Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών

Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Lucas Dragone
0

Στην Esplanade de la Cité, στις Βρυξέλλες,  ο Ρομέο Καστελούτσι, εξακολουθεί για άλλη μια φορά να σοκάρει και να εκπλήσσει με τη θεατρική γραφή του και στήνει τη δράση της νέας του site-specific παράστασης Buster που είναι και η πρώτη του δουλειά στο δημόσιο χώρο. Όλοι συζητούν ότι πρόκειται για την πιο καθηλωτική παράσταση του Kunstenfestivaldesarts που γίνεται κάθε Μάιο στις Βρυξέλλες,  για τον ρεαλισμό της, το σχόλιο πάνω στο βίαιο παρόν  αλλά και τον τόπο που έχει επιλεγεί να παρουσιαστεί,  έξω από την Ομοσπονδιακή Αστυνομική Διεύθυνση και μεταξύ των καθεδρικών ναών στο κέντρο της πόλης St Michael and St Gudula.

Η παράσταση του Καστελούτσι κάνει κατάληψη στον δημόσιο χώρο και έχει να κάνει με την αστυνομία. Καθώς διαδραματίζεται μπροστά στα κτίρια της αστυνομίας η μίμηση δε θα μπορούσε να είναι πιο πιστή, έντονη και πειστική. Επανεγγράφει τις ενέργειες των αστυνομικών στην επιφάνεια της πόλης και κάνει κάθε κίνηση και πράξη τους να αντικατοπτρίζεται όσο το δυνατόν πιο έντονα.

Δημιουργεί μια ισχυρή αλληλεπικάλυψη, δημιουργεί μια θεατρική οφθαλμαπάτη για το αληθινό και τη μίμηση που μας αποπροσανατολίζει, όπως είναι ο στόχος του.

Κάποιος περαστικός, βλέποντας τους ηθοποιούς του μπορεί απλά να σκεφτεί ότι πρόκειται για δεκάδες ένστολους που απλώς διασχίζουν την πλατεία ή κατευθύνονται προς τα γραφεία τους ή μόλις βγήκαν από το αστυνομικό τμήμα.

Σχεδιασμένο για το φεστιβάλ, το Buster με την πόλη σαν φόντο είναι ένας προβληματισμός σχετικά με το νόμο, τη βία και την κωμωδία, σχετικά με το ρόλο των ηθοποιών που προσδίδουν στο σώμα τους δράσεις δάνειες, που δεν είναι δικές τους, από επαγγέλματα άλλων.

Το νέο έργο του Romeo Castellucci, όπως γράφει το πρόγραμμα του φεστιβάλ βασίζεται σε εννέα αρχές.

«01. Η δράση απαιτεί τη συμμετοχή περίπου σαράντα ανδρών. 02. Δεν είναι ηθοποιοί, αλλά πρωταγωνιστές της σκηνής. 03. Δεν υπάρχουν πρόβες. 04. Σε κάθε έναν δίνεται μια στολή αστυνομικού και ένα ζευγάρι αόρατων ακουστικών. 05. Κάθε ένας από αυτούς λαμβάνει, σε πραγματικό χρόνο, συγκεκριμένες μεμονωμένες εντολές. 06. Κάθε αστυνομικός πρέπει να εκπληρώσει την οδηγία που έλαβε. 07. Δεν ζητείται αυτοσχεδιασμός από τους αστυνομικούς. 08. Ο αστυνομικός και ο ηθοποιός είναι το ίδιο πράγμα. 09. Η δράση πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της νύχτας, στο κέντρο της πόλης των Βρυξελλών ».

Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Lucas Dragone

Σχεδιασμένο για το φεστιβάλ, το Buster με την πόλη σαν φόντο είναι ένας προβληματισμός σχετικά με το νόμο, τη βία και την κωμωδία, σχετικά με το ρόλο των ηθοποιών που προσδίδουν στο σώμα τους δράσεις δάνειες, που δεν είναι δικές τους, από επαγγέλματα άλλων.

Ο Ρομέο Καστελλούτσι γεννήθηκε το 1960 στην Τσεζένα (Ιταλία). Σπούδασε ζωγραφική και σκηνογραφία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπολόνιας. Το 1981, σε συνεργασία με την αδελφή του Κλάουντια Καστελλούτσι, την Κιάρα Γκουίντι και τον Πάολο Γκουίντι, ιδρύει τη Socìetas Raffaello Sanzio. Μαζί δημιουργούν ένα θέατρο που φιλοδοξεί να προτείνει μία νέα, πρωτόγνωρη σκηνική γραφή ενάντια στις συμβατικές μορφές τέχνης, αμφισβητώντας την πρωτοκαθεδρία του θεατρικού κειμένου και δίνοντας έμφαση στο εικαστικό στοιχείο.


 
Στις παραστάσεις του, που έχουν παρουσιαστεί σε περισσότερες από 50 χώρες, είναι ταυτόχρονα δραματουργός, σκηνοθέτης, σκηνογράφος, ενδυματολόγος και σχεδιαστής φωτισμού και ήχου. Έχει συγγράψει πλήθος θεωρητικών κειμένων για την τέχνη του θεάτρου.

Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Anna Van Waeg | RHoK Academie
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Lucas Dragone
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Anna Van Waeg | RHoK Academie
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Anna Van Waeg | RHoK Academie
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Emily Coenegrahchts

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 26.5.2021

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Summer Preview – Θέατρο

Summer Preview / Οι παραστάσεις του καλοκαιριού: Μέρες χαράς για όλους τους θεατρόφιλους

Οι υπαίθριοι θεατρικοί χώροι ανοίγουν στις 28/5 και τα περιφερειακά φεστιβάλ ετοιμάζονται να υποδεχθούν νέες και παλαιότερες παραστάσεις μετά από μήνες καλλιτεχνικής απραξίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η αναγέννηση της επιθεώρησης από τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Δημήτρη Καραντζά

Θέατρο / Η αναγέννηση της επιθεώρησης από τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Δημήτρη Καραντζά

Η μεγάλη θεατρική παραγωγή του φετινού καλοκαιριού έρχεται τον Ιούνιο στο Βεάκειο, με μια πληθώρα ταλαντούχων συντελεστών, ανανεώνοντας το είδος της επιθεώρησης, με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Παρακολουθήσαμε τις πρόβες και μιλήσαμε με τους εμπνευστές της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Θέατρο / Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Μια από τις μακροβιότερες και πιο δραστήριες θεατρικές ομάδες της Ελλάδας εκτονώνει την ανάγκη της για καλλιτεχνική έκφραση μέσα στην πανδημία επιλέγοντας το κλασικό έργο του Τσέχοφ και κάνοντας μέρος των ασκήσεων και των προβών της στον Βοτανικό Κήπο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ