Η Ορελί Ντιπόν αποχαιρέτησε τον χορό

Η Ορελί Ντιπόν αποχαιρέτησε τον χορό Facebook Twitter
0

Αυτή τη χρονιά τρεις χορεύτριες αποχαιρέτησαν την τέχνη τους. Η Σιλβί Γκιλέμ, η Tζούλι Κέντ των American Ballet Theatre, μετά από 29 χρόνια και η Aurelie Dupont, η οποία τιμήθηκε από το Γαλλικό κράτος με το μετάλλιο του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής, στις 14 Ιουλίου.

  

H Ορελί Ντιπόν έγινε 42 ετών και η τελευταία παράστασή της αναμεταδόθηκε σε εκατοντάδες κινηματογράφους στην Ευρώπη και την Αμερική. Αποχαιρέτησε το κοινό της με το έργο "L'Histoire de Manon".

Μερικές φορές ξεχνάμε τη χαρά που μας προσφέρουν τα πράγματα όπως ο χορός και σκεφτόμαστε μόνο την τεχνική και την απόδοσή μας. Όταν διδάσκω θέλω να το υπενθυμίζω αυτό στους χορευτές μας.

 

Στα δέκα της μπήκε στο μπαλέτο της όπερας του Παρισιού με δάσκαλο τον Μπεσί και έγινε Εtoile, όταν χόρεψε Δον Κιχώτη στη χορογραφία του Νουρέγεφ. Στη διάρκεια της καριέρας της χόρεψε τους ομώνυμους ρόλους στα μεγαλύτερα κλασικά μπαλέτα. Και όχι μόνο σε αυτά αλλά και σε χορογραφίες των Pina Bausch, Wayne McGregor και Sasha Waltz.

Χόρεψε ως καλεσμένη στα μεγαλύτερα μπαλέτα του κόσμου, στο Μαριίνσκι και στο American Ballet Theatre και στο Τόκιο, σε μια δημιουργία του Saburo Teshigawara.

Ο Benjamin Millepied, διευθυντής των μπαλέτων στην Όπερα του Παρισιού δήλωσε ότι η Ντιπόν είναι ότι καλύτερο μπορεί να έχει ένα μπαλέτο σήμερα.

«Μερικές φορές ξεχνάμε τη χαρά που μας προσφέρουν τα πράγματα όπως ο χορός και σκεφτόμαστε μόνο την τεχνική και την απόδοσή μας», λέει η Ντιπόν. «Όταν διδάσκω θέλω να το υπενθυμίζω αυτό στους χορευτές μας. Αυτό το μάθημα εγώ, το πήρα πολύ αργά όταν άκουσα τα λόγια της Πίνα Μπάους. Με την καθοδήγησή της μπόρεσα να αποκαλύψω το συναίσθημα και το πάθος που υπάρχει σε κάθε ρόλο».

  

«Τι θυμάμαι πιο πολύ από τη σκηνή;» απάντησε όταν τη ρώτησαν οι δημοσιογράφοι στην τελευταία της συνέντευξη τύπου. «Λοιπόν, κάθε φορά που πέθαινα επί σκηνής μου άρεσε. Ήμουν η Μανόν, ήμουν η Ιουλιέτα. Είχα γίνει εντελώς ο χαρακτήρας».

Η Ορελί Ντιπόν αποχαιρέτησε τον χορό Facebook Twitter
Η Ορελί Ντιπόν αποχαιρέτησε τον χορό Facebook Twitter

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Κοτσιφάκης

Χορός / Γιώργος Κοτσιφάκης: «Θέλω και στη ζωή να κάνω όσα συμβαίνουν στη σκηνή»

Του είπαν «δεν θα γίνει χορευτής με τίποτα» – σήμερα θεωρείται από τους καλύτερους χορευτές της Ευρώπης. Ξεκίνησε την καριέρα του συμμετέχοντας στο «2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, και σήμερα κάνει διεθνή περιοδεία με το «My fierce ignorant step».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ