Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου;

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
0
Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO

Αργύρης Πανταζάρας

26 ετών
Το θέατρο είναι ο χώρος που με φέρνει σε πλήρη εναρμόνιση με την ύπαρξη.
(Παίζει στο «Σλάντεκ» του Έντεν φον Χόρβατ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, στο θέατρο Πόρτα, και ετοιμάζει την παράσταση «ΑΩ», έναν μονόλογο βασισμένο στον «Ακατονόμαστο» του Σάμιουελ Μπέκετ, που ανεβαίνει από τον Δεκέμβριο στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων.)


Λένα Παπαληγούρα

29 ετών
Βρίσκω στο θέατρο την ελευθερία που δεν έχω στη ζωή μου. Το θέατρο φτιάχνει κόσμους από το τίποτα και κοροϊδεύει τη ματαιότητα.
(Μόλις τελείωσε με το «Blasted» της Σάρα Κέιν και κάνει πρόβες για την «Κατερίνα» του Αύγουστου Κορτώ σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη που ανεβαίνει στο θέατρο Θησείο από τις 28/11 και για τον «Ματωμένο Γάμο» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.)


Όμηρος Πουλάκης

31 ετών
Κάνω θέατρο σήμερα για τον ίδιο λόγο που έκανα και χθες και θα κάνω και αύριο: είναι η τέχνη μου και η δουλειά μου!
(Ετοιμάζεται για τη «Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, που ανεβαίνει στο θέατρο Πορεία από τις 22/11, και κάνει πρόβες για το Loot του Τζο Όρτον σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου που ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από 1/12.)


Ελίνα Ρίζου
28 ετών
Το θέατρο είναι για μένα ό,τι πιο κοντινό στη φυσιολογική λειτουργία της ζωής, τουλάχιστον έτσι όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ. Είναι ένας δρόμος που δεν ξέρω πού θα με οδηγήσει κάθε φορά.
(Μόλις τελείωσε με το «Bitch Boxer» της Σαρλότ Ζοζεφίν που παρουσιάστηκε στο ΙΜΚ και θα παίζει στο «Γυναίκα και Λύκος» της Έλενας Πέγκα σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου που ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από 21 έως 25/11.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Χρήστος Λούλης
38 ετών
Κάνω θέατρο σήμερα για τον ίδιο λόγο που θα το έκανα 40 και 80 και 200 χρόνια πριν, και άλλα τόσα στο μέλλον: για να ζω στην εποχή μου, χωρίς η εποχή μου να με καθορίζει.
(Ολοκληρώνει τις παραστάσεις του «Δεκαήμερου» του Βοκάκιου σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου που θα παίζεται στο Εθνικό ως τις 16/11 και ετοιμάζεται για τον «Άμλετ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, που ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών από τις 14/1.)


Γιώτα Αργυροπούλου
36 ετών
Το θέατρο είναι ό,τι καλύτερο μπορώ να κάνω αυτή την εποχή. Έχει δράση, δύναμη και ομορφιά αυτή η διαδικασία τού να ψάχνεις συνέχεια να καλύψεις το ανικανοποίητο. Σήμερα το θέατρο έχει ίσως περισσότερο νόημα από ποτέ, γιατί στην εποχή μας όλα γίνονται πολύ γρήγορα, ενώ το να καταφέρεις να πεις κάτι θεατρικά είναι μια αργή κι επίπονη διαδικασία, και αυτό έχει κάνει τη σχέση μου μαζί του πιο δυνατή από τότε που ξεκινούσα.
(Κάνει πρόβες για την «Έντα Γκάμπλερ» του Ερρίκου Ίψεν σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κωνσταντάτου που ανεβαίνει στη μικρή σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών από τις 22/12.)


Κόρα Καρβούνη
34 ετών
Ασχολούμαι με το θέατρο με την ευχή να καταφέρω να κάνω έστω κι έναν θεατή να αναλογιστεί τη ζωή του και τις σχέσεις του.
(Κάνει πρόβες για τα «Παράσιτα» της Βίβιεν Φράντσμαν σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου που ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από τις 3/1.)


Γιώργος Χρυσοστόμου
34 ετών
Νιώθω ότι πλέον, κάνοντας θέατρο, κάνω κάτι καλό για τους άλλους. Ή, για την ακρίβεια, προσπαθώ να κάνω κάτι και για τους άλλους, πράγμα πολύ δύσκολο με τα σημερινά δεδομένα, αλλά και προϊόν συγκρούσεων μέσα μου.
(Κάνει πρόβες για το «Λίλιομ» του Φέρεντς Μόλναρ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου που ανεβαίνει στο θέατρο Πόρτα από τις 20/12.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Σύρμω Κεκέ
37 ετών
Κάνω θέατρο γιατί, όταν είμαι τυχερή, εκεί συναντιέμαι με ανθρώπους που τους κατατρέχουν τα ίδια «θηρία», εκεί αισθάνομαι λιγότερη μοναξιά και μπορώ να είμαι δημιουργική με έναν τρόπο που να έχει νόημα, χρησιμότητα και δύναμη απέναντι σε όσα δύσκολα και ακυρωτικά συμβαίνουν γύρω μας σήμερα.
(Παίζει στο «Θηρίο στη ζούγκλα» του Χένρι Τζέιμς σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Θέατρο Τέχνης της Φρυνίχου και ξεκινάει πρόβες για το «Ιμάνουελ Καντ» του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα, που ανεβαίνει στην ίδια σκηνή από τις 28/1.)


Μιχάλης Οικονόμου
35 ετών
Κάνω θέατρο σήμερα για να καταλάβω γιατί έκανα θέατρο χθες και για το πώς θα κάνω θέατρο αύριο. Και όλα αυτά έχουν να κάνουν πάντα με το εδώ και τώρα. Είτε μιλάμε για το χθες, είτε για το αύριο. Αν δώσω μια πιο σαφή απάντηση σε αυτή την ερώτηση, είναι πολύ πιθανό να μη χρειαστεί να ξανακάνω θέατρο ποτέ.
(Παίζει στο «Σλάντεκ» του Έντεν φον Χόρβατ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο θέατρο Πόρτα
και από τις 24/11 στο «Cleansed» της Σάρα Κέιν σε σκηνοθεσία Έφης Γούση στο θέατρο Σημείο.)


Γιάννος Περλέγκας
34 ετών
Ασχολούμαι με το θέατρο για να αναζητήσω πιο συστηματικά τη δική μου μέθοδο. Για να ξαναβρώ τη δική μου έμπνευση. Για να ακονίσω τη δική μου ακρίβεια. Για να ξαναβρώ το ηθικό μου ανάστημα. Για να αισθανθώ ελευθερία. Και γιατί είμαι ερωτευμένος με τον Τόμας Μπέρνχαρντ.
(Κάνει πρόβες για το «Loot» του Τζο Όρτον σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου που ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από τη 1/12 κι ετοιμάζεται να σκηνοθετήσει το «Ιμάνουελ Καντ» του Τόμας Μπέρνχαρντ στο Θέατρο Τέχνης της Φρυνίχου..)


Λένα Δροσάκη
Το θέατρο είναι για μένα ο τρόπος να αντισταθώ στη μιζέρια και στη θλίψη του μυαλού. Ένας τρόπος επανάστασης που με κρατά ζωντανή.
(Θα παίζει στο «Γυναίκα και λύκος» της Έλενας Πέγκα σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου που ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από τις 21 έως τις 25/11 και στο «Αχ!» της Γλυκερίας Μπασδέκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη, που ανεβαίνει στο ΙΜΚ, επίσης από τις 21/11.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Άλκηστις Πουλοπούλου
39 ετών
Το θέατρο μου επιτρέπει να κάνω βαθιές βουτιές στην ψυχή μου και να αγγίζω άγνωστα κι επικίνδυνα κομμάτια μου μέσα από σημαντικά κείμενα σε ένα «ασφαλές» περιβάλλον. Κι ελπίζοντας ότι μέσα από αυτήν τη διαδικασία θα «συναντηθούμε» με κάποιους θεατές, με τους οποίους μας συνδέουν κοινά βιώματα.
(Κάνει πρόβες για τον «Άμλετ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά που ανεβαίνει στην κεντρική σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών από τις 14/1.)


Κατερίνα Λυπηρίδου

39 ετών
Για μένα η κάθε ομάδα σε κάθε παράσταση αποτελεί μια οικογένεια. Αναπτύσσω μαζί τους γερούς δεσμούς, οι οποίοι όμως κρατούν όσο καιρό παίζεται το έργο. Το θέατρο, για μένα, είναι ένας τρόπος να αντέχω την πραγματικότητα.
(Κάνει πρόβες για το «Loot» του Τζο Όρτον σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου που ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από 1/12 και για το «Ιμάνουελ Καντ» του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα που ανεβαίνει στο Θέατρο Τέχνης της Φρυνίχου από τις 28/1.)


Μιλτιάδης Φιορέτζης

34 ετών
Αυτό φανταζόμουν από μικρός ότι κάνει ο ηθοποιός, θέατρο! Είναι μια πράξη ουτοπίας, αλλά δεν υπάρχει άλλος δρόμος από το να αγωνίζεσαι ενάντια στις συνθήκες. Τι κερδίζω; Αγάπη. Κι αν όχι καθημερινά, δεν πειράζει, θα έρθει την επόμενη μέρα.
(Παίζει στο «Φιλί της γυναίκας αράχνης» του Μανουέλ Πουίγκ σε σκηνοθεσία Αλέξη Ρίγλη στο θέατρο 104.)


Αντίνοος Αλμπάνης

31 ετών
Δεν αναρωτιέμαι συχνά πώς και γιατί. Μου αρέσει το παιχνίδι, οι ιστορίες, τα ψέματα, η αλήθεια της υπερβολής, η μνήμη και όχι η νοσταλγία. Κάνω θέατρο γιατί με ξεβολεύει. Και με μετακινεί.
(Παίζει στο «Με τα δόντια» του Θόρντον Ουάιλντερ σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης και από τον Απρίλιο του 2015 στους «Αδερφούς Καραμάζοφ» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι σε σκηνοθεσία Νατάσας Τριανταφύλλη, στην ίδια σκηνή.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Στεφανία Γουλιώτη

34 ετών
Στο θέατρο βρίσκω τον ενθουσιασμό, τη χαρά και την αδρεναλίνη – υπάρχουν και στη ζωή μου, αλλά πόσο πιο όμορφο είναι να γίνονται και επάγγελμα! Συγχρόνως, ανακαλύπτω ουσία, βάθος και σχέση με άπειρες ανεξερεύνητες περιοχές, ψυχικές, υπαρξιακές κα ανθρώπινες. Με κρατάει σε μόνιμη εγρήγορση γιατί μου αφήνει πάντα κάτι ανικανοποίητο, το οποίο καλούμαι καθημερινά να ανακαλύψω από την αρχή. Κι έτσι νιώθω ζωντανή.
(Παίζει στους «Αστερισμούς» του Νικ Πέιν σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και στο «Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές» του Ρόμπερτ Μπολτ σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου που ανεβαίνει στο Εθνικό από τις 20/11.)


Σοφία Κόκκαλη
27 ετών
Κάνω θέατρο γιατί είναι η καλύτερη δουλειά του κόσμου!
(Ξεκινάει πρόβες για το «Master and Man» της Αμαλίας Μπένετ που ανεβαίνει στο θέατρο Πόρτα από τις 10/1.)


Αργύρης Ξάφης
38 ετών
Κάνω θέατρο γιατί έχω σιχαθεί τον φασισμό του «φαίνεσθαι» και με ενδιαφέρει να ψάξω και να κινητοποιήσω τον κόσμο να ψάξει το «νόημα» σε αυτό το χάος που φαίνεται πως ζούμε.
(Ξεκινάει πρόβες για το «Μότζο» του Τζεζ Μπάτεργουερθ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου που ανεβαίνει στο θέατρο Πόρτα τον Φεβρουάριο και διδάσκει υποκριτική στο Ωδείο Αθηνών.)


Κατερίνα Λάττα
30 ετών
Είναι μια ανάγκη για μένα, που γεννήθηκε στην πορεία της ζωής μου. Καθότι δεν ήμουν παραγωγική σε άλλες δουλειές, έψαχνα τι είναι αυτό που με ιντριγκάρει για να βοηθήσω τον εαυτό μου και τους άλλους. Παίζει σπουδαίο ρόλο για μένα ότι πρόκειται για μια συλλογική δουλειά, ότι πάντα έχεις την αγωνία να βρεθείς κάπου στη μέση με τον θεατή.
(Μόλις τελείωσε με τον «Ιππόλυτο» του Εθνικού.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Αμαλία Νίνου
24 ετών
Το θέατρο, όπως και κάθε μορφή τέχνης, έχει να πει πράγματα. Δεν είναι τυχαίο που πάει καλά στα δύσκολα. Είναι τρομερά συγκινητικό να βλέπεις ανθρώπους που έχουν πληρώσει ένα ποσό, όταν ξέρεις ότι δεν τους περισσεύουν, να συμμετέχουν ενεργά σε αυτό που τους προσφέρεις. Συγκριτικά με άλλες μορφές υποκριτικής, από το θέατρο νιώθω ότι κερδίζω πράγματα καθημερινά, γνωρίζοντας ανθρώπους και αντιδράσεις.
(Παίζει στο «Ένας ήρωας με παντόφλες» των Αλέκου Σακελλάριου, Χρήστου Γιαννακόπουλου σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου, στο θέατρο Βρετάνια.)


Ορέστης Καρύδας
25 ετών
Κάνω θέατρο γιατί δεν μπορώ χωρίς αυτό. Είναι για μένα μια βιολογική ανάγκη που δεν μπορεί να οριστεί πέραν του ότι χωρίς θέατρο, πώς; Κάνω θέατρο για να ομορφαίνω, να δυσκολεύω, να εκπαιδεύω το μυαλό και την ψυχή μου.
(Παίζει στο μιούζικαλ «Shrek» του Εθνικού σε σκηνοθεσία Άγγελου Μέντη και από τις 24/11 στο «Cleansed» της Σάρα Κέιν σε σκηνοθεσία Έφης Γούση, στο θέατρο Σημείο.)


Σοφία Γεωργοβασίλη

34 ετών
Το θέατρο είναι το μόνο ζωντανό μέσο που αφηγείται μια ιστορία στο εδώ και τώρα, σε σχέση με τη ζωή και ό,τι αυτή φέρει. Κρατάει αφυπνισμένες όλες μου τις αισθήσεις κι ελπίζω πάντοτε και του κοινού που το βλέπει.
(Παίζει στον «Γλάρο» του Άντον Τσέχοφ σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου, στο θέατρο Θησείο.)


Αντώνης Αντωνόπουλος
32 ετών
Δεν είμαι σίγουρος γιατί ασχολούμαι με το θέατρο. Οι άνθρωποι συνήθως έχουν ανάγκη από ένα φίλτρο για να καταφέρουν να επικοινωνήσουν. Ίσως το δικό μου είναι το θέατρο.
(Συμμετείχε στα «Αίματα» του Ευθύμη Φιλίππου που παρουσιάστηκε στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, παίζει στο «Σλάντεκ» του Έντεν φον Χόρβατ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο θέατρο Πόρτα και στις 22/11 παρουσιάζει με τους Vasistas το «Domino» στο θέατρο Le Phénix στη Valenciennes.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Γιώργος Παπαγεωργίου
33 ετών
Δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι άλλο καλά. Πέρα από αυτό, όμως, η άμεση επικοινωνία με το κοινό είναι ένας ισχυρός λόγος για τον οποίο κάνω θέατρο. Αυτό το φάτσα-φάτσα, που μπορώ να κοιτάξω τον θεατή κατάματα και να συνδεθώ με τις σκέψεις του, με αφορά ιδιαίτερα.
(Παίζει στο «Μυστήριο της πολιτείας Χάμελιν» των Θωμά Μοσχόπουλου και Κορνήλιου Σελαμσή σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, στο θέατρο Πόρτα, και σύντομα ξεκινάει πρόβες για το «Μότζο» του Τζεζ Μπάτεργουερθ που ανεβαίνει στην ίδια σκηνή τον Φεβρουάριο, επίσης σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.)


Κωνσταντίνος Μπιμπής
25 ετών
Κάνω θέατρο γιατί είναι το μόνο που μπορώ να κάνω. Είναι ο μοναδικός τρόπος που έχω να αντιστέκομαι και να μάχομαι για όλα όσα πιστεύω, να καταλαβαίνω αυτή την παράλογη και συγχυσμένη εποχή μας. Κάνω θέατρο για όλους όσους αγαπώ.
(Παίζει και συνυπογράφει με τους Κώστα Γάκη και Αθηνά Μουστάκα το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για δύο» στο θέατρο Θησείο και ανεβάζει με τους ίδιους συντελεστές την «Τελευταία μαύρη γάτα» του Ευγένιου Τριβιζά στο θέατρο «Δημήτρης Χορν» από τις 22/11.)


Άρης Μπαλής
28 ετών
Είναι μια ανάγκη κι επιθυμία που δεν εξετάζεται με λογικά κριτήρια. Σίγουρα παίζει ρόλο στην ενασχόλησή μου με το θέατρο η συλλογικότητα που προσφέρει, η συνύπαρξη με άλλους ανθρώπους, που μάλλον έχει εκλείψει από τη ζωή μας.
(Παίζει στο «Σλάντεκ» του Έντεν φον Χόρβατ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο θέατρο Πόρτα και ξεκινάει πρόβες για τον «Φαέθονα» του Δημήτρη Δημητριάδη που ανεβαίνει τον Φεβρουάριο στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων, επίσης σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.)


Αριστείδης Σερβετάλης
38 ετών
Κάνω θέατρο γιατί με έλκει το παράλογο.
(Ετοιμάζεται για τον «Σωσία» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι σε σκηνοθεσία Έφης Μπίρμπα που ανεβαίνει στο θέατρο Ροές από τις 21/11.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Μάκης Παπαδημητρίου
39 ετών
Η ελευθερία που μου παρέχει το θέατρο, δίνοντάς μου τη δυνατότητα να ξεφεύγω από τη ρουτίνα καθημερινά, είναι μοναδική. Το ενδιαφέρον ανανεώνεται, νιώθω δημιουργικός και δεν απορροφώμαι από την ίδια τη δουλειά. Εκτός από τη μοναδικότητα της καθημερινότητας, κατά τη διάρκεια μιας σεζόν εναλλάσσονται παραστάσεις και πρόβες για τα επόμενα έργα, η θεματολογία ανανεώνεται, γνωρίζω άλλα πρόσωπα και δέχομαι νέες προκλήσεις.
(Παίζει στους «Αστερισμούς» του Νικ Πέιν σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, σκηνοθετεί το «Loot» του Τζο Όρτον που ανεβαίνει από 1/12 στο ίδιο θέατρο και ξεκινάει πρόβες για το «Ιμάνουελ Καντ» του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα, που ανεβαίνει στο Θέατρο Τέχνης της Φρυνίχου από τις 28/1.)


Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
35 ετών
Δεν νομίζω ότι μπορώ να ορίσω γιατί ασχολούμαι με το θέατρο. Ό,τι κι αν πω, θα ακουστεί λίγο ή πολύ. Είναι σαν να με ρωτάς γιατί υπάρχω.
(Παίζει στον «Πουπουλένιο» του Μάρτιν ΜακΝτόνα σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη στο θέατρο Αθηνών.)


Μαρία Κίτσου
35 ετών
Κάνω θέατρο γιατί δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Είναι για μένα μια τεράστια ανάγκη, θα ήμουν τρελή αν δεν ήμουν θεατρική ηθοποιός. Το θέατρο είναι για μένα θεραπεία, σωτηρία, η χαρά της ζωής.
(Κάνει πρόβες για το «Κρίμα που είναι πόρνη» του Τζον Φορντ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη που ανεβαίνει στο θέατρο Χώρα από τις 17/12 και ετοιμάζεται για την επανάληψη του «Αρμαντέιλ» του Ουίλκι Κόλινς σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη, που ανεβαίνει στο Rex από τις 21/12.)


Θοδωρής Σκυφτούλης
32 ετών
Κάνω θέατρο γιατί γίνομαι καλύτερος άνθρωπος. Ασχολούμαι με αυτήν τη δουλειά για να βιώνω έντονα συναισθήματα και να ξεφεύγω καθημερινά από την πραγματικότητα.
(Παίζει στην «Αναφορά» του Φραντς Κάφκα που ανεβαίνει τον Ιανουάριο και στο «Ο Ρόζενγκραντζ και ο Γκίλντερστερν είναι νεκροί» του Τομ Στόπαρντ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά, που ανεβαίνει στο Θέατρο επί Κολωνώ, επίσης τον Ιανουάριο.)

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Λουκία Μιχαλοπούλου
31 ετών
Μέσα από την ενασχόλησή μου με το θέατρο, καταφέρνω να μεταδώσω όσα δεν μπορώ να πω ως άνθρωπος στην καθημερινότητά μου. Το κέρδος μου είναι η ελευθερία μου, δεν υπάρχουν όρια στην έκφραση, σε αντίθεση με τα όρια που μας θέτουν συνέχεια στη ζωή.
(Ετοιμάζεται για το «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» του Τένεσι Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου που ανεβαίνει στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας από 19/12.)


Θάνος Τοκάκης
34 ετών
Κάνω θέατρο για να υπάρχω.
(Ετοιμάζεται για τον «Άμλετ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά που ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών από τις 14/1 και για την παράσταση του Χάρη Φραγκούλη που θα παρουσιαστεί στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων τη νέα χρονιά.)


Ελεάνα Στραβοδήμου
30 ετών
Στο θέατρο λειτουργούν όλες μου οι αισθήσεις. Η επικοινωνία με το κοινό, η εκτόνωση που νιώθω και η ενέργεια που λαμβάνω και δίνω, η οποία είναι κατευθυνόμενη σε σχέση με την υπόλοιπη ομάδα, αφού πρόκειται για μια συνθετική δουλειά, μου ταιριάζουν και λειτουργούν απόλυτα σ' εμένα.
(Κάνει πρόβες για το «Κρίμα που είναι πόρνη» του Τζον Φορντ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη που ανεβαίνει στο θέατρο Χώρα από τις 17/12.)


Ευγενία Δημητροπούλου
31 ετών
Το θέατρο μου ικανοποιεί την επιθυμία να διηγηθώ με τον τρόπο μου μια ιστορία. Γιατί πάντα οι ιστορίες με κάνουν να νιώθω παιδί.
(Παίζει στον «Αγαπητικό της βοσκοπούλας» σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια στο Παλλάς και ξεκινάει πρόβες για το «Πιαφ», επίσης σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, που ανεβαίνει στο Εθνικό τον Φεβρουάριο.)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ