Ένας ανήμπορος «Αίας»

Ένας ανήμπορος «Αίαντας» Facebook Twitter
Οι προσδοκίες μας από τον, συνήθως εξαιρετικό, Στάθη Σταμουλακάτο διαψεύστηκαν οικτρά. Ο σωματώδης ηθοποιός δεν μπόρεσε να αναλάβει το τραγικό βάρος του ρόλου, τις ωδίνες της τρέλας του, το αδιέξοδο της μοναξιάς του, την απόγνωση του πληγωμένου ηρωισμού του. Φωτ.: Karol Jarek
0

Η φωνή της θεάς Αθηνάς: Τι ηχόχρωμα έχει; Είναι μεταλλική σαν τη γεύση του αίματος που πιτσιλίζει το πρόσωπό της, ενώ παρακολουθεί τον Αίαντα να μετατρέπεται σε χασάπη; Ή μήπως αντηχεί μια κελαρυστή ειρωνεία, γεμάτη ικανοποίηση για την κατάντια του εχθρού της, του μόνου θνητού που την περιφρόνησε κατάφωρα; 

Ο Αίας εντοιχισμένος σ’ ένα μωσαϊκό από σπλήνες, γλώσσες, κέρατα: Πώς μυρίζει η σκηνή του, με τα σφαγμένα ζωντανά να στοιβάζονται ακέφαλα ολόγυρά του; Πόσα εντόσθια χρειάζεται να εξορυχθούν για να καταλαγιάσει η λύσσα του;

Το ηχηρό σώμα του Αίαντα: Πώς εκφράζεται; Τι κραυγές, ουρλιαχτά, τριξίματα παράγει; Ποια η συμφωνία ενός κορμιού που το δουλεύει ο πυρετός για να το επαναφέρει στην υγεία; Πώς δονείται το δέρμα από το αγκομαχητό του άρρωστου μυαλού;

Το σπαθί, το σπαθί που κάποτε ήτανε του Έκτορα: Πώς σφίγγεται η παλάμη γύρω από το δώρο του εχθρού; Γιατί αστράφτει τόσο η κόψη του; Ποια ηδονή το διαπερνά στην προοπτική μιας αυτοκτονίας;

Δεν καταφέραμε να τον αγαπήσουμε αυτόν τον Αίαντα, ούτε, κατά συνέπεια, να θλιβούμε για τον χαμό του, παρά μονάχα φευγαλέα λίγο πριν από το τέλος, δευτερόλεπτα πριν από την ύστατη βουτιά του.

Ο ορίζοντας, που απλώνεται μαγευτικός, το φως που λάμπει περισσότερο από ποτέ: Μπορούμε να ζούμε για το άπειρο, να ικανοποιούμαστε μόνο με το άπειρο; Υπάρχει αρκετό άπειρο στη γη και στις ουράνιες σφαίρες;

Το άλμα, το άλμα που σκίζει τα πλευρά: Πώς αναστενάζει η θάλασσα, την ώρα που ο Αίας ορμάει πάνω στον σφαγέα του;

Το αιμόφυρτο κόκκινο πρόσωπο, τα ρουθούνια που ξεχειλίζουν αίμα: Πώς επηρεάζεται η πυκνότητα της ατμόσφαιρας, όταν η ψυχή σβήνει; 

Ένας ανήμπορος «Αίαντας» Facebook Twitter
Ο Γιάννης Νταλιάνης και ο Νίκος Χατζόπουλος ερμήνευσαν τους ρόλους του Μενελάου και του Αγαμέμνονα αντιστοίχως, με το γνωστό, στέρεο και δοκιμασμένο, στυλ τους, την ίδια στιγμή που τα πληθωρικά έθνικ κολιέ τους ανταγωνίζονταν με χάρη τα ατίθασα αντιανεμικά τους. Φωτ.: Karol Jarek

Τα θαλασσοπούλια και τα όρνεα που κυκλώνουν το πτώμα: Τι σκέφτονται γι' αυτόν τον ατιθάσευτο ανθρώπινο όγκο που κείτεται απροστάτευτος στην αμμουδιά; Επιβραδύνεται ή επιταχύνεται ο παλμός της πτητικής πορείας τους;

Η τελευταία σκέψη του αυτόχειρα: Πού φωλιάζει το Πνεύμα, όταν αργοσβήνει το Σώμα; «Δέστε με, αν θέλετε, αλλά δεν υπάρχει τίποτε πιο άχρηστο από ένα όργανο» (θα έλεγε).

Το οριζοντιωμένο σώμα, παραδομένο στους μηχανισμούς της αποσύνθεσης: Θα του αποδοθεί μια γη να το στεγάσει ολόκληρο; Ή θα καταλήξει κομμάτι-κομμάτι στα στομάχια των πουλιών;

Ο βέβηλος χορός των αντιπάλων: Πόσο κενός ακούγεται ο θόρυβος της γελοιότητας και των πολιτικών αντεκδικήσεων μπροστά στο μέγεθος μιας απροσμέτρητης απώλειας;

Τα δάκρυα των οικείων: Πώς αλλάζει, πώς ρευστοποιείται, η σύσταση του κόσμου, όταν πεθαίνει ο τελευταίος μεγάλος Ήρωας;

Ο σκηνικός χώρος είναι ένα Σύμπαν. Που καλείται κάθε φορά να γεννηθεί από το μηδέν. Να σφυρηλατηθεί από μία σκέψη κατασκευαστική. Να κατοικηθεί από «σαρκικές ουσίες και βουβές σημασίες» (Μερλώ-Ποντύ). Από ταυτότητες και διαφορές, από αυξομειούμενους ρυθμούς, από χιλιάδες υφές κι εντάσεις που συγκροτούν κι ενώνουν τις κρίσιμες στιγμές, έτσι ώστε να υποδεχθούν το Συμβάν. Μεταξύ δύο ρευμάτων, μεταξύ δύο ωρών, στο λυκόφως.

Πρέπει το κάθε στοιχείο, υλικό και άυλο –όχι μόνον οι ερμηνείες των ηθοποιών αλλά η παραμικρή χειρονομία, ο κάθε ψίθυρος, η πιο αφανής λεπτομέρεια, το τούλι ενός ενδύματος, οι χάντρες ενός περιδέραιου– να επενδυθούν με σημασία.

Πώς, όμως, αποδίδονται οι σημασίες; Πώς εμψυχώνονται τα σώματα και πώς ενσαρκώνονται τα πράγματα; 

Ένας ανήμπορος «Αίαντας» Facebook Twitter
Όσο περνούσε η ώρα, όλο και πιο βροντερά ξεδιπλωνόταν γύρω μας η αλυσίδα των παραφωνιών... Φωτ.: Karol Jarek

ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ήταν ένα από τα πολλά που έμειναν δίχως απάντηση στην παράσταση του «Αίαντα», που είδαμε στην Επίδαυρο.

Μου πήρε ώρα να κατανοήσω γιατί φοράει γούνινη κουκούλα η Τέκμησσα (και λευκά αδιάβροχα ο Χορός): η όψη της παράστασης ήθελε να παραπέμψει, φαίνεται, σε κάποιο αρκτικό τοπίο, σε κάποιο σύνορο της Γης, εκεί όπου ο Χρόνος παγώνει μπροστά στον θάνατο μιας γενναίας μορφής, μιας γενναίας εποχής.

Όμως ακόμη κι αν το «είδαμε» αυτό, ακόμη κι αν ένα λευκό υλικό κάλυπτε την ορχήστρα, ακόμη κι αν φορούσαν οι ηθοποιοί εντυπωσιακά μάξι πανωφόρια, ουδέποτε το αισθανθήκαμε. Το ψύχος (είτε κυριολεκτικό είτε ψυχικό) αλλοιώνει τα σώματα και τις ανάσες, κανένας από τους ηθοποιούς, όμως, δεν έδειξε να καταλαμβάνεται από μια τέτοια σκέψη. 

Αντιθέτως, οι τέσσερις μουσικοί που συμμετείχαν στην παράσταση έδειχναν ιδιαιτέρως αμήχανοι μπαινοβγαίνοντας σαν κλέφτες στη σκηνή του «Αίαντα». Ίσως επειδή αντιλαμβάνονταν ότι τα χάλκινα πνευστά τους (κόρνο, τρομπόνι, τρομπέτα, τούμπα) ηχούσαν εντελώς παράταιρα μέσα σε αυτό το αφαιρετικό, «παγωμένο» τοπίο. 

Όσο περνούσε η ώρα, όλο και πιο βροντερά ξεδιπλωνόταν γύρω μας η αλυσίδα των παραφωνιών...

Άμα τη εμφανίσει της, η θεά Αθηνά (Δέσποινα Κούρτη) άρχισε να χοροπηδάει και να σκαρφαλώνει στους ώμους των θνητών, σαν πειραχτήρι, σαν ξωτικό από σαιξπηρική κωμωδία – τον Πακ ή την Άριελ. Οι σκηνές όπου συμμετείχε έφεραν όλη την ελαφρότητα μιας ανώδυνης κωμωδίας, απαλλαγμένης, δυστυχώς, από κάθε γκροτέσκα διάσταση. Ως εκ τούτου, πώς να εισπράξουμε την καγχαστική σκληρότητα των θεών απέναντι στον Αίαντα; 

Ένας ανήμπορος «Αίαντας» Facebook Twitter
Μου πήρε ώρα να κατανοήσω γιατί φοράει γούνινη κουκούλα η Τέκμησσα (και λευκά αδιάβροχα ο Χορός). Φωτ.: Karol Jarek

Μα ούτε τα «κοράκια», που λογομαχούσαν γύρω από το πτώμα, προκάλεσαν την παραμικρή (ηθική) αναστάτωση. Ο Γιάννης Νταλιάνης και ο Νίκος Χατζόπουλος ερμήνευσαν τους ρόλους του Μενελάου και του Αγαμέμνονα αντιστοίχως, με το γνωστό, στέρεο και δοκιμασμένο, στυλ τους, την ίδια στιγμή που τα πληθωρικά έθνικ κολιέ τους ανταγωνίζονταν με χάρη τα ατίθασα αντιανεμικά τους – αφήνοντας τη σκηνή της έριδας μετέωρη και στερημένη από κάθε βάθος.

Όσο για τα Στάσιμα, αυτά εξοντώθηκαν από την απειρία των νεαρών μελών του Χορού. Πώς θα εδύναντο να εκφράσουν την αγωνία μας για τη μοίρα του ήρωα ετούτα τα –υποκριτικά, φωνητικά και κινησιολογικά– άγουρα αγόρια και κορίτσια, τα οποία, στις πιο χαρακτηριστικές στιγμές τους, σχηματίζουν ντουετάκια, φιλιώνουν και τσακώνονται, σα ζευγαράκια που χορεύουν στις ταράτσες του «West Side Story»; Από πού έχουν έρθει και γιατί φορούν see-through φουστίτσες, φορεματάκια και βερμούδες; 

Η ανεπιτήδευτη φυσικότητα του Δημήτρη Ήμελλου καθόλου δεν συνεισέφερε στην κατανόηση του Οδυσσέα: τι προσφέρει η παρουσία ετούτου του ήρωα στο ηθικό, πολιτικό και κοινωνικό διακύβευμα της τραγωδίας; Ποτέ δεν το μάθαμε. Αν μας δημιούργησε μια εντύπωση η συμπεριφορά του, αυτή ήταν περισσότερο ενός «περίεργου» που ήρθε να χώσει τη μύτη του στην παράξενη υπόθεση του Αίαντα...

Όσο για τον ίδιο τον Αίαντα, οι προσδοκίες μας από τον, συνήθως εξαιρετικό, Στάθη Σταμουλακάτο διαψεύστηκαν οικτρά. Ο σωματώδης ηθοποιός δεν μπόρεσε να αναλάβει το τραγικό βάρος του ρόλου, τις ωδίνες της τρέλας του, το αδιέξοδο της μοναξιάς του, την απόγνωση του πληγωμένου ηρωισμού του. Άσαρκη η φωνή του, χαμένο το εκτόπισμά του, μικρές οι αντηχήσεις του.

Δεν καταφέραμε να τον αγαπήσουμε αυτόν τον Αίαντα, ούτε, κατά συνέπεια, να θλιβούμε για τον χαμό του, παρά μονάχα φευγαλέα λίγο πριν από το τέλος, δευτερόλεπτα πριν από την ύστατη βουτιά του.

Ένας ανήμπορος «Αίαντας» Facebook Twitter
Η ανεπιτήδευτη φυσικότητα του Δημήτρη Ήμελλου καθόλου δεν συνεισέφερε στην κατανόηση του Οδυσσέα: τι προσφέρει η παρουσία ετούτου του ήρωα στο ηθικό, πολιτικό και κοινωνικό διακύβευμα της τραγωδίας; Ποτέ δεν το μάθαμε. Φωτ.: Karol Jarek

Καμία συγκίνηση, πουθενά. Μονάχα κάποιες στιγμές-ρωγμές στην ερμηνεία της πάντοτε αισθαντικής Εύης Σαουλίδου-Τέκμησσας («που θα πεθάνεις, όπως λες, και θα σε χάσω»), ή την ώρα που ο μικρός Ευρυσάκης πάσχιζε να διασχίσει την ορχήστρα σέρνοντας στις μικρές του πλάτες τη γιγάντια πατρική ασπίδα – και πώς να σηκώσει τέτοιο βάρος;  

Γλαφυρές, επίσης, από πλευράς φωτισμού (Αλέκος Αναστασίου) στάθηκαν δύο-τρεις σκηνές, όπως εκείνη που έθεσε τον Αίαντα στη διατομή ενός υπερμέγεθους, υπαρξιακού «Χ», σηματοδοτώντας το σημείο συνάντησης του ήρωα με τις αδυσώπητες παραμέτρους του βίου του.

Το σκηνοθετικό εύρημα του φλας μπακ (που πρώτα μας δείχνει τον Αίαντα νεκρό και μετά παρουσιάζει την αυτοκτονία του και όσα προηγήθηκαν αυτής) επιχειρεί, φαντάζομαι, ένα παιχνίδι με τις διαστάσεις του χρόνου. Δεν έκανε, όμως, καμία διαφορά, τελικά: είτε έτσι είτε αλλιώς, ουδέποτε φανερώθηκαν οι σημασίες των πραγμάτων και ουδέποτε αποδόθηκε σκηνικό Νόημα στην τραγωδία του Σοφοκλή.

«Αίας» του Σοφοκλή

Μετάφραση: Νίκος Α. Παναγιωτόπουλος
Σκηνοθεσία: Αργύρης Ξάφης
Δραματουργική επεξεργασία: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου, Αργύρης Ξάφης
Σκηνικά: Μαρία Πανουργιά
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Χορογραφία: Χαρά Κότσαλη
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Βοηθός σκηνοθέτις: Μαρία Σαββίδου
Φωνητική προετοιμασία: Απόστολος Κίτσος
Δραματολόγος παράστασης: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Δημήτρης Ήμελλος, Δέσποινα Κούρτη, Γιάννης Νταλιάνης, Εύη Σαουλίδου, Στάθης Σταμουλακάτος, Χρίστος Στυλιανού, Νίκος Χατζόπουλος
Στον ρόλο του μικρού Ευρυσάκη εμφανίζονται σε διπλή διανομή ο Τάσος Μικέλης και ο Κωνσταντίνος Σπανός.
Χορός (αλφαβητικά): Ασημίνα Αναστασοπούλου, Δημήτρης Γεωργιάδης, Αφροδίτη Κατσαρού, Ερατώ Καραθανάση, Φάνης Κοσμάς, Λάμπρος Κωνσταντέας, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Ειρήνη Μπούνταλη, Φώτης Στρατηγός.
Μουσικοί επί σκηνής (αλφαβητικά): Μάνος Βεντούρας (κόρνο), Σπύρος Βέργης (τρομπόνι, ευφώνιο_, Στέφανος-Σπυρίδων Δαφνής (τρομπέτα, φλικόρνο), Μενέλαος Μωραΐτης (τούμπα).

Επόμενες παραστάσεις:
5-6 Αυγούστου, Κύπρος Λευκωσία Θέατρο Κούρειο
26 Αυγούστου, Δημοτικό Θέατρο «Δημήτρης Κιντής»
1 Σεπτεμβρίου, Θέατρο Βράχων 
4 Σεπτεμβρίου, Ελευσίνα Παλαιό Ελαιουργείο
12 Σεπτεμβρίου, Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους
20 Σεπτεμβρίου, Κηποθέατρο Παπάγου 
23-25 και 27-28 Σεπτεμβρίου, Σχολείον της Αθήνας Ειρήνη Παπά

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εύη Σαουλίδου: «Η Επίδαυρος είναι σαν να τρέχεις μαραθώνιο σε πολύ περιορισμένο χρόνο»

Θέατρο / Εύη Σαουλίδου: «Η Επίδαυρος είναι σαν να τρέχεις μαραθώνιο σε πολύ περιορισμένο χρόνο»

Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς του ελληνικού θεάτρου επιστρέφει φέτος το καλοκαίρι στην Επίδαυρο με τον «Αίαντα» που σκηνοθετεί ο Αργύρης Ξάφης για το Εθνικό Θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στάθης Σταμουλακάτος

Θέατρο / Ο Στάθης Σταμουλακάτος ετοιμάζεται για την Επίδαυρο

Με τη φόρα της συμμετοχής του στην επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά «Σκοτεινή θάλασσα» που μόλις ολοκληρώθηκε, ο ηθοποιός Στάθης Σταμουλακάτος θα υποδυθεί τον Αίαντα στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή που σκηνοθετεί ο Αργύρης Ξάφης, μία από τις δύο καλοκαιρινές παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λίγα λεπτά με δυο νέους, ταλαντούχους ηθοποιούς

Βασίλης Μαγουλιώτης - Θάνος Λέκκας / Λίγα λεπτά με δυο νέους, ταλαντούχους ηθοποιούς

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Θάνος Λέκκας συνεργάζονται για πρώτη φορά στη νέα παράσταση του Γιώργου Κουτλή «Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι» που θα παρουσιαστεί στην Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Τουρνέ» του Ευριπίδη Λασκαρίδη: Αυτό το Παρασκευοσάββατο η Μικρή Επίδαυρος θα σειστεί από τα γέλια

Θέατρο / «Τουρνέ» του Ευριπίδη Λασκαρίδη: Ένας ξεκαρδιστικός φόρος τιμής στη θεατρική μας κληρονομιά

Στο νέο του έργο, που παρουσιάζεται σήμερα και αύριο στη Μικρή Επίδαυρο, ο ιδιοφυής καλλιτέχνης εντάσσει για πρώτη φορά τον λόγο στην καλλιτεχνική του γλώσσα, σχολιάζοντας μοναδικά τη θεατρική μας κληρονομιά – και τη θεατρική μας παράνοια.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ