Η νύχτα στα σφαγεία

Η νύχτα στα σφαγεία Facebook Twitter
0

Τα Δημοτικά σφαγεία στην Πειραιώς είναι ένα παράξενο μέρος. Σα να μπαίνεις σε ένα εξοχικό κεντράκι του 50. Εδώ παίζεται η Στέλλα-Travel των Bijoux de Kant.
Πήγαμε μια νύχτα με ζέστη και είχε δροσιά. Ηταν μια παράσταση που σε πήγαινε πίσω και σε έφερνε απότομα μπροστά, στο τώρα με μια γυναίκα, τη Στέλλα, να μιλάει ένα κείμενο που σου φέρνει ανατριχίλα στην καρδιά του καλοκαιριού.

Αυτό το κείμενο το έγραψε η Γλυκερία Μπασδέκη. Βγάζει φωτιές και σε παγώνει, αδυνατείς να μη το προσέξεις. Η Γλυκερία είναι αληθινά ποιήτρια. Είναι ένα κορίτσι ντροπαλό που σου παραδίδει τα εντόσθιά της με τον πιο απλό γλυκό και ωμό τρόπο και σε αφήνει άφωνο.
Ο,τι δικό της διαβάζω, το ξαναδιαβάζω μέσα στην τρέλλα της ημέρας, σαν φάρμακο. Εδώ στη Lifo έχει ένα μπλογκ το Crying Game, το καλύτερό μου. Κάθε φορά που το διαβάζω λέω "τι ωραία που γράφει η Γλυκερία". Μερικές φορές της το λέω και στο facebook, αλλά όχι αρκετές. Κάποια μέρα θα τη γνωρίσω από κοντά. Της ζήτησα από το κείμενό της "Στέλλα-Travel" να μου στείλει ένα κομμάτι που αγαπά. Μου το έστειλε σε πέντε λεπτά. Γιατί έτσι είναι η Γλυκερία. Θα ήθελα να τη γνωρίσετε κι εσείς. Το αίτημα φιλίας που της έκανα ένα πρωινό του χειμώνα είναι από τα πιο ειλικρινή της ζωής μου.

ΣΤΕΛΛΑ TRAVEL-η γη της απαγγελίας
ANΤΩΝΗΣ/
...η Στέλλα,εντάξει, μου άρεσε....πολύ ωραία γυναίκα-αλλά μέχρι εκεί..τι να την παντρευτώ πήγαινα;..δεν πάμε καλά..ούτε να την πηδήξω,ούτε καύλες,ούτε ανάγκες είχα... Θεά,ξεθεά και τι;..μια βόλτα παρακάτω χίλιες Στέλλες...και νεότερες...τι νεότερες,του Γυμνασίου,του Δημοτικού πες,μαθήτριες με την τσάντα...τσάντα κανονική,του σχολείου,όχι τη μουρλοτσάντα της άλλης ...αυτό κυρίως..όχι μουρλές...μου την έπεσε κανονικά η δεσποινίς ...καυλωμένος δεν μπήκα και καυλωμένος βγήκα...μου σηκώθηκε,αμαρτία δεν παίρνω...εγώ αλήθειες λέω κι αλήθειες πληρώνω,μου σηκώθηκε Θεέ μου,κάψε με γιατί μου σηκώθηκε........
(σταματά,παίρνει ανάσες,σηκώνεται απ' την καρέκλα)
.....δε μ' αρέσει εδώ,δε μ' αρέσει εδώ ,δεν ξέρω τι είναι εδώ..σαν στρατός και σαν τρελλάδικο είναι, μουρμουρητά και κλάμματα...δεν ξέρω που μ' έβαλαν..στην πτέρυγα με τα μωρά με ρίξανε ,τέτοια κλάμματα,μωρουδίστικα,ουά ουά ουά,μα μά,μα μά,μα μά επίτηδες ,να τρελλαίνεσαι και να μη θυμάσαι....όλα τα θυμάμαι εγώ...τίποτε δεν καταφέρνουν οι κερατάδες εδώ μέσα...όλο το Μητέρα να φέρουν εμένα δε θα με τρελλάνουν..όλα τα θυμάμαι..... ουά ουά ουά,μα μά,μα μά,μα μά..σκάστε ρε μούλικα,το μουνί της μάνας που σας πέταξε ,σκάστε,πεθάνατε,πεθαμένα σκατομωρά είστε,δεν έχει μανούλες εδώ,το σκασμό σας βγάλτε,δεν έχει βόλτες με το καρότσι,δε θα μεγαλώσετε βλαμμένα,ούτε σχολείο,ούτε γκόμενες,ούτε καύλες..εκεί ουά ουά,μα μά,μα μά-πεθαμένα σκατόπαιδα,σας θάψανε,λυώσατε,έκανε άλλα παιδιά η μανούλα,πηδιέται με το μπαμπά η μανούλα και χύνει..σας ξέχασε η μανούλα βλαμμένα ,ουά ουά,ουά ουά ...σκάστεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε


ΜΑΡΙΕΤΤΑ/
... περνούσαν μυροφόρες,επιτάφιοι....τρεις ώρες στο παγκάκι, στη Μητρόπολη μπροστά,στον κόσμο.....φιλιά , φιλιά,όλο φιλιά,έτρεχαν σάλια,είπα θα πεθάνω,εκεί πνιγμένη θα με βρουν μέσα στα σάλια... από τη Λάρισα ερχόταν,Λαρισαίος, στο τεταρτάκι με τη μηχανή,πετούσε,αεροπόρος,στρατηγός..... δυο χρόνια Bόλος-Λάρισα,Λάρισα-Βόλος, σχολείο,αγγλικά δεν πάτησα..... ήθελα να πεθάνω ,να με θάψει...μ' έστησε Πασχαλιάτικα με τη λαμπάδα, περίμενα,περίμενα....σα να πλημμύρισαν τα πόδια μου,ανέβαιναν νερά,δεν ήρθε,θα πνιγόμουν, ως το λαιμό ανέβηκαν....δεν ήρθε,για πέντε χρόνια τον περίμενα.....τώρα Μαρούσι ,στον Παράδεισο.. γυναίκα , γάτος...πιο πολύ τον γάτο αγαπάει..τα μαθαίνω,ρωτάω και μαθαίνω..να με θέλει ήθελα,δεν ήθελε..καθόλου όμως,εγώ πολύ,ψοφούσα,στα πατώματα...να βγαίνω απ' την πόρτα,όχι απ' το παράθυρο του'λεγα,δεν απαντούσε,έφυγε,δεν ήρθε....στα δέκα χρόνια και δεν έρχεται...πονούσα,σπάραξα...πονάω, κούτσαινε λίγο,το δεξί,σαν τον αρχάγγελο, σαν εκατόνταρχος,ο πιο ωραίος,όλα μου τα τραγούδια για το δεξί που έσερνε,για το κουτσό τα λέω ακόμα........να τον πονέσω θέλω,να πονέσει,να πλαντάξει,να χτυπιέται....να του το φαρμακώσω το γατί ........να ζήσει αυτός και να του φαρμακώσω το γατί.....

ΣΤΕΛΛΑ/

...να κι η Μαριέττα μας το ξέρει,σ' αγαπούσα...κι εγώ σ' αγαπούσα..αλλά,αλλά...κανένας πριν δε μου'γραψε ποιήματα,μπούρδες ξεμπούρδες κάθησες και τα'γραψες,κανείς δεν μ' έβαλε να του λέω πώς μεγάλωσα,πού μεγάλωσα,ποιος με ρώτησε για το Βόλο βρε;..κανείς,κανείς!!κανείς δεν τα'σκασε για μικρόφωνο,κανείς νοίκι,κοινόχρηστα,τα σκατά μου μέσα...κανείς γαμώ την τρέλλα μου δε μου'φερνε σερβιέττες και ντεπόν και κολοβιταμίνες να στυλωθώ....κανείς δεν πέθανε για πάρτη μου.......αλλά,αλλά...δε σ' αγαπάω πια,δε σε θέλω,έτσι,μην το ψάχνεις,τελείωσε,τελειώνουν αυτά,δεν είναι για χόρταση...πεθαίνουν οι άνθρωποι,συνέχεια πεθαίνουν....και να σου πω κάτι που δεν το ξέρει κανείς;...θ' αγαπήσω κι άλλον μετά από σένα,έτοιμο τον έχω,έρχεται,τον μυρίζω,είμαι σκύλα σ' αυτά,υγραίνεται η μύτη μου...θα τον αγαπήσω όσο δε με παίρνει..και θα τον αφήσω κι αυτόν Αλεκάκι...ο κακός χαμός θα γίνει..μπλέξιμο χοντρό σου λέω..θα το σκάσω πάλι Αλέκο...θα το σκάσω..σε παρηγορώ τώρα,ε; πες,πες...σε παρηγορώ,ε;...

Φωτο: Πάνος Μιχαήλ

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ