H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
2

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

Το μουσείο είναι η μνήμη που μας δείχνει το μέλλον. Στην περίπτωση του θεατρικού μουσείου, η μνήμη καταστρέφεται και το μέλλον είναι άδηλο. Κλειστό από το 2011, σε επίσχεση εργασίας από τους εργαζόμενους μέχρι σήμερα, ένα από τα σπουδαιότερα μουσεία της χώρας με αρχειακό υλικό από κείμενα και ντοκουμέντα από το δραματολόγιο του παγκόσμιου θεάτρου έως αρχεία όπως το Παξινού και το Κοτοπούλη, μακέτες σκηνικών, κοστούμια είναι η μοναδική πηγή επιστημονικής έρευνας για το θέατρο, η μοναδική κιβωτός διάσωσης της ιστορίας του ελληνικού θεάτρου δυο αιώνων.

Το θεατρικό Μουσείο ήταν πάντα ένα αποπαίδι των μουσείων. Παρά τους θησαυρούς που περιέχει ήταν πάντα ένας χώρος χωρίς μουσειολογική υποδομή, κατ' ουσίαν μη επισκέψιμος, κλειστός το σαββατοκύριακο, με ουσιαστικό πρόβλημα στέγασης των συλλογών τις οποίες διαθέτει έτσι ώστε να αναδεικνύονται, να προβάλλονται και αξιοποιούνται.

Η φωτογράφηση της Μικέλας Τσόντζου αποκλειστικά για τη LIFO, αποτυπώνει μια δραματική κατάσταση. Φωλιές τερμιτών, ορδές ποντικών και κατσαρίδων. Ένα μικρό μουσείο φυσικής ιστορίας που αναπτύσσεται παράλληλα με τη μούχλα και την ακαθαρσία.

Η σημερινή κατάσταση είναι δραματική. Τι σημαίνει «κλείνει ένα μουσείο;» ή καλύτερα τι σημαίνει είναι «κλειστό ένα μουσείο»; Και ποιός θα μπορούσε να απαντήσει στην ερώτηση: Τι θα γίνει με όλα τα περιεχόμενά του; Η απάντηση είναι απλή: Το Μουσείο χρειάζεται ένα νέο χώρο για να συμμαζέψει τα υπάρχοντά του από διαμερίσματα χωρίς φως και νερό και αποθήκες και μια σταθερή χρηματοδότηση. Η οποία αν λάβουμε υπόψη μας τον μικρό αριθμό των υπαλλήλων του, δεν είναι ακατόρθωτη. Αν υπήρχαν 500.000 ευρώ, το Μουσείο θα μπορούσε να ξεχρεώσει. Τις μισθοδοσίες, το ΙΚΑ, τα υπέρογκα ενοίκια της βιβλιοθήκης του. Το Υπουργείο υποσχέθηκε στο Μουσείο 50.000 ευρώ. Για να γίνει απολύμανση, καθαρισμός και να ανέβει η βάση δεδομένων στο διαδίκτυο. 

  

Η σημερινή φωτογράφηση της Μικέλας Τσόντζου αποκλειστικά για τη Lifo, αποτυπώνει μια δραματική κατάσταση. Φωλιές τερμιτών, ορδές ποντικών και κατσαρίδων. Ένα μικρό μουσείο φυσικής ιστορίας που αναπτύσσεται παράλληλα με τη μούχλα και την ακαθαρσία.

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO
H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO
H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO
H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO
H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO
H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO
H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO
H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Υποσταθμός ΔΕΗ. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Υποσταθμός ΔΕΗ. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Υποσταθμός ΔΕΗ. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Παράθυρο ασφαλείας... Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Γραφείο προέδρου. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Γραφείο Διοίκησης. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Αρχείο. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Αναγνωστήριο. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Επισκευή στον τοίχο. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Αρχείο. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Αρχείο. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωλιά εντόμων στο ταβάνι.... Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωλιά εντόμων. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Καμαρίνι Αλίκης Βουγιουκλάκη. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Καμαρίνι Αλίκης Βουγιουκλάκη. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Καμαρίνι Αλίκης Βουγιουκλάκη. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Καμαρίνι Μελίνας Μερκούρη. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Καμαρίνι Σοφίας Βέμπο. Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO

H παρακμή και η αθλιότητα του Θεατρικού Μουσείου Facebook Twitter
Φωτ.: Μικέλα Τσόντζου/ LIFO







2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
Όπως παλαιότερα,έτσι και τώρα,οι τοπικοί άρχοντες του χωριού ''Ψαροκώσταινα'' αγωνίζονται και αγωνιούν για την προστασία,την ανάδειξη και την μεταβίβαση-στους νεότερους- της πολιτισμικής μας κληρονομιάς αλλά και της ιστορίας μας εν τέλει.Γι αυτό βλέπουμε εικόνες απο μουσεία λίγο πριν την κατάρευση,αρχαιότητες μας να κοσμούν ξένα μουσεία και ιδιωτικές συλλογές,και όσες έχουν ξεμείνει εδώ να ριμάζουν ελλείψει κονδυλίων.Ποτέ δεν υπήρξε ουσιαστική σχέση των πολιτών με τον πλούσιο πολιτισμό του.Παλιότερα αυτό γινόταν λόγω αδιαφορίας.Τώρα θα προστεθεί και η έλλειψη χρημάτων.Ε μετά δεν θέλει και πολύ...Βέβαια και μεγάλο μέρος του λαού δεν ενδιαφέρεται τρελά για μουσεία θέατρα κτλ... και οι πολιτικοί απ τον λαο βγαίνουν(λεμε τώρα).Οπότε μην απορούμε μ αυτες τις εικόνες.Το υπουργείο πολιτισμού δεν μπορεί να το διευθύνει κάποιος με το χαμηλότατο επίπεδο των πολιτικών μας.Το ιδανικό κατά την άποψή μου θα ήταν μία επιτροπή,αποτελούμενη απο έναν μουσικό,έναν άνθρωπο του θεάτρου έναν αρχαιολόγο και γενικά έναν άνθρωπο απο κάθε καλλιτεχνική κατηγορία.Αλλά κάτι τέτοιο θέλει μυαλό...
Ωραίο θέμα, μπράβο! Πριν από λίγα χρόνια είχα κάνει ραδιοφωνική εκπομπή με μια επιτροπή ηθοποιών - ακτιβιστών, οι οποίοι μου έλεγαν πως ζουν με το φόβο μη σκάσουν τα κουκούλια και βγουν έξω οι τερμίτες και ροκανίσουν τα πάντα εκεί μέσα, από τα χαρτικά και τα κοστούμια μέχρι τα πατώματα. Ντροπή και αίσχος!