Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου;

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
0
Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO

Αργύρης Πανταζάρας

26 ετών
Το θέατρο είναι ο χώρος που με φέρνει σε πλήρη εναρμόνιση με την ύπαρξη.
(Παίζει στο «Σλάντεκ» του Έντεν φον Χόρβατ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, στο θέατρο Πόρτα, και ετοιμάζει την παράσταση «ΑΩ», έναν μονόλογο βασισμένο στον «Ακατονόμαστο» του Σάμιουελ Μπέκετ, που ανεβαίνει από τον Δεκέμβριο στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων.)


Λένα Παπαληγούρα

29 ετών
Βρίσκω στο θέατρο την ελευθερία που δεν έχω στη ζωή μου. Το θέατρο φτιάχνει κόσμους από το τίποτα και κοροϊδεύει τη ματαιότητα.
(Μόλις τελείωσε με το «Blasted» της Σάρα Κέιν και κάνει πρόβες για την «Κατερίνα» του Αύγουστου Κορτώ σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη που ανεβαίνει στο θέατρο Θησείο από τις 28/11 και για τον «Ματωμένο Γάμο» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.)


Όμηρος Πουλάκης

31 ετών
Κάνω θέατρο σήμερα για τον ίδιο λόγο που έκανα και χθες και θα κάνω και αύριο: είναι η τέχνη μου και η δουλειά μου!
(Ετοιμάζεται για τη «Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, που ανεβαίνει στο θέατρο Πορεία από τις 22/11, και κάνει πρόβες για το Loot του Τζο Όρτον σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου που ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από 1/12.)


Ελίνα Ρίζου
28 ετών
Το θέατρο είναι για μένα ό,τι πιο κοντινό στη φυσιολογική λειτουργία της ζωής, τουλάχιστον έτσι όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ. Είναι ένας δρόμος που δεν ξέρω πού θα με οδηγήσει κάθε φορά.
(Μόλις τελείωσε με το «Bitch Boxer» της Σαρλότ Ζοζεφίν που παρουσιάστηκε στο ΙΜΚ και θα παίζει στο «Γυναίκα και Λύκος» της Έλενας Πέγκα σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου που ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από 21 έως 25/11.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Χρήστος Λούλης
38 ετών
Κάνω θέατρο σήμερα για τον ίδιο λόγο που θα το έκανα 40 και 80 και 200 χρόνια πριν, και άλλα τόσα στο μέλλον: για να ζω στην εποχή μου, χωρίς η εποχή μου να με καθορίζει.
(Ολοκληρώνει τις παραστάσεις του «Δεκαήμερου» του Βοκάκιου σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου που θα παίζεται στο Εθνικό ως τις 16/11 και ετοιμάζεται για τον «Άμλετ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, που ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών από τις 14/1.)


Γιώτα Αργυροπούλου
36 ετών
Το θέατρο είναι ό,τι καλύτερο μπορώ να κάνω αυτή την εποχή. Έχει δράση, δύναμη και ομορφιά αυτή η διαδικασία τού να ψάχνεις συνέχεια να καλύψεις το ανικανοποίητο. Σήμερα το θέατρο έχει ίσως περισσότερο νόημα από ποτέ, γιατί στην εποχή μας όλα γίνονται πολύ γρήγορα, ενώ το να καταφέρεις να πεις κάτι θεατρικά είναι μια αργή κι επίπονη διαδικασία, και αυτό έχει κάνει τη σχέση μου μαζί του πιο δυνατή από τότε που ξεκινούσα.
(Κάνει πρόβες για την «Έντα Γκάμπλερ» του Ερρίκου Ίψεν σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κωνσταντάτου που ανεβαίνει στη μικρή σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών από τις 22/12.)


Κόρα Καρβούνη
34 ετών
Ασχολούμαι με το θέατρο με την ευχή να καταφέρω να κάνω έστω κι έναν θεατή να αναλογιστεί τη ζωή του και τις σχέσεις του.
(Κάνει πρόβες για τα «Παράσιτα» της Βίβιεν Φράντσμαν σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου που ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από τις 3/1.)


Γιώργος Χρυσοστόμου
34 ετών
Νιώθω ότι πλέον, κάνοντας θέατρο, κάνω κάτι καλό για τους άλλους. Ή, για την ακρίβεια, προσπαθώ να κάνω κάτι και για τους άλλους, πράγμα πολύ δύσκολο με τα σημερινά δεδομένα, αλλά και προϊόν συγκρούσεων μέσα μου.
(Κάνει πρόβες για το «Λίλιομ» του Φέρεντς Μόλναρ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου που ανεβαίνει στο θέατρο Πόρτα από τις 20/12.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Σύρμω Κεκέ
37 ετών
Κάνω θέατρο γιατί, όταν είμαι τυχερή, εκεί συναντιέμαι με ανθρώπους που τους κατατρέχουν τα ίδια «θηρία», εκεί αισθάνομαι λιγότερη μοναξιά και μπορώ να είμαι δημιουργική με έναν τρόπο που να έχει νόημα, χρησιμότητα και δύναμη απέναντι σε όσα δύσκολα και ακυρωτικά συμβαίνουν γύρω μας σήμερα.
(Παίζει στο «Θηρίο στη ζούγκλα» του Χένρι Τζέιμς σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Θέατρο Τέχνης της Φρυνίχου και ξεκινάει πρόβες για το «Ιμάνουελ Καντ» του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα, που ανεβαίνει στην ίδια σκηνή από τις 28/1.)


Μιχάλης Οικονόμου
35 ετών
Κάνω θέατρο σήμερα για να καταλάβω γιατί έκανα θέατρο χθες και για το πώς θα κάνω θέατρο αύριο. Και όλα αυτά έχουν να κάνουν πάντα με το εδώ και τώρα. Είτε μιλάμε για το χθες, είτε για το αύριο. Αν δώσω μια πιο σαφή απάντηση σε αυτή την ερώτηση, είναι πολύ πιθανό να μη χρειαστεί να ξανακάνω θέατρο ποτέ.
(Παίζει στο «Σλάντεκ» του Έντεν φον Χόρβατ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο θέατρο Πόρτα
και από τις 24/11 στο «Cleansed» της Σάρα Κέιν σε σκηνοθεσία Έφης Γούση στο θέατρο Σημείο.)


Γιάννος Περλέγκας
34 ετών
Ασχολούμαι με το θέατρο για να αναζητήσω πιο συστηματικά τη δική μου μέθοδο. Για να ξαναβρώ τη δική μου έμπνευση. Για να ακονίσω τη δική μου ακρίβεια. Για να ξαναβρώ το ηθικό μου ανάστημα. Για να αισθανθώ ελευθερία. Και γιατί είμαι ερωτευμένος με τον Τόμας Μπέρνχαρντ.
(Κάνει πρόβες για το «Loot» του Τζο Όρτον σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου που ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από τη 1/12 κι ετοιμάζεται να σκηνοθετήσει το «Ιμάνουελ Καντ» του Τόμας Μπέρνχαρντ στο Θέατρο Τέχνης της Φρυνίχου..)


Λένα Δροσάκη
Το θέατρο είναι για μένα ο τρόπος να αντισταθώ στη μιζέρια και στη θλίψη του μυαλού. Ένας τρόπος επανάστασης που με κρατά ζωντανή.
(Θα παίζει στο «Γυναίκα και λύκος» της Έλενας Πέγκα σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου που ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από τις 21 έως τις 25/11 και στο «Αχ!» της Γλυκερίας Μπασδέκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη, που ανεβαίνει στο ΙΜΚ, επίσης από τις 21/11.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Άλκηστις Πουλοπούλου
39 ετών
Το θέατρο μου επιτρέπει να κάνω βαθιές βουτιές στην ψυχή μου και να αγγίζω άγνωστα κι επικίνδυνα κομμάτια μου μέσα από σημαντικά κείμενα σε ένα «ασφαλές» περιβάλλον. Κι ελπίζοντας ότι μέσα από αυτήν τη διαδικασία θα «συναντηθούμε» με κάποιους θεατές, με τους οποίους μας συνδέουν κοινά βιώματα.
(Κάνει πρόβες για τον «Άμλετ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά που ανεβαίνει στην κεντρική σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών από τις 14/1.)


Κατερίνα Λυπηρίδου

39 ετών
Για μένα η κάθε ομάδα σε κάθε παράσταση αποτελεί μια οικογένεια. Αναπτύσσω μαζί τους γερούς δεσμούς, οι οποίοι όμως κρατούν όσο καιρό παίζεται το έργο. Το θέατρο, για μένα, είναι ένας τρόπος να αντέχω την πραγματικότητα.
(Κάνει πρόβες για το «Loot» του Τζο Όρτον σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου που ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από 1/12 και για το «Ιμάνουελ Καντ» του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα που ανεβαίνει στο Θέατρο Τέχνης της Φρυνίχου από τις 28/1.)


Μιλτιάδης Φιορέτζης

34 ετών
Αυτό φανταζόμουν από μικρός ότι κάνει ο ηθοποιός, θέατρο! Είναι μια πράξη ουτοπίας, αλλά δεν υπάρχει άλλος δρόμος από το να αγωνίζεσαι ενάντια στις συνθήκες. Τι κερδίζω; Αγάπη. Κι αν όχι καθημερινά, δεν πειράζει, θα έρθει την επόμενη μέρα.
(Παίζει στο «Φιλί της γυναίκας αράχνης» του Μανουέλ Πουίγκ σε σκηνοθεσία Αλέξη Ρίγλη στο θέατρο 104.)


Αντίνοος Αλμπάνης

31 ετών
Δεν αναρωτιέμαι συχνά πώς και γιατί. Μου αρέσει το παιχνίδι, οι ιστορίες, τα ψέματα, η αλήθεια της υπερβολής, η μνήμη και όχι η νοσταλγία. Κάνω θέατρο γιατί με ξεβολεύει. Και με μετακινεί.
(Παίζει στο «Με τα δόντια» του Θόρντον Ουάιλντερ σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης και από τον Απρίλιο του 2015 στους «Αδερφούς Καραμάζοφ» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι σε σκηνοθεσία Νατάσας Τριανταφύλλη, στην ίδια σκηνή.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Στεφανία Γουλιώτη

34 ετών
Στο θέατρο βρίσκω τον ενθουσιασμό, τη χαρά και την αδρεναλίνη – υπάρχουν και στη ζωή μου, αλλά πόσο πιο όμορφο είναι να γίνονται και επάγγελμα! Συγχρόνως, ανακαλύπτω ουσία, βάθος και σχέση με άπειρες ανεξερεύνητες περιοχές, ψυχικές, υπαρξιακές κα ανθρώπινες. Με κρατάει σε μόνιμη εγρήγορση γιατί μου αφήνει πάντα κάτι ανικανοποίητο, το οποίο καλούμαι καθημερινά να ανακαλύψω από την αρχή. Κι έτσι νιώθω ζωντανή.
(Παίζει στους «Αστερισμούς» του Νικ Πέιν σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και στο «Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές» του Ρόμπερτ Μπολτ σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου που ανεβαίνει στο Εθνικό από τις 20/11.)


Σοφία Κόκκαλη
27 ετών
Κάνω θέατρο γιατί είναι η καλύτερη δουλειά του κόσμου!
(Ξεκινάει πρόβες για το «Master and Man» της Αμαλίας Μπένετ που ανεβαίνει στο θέατρο Πόρτα από τις 10/1.)


Αργύρης Ξάφης
38 ετών
Κάνω θέατρο γιατί έχω σιχαθεί τον φασισμό του «φαίνεσθαι» και με ενδιαφέρει να ψάξω και να κινητοποιήσω τον κόσμο να ψάξει το «νόημα» σε αυτό το χάος που φαίνεται πως ζούμε.
(Ξεκινάει πρόβες για το «Μότζο» του Τζεζ Μπάτεργουερθ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου που ανεβαίνει στο θέατρο Πόρτα τον Φεβρουάριο και διδάσκει υποκριτική στο Ωδείο Αθηνών.)


Κατερίνα Λάττα
30 ετών
Είναι μια ανάγκη για μένα, που γεννήθηκε στην πορεία της ζωής μου. Καθότι δεν ήμουν παραγωγική σε άλλες δουλειές, έψαχνα τι είναι αυτό που με ιντριγκάρει για να βοηθήσω τον εαυτό μου και τους άλλους. Παίζει σπουδαίο ρόλο για μένα ότι πρόκειται για μια συλλογική δουλειά, ότι πάντα έχεις την αγωνία να βρεθείς κάπου στη μέση με τον θεατή.
(Μόλις τελείωσε με τον «Ιππόλυτο» του Εθνικού.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Αμαλία Νίνου
24 ετών
Το θέατρο, όπως και κάθε μορφή τέχνης, έχει να πει πράγματα. Δεν είναι τυχαίο που πάει καλά στα δύσκολα. Είναι τρομερά συγκινητικό να βλέπεις ανθρώπους που έχουν πληρώσει ένα ποσό, όταν ξέρεις ότι δεν τους περισσεύουν, να συμμετέχουν ενεργά σε αυτό που τους προσφέρεις. Συγκριτικά με άλλες μορφές υποκριτικής, από το θέατρο νιώθω ότι κερδίζω πράγματα καθημερινά, γνωρίζοντας ανθρώπους και αντιδράσεις.
(Παίζει στο «Ένας ήρωας με παντόφλες» των Αλέκου Σακελλάριου, Χρήστου Γιαννακόπουλου σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου, στο θέατρο Βρετάνια.)


Ορέστης Καρύδας
25 ετών
Κάνω θέατρο γιατί δεν μπορώ χωρίς αυτό. Είναι για μένα μια βιολογική ανάγκη που δεν μπορεί να οριστεί πέραν του ότι χωρίς θέατρο, πώς; Κάνω θέατρο για να ομορφαίνω, να δυσκολεύω, να εκπαιδεύω το μυαλό και την ψυχή μου.
(Παίζει στο μιούζικαλ «Shrek» του Εθνικού σε σκηνοθεσία Άγγελου Μέντη και από τις 24/11 στο «Cleansed» της Σάρα Κέιν σε σκηνοθεσία Έφης Γούση, στο θέατρο Σημείο.)


Σοφία Γεωργοβασίλη

34 ετών
Το θέατρο είναι το μόνο ζωντανό μέσο που αφηγείται μια ιστορία στο εδώ και τώρα, σε σχέση με τη ζωή και ό,τι αυτή φέρει. Κρατάει αφυπνισμένες όλες μου τις αισθήσεις κι ελπίζω πάντοτε και του κοινού που το βλέπει.
(Παίζει στον «Γλάρο» του Άντον Τσέχοφ σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου, στο θέατρο Θησείο.)


Αντώνης Αντωνόπουλος
32 ετών
Δεν είμαι σίγουρος γιατί ασχολούμαι με το θέατρο. Οι άνθρωποι συνήθως έχουν ανάγκη από ένα φίλτρο για να καταφέρουν να επικοινωνήσουν. Ίσως το δικό μου είναι το θέατρο.
(Συμμετείχε στα «Αίματα» του Ευθύμη Φιλίππου που παρουσιάστηκε στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, παίζει στο «Σλάντεκ» του Έντεν φον Χόρβατ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο θέατρο Πόρτα και στις 22/11 παρουσιάζει με τους Vasistas το «Domino» στο θέατρο Le Phénix στη Valenciennes.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Γιώργος Παπαγεωργίου
33 ετών
Δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι άλλο καλά. Πέρα από αυτό, όμως, η άμεση επικοινωνία με το κοινό είναι ένας ισχυρός λόγος για τον οποίο κάνω θέατρο. Αυτό το φάτσα-φάτσα, που μπορώ να κοιτάξω τον θεατή κατάματα και να συνδεθώ με τις σκέψεις του, με αφορά ιδιαίτερα.
(Παίζει στο «Μυστήριο της πολιτείας Χάμελιν» των Θωμά Μοσχόπουλου και Κορνήλιου Σελαμσή σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, στο θέατρο Πόρτα, και σύντομα ξεκινάει πρόβες για το «Μότζο» του Τζεζ Μπάτεργουερθ που ανεβαίνει στην ίδια σκηνή τον Φεβρουάριο, επίσης σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.)


Κωνσταντίνος Μπιμπής
25 ετών
Κάνω θέατρο γιατί είναι το μόνο που μπορώ να κάνω. Είναι ο μοναδικός τρόπος που έχω να αντιστέκομαι και να μάχομαι για όλα όσα πιστεύω, να καταλαβαίνω αυτή την παράλογη και συγχυσμένη εποχή μας. Κάνω θέατρο για όλους όσους αγαπώ.
(Παίζει και συνυπογράφει με τους Κώστα Γάκη και Αθηνά Μουστάκα το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για δύο» στο θέατρο Θησείο και ανεβάζει με τους ίδιους συντελεστές την «Τελευταία μαύρη γάτα» του Ευγένιου Τριβιζά στο θέατρο «Δημήτρης Χορν» από τις 22/11.)


Άρης Μπαλής
28 ετών
Είναι μια ανάγκη κι επιθυμία που δεν εξετάζεται με λογικά κριτήρια. Σίγουρα παίζει ρόλο στην ενασχόλησή μου με το θέατρο η συλλογικότητα που προσφέρει, η συνύπαρξη με άλλους ανθρώπους, που μάλλον έχει εκλείψει από τη ζωή μας.
(Παίζει στο «Σλάντεκ» του Έντεν φον Χόρβατ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο θέατρο Πόρτα και ξεκινάει πρόβες για τον «Φαέθονα» του Δημήτρη Δημητριάδη που ανεβαίνει τον Φεβρουάριο στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων, επίσης σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.)


Αριστείδης Σερβετάλης
38 ετών
Κάνω θέατρο γιατί με έλκει το παράλογο.
(Ετοιμάζεται για τον «Σωσία» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι σε σκηνοθεσία Έφης Μπίρμπα που ανεβαίνει στο θέατρο Ροές από τις 21/11.)

 

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Μάκης Παπαδημητρίου
39 ετών
Η ελευθερία που μου παρέχει το θέατρο, δίνοντάς μου τη δυνατότητα να ξεφεύγω από τη ρουτίνα καθημερινά, είναι μοναδική. Το ενδιαφέρον ανανεώνεται, νιώθω δημιουργικός και δεν απορροφώμαι από την ίδια τη δουλειά. Εκτός από τη μοναδικότητα της καθημερινότητας, κατά τη διάρκεια μιας σεζόν εναλλάσσονται παραστάσεις και πρόβες για τα επόμενα έργα, η θεματολογία ανανεώνεται, γνωρίζω άλλα πρόσωπα και δέχομαι νέες προκλήσεις.
(Παίζει στους «Αστερισμούς» του Νικ Πέιν σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, σκηνοθετεί το «Loot» του Τζο Όρτον που ανεβαίνει από 1/12 στο ίδιο θέατρο και ξεκινάει πρόβες για το «Ιμάνουελ Καντ» του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα, που ανεβαίνει στο Θέατρο Τέχνης της Φρυνίχου από τις 28/1.)


Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
35 ετών
Δεν νομίζω ότι μπορώ να ορίσω γιατί ασχολούμαι με το θέατρο. Ό,τι κι αν πω, θα ακουστεί λίγο ή πολύ. Είναι σαν να με ρωτάς γιατί υπάρχω.
(Παίζει στον «Πουπουλένιο» του Μάρτιν ΜακΝτόνα σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη στο θέατρο Αθηνών.)


Μαρία Κίτσου
35 ετών
Κάνω θέατρο γιατί δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Είναι για μένα μια τεράστια ανάγκη, θα ήμουν τρελή αν δεν ήμουν θεατρική ηθοποιός. Το θέατρο είναι για μένα θεραπεία, σωτηρία, η χαρά της ζωής.
(Κάνει πρόβες για το «Κρίμα που είναι πόρνη» του Τζον Φορντ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη που ανεβαίνει στο θέατρο Χώρα από τις 17/12 και ετοιμάζεται για την επανάληψη του «Αρμαντέιλ» του Ουίλκι Κόλινς σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη, που ανεβαίνει στο Rex από τις 21/12.)


Θοδωρής Σκυφτούλης
32 ετών
Κάνω θέατρο γιατί γίνομαι καλύτερος άνθρωπος. Ασχολούμαι με αυτήν τη δουλειά για να βιώνω έντονα συναισθήματα και να ξεφεύγω καθημερινά από την πραγματικότητα.
(Παίζει στην «Αναφορά» του Φραντς Κάφκα που ανεβαίνει τον Ιανουάριο και στο «Ο Ρόζενγκραντζ και ο Γκίλντερστερν είναι νεκροί» του Τομ Στόπαρντ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά, που ανεβαίνει στο Θέατρο επί Κολωνώ, επίσης τον Ιανουάριο.)

Γιατί κάνεις θέατρο παιδί μου; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO


Λουκία Μιχαλοπούλου
31 ετών
Μέσα από την ενασχόλησή μου με το θέατρο, καταφέρνω να μεταδώσω όσα δεν μπορώ να πω ως άνθρωπος στην καθημερινότητά μου. Το κέρδος μου είναι η ελευθερία μου, δεν υπάρχουν όρια στην έκφραση, σε αντίθεση με τα όρια που μας θέτουν συνέχεια στη ζωή.
(Ετοιμάζεται για το «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» του Τένεσι Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου που ανεβαίνει στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας από 19/12.)


Θάνος Τοκάκης
34 ετών
Κάνω θέατρο για να υπάρχω.
(Ετοιμάζεται για τον «Άμλετ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά που ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών από τις 14/1 και για την παράσταση του Χάρη Φραγκούλη που θα παρουσιαστεί στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων τη νέα χρονιά.)


Ελεάνα Στραβοδήμου
30 ετών
Στο θέατρο λειτουργούν όλες μου οι αισθήσεις. Η επικοινωνία με το κοινό, η εκτόνωση που νιώθω και η ενέργεια που λαμβάνω και δίνω, η οποία είναι κατευθυνόμενη σε σχέση με την υπόλοιπη ομάδα, αφού πρόκειται για μια συνθετική δουλειά, μου ταιριάζουν και λειτουργούν απόλυτα σ' εμένα.
(Κάνει πρόβες για το «Κρίμα που είναι πόρνη» του Τζον Φορντ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη που ανεβαίνει στο θέατρο Χώρα από τις 17/12.)


Ευγενία Δημητροπούλου
31 ετών
Το θέατρο μου ικανοποιεί την επιθυμία να διηγηθώ με τον τρόπο μου μια ιστορία. Γιατί πάντα οι ιστορίες με κάνουν να νιώθω παιδί.
(Παίζει στον «Αγαπητικό της βοσκοπούλας» σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια στο Παλλάς και ξεκινάει πρόβες για το «Πιαφ», επίσης σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, που ανεβαίνει στο Εθνικό τον Φεβρουάριο.)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ