Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter
Η συνεργασία της Lidl Ελλάς με την Εθνική Λυρική Σκηνή ξεκίνησε το 2018 καθώς η Lidl Eλλάς υπήρξε χορηγός των εκπαιδευτικών εργαστηρίων μουσικής, μουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δημιουργίας.
0

Υπό τους ήχους του Αντόνιο Βιβάλντι, με τα παιδιά να παρουσιάζουν ένα μικρό δρώμενο γεμάτο ιδέες και μηνύματα πάνω σε θέματα περιβαλλοντικά και οικουμενικά, με την ορχήστρα να δίνει τον τόνο ερμηνεύοντας ένα από τα πλέον δημοφιλή έργα του κλασικού ρεπερτορίου και με την καλλιτεχνική ηγεσία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρούσα, ανακοινώθηκε στις 11 Ιουνίου 2019 ένα κεφάλαιο στην κοινή πορεία του οργανισμού με τη Lidl Ελλάς.

Και τι καλύτερο για να παρουσιαστεί μια δημιουργική συνεργασία από μια παράσταση μουσικού θεάτρου. Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, παρουσία θεσμικών εκπροσώπων, στελεχών της Lidl Ελλάς, συντελεστών της ΕΛΣ και εκπροσώπων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, αναδείχθηκαν οι κοινοί στόχοι των δύο πλευρών οι οποίοι αποτέλεσαν τη βάση ώστε να γίνει πράξη για πρώτη φορά μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με ιδιωτική εταιρεία.

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter
Αλέξανδρος Ευκλείδης, Βασιλική Αδαμίδου, Γιώργος Κουμεντάκης, Ιάκωβος Ανδρεανίδης


Η συνεργασία της Lidl Ελλάς με την Εθνική Λυρική Σκηνή ξεκίνησε το 2018 καθώς η Lidl Eλλάς υπήρξε χορηγός των εκπαιδευτικών εργαστηρίων μουσικής, μουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δημιουργίας. «Χαιρόμαστε να συνεργαζόμαστε με εταιρείες που εκπροσωπούν την υγιή επιχειρηματική δραστηριότητα. Θεωρούμε πως είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται το καλό σε κάθε τομέα του δημόσιου βίου και της οικονομίας» δήλωσε ο Γιώργος Κουμεντάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ΕΛΣ γι' αυτήν τη συμπαραγωγή που μοιάζει με πρόσκληση ευαισθητοποίησης. «H Εθνική Λυρική Σκηνή με τον τρόπο αυτό αποσκοπεί στη διεύρυνση τόσο του ρεπερτορίου της όσο και του κοινού της, ανοίγοντας νέους ορίζοντες με την προβολή του έργου της στην ελληνική περιφέρεια και το εξωτερικό. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη μακρά συνεργασία με τη Lidl Ελλάς προσδοκώντας στην καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης όλων μας».

Σήμερα έρχεται να επισφραγιστεί με μία παράσταση μουσικού θεάτρου για μικρούς και μεγάλους, βασισμένη στις Τέσσερις Εποχές του Αντόνιο Βιβάλντι, η οποία πραγματεύεται με έξυπνο και ευφάνταστο τρόπο τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς. Θέματα όπως η μείωση του πλαστικού, η σπατάλη τροφίμων και η κυκλική οικονομία θα παρουσιαστούν στα παιδιά με τρόπο παιγνιώδη και ψυχαγωγικό, αναπτύσσοντας παράλληλα την οικολογική τους συνείδηση, αλλά και την καλλιτεχνική τους παιδεία.

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter

«Είναι εξαιρετική η ιδέα μιας θεατρικής παράστασης η οποία έχει ως θεματολογία τα επίκαιρα, καυτά και παγκόσμια θέματα βιωσιμότητας. Αλλά δεν θέλω να ευχαριστήσω μόνο για τη θετική προσέγγιση και το ανοικτό πνεύμα αλλά κυρίως για την εξέλιξη αυτής της ιδέας κι είμαι σίγουρος ότι το έργο που θα γεννηθεί θα είναι μια μεγάλη επιτυχία. Η συμπαραγωγή αυτή προσεγγίζει με έξυπνους κι ευφάνταστους τρόπους τους στόχους της Lidl Ελλάς που αφορούν στην μείωση του πλαστικού, τη σπατάλη τροφίμων και την κυκλική οικονομία» σημείωσε ο πρόεδρος της διοίκησης της Lidl Ελλάς κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, αναλύοντας συγχρόνως τις κατακτήσεις της εταιρείας που συμπλήρωσε 20 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα.

«Ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας με την Εθνική Λυρική Σκηνή ως χορηγοί των εκπαιδευτικών εργαστηρίων μουσικής, μουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δημιουργίας για παιδιά και εφήβους. Σκεφτήκαμε ως επόμενο βήμα να τολμήσουμε τη δημιουργική σύνδεση θεμάτων που αφορούν γενικότερα στη βιώσιμη ανάπτυξη, με τον μουσικό - θεατρικό πολιτισμό. Να συνθέσουμε τις αγωνίες όλων μας για το περιβάλλον και το ευ ζην με τη διαχρονική δύναμη της λυρικής τέχνης. Οι "4 Εποχές" είναι για τη Lidl Ελλάς και την Εθνική Λυρική Σκηνή ακριβώς αυτό. Μια συνολική πρόκληση που είναι ταυτόχρονα και πρόσκληση ευαισθητοποίησης, κυρίως της επόμενης γενιάς, για το μέλλον του πλανήτη μας» επισήμανε η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας, Εταιρικής Υπευθυνότητας και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της Lidl Ελλάς.

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter


Η νέα συνεργασία της Lidl Ελλάς με την Εθνική Λυρική Σκηνή έχει χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο ετών και τα σχέδιά τους δεν περιορίζονται εντός των αιθουσών της Εναλλακτικής Σκηνής καθώς μετά τις 37 παραστάσεις που θα πραγματοποιηθούν ανά έτος στις δύο επόμενες θεατρικές περιόδους (Νοέμβριος 2019-Ιούλιος 2020 και Νοέμβριος 2020-Ιούλιος 2021) υπάρχει πρόβλεψη η παραγωγή να περιοδεύσει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδος.

«Όταν μοιράζεσαι κοινούς στόχους και οράματα τότε η συνεργασία με φορείς που δραστηριοποιούνται σε έναν εντελώς διαφορετικό κλάδο από εκείνον του πολιτισμού μπορεί να γίνει δημιουργική και παραγωγική με αμοιβαία οφέλη» ανέφερε ο Αλέξανδρος Ευκλείδης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ.

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ