Δημήτρης Καμαρωτός: «Ο Ιππόλυτος με τα δεδομένα του καιρού μας είναι ένας φανατικός» Facebook Twitter

Δημήτρης Καμαρωτός: «Ο Ιππόλυτος με τα δεδομένα του καιρού μας είναι ένας φανατικός»

1

Μπορεί να χωρέσει μια ολόκληρη τραγωδία σε μουσική; Μπορεί μία μόνο ηθοποιός να είναι την ίδια στιγμή η Φαίδρα, ο Ιππόλυτος και ο Θησέας; Τι σημαίνει «φτιάχνω ήχους από λέξεις»; Και πώς είναι δυνατόν ένα κείμενο του Ευριπίδη να μετατρέψει τον ιστορικό «Παρνασσό» σε χώρο όπου ο μύθος, τα έντονα συναισθήματα, η ομορφιά και οι αποτρόπαιες στιγμές θα στροβιλίσουν το κοινό σε μια πρωτόγνωρη εμπειρία θέασης του αρχαίου δράματος; Ο Δημήτρης Καμαρωτός και η Αμαλία Μουτούση γυρίζουν τα πάντα ανάποδα στον «Παρνασσό» και αφηγούνται από τις 7 έως τις 11 Ιουνίου με μουσική και λόγο την ιστορία του «Ιππόλυτου» του Ευριπίδη.


Ο πειραματιστής συνθέτης θα είναι κάπου μέσα στο κτίριο ερμηνεύοντας την τραγωδία με νότες που θα κουμπώνουν ακριβώς στα λόγια της ηθοποιού. Η Αμαλία Μουτούση θα στέκεται στην πλάτη της αίθουσας ερμηνεύοντας όλους τους ρόλους του κειμένου. Και οι θεατές δεν θα κοιτούν τη σκηνή, αλλά θα ακούν ένα κείμενο πυκνό και απαιτητικό, γεμάτο από τον ένοχο έρωτα και το παραλήρημα της Φαίδρας, την πίστη του αθώου Ιππόλυτου, την οργισμένη αντίδραση του Θησέα. Δεν είναι μια κλασική παράσταση, ούτε μια τυπική συναυλία. Περισσότερο μοιάζει με έναν ερμηνευτικό άθλο δύο έξοχων καλλιτεχνών που γνωρίζουν καλά από προκλήσεις. Γνωρίστηκαν πριν από 25 χρόνια, σε περιόδους άγουρες, σαφέστατα πιο δύσκολες, διένυσαν μαζί στιγμές πειραματισμού και ανίχνευσης και σήμερα, με τη σιγουριά ότι κατοικούν στην ουσία της τέχνης τους, τολμούν μια νέα εμπειρία θέασης.


«Συνήθως δεν μπορεί κανείς να προσδιορίσει κάτι με το τι "δεν είναι", γιατί στα "δεν" δεν υπάρχει ποτέ επαρκής πληροφορία. Μπορώ σίγουρα να σας πω τι είναι αυτό που ετοιμάζουμε», λέει ο Δημήτρης Καμαρωτός. «Κατ' αρχήν είναι και παράσταση και συναυλία. Από εμπειρίες σχεδόν τυχαίες και δοκιμές αλλεπάλληλες βρήκα ότι υπάρχει ένας δρόμος να βουτήξουμε στην αρχαία τραγωδία πολύ άμεσα. Όχι γιατί το κάνουμε εμείς με πρωτότυπο τρόπο, αλλά για να το δει το κοινό διαφορετικά. Όχι για να υποκαταστήσουμε ό,τι κάναμε ως τώρα, αλλά για να βάλουμε τον κόσμο σε μια νέα συνθήκη».

Δεν θέλω να έχω προσωπική σχέση με το υλικό που διαχειρίζομαι, αλλά ομαδική. Είναι σπουδαία η αίσθηση ότι πέφτεις στη φωτιά για τρεις μήνες για να φτιάξεις κάτι παρέα με άλλους.


Ο συνθέτης των 13 επιδαυρικών παραστάσεων και των περίπου 100 θεατρικών παραγωγών, κάτι σαν το alter ego του Μιχαήλ Μαρμαρινού, ολοκλήρωσε κλασικές σπουδές στην Ελλάδα και ταξίδεψε στο Παρίσι για μεταπτυχιακά ακριβώς την εποχή που γεννιόταν η πληροφορική της μουσικής. «Δεν μπορούσα να προβλέψω τίποτε από αυτά που γίνονται σήμερα. Απλώς ο συνδυασμός τους μου φαινόταν ότι θα μας απασχολήσει στο μέλλον». Επέστρεψε στα μέσα της δεκαετίας του '80 πιστεύοντας ότι θα συνεχίσει όσα έκανε στο Παρίσι, αλλά η συνάντηση με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό τον έφερε σε επαφή με τον θεατρικό κόσμο και τον έβαλε στην πιο «ενδιαφέρουσα και επικίνδυνη περιπέτεια».


Έκτοτε αφοσιώθηκε με πάθος στον ηχητικό σχεδιασμό. Δεν υπάρχει μέρα που να μην έχει πρόβες, παρακολουθεί την πορεία μιας παράστασης από την πρώτη ανάγνωση μέχρι τέλους, ενίοτε, όπως στον «Κυκλισμό του τετραγώνου» του Δημήτρη Καραντζά, παίζει κιόλας. Αγαπά πολύ την τεχνολογία και την ευκολία που σου προσφέρει να ξεφορτώνεσαι πράγματα, νοσταλγεί τις συναντήσεις του με τον Λευτέρη Βογιατζή, αν και η απόλυτη εμπιστοσύνη που του έδειχνε του δημιουργούσε τεράστια ευθύνη, απολαμβάνει πάντα να δουλεύει με τον Βασίλη Παπαβασιλείου, γιατί είναι «σαν να συνωμοτούν», ξεχωρίζει τον Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς και πριν σε αποχαιρετήσει σου λέει ξεκάθαρα: «Καμία απ' όλες αυτές τις παραστάσεις δεν τις δούλεψα με τον ίδιο τρόπο. Δεν θέλω ευκολίες. Θέλω να αλλάζω κι εγώ όπως όλα γύρω μας αλλάζουν. Το θέατρο, η κοινωνία, τα αυτιά μας, ο ήχος, μεταμορφώνονται με καταιγιστικούς ρυθμούς. Έτσι κι εγώ φροντίζω να μην απλουστεύεται λεπτό η διαδικασία σύνθεσης».

Δημήτρης Καμαρωτός: «Ο Ιππόλυτος με τα δεδομένα του καιρού μας είναι ένας φανατικός» Facebook Twitter
Το μόνο που πιστεύω βαθιά είναι ότι δεν μπορούμε να ξέρουμε τόσα, ώστε να είμαστε απόλυτοι σε πράγματα έξω από τα βιώματά μας. Μπορώ να πιστεύω μόνο ό,τι ανήκει στις εμπειρίες μου. Είναι ο μόνος χώρος όπου συναντιέμαι με την πίστη.


— Ένας χώρος σαν τον "Παρνασσό" πώς καθορίζει την παρουσίαση του "Ιππόλυτου";

Ζητήσαμε από τη Στέγη εξαρχής τον "Παρνασσό" διότι έχει μια πραγματική ιστορία πολλών επιπέδων. Εμείς την ιστορικότητά του την επιζητούμε και τη χρησιμοποιούμε, καθώς δημιουργεί την αίσθηση ενός εκθεματικού χώρου. Σαν ένα παλιό παλάτι μέσα στο οποίο η Αμαλία περιπλανιέται σαν ένας Σλίμαν που βρήκε την Τροία του. Μόνο που στην περίπτωσή μας βρήκε ίχνη από τον Ιππόλυτο. Κατά τα άλλα, έχω πολύ κακές εμπειρίες από τον "Παρνασσό", διότι ως μαθητής του Ελληνικού Ωδείου δίναμε σε αυτόν το χώρο εξετάσεις. Θυμάμαι πάντα τη φθαρμένη αίθουσα με την αυστηρή επιτροπή στο κέντρο κι εμένα να πρέπει να παίζω όσο καλύτερα μπορώ. Ήταν οι πιο άσχημες στιγμές της μουσικής μου ζωής.


— Καμία σχέση με τη σημερινή συγκυρία να δουλεύετε τον "Ιππόλυτο" με μια ηθοποιό, με την οποία σας δένουν εμπειρίες μιας ολόκληρης ζωής...

Μια σύνθεσή μου στα "χέρια" της Αμαλίας είναι σαν να πιάνει την παρτιτούρα σου ένας σπουδαίος σολίστας. Διαβάζει τη δημιουργία σου με τρόπο που στο τέλος αναρωτιέσαι "εγώ το έκανα αυτό;". Είναι λίγο περίεργο να εξηγήσω αυτό που επιχειρούμε. Δεν συνοδεύω τον λόγο. Ντύνω την κάθε λέξη με ήχο, ώσπου να την ακούς και να νομίζεις ότι τραγουδά, χωρίς όμως να το κάνει. Ξέρω πού θα αναπνεύσει, αναπνέω μαζί της, τονίζω κόντρα ή πάνω από εκείνη παίζοντας μουσική στα λόγια της.


— Αυτή η τόσο εύθραυστη και οριακή συνεργασία που περιγράφετε, πέρα από ικανότητα, προϋποθέτει και οικειότητα με την ηθοποιό;

Είναι περισσότερο ο κοινός κώδικας και λιγότερο η οικειότητα το ζητούμενο. Είναι αυτή η μαγική πεποίθηση ότι θα πεις κάτι με πολύ πιο απλό τρόπο και θα το καταλάβει στην ουσία του. Και επειδή έχουμε περάσει πολύ πιο μεγάλες και απίστευτες δυσκολίες παρέα, υπάρχει πάντα η πίστη ότι θα τα καταφέρουμε.


— Δεν είναι όμως μόνο η Αμαλία Μουτούση. Οι περισσότερες συνεργασίες σας κρατούν δεκαετίες...

Και να φανταστείτε ότι η ασφάλεια δεν είναι συναίσθημα που επιζητώ. Όπως άλλωστε και η Αμαλία – ρίχνεται με τα μούτρα σε πράγματα που φαίνονται ακατόρθωτα. Δεν θέλω να έχω προσωπική σχέση με το υλικό που διαχειρίζομαι, αλλά ομαδική. Είναι σπουδαία η αίσθηση ότι πέφτεις στη φωτιά για τρεις μήνες για να φτιάξεις κάτι παρέα με άλλους.

— Γιατί ο "Ιππόλυτος" ήταν το ιδανικό έργο γι' αυτήν τη δοκιμασία;

Είναι ένα έργο με πολύ ενδιαφέρον κέντρο, που είναι το ερώτημα "τι γίνεται όταν πιστεύει κανείς βαθιά σε κάτι;". Επειδή η πίστη μπορεί να δημιουργήσει ή να καταστρέψει έναν ολόκληρο κόσμο, με ιντριγκάρει πολύ ο πυρήνας ανάγνωσης του έργου σήμερα. Επίσης, έχω έρθει πολύ κοντά με τον μύθο από την εποχή που παρουσιάσαμε με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό στην Comédie-Française τη "Φαίδρα" του Ρακίνα, έργο εξαιρετικά συγγενικό.

Δημήτρης Καμαρωτός: «Ο Ιππόλυτος με τα δεδομένα του καιρού μας είναι ένας φανατικός» Facebook Twitter
Μια σύνθεσή μου στα "χέρια" της Αμαλίας είναι σαν να πιάνει την παρτιτούρα σου ένας σπουδαίος σολίστας. Διαβάζει τη δημιουργία σου με τρόπο που στο τέλος αναρωτιέσαι "εγώ το έκανα αυτό;".


— Στις μέρες μας, βέβαια, συχνά αποδίδουμε στην πίστη οτιδήποτε σχετίζεται με τον φανατισμό...

Με τα σημερινά μέτρα έτσι είναι. Ο Ιππόλυτος, για παράδειγμα, με τα δεδομένα των ημερών μας είναι ένας φανατικός, γιατί δεν δέχεται να θραυστεί από πουθενά το περίβλημα που έχει χτίσει. Η Φαίδρα, από τη μεριά της, πιστεύει βαθιά πως ο μόνος τρόπος να εξιλεωθεί είναι να αυτοκτονήσει. Είτε το συνειδητοποιούμε στην καθημερινότητά μας είτε όχι, το θέμα της πίστης μπορεί, αν δεν το διαχειριστείς, να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Δεν μιλάω μόνο για τη θρησκεία. Μια πίστη είναι ότι θα μείνεις για πάντα 30άρης.


— Εσείς σε ποια πράγματα πιστεύετε;

Το μόνο που πιστεύω βαθιά είναι ότι δεν μπορούμε να ξέρουμε τόσα, ώστε να είμαστε απόλυτοι σε πράγματα έξω από τα βιώματά μας. Μπορώ να πιστεύω μόνο ό,τι ανήκει στις εμπειρίες μου. Είναι ο μόνος χώρος όπου συναντιέμαι με την πίστη.

— Πώς είναι να δουλεύετε στο θέατρο χωρίς σκηνοθέτη;

Δεν είναι μια παράσταση χωρίς σκηνοθέτη, αλλά δεν είμαι κι εγώ αυτός που σκηνοθετεί. Με απασχολεί πολύ η δραματουργία, το πού θα δημιουργηθούν οι εντάσεις, πού θα οδηγηθούν οι δυνάμεις στην παράσταση. Κι αυτό εντέλει είναι που καθοδηγεί τα πράγματα.


— Είστε δίκαιος στη διαχείριση λόγου και μουσικής;

Το θέατρο είναι ένα μέρος όπου η μουσική δεν έχει όρια, δεν έχει είδη. Κατά τη διάρκεια μιας παράστασης οτιδήποτε μπορεί να διαλυθεί και να ξαναγίνει κάτι άλλο. Δεν πιστεύω ότι η θεατρική μουσική δεν στέκεται μακριά από το κείμενο, διότι τα οκτώ CD μου αποδεικνύουν το αντίθετο. Και ούτε θεωρώ ότι μουσική είναι ένα μόνο πράγμα. Ο Μαρμαρινός, για παράδειγμα, έχει κάνει δουλειές («Πεθαίνω σα χώρα», «Εθνικός Ύμνος») όπου η μουσική ήταν καθαρός χώρος μέσα στην παράσταση. Από την άλλη, θεωρώ πολύτιμες και τις σιωπές. Όχι μόνο για να ησυχάζουμε, αλλά και γιατί η σιωπή δημιουργεί την έμφαση σε αυτό που ακούστηκε πριν και σε αυτό που θα ακολουθήσει. Μπορεί ο ανεπαίσθητος ήχος μιας καρφίτσας που πέφτει να έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από έναν δυνατό κεραυνό ή μια ολόκληρη ορχήστρα.

Δημήτρης Καμαρωτός: «Ο Ιππόλυτος με τα δεδομένα του καιρού μας είναι ένας φανατικός» Facebook Twitter
Ο πειραματιστής συνθέτης θα είναι κάπου μέσα στο κτίριο ερμηνεύοντας την τραγωδία με νότες που θα κουμπώνουν ακριβώς στα λόγια της ηθοποιού. Η Αμαλία Μουτούση θα στέκεται στην πλάτη της αίθουσας ερμηνεύοντας όλους τους ρόλους του κειμένου.


— Αυτές τις μικρές λεπτομέρειες που για 'σας είναι αποτέλεσμα μελέτης σάς αρέσει να τις εντοπίζει ο θεατής;

Αν έχεις δουλέψει σωστά τη δραματουργία και οι συνεργασίες έχουν πετύχει, η μουσική πρέπει να χάνεται μέσα στη συνολική λειτουργία. Κάνω όλον αυτόν τον αγώνα στη διαδρομή μιας θεατρικής δουλειάς για να γίνουν ένα το κείμενο, η μουσική και η ερμηνεία. Αν από μια παράσταση σου μένουν τα κοστούμια ή η μουσική, εγώ απέτυχα. Δεν με κολακεύει καθόλου να ακούσω από κάποιον το σχόλιο "η μουσική σας ξεχώριζε". Είναι σαν να μου λέει είτε ότι απέτυχα στην ενσωμάτωση ή σε όλο το εγχείρημα. Πρέπει τα ωραία κοστούμια και τις καλές μουσικές να μην τις θυμάσαι γιατί ανήκαν σε κάτι άλλο. Η θεατρική μουσική δεν είναι φτιαγμένη για να τη θυμάσαι μόνη της. Ελπίζω τώρα στον "Ιππόλυτο" να μη μου πει κανείς "τι ωραίο κτίριο ο "Παρνασσός"!.


— Ποιο έργο σάς δυσκόλεψε περισσότερο όλα αυτά τα χρόνια;

Δεν ήταν έργο. Με δυσκολεύουν οι στιγμές που η παράσταση δεν έχει προχωρήσει δραματουργικά και η μουσική πρέπει να καλύψει έναν χώρο που δεν έχει σαφή δραματουργία.

Ιnfo:

Ιππόλυτος του Ευριπίδη

7-11 Ιουνίου στις 21:00

Διάρκεια: 110 λεπτά

Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός», πλ. Καρύτση 8, Αθήνα

Εισιτήρια: €10-12 (κανονικό), €8-10 (μειωμένο), €5 (ΑμεΑ & άνεργοι), €7 (συνοδός ΑμεΑ)

Πληροφορίες στη Στέγη: 210 9005800

Θέατρο
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Μιά παράσταση (10/6), πυκνότατης ενέργειας. Όντως οι ήχοι ενσωματώνονταν στην φωνή και μαζί στο κείμενο.Όπως σ'ολ'αυτά τα μεγάλα κείμενα, ο λόγος στάθηκε κυρίαρχος, αλλά αναδείχθηκε αξιοσημείωτα από τους δύο ερμηνευτές. Μεγάλη απόλαυση τα χορικά που -σπάνιο- ακούστηκαν κατακάθαρα σαν ποιητικά κελαϊδίσματα, μέσα στον ζόφο των τραγικών γεγονότων.Μέγας ο άθλος της κας Μουτούση και δυσπερίγραπτος.Άξια ! Ο κ. Καμαρωτός συμπρωταγωνίστησε επιδρώντας ίσως περισσότερο στο υποσυνείδητο του θεατή. Μεγάλο μάθημα αυτή η παράσταση !