Ανακυκλώνεται το θέατρο; ένα αλλιώτικο φεστιβάλ

Ανακυκλώνεται το θέατρο; ένα αλλιώτικο φεστιβάλ Facebook Twitter
0

Μια πολυδραστική ομάδα τέχνης, η fabrica athens παρουσιάζει το 1st handmade and recycled theater festival από 10 έως 20 Οκτωβρίου στον χώρο του fabrica athens.

Πρόκειται για μια προσπάθεια ανάδειξης και προώθησης της καλλιτεχνικής δημιουργίας ανεξάρτητων παραγωγών, οι οποίες χαρακτηρίζονται από την ιδιότητα του χειροποίητου και ανακυκλώσιμου.

Σε μια εποχή όπου, λόγω συνθηκών και αναγκών, ο καλλιτέχνης καλείται να πειραματιστεί όσο ποτέ με ζητήματα πέραν της ερμηνευτικής του δράσης, αναλαμβάνοντας τον φωτισμό, την ενδυματολογία, τα σκηνικά και την αναδιαμόρφωση τους από ήδη υπάρχοντα υλικά ή ακόμα το μακιγιάζ, την αφισοκόλληση αλλά και την επικοινωνία μιας παράστασης – στο 1st handmade and recycled theater festival ομάδες και δημιουργοί καλούνται να αναδείξουν τη δουλειά τους και να έρθουν σε επαφή με άλλους καλλιτέχνες που έχουν κοινό τρόπο σκέψης, αντίληψης και δημιουργίας.

Το 1st handmade and recycled theater festival διοργανώνεται με σκοπό να αποτελέσει μια πράξη καλλιτεχνικής συσπείρωσης και δημιουργικής βάσης προκειμένου να δημιουργηθεί ένας ανοιχτός διάλογος ανάμεσα στον καλλιτέχνη και το έργο του, μια προσπάθεια για ένα ανοιχτό θέατρο, ανεξάρτητο και ελεύθερο προς τη σύλληψη και την εκτέλεσή του.

* 8 παραστάσεις στο θέατρο fabrica athens θα παρουσιάσει τη σεζόν 2013-2014 η ομάδα που θα κερδίσει το «βραβείο επιτροπής», ενώ 4 παραστάσεις στο ίδιο θέατρο θα παρουσιάσει η ομάδα που θα κερδίσει το «βραβείο κοινού».

** παράλληλα με όλες τις δράσεις, μια ειδική ομάδα κοινωνιολόγων, πολιτικών επιστημόνων και ανθρωπολόγων θα καταγράψει το Φεστιβάλ από την προετοιμασία έως την ολοκλήρωσή του, δημοσιοποιώντας τα αποτελέσματα της έρευνας.

fabrica athens, Μεγάλου Αλεξάνδρου 125 & Ευρυμέδοντος

Συναντήσαμε τους fabrica athens, στην προετοιμασία του φεστιβάλ και μας είπαν:

"Είμαστε ένας πυρήνας 6- 8 ατόμων που μας αγκαλιάζει πολύς κόσμος και μας βοηθάει και τον βοηθάμε.

Ως ομάδα υπάρχουμε από το 2009 και ο χώρος εδώ, τα τελευταία δυο χρόνια.

Ξεκινήσαμε τις παραστάσεις ως φίλοι με κοινά οράματα, βρήκαμε έναν τρόπο να τις κάνουμε, -αυτό σημαίνει χωρίς παραγωγή από πίσω και όλα όσα ακολουθούν-, και αυτό έχει μια γοητεία, η οποία μας ενέπνευσε και συνεχίσουμε να κάνουμε παραστάσεις με τον ίδιο τρόπο.

Ο στόχος, είναι να κάνουμε παραστάσεις με μια κοινή οπτική και ποιότητα. Αυτό θέλει μια ζύμωση για να συμβεί, οπότε και καλλιτεχνικά, περνάει από το κλασικό ρεπερτόριο μέχρι την περφόρμανς και τους πειραματισμούς.

Αυτό που θα μας ενδιέφερε να κάνουμε θα ήταν να βρούμε ένα έργο και να μπορέσουμε να το υπηρετήσουμε με τη δική μας ματιά. Επειδή είναι πολυδραστική η ομάδα μας, προσαρμοζόμαστε και βοηθάμε σε όλες τις λειτουργίες του άλλου και πρακτικά, κάνοντας και τις πρακτικές δουλειές.

Θέλουμε κυρίως να κοιτάξουμε ακόμα και τα κλασικά έργα με τη δική μας ματιά. Δεν περιοριζόμαστε σε επιλογές, φέρνουμε προτάσεις και διαλέγουμε τις ενδιαφέρουσες."

"Αυτό το φεστιβάλ προέκυψε, από τη συλλογικότητα που αναπτύχθηκε μεταξύ μας φτιάχνοντας ένα έργο και έναν χώρο. Τον φτιάξαμε για να μπορούμε να κάνουμε τις πρόβες μας, να βάλουμε κάπου τα όνειρά μας και να πραγματοποιηθούν.


Οταν ψάχναμε να βρούμε χώρο να παρουσιάσουμε τη δουλειά μας, αντιμετωπίζαμε τα πολύ ακριβά ενοίκια, 300 και 400 ευρώ την ημέρα για ένα θέατρο 40 θέσεων και ήταν αδύνατον να έχουμε αυτά τα χρήματα. Καταλάβαμε ότι το underground θέατρο είχε γίνει πιο mainstream και από το mainstream. Αυτό στην ουσία γέννησε την ανάγκη του δικού μας χώρου.


Επίσης γέννησε και την απόφαση να μη συμπεριφερθούμε και εμείς με τον ίδιο τρόπο. Δηλαδή, να μπορούμε να φιλοξενούμε ανθρώπους, ομάδες που να δίνουν τα ελάχιστα, τα 50 ας πούμε ευρώ μόνο και μόνο για να μπορεί ο χώρος να συντηρείται. Δεν είμαστε θεατρικοί επιχειρηματίες και εμείς, δουλεύουμε και σε άλλες δουλειές για να χρηματοδοτούμε τη δουλειά μας και όλο το θέατρο έχει φτιαχτεί από τα χέρια μας."

"Στο φεστιβάλ υπάρχει ένα κομμάτι διαγωνιστικό στο οποίο οι παραστάσεις θα παιχτούν τουλάχιστον 3 φορές. Αυτό σημαίνει ότι μετά τη λήξη του φεστιβάλ οι ομάδες που θα προκριθούν θα παίξουν εδώ στο χώρο για δώδεκα παραστάσεις δωρεάν.

Παράλληλα με τις παραστάσεις, θα υπάρχουν εργαστήρια, δράσεις για παιδιά και όλα σχετικά με την ανακύκλωση και βέβαια θα υπάρχει και το κομμάτι των κοινωνιολόγων η οποία παρακολουθεί όλο το φεστιβάλ και καταγράφει την κοινωνική και την πολιτική του επίδραση και θέση. "

"Για μας είναι και ένα μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε σε όλους τους νέους καλλιτέχνες: παρά τα σημεία των καιρών, να μη χάνουν την ελπίδα τους, να βγαίνουν μπροστά, να μάχονται για το θέλω τους, να βρίσκουν τρόπους και να παρουσιάζουν τη δουλειά τους. Αυτή είναι και πολιτικά και κοινωνικά η στάση μας.

Η ιδέα του να προσκαλέσουμε κοινωνικούς επιστήμονες, ξεκίνησε από την παρατήρηση που έχουμε κάνει ότι οι κοινωνικές και οι ανθρωπιστικές επιστήμες έχουν εξαφανιστεί εντελώς.

Κάναμε ένα ανοιχτό κάλεσμα σε κοινωνιολόγους , γιατί θεωρήσαμε ότι αφού κάνουμε αυτό το φεστιβάλ, καλό θα ήταν να εμπλακούν πολύ άνθωποι. Ετσι, κάναμε μια έρευνα και οργανώσαμε μια ομάδα 15 επιστημόνων οι οποίοι είναι εξαιρετικοί όλοι, έχουν χωριστεί σε δυο ομάδες. Η μια ασχολείται με το κομμάτι του καλλιτέχνη και η δεύτερη με το κοινό.

Παρακολουθούν όλες τις δράσεις και τις πρόβες και βρίσκονται σε μια διαδικασία, μέσα στην οποία παρατηρούν και καταγράφουν και ψηφιακά με κάμερες και φωτογραφικές μηχανές, αυτό που συμβαίνει από την προετοιμασία μέχρι το τέλος του φεστιβάλ.

Θα συγκεντρώσουμε ένα υλικό, ένα ντοκουμέντο και θέλουμε να κάνουμε κάτι με αυτό. Είναι πολύ ενεργοί μέσα στη ζωή του θεάτρου. Οι άνθρωποι που έφτασαν μας εντυπωσίασαν και επιστημονικά και σαν προσωπικότητες."

Η ομάδα του φεστιβάλ:

Σύλληψη Ιδέας: Φάνης Κατέχος
Σχεδιασμός- Οργάνωση Παραγωγής: Βάσια Τσώτσου
Βοηθός Παραγωγής: Κυριακή Μήτσου
Τεχνική Υποστήριξη: Στέφανος Λώλος
Γραφιστικά- video art: Jerry Artis

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ:

10 Οκτωβρίου

17.30 Καλωσόρισμα Handmade and recycled bazaar / συμμετέχουν: Details for Queens, The Vagabonds, Convert Art, Ανθή Παπαδοπούλου, Χριστίνα Παπαβασιλείου, Τάκης Ζουγανέλης, Βαγγέλης Διόλης

19.30 Ψέματα ή αλήθεια... έτσι είν΄τα παραμύθια!» Θεατρική παράσταση Ομάδα: Mind The Gap

21.30 Portraits of Greece in Crisis Documentary Project In Progress Προβολή - Συζήτηση

11Οκτωβρίου

17.00 Ανοιχτό θεατρικό workshop, ομάδα fabrica Athens

19.30 Opus2 (a.k.a aleatory) Performance- Installation Ομάδα ΚΟΚΟΪΚΑ 20.00 Silent Comedy Performance Performance Alex de Paris

20.30 Eνώ η πόλη κοιμάται Physical Theater Performance Ομάδα Cheek Bones & CakeTree Theater

21.30 Ψέματα ή αλήθεια... έτσι είν΄τα παραμύθια! Θεατρική παράσταση Ομάδα: Mind The Gap

12 Οκτωβρίου

13.00 Ξυλοποδαροπερίπατοι στη πόλη Ανοιχτό workshop για παιδιά Ομάδα teatro theama

15.00 Θέατρο Σκιών Γιάννης Λιάγκος

17.00 Handmade and recycled bazaar

19.30 Wasted Site Specific Performance(Αγγλία) Παράσταση μέσω skype Performance/ Concept: Ελίζα Σόρογκα Κάμερα: Κωνσταντίνος Μεγγρέλης

21.30 Ψέματα ή αλήθεια... έτσι είν΄τα παραμύθια! Θεατρική παράσταση Ομάδα: Mind The Gap

13 Οκτωβρίου

11.00 μια πολιτεία γεμάτη σαπουνοφουσκομαγεία Ανοιχτό workshop για παιδιά Ομάδα teatro theama

13.00 Θέατρο Σκιών Γιάννης Λιάγκος

15.00 «Φα-Σολ-ια σε π-λα-στικό», δημιουργικό εργαστήρι για παιδιά, Βάσω Ζαφειροπούλου, Ειρηάννα Δραγώνα

19.00 Handmade and recycled bazaar

21.30 Σώματα και Αντικείμενα σε Κίνηση Ατελιέ ομάδα Πλεύσις Χάρτινα όνειρα Σύλληψη, χορογραφία , ερμηνεία: Ρουμπίνη Μεντζελοπούλου, Μαρία Δαβίλλα, Σκηνοθετική επιμέλεια: Αντώνης Κουτρουμπής Prince-less Σύλληψη, χορογραφία & ερμηνεία: Νατάσσα Ζαφειροπούλου Σκηνοθετική επιμέλεια: Αντώνης Κουτρουμπής Η γυναίκα της άμμου Σύλληψη, χορογραφία & ερμηνεία: Λίνα Παπακοσμά Σκηνοθετική επιμέλεια: Αντώνης Κουτρουμπής Στιγμές από ύλη Σύλληψη, χορογραφία & ερμηνεία: Μαρία Δαβίλλα Σκηνοθετική επιμέλεια: Αντώνης Κουτρουμπής Das ist ... Σύλληψη, χορογραφία, ερμηνεία: Όλγα Γερογιαννάκη Σκηνοθετική επιμέλεια: Αντώνης Κουτρουμπής

14 Οκτωβρίου

17.00 Ανοιχτό θεατρικό workshop, ομάδα fabrica athens

19.30 Handmade and recycled bazaar

21.30 Opus2 (a.k.a aleatory) Performance- Ιnstallation Ομάδα ΚΟΚΟΪΚΑ

22.00 Silent Comedy Performance Performance Alex de Paris 22.30 Eνώ η πόλη κοιμάται Physical Theater Performance Ομάδα Cheek Bones & CakeTree Theater

15 Οκτωβρίου

17.00 Ανοιχτό θεατρικό workshop, ομάδα fabrica Athens

19.30 Handmade and recycled bazaar

21.30 Opus2 (a.k.a aleatory) Performance- Installation Oομάδα ΚΟΚΟΪΚΑ

22.00 Silent Comedy Performance Performance Alex de Paris

22.30 Eνώ η πόλη κοιμάται Physical Theater Performance Ομάδα Cheek Bones & CakeTree Theater

16 Οκτωβρίου

17.00 Ανοιχτό θεατρικό workshop, ομάδα fabrica Athens

19.30 Handmade and recycled bazaar

21.30 Παρουσίαση της διαδικασίας δημιουργίας ενός αυτοσχεδιασμού ή απλά devising, εισηγήτρια η ηθοποιός- performer- σκηνοθέτις Βίκυ Κυριακουλάκου

17 Οκτωβρίου

19.30 Σαίξπηρ τα πάντα όλα Θεατρική παράσταση Ομάδα Πυρασφάλλοια

21.30 Σαίπξηρ τα πάντα όλα Θεατρική παράσταση Ομάδα Πυρασφάλλοια

18 Οκτωβρίου

19.30 Μάθημα Ανατομίας κλπ θεατρική παράσταση Ομάδα Ο επιπόλαιος Φρέντ

21.30 Μια συνηθισμένη ημέρα Θεατρική παράσταση Ερωτέχνες

23.00 Μάθημα Ανατομίας κλπ Θεατρική παράσταση Ομάδα Ο επιπόλαιος Φρέντ

19 Οκτωβρίου

13.00 Εισαγωγή στις βασικές αρχές, τις δυναμικές, το ήθος και το ύφος του θεατρικού λόγου Εργαστήριο Θεατρικής Γραφής Εισηγητής ο συγγραφέας Παναγιώτης Καλυβίτης

19.30 Eros et Revolution: Performance σε μορφή workshop Workcenter Alma Kalma Εισηγητής Γιάννης Μήτρου

21.30 Μάθημα Ανατομίας κλπ Θεατρική παράσταση Ομάδα Ο επιπόλαιος Φρέντ

23.00 Μια συνηθισμένη ημέρα» Θεατρική παράσταση Ερωτέχνες

20 Οκτωβρίου

15.00 Swap and Recycle Ημέρα ανταλλαγής και ανακύκλωσης βιβλίων, ρούχων, μικροαντικειμένων

19.30 Μια συνηθισμένη ημέρα Θεατρική παράσταση Ομάδα: Ερωτέχνες

21.30 Οι ένορκοι Θεατρική παράσταση Ομάδα:Ερωτέχνες

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ