπάρχει ένα μυστηριώδες παράδοξο στη ζωή της Γκιλέμ. Είχε ανεπτυγμένη την έκτη αίσθηση προκειμένου να επιβιώνει σε εχθρικά περιβάλλοντα. Παρόλα αυτά ήταν πάντα ντροπαλή και σιωπηλή. Η θέλησή της όμως πανίσχυρη. Δεν είναι εύκολο να είσαι η Σιλβί Γκιλέμ. Δεν είναι εύκολο να είσαι μια γυναίκα που λέει όχι σε καθετί ακόμα και στο χορό, όταν αισθάνεται ότι μια κατάσταση πηγαίνει ενάντια στην εσώτερή της φύση.

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Στο Τσέλσι


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter

«Οι άνθρωποι ίσως πιστεύουν ότι είμαι εγωπαθής». Αλλά δεν είναι αυτό για το οποίο φοβάται. Τα πράγματα εξελίσσονται γρήγορα γύρω της. Και είναι πολύ μοναχικά εκεί ψηλά. Δωμάτια ξενοδοχείων, αεροδρόμια, βαλίτσες. Φτιάχνει μόνη της το πρόγραμμα χορού της για να έχει την ελευθερία της επιλογής. Δεν έχει καμία σημασία αν δουλεύει στην Ιαπωνία, την Ιταλία, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη. Αυτό για το οποίο ενδιαφέρεται είναι να είναι σε τέλεια φυσική κατάσταση. Η ανατομία της είναι το πεπρωμένο της.

Μέχρι σήμερα ο προσωπικός διάλογος με το σώμα της μοιάζει με μάχη. «Αν θέλεις το τέρας να διαρκέσει θα πρέπει να το αφήσεις να ξεκουραστεί» λέει. «Είμαι εδώ για να επιβεβαιώσω ότι η μηχανή θα αποδώσει τα μέγιστα και όχι για να το παίξω πριμαντόνα». Το ίδιο το σώμα της την υποστηρίζει, αλλά όπως λέει, θα ήταν τελείως παράλογο να σκεφθεί ότι μια πενηντάχρονη θα εξακολουθούσε να είναι καλή στη «Λίμνη των κύκνων". Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να σκέπτεσαι και να προετοιμάζεσαι γι' αυτά.

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Με ένα κοστούμι του Μιγιάκε


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter

Η Σιλβί Γκιλέμ φοβίζει τους χορογράφους. Όλοι όσοι έχουν έρθει σε επαφή μαζί της γνωρίζουν ότι η δύναμη της γοητείας της προέρχεται από την ικανότητά της να χορεύει το ρόλο της εύθραυστης ηρωίδας με τη δύναμη ενός αγοριού και την διανοητική δύναμη ενός ατόμου που εξουσιάζει απολύτως το σώμα και το πνεύμα της.

Οι μεγάλοι χορογράφοι τη λάτρεψαν. Περισσότερο από όλους ο Μορίς Μπεζάρ ο οποίος έμοιαζε με την Γκιλέμ. Και αυτός αναζήτησε την ελευθερία του μακριά από τη Γαλλία πρώτα στις Βρυξέλλες και μετά στη Λωζάνη. Και οι δυο ανήκουν στην τέχνη του χορού περισσότερο από όσο σε μια χώρα ή μια σχολή. Οι συνεργασίες τους έμειναν στην ιστορία.

 

 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter

 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Πρόβες στο Ηρώδειο

Ο χορός στην ωριμότητα; Γιατί δεν δημιουργεί μια ομάδα; Μια σχολή; Ακριβώς όπως οι δάσκαλοι του Καμπούκι, η Γκιλέμ υποστηρίζει ότι η αντίληψη του θανάτου είναι πολύ πιο σημαντική από τον πραγματικό θάνατο.

 

«Αυτοί οι δάσκαλοι καταλαβαίνουν τη δύναμη των λουλουδιών που βρίσκονται μέσα σε μια μπαλαρίνα. Λένε ότι τα πέταλα της κερασιάς πέφτουν απαλά, ενώ τα πέταλα της παιώνιας πέφτουν θαρραλέα και ξαφνικά».

 

Απόψε μηδενίζει και ξεκινά από την αρχή. Στη σκηνή με την εκπληκτική της τεχνική, τη χάρη, την εξωπραγματική ταχύτητα και ισορροπία της. Με την ισχυρή της προσωπικότητα.

 

Και είναι ίσως η μοναδική χορεύτρια του βεληνεκούς της που μπορεί να φορέσει σανδάλια, χωρίς να ντρέπεται για τα δάχτυλά της.

 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
La Luna σε χορογραφία Μορίς Μπεζάρ


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Δον Κιχώτης σε χορογραφία Νουρέγιεφ

 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Bye σε χορογραφία Ματς Εκ
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Mε τον Νικολά λε Ρις Στη χορογραφία του Φόρσάιθ Rearray
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Wet woman σε χορογραφία Ματς Εκ
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Με τον Ράσελ Μάλιφαντ Push

Σιλβί Γκιλέμ / Ματς Εκ / Smoke

Σιλβί Γκιλέμ / Ακραμ Καν / Sacred Monsters

Σιλβί Γκιλέμ/ Ράσελ Μάλιφαντ / Push

 


Μπολερό σε χορογραφία Μωρίς Μπεζάρ

 


Ένα φιλμ σε σύλληψη της Σιλβί Γκιλέμ

 

 

 

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

3 σχόλια