Ένας αναστεναγμός ακούγεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ένας αναστεναγμός ακούγεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Facebook Twitter
Φωτό: Photoharrie
1

Μετά την επιτυχία των παραστάσεων στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, η bijoux de kant παρουσιάζει ξανά, σε μια νέα ανοιξιάτικη εκδοχή, το τρυφερό και σκοτεινό «Αχ!» της Γλυκερίας Μπασδέκη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η άρτι βραβευθείσα Λένα Δροσάκη με την καρφίτσα της Μελίνας Μερκούρη για το 2015 και η Κατερίνα Μισιχρόνη επιστρέφουν στους ρόλους που υποδύθηκαν τον χειμώνα και στη νέα διανομή προστίθενται ο Δημήτρης Μοθωναίος και η Μαίρη Συνατσάκη. Η παράσταση θα πραγματοποιήσει μάλιστα και μίνι περιοδεία σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη για να καταλήξει ξανά στην Αθήνα, στην Ακαδημία Πλάτωνος.

Σε νέα διανομή με νέα και παλιά σώματα ξαναφιλάμε τον ρομαντισμό του προηγούμενου αιώνα στο στόμα.

Η bijoux de kant ξαναδιαβάζει την "Κερένια Kούκλα", το αθηναϊκό μυθιστόρημα που έγραψε στα 1911 ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος. Ο τρελός έρωτας του Νίκου, της Λιόλιας και της Βεργινίας, τα σώματα που αγαπήθηκαν, τα μαραμένα αίματα και οι παντοτινοί όρκοι συναντιούνται ξανά στο σκληρό φως του νέου αιώνα. Ένα ακατάπαυστο αχ! για την ομορφιά που χάθηκε και ξαναβρέθηκε, για το πολύ της ζωής και το ελάχιστο του θανάτου. Ζητήσαμε από τον σκηνοθέτη της παράστασης, Γιάννη Σκουρλέτη, τη Γλυκερία Μπασδέκη που υπογράφει το κείμενο και τη Λένα Δροσάκη να μας γράψουν ένα σύντομο σχόλιο για την παράσταση που απασχόλησε ιδιαίτερα το αθηναϊκό κοινό αλλά και τους ίδιους, τη σεζόν που μας πέρασε:

Ένας αναστεναγμός ακούγεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Facebook Twitter
Φωτό: Photoharrie

"Mε ενδιέφερε ο Χρηστομάνος. Ήθελα να τον ξαναφέρω στο τώρα λαμπερό, ένδοξο, πεντάμορφο. Μ' ενδιέφερε η ματιά της bijoux, αυτή η υγρή και γεμάτη χώματα αίσθηση του πένθους. Μ' ενδιέφεραν τα σώματα μέσα σ' έναν λόγο κεντημένο σαν προίκα που κιτρίνισε περιμένοντας την μεγάλη μέρα. Το αχ! είναι ένας μεγάλος αναστεναγμός που μας παίρνει και μας φυσάει κι ούτε που ξέρουμε από που μας ήρθε".

Γλυκερία Μπασδέκη

"Ηθελα να σκηνοθετήσω την απελπισία και τη χαραμάδα της. Η Κερένια κούκλα του Χρηστομάνου έγινε το θεοσκότεινο αχ! της Μπασδέκη. Σώματα, πνεύματα σε πανικό, χαμένοι Θεοί, χαμένοι όρκοι και η πορτούλα μιας μακρινής υπόσχεσης απαγγελίας. Σε νέα διανομή με νέα και παλιά σώματα ξαναφιλάμε τον ρομαντισμό του προηγούμενου αιώνα στο στόμα".

Γιάννης Σκουρλέτης

"Αχ! Ενα βλέμμα, να με κοιτάξει και να δει εμένα... Αχ... Ένα άγγιγμα στα χείλη απ' τα δικα σου χείλη... Να μείνεις για λίγο εκεί να πάρω τη μυρωδιά σου. Να μυρίζω τα λουλούδια και να είσαι εκεί. Αχ... Ο ήλιος πάνω στο χαμογελο σου με ζέστανε. Ααχ..!".

Λένα Δροσάκη

Ένας αναστεναγμός ακούγεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Facebook Twitter
Φωτό: Photoharrie
Ένας αναστεναγμός ακούγεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Facebook Twitter
Φωτό: Photoharrie

Info

αχ! - ξαναδιαβάζοντας την Κερένια Κούκλα του Χρηστομάνου

17/4-18/4, 21:00 & 19/4, 19:00 - Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (Ηρώων Πολυτεχνείου 32 Πειραιάς)

23/4-25/4 - Πάτρα (Θέατρο ACT)

30/4-3/5 - Θεσσαλονίκη (Θέατρο BlackBox)

9/5-10/7 - ELAIώNAS FESTIVAL (Θέατρο Ακαδημία Πλάτωνος)

Ένας αναστεναγμός ακούγεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Facebook Twitter
Φωτό: Photoharrie
Ένας αναστεναγμός ακούγεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Facebook Twitter
Φωτό: Photoharrie
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια