Γυναίκες στο επίκεντρο: 13 παραστάσεις με δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες

Γυναίκες στο επίκεντρο: 13 παραστάσεις με δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες Facebook Twitter
Η Νένα Μεντή πρόκειται να υποδυθεί τη Μαρίκα Κοτοπούλη.
1

Η απόλυτη γυναικεία καλλιτεχνική μορφή του 20ού αιώνα, η αξεπέραστη Μαρία Κάλλας, ενσαρκώνεται μοναδικά από τη Μαρία Ναυπλιώτου στην παράσταση Master Class που σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και επιστρέφει, μετά τα αλλεπάλληλα περσινά sold-out για δεύτερη σεζόν (Θέατρο Δημήτρης Χορν).

Μετά τις επιτυχίες της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου και των Γυναικών του Παπαδιαμάντη, ο Πέτρος Ζούλιας συναντά ξανά τη Νένα Μεντή, αυτήν τη φορά για να εμπνευστούν από τη μυθιστορηματική ζωή της Μαρίκας Κοτοπούλη στο έργο Μαρίκα (Θέατρο Χώρα, από 13/12).

All-female διανομή που περιλαμβάνει τις Μαρία Καβογιάννη, Αλεξία Καλτσίκη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Βίκυ Βολιώτη και Ευδοκία Ρουμελιώτη θα συναντήσουμε στο Top Girls, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, ένα δημοφιλές βρετανικό φεμινιστικό έργο που λειτουργεί καταρχήν ως κριτική στον θατσερισμό (Θέατρο Πόρτα, από 2/11).

Δύο εξαιρετικές πρωταγωνίστριες, η Ναταλία Τσαλίκη και η Όλια Λαζαρίδου, συναντιούνται για πρώτη φορά επί σκηνής, στον νοσταλγικό Αέρα, ένα κείμενο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη που σκηνοθετεί ο Μανώλης Δούνιας (Θέατρο Ιλίσια Βολανάκη).

Γυναίκες στο επίκεντρο: 13 παραστάσεις με δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες Facebook Twitter
Η Άλκηστις Πουλοπούλου και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη συμπρωταγωνιστούν στο «Lulu».

Το γυναικείο αρχέτυπο της Lulu δεσπόζει στο θρυλικό ομώνυμο έργο του Φρανκ Βέντεκιντ που γράφτηκε στις αρχές του 20ού αιώνα και έγινε μία από τις πρώτες τεράστιες επιτυχίες του βωβού κινηματογράφου (To Κουτί της Πανδώρας, 1929). Στην παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά τον εμβληματικό ρόλο κρατά η Άλκηστις Πουλοπούλου και την πλαισιώνουν οι Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Αλέκος Συσσοβίτης, Χάρης Φραγκούλης, Άκης Σακελλαρίου (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, από 6/11).

Η μυθική αντιζηλία ανάμεσα στις βασίλισσες Ελισάβετ της Αγγλίας και Μαρία της Σκωτίας μεταφέρεται επί σκηνής με τις Κατερίνα Μαραγκού και Παρθενόπη Μπουζούρη στη Μαρία Στιούαρτ που σκηνοθετεί η Άντζελα Μπρούσκου (Θέατρο Άλμα, από 2/11).

Η Ελένη Ράντου ξεχωρίζει σε έναν από τους κορυφαίους ρόλους της θεατρικής της καριέρας, στην Τζάσμιν, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, που βασίζεται στην ομώνυμη ταινία του Γούντι Άλεν και συνεχίζεται με επιτυχία για δεύτερη σεζόν (Θέατρο Διάνα).

Η Νικαίτη Κοντούρη σκηνοθετεί εκ νέου τη Λυδία Φωτοπούλου και τη Μαρία Κατσιαδάκη στο έργο Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της (είχε πρωτοανέβει στο Αμόρε) που ακολουθεί τις δύο ηρωίδες στο ταξίδι τους από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη του Μεσοπολέμου (Θέατρο Άλμα, από 11/11).

Γυναίκες στο επίκεντρο: 13 παραστάσεις με δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες Facebook Twitter
Η Μαρία Κατσιαδάκη και η τη Λυδία Φωτοπούλου παίζουν στο έργο «Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της».

Αέρα νοσταλγίας κουβαλούν και οι Φάλαινες του Αυγούστου, το γνωστό έργο του Ντέιβιντ Μπέρι που έγινε ταινία το 1987 με την Μπέτι Ντέιβις. Στη νέα θεατρική διασκευή που υπογράφει σκηνοθετικά ο Πέτρος Ζούλιας θα δούμε την Τζένη Ρουσσέα και την Έρση Μαλικένζου, και μαζί τους τον Νίκο Γαλανό (Θέατρο Χώρα).

Έναν από τους ύψιστους χαρακτήρες της κλασικής δραματουργίας, την Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν, θα υποδυθεί φέτος η Μάνια Παπαδημητρίου, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Νίκου Καμτσή (Τόπος Αλλού, από 23/11).

Δύο χρόνια μετά την επανεφεύρεση της Λολίτας στο Lolita Reversed, ο Χρήστος Καρασαββίδης επιστρέφει στο μυθιστόρημα του Βλαντίμιρ Ναμπόκοφ και δημιουργεί εκ νέου μια σκοτεινή και τολμηρή παράσταση, τη Lolita Reversed: Dark, που είναι προορισμένη να διχάσει (Tempus Verum, από 25/10).

Την πολύπλοκη εκ φύσεως σχέση μάνας-κόρης εξετάζουν η Ελένη Καστάνη και η Ευγενία Σαμαρά στο συγκινητικό Μαμά, που συνεχίζεται για δεύτερη σεζόν, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σουλεϊμάν (Θέατρο Βασιλάκου).

Έναν συνταρακτικό μονόλογο μιας γυναίκας που κατηγορείται για τη δολοφονία του παιδιού της θα ερμηνεύσει, τέλος, η Μαρία Κορινθίου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αϊβάζη, στο Τζόρνταν (Alhambra Art Theatre, από 4/11).

Γυναίκες στο επίκεντρο: 13 παραστάσεις με δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες Facebook Twitter
Η Μαρία Κορινθίου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αϊβάζη, στο «Τζόρνταν».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

σχόλια

1 σχόλια