Άλλη μία παράσταση εσωτερικής κατανάλωσης― Kριτική για τον «Αίαντα» του Σίμου Κακάλα

Όχι άλλες παραστάσεις εσωτερικής κατανάλωσης Facebook Twitter
Δεν είναι «κακός» ήρωας ο Αίας του Σοφοκλή, αλλά ένας συγκλονιστικός, ταπεινωμένος υπερ-ήρωας που νίκησε τους εχθρούς και νικιέται από τους συντρόφους του. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
0

Η μάσκα, η κούκλα που κινούν οι ηθοποιοί, οι βασικοί  φωτισμοί (στον αντίποδα της σύγχρονης φωτιστικής τεχνολογίας/σκηνοθεσίας) που ανακαλούν παλιές εποχές και παραστάσεις περιοδεύοντων θιάσων στην επαρχία, στοιχεία που απασχολούν από παλιά τον Σίμο Κακάλα, καθορίζουν και την τελευταία παράστασή του.   

Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, τον «Αίαντα» του Σοφοκλή που παρουσίασε στον αύλειο χώρο της Πειραιώς 260, δεν εκτίμησε σωστά τα δεδομένα του. Με δοκιμές, ακόμα και ανοίκειες, εξελίσσεται η σκηνική γλώσσα αλλά εφόσον τις επιτρέπει το έργο. Το να παίρνει ο σκηνοθέτης  μία εκπληκτική τραγωδία, από τα εξέχοντα έργα του είδους που διασώθηκαν, και να εξαντλεί τη δημιουργικότητά του στην «εφαρμογή» των στοιχείων που ερευνά, στο αν και πώς αυτά λειτουργούν, και την προσπάθειά του αδικεί την και το κοινό αφήνει ανικανοποίητο.

Με τον «Αίαντα» του Σίμου Κακάλα συνέβη κάτι μάλλον σύνηθες σε αρκετές παραστάσεις νεότερων δημιουργών: ο σκηνοθέτης θέλησε να μιλήσει μέσω του έργου για ζητήματα ξένα προς το ήθος του. Στην πρόσφατη συνέντευξή του στην Lifo (28.7.2021) ο Κακάλας, αναφερόμενος στην τραγωδία του Σοφοκλή, κάνει λόγο για έναν παρωχημένο κόσμο ανδρικών αρχετύπων που θυμίζει παραδοσιακό καφενείο, εκεί «όπου η γυναίκα είναι μια κυρία πίσω από έναν πάγκο, που κάνει καφέδες και βλέπουμε την πλάτη της». Στο κόσμο αυτό, ο  Αίας, απολίθωμα άλλης εποχής, αντιδρά στην αλλαγή και την εξέλιξη και παρότι μιλάει για αξίες και τιμή, δεν ελέγχει τα, ευσχήμως καλυμμένα, ζωώδη ένστικτά του. Τέτοιοι τύποι  δεν διαφέρουν πολύ από τους σημερινούς, μάτσο και σεξιστές, άνδρες που «καθαρίζουν» μόνοι-τους τους λογαριασμούς τους.

Η μείωση, η σμίκρυνση της σοφόκλειας τραγωδίας απ’ αυτήν την προσαρμογή σε ξένα μέτρα και από την αδυναμία ανάλυσης και ουσιαστικής μεταφοράς των ζητημάτων του έργου στη δική μας εποχή, είχε «τραγικές» συνέπειες για την παράσταση.

Η μείωση, η σμίκρυνση της σοφόκλειας τραγωδίας απ’ αυτήν την προσαρμογή σε ξένα μέτρα και από την αδυναμία ανάλυσης και ουσιαστικής μεταφοράς των ζητημάτων του έργου στη δική μας εποχή, είχε «τραγικές» συνέπειες για την παράσταση.

Οι κυρίαρχες ιδέες και το αξιακό σύστημα στην αρχαία Αθήνα την εποχή που πρωτοπαρουσιάστηκε το έργο (γύρω στα μέσα του 5ου αι. π.Χ.), δεν συνέπιπταν μ’ αυτές του αρχαϊκού κόσμου και των ομηρικών επών στις οποίες παρέπεμπε ο «Αίας» του Σοφοκλή. Αυτό δεν εμπόδισε τους τραγικούς ποιητές να ασχοληθούν με τον αήττητο ήρωα  και την ομηρική «κρίση των όπλων». Γιατί αυτοί γνώριζαν καλά ότι οι βασικές αρχές ηθικής παραμένουν μες στον χρόνο κοινές.

Ο Αίας, γιος του βασιλιά της Σαλαμίνας, «που στο σπαθί και στο κορμί περνούσε όλους τους άλλους Δαναούς μετά απ’ τον Αχιλλέα» (Οδύσσεια, ραψωδία λ, 556-7) δικαιωματικά έπρεπε μετά τον θάνατο του Αχιλλέα, να πάρει τα όπλα του. Ωστόσο οι Ατρείδες, άτυποι αρχηγοί των στρατιωτικών δυνάμεων των Αχαιών, και «κατὰ βούλησιν Ἀθηνᾶς», φρόντισαν ώστε τα τιμημένα όπλα να πάρει ο Οδυσσέας. Ο Αίας δεν μπορούσε να δεχθεί την εις βάρος του αδικία. Τα υπόλοιπα ακολουθούν.

Όχι άλλες παραστάσεις εσωτερικής κατανάλωσης Facebook Twitter
Οι σχέσεις και η θέση των ηθοποιών στον σκηνικό χώρο ήταν αμήχανες. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Έχω την εντύπωση ότι η εμπλοκή με την εν λόγω τραγωδία πρέπει να ξεκινά από το ερώτημα: υφίσταται ζήτημα αδικίας ή όχι (κι ας είναι παρωχημένο το σύστημα αξιών στο οποίο αναφέρεται ο μύθος); Θα αισθανόταν βαθιά θλιμμένος και προσβεβλημένος οποιοσδήποτε σοβαρός άνθρωπος που σύντροφοι, συνεργάτες, συγγενείς αδίκησαν όπως αδίκησαν τον Αίαντα οι Ατρείδες; Η απάντηση, νομίζω, είναι μόνον καταφατική. Η δύναμη οδηγεί στην αλαζονεία, οι ισχυροί ποδοπατούν τα δικαιώματα των ανίσχυρων καταπώς τους βολεύει. Διεκδικώντας το δίκαιο, άτομα και συλλογικότητες εμπλέκονται σε οδυνηρές συγκρούσεις με τις λογής εξουσίες. Τιμωρητικές ακρότητες δεν είναι σπάνιες από τη μία ή την άλλη πλευρά. Κι αν τη σωστή στάση δίνει ο Οδυσσέας, που κατανοεί και συγχωρεί, τι σημαίνει «προχωρώ συμβιβαζόμενος» όταν σ’ έχουν ταπεινώσει και ποδοπατήσει; Ποιες εναλλακτικές έχει ο γενναίος για να μην γίνει ανθρωπάκι της  επιβίωσης; Και πώς πρέπει να αντιδρά η πόλις όταν οι φορείς της εξουσίας εκμεταλλεύονται την έννοια του ηρωισμού κατά βούλησιν; Δεν χρειάζονται ερμηνευτικά άλματα για να μεταφερθεί ο «Αίας» στη σύγχρονη σκηνή, όλα τα ζητήματα που θέτει παραμένουν ενεργά στην εποχή μας.  

Ο Σίμος Κακάλας αλλοίωσε το ήθος του Αίαντα, φορώντας στον ήρωα κράνος-μάσκα με μορφή τερατόμορφου κριού. Ωρύεται μ' ένα υποχθόνιο μουγκρητό, κινείται βαριά, παραπαίει. Η έννοια της τιμής, για την οποία ο Αίας «πληρώνει» με την ζωή του, είναι σύνθετη, αμφίστομη, λεπτή για να μπορεί να τη διαχειριστεί ένα τέρας που μόνο φωτιές δεν βγάζει από τα ρουθούνια. Μπορεί στο όνομα της τιμής να έχουν γίνει εγκλήματα, έχουν γίνει όμως και σπουδαίες πράξεις που αποτελούν παραδείγματα ηθικής στάσης. Δεν είναι «κακός» ήρωας ο Αίας του Σοφοκλή, αλλά ένας συγκλονιστικός, ταπεινωμένος υπερ-ήρωας που νίκησε τους εχθρούς και νικιέται από τους συντρόφους του. Κι όμως, άμα τη εμφανίσει, το τραγικό μέγεθός του εξαφανίζεται και δεν ανακτάται όταν ο Αίας, που ερμηνεύει ο ίδιος ο Κακάλας, βγάζει τη μάσκα-κράνος για να ερμηνεύσει τον συγκινητικό μονόλογό του.

Όχι άλλες παραστάσεις εσωτερικής κατανάλωσης Facebook Twitter
Στον «Αίαντα» η προσπάθεια των ηθοποιών να κινήσουν την κούκλα πετάει το κοινό έξω από την δράση. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Δεν ήταν αυτό το μοναδικό πρόβλημα της παράστασής του. Ο επίμονος, ενοχλητικός μηχανικός ήχος που κυριαρχεί στο χώρο πριν ακόμα ξεκινήσει η παράσταση, προδιαθέτει αρνητικά. Το σκηνικό του Γιάννη Κατρανίτσα διαμορφώνει εξαρχής σχέση σύγκρουσης μεταξύ λόγου και σκηνικής δράσης: ένα πλινθόκτιστο παράπηγμα, σαν καφενείο, γύρω τριγύρω πλαστικές καρέκλες (κάποιες σπασμένες και αναποδογυρισμένες), περί τα έξι απλά τραπέζια καφενείου, καφάσια στοίβα, η εντομοπαγίδα με το χαρακτηριστικό μπλε φως, και ένα ποδοσφαιράκι-έπιπλο, καλής ποιότητας, εντελώς αταίριαστο με τα φθηνά σκηνικά αντικείμενα που το περιβάλλουν. Μόνο που τον παλιό μύθο έχουμε ανάγκη, όχι την επιβεβαίωση της παρακμής μας.

Τέσσερις καλοί ηθοποιοί, ο Κίμωνας Κουρής, ο Κωσταντίνος Μωραΐτης, ο Γιώργος Παπαγεωργίου και ο Μιχάλης Συριόπουλος, αναλαμβάνουν τον Χορό και τους ρόλους του Οδυσσέα, του Τεύκρου, του Μενελάου, του Αγαμέμνονα και του Αγγέλου. Καθώς οι ηθοποιοί αποσπώνται από τον Χορό για να ερμηνεύσουν τους ήρωες, η λειτουργία των Σαλαμινίων συντρόφων του Αίαντα, και των χορικών, ακυρώνεται. Η αναγκαία διάκριση  των προσώπων δεν επιτυγχάνεται ώστε οι αναμετρήσεις τους να είναι καθαρές.

Από την πρώτη σκηνή, όταν η Αθηνά μιλά με τον Οδυσσέα στο τραπεζάκι του καφενείου, έως το τάβλι που παίζουν ο Παπαγεωργίου και ο Συριόπουλος κατά τη διάρκεια του έντονου διαλόγου του Τεύκρου με τον Μενέλαο (Κουρής και Μωραΐτης σε μία από τις ελάχιστες ενδιαφέρουσες υποκριτικά στιγμές της παράστασης), οι σχέσεις και η θέση των ηθοποιών στον σκηνικό χώρο ήταν αμήχανες.

Όχι άλλες παραστάσεις εσωτερικής κατανάλωσης Facebook Twitter
Η Ελένη Μπούκλη που ανέλαβε την θεά Αθηνά και την Τέκμησσα, άνευρη, δεν μπόρεσε να δώσει ούτε τον κυνισμό της πρώτης ούτε τη συντριβή της δεύτερης. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Η Ελένη Μπούκλη που ανέλαβε την θεά Αθηνά και την Τέκμησσα, άνευρη, δεν μπόρεσε να δώσει ούτε τον κυνισμό της πρώτης ούτε τη συντριβή της δεύτερης. Άθλιο και το κοστούμι της ενώ και των ανδρών η εμφάνιση είχε ένα βασικό έλλειμμα: φορούσαν στρατιωτικές στολές αλλά δεν υπήρχαν πουθενά όπλα, έστω ελαφρά. Γιαλαντζί πολεμιστές.

Επιπλέον τρεις από τους πέντε ηθοποιούς αναλαμβάνουν τον Ευρυσάκη, την κούκλα που «υποδύεται» τον βωβό ρόλο του γιου του Αίαντα. Στο ιαπωνικό θέατρο Μπουνράκου, απ΄ όπου μάλλον προέρχεται η ιδέα, οι τρεις που χειρίζονται κάθε μία κούκλα, είναι ντυμένοι στα μαύρα, σαν σκιές, ώστε να μην αποσπούν την προσοχή των θεατών. Έχουν επί χρόνια εκπαιδευθεί στο χειρισμό και στο συντονισμό της κίνησης των νευρόσπαστων, ώστε τα πάντα να συμβαίνουν επί σκηνής φυσικά και ανεπαίσθητα. Στον «Αίαντα» η προσπάθεια των ηθοποιών να κινήσουν την κούκλα πετάει το κοινό έξω από την δράση. Η κούκλα δεν λειτουργεί παρά σαν ένα επιπρόσθετο εφέ, ενταγμένη σε μια αδύναμη να πείσει, εν συνόλω και στα μέρη της, δραματουργία.

Ο «Αίας», μαζί και οι άλλες «προβληματικές» παραστάσεις που είδαμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών, προκαλούν μια σειρά σκέψεων για την ίδια την λειτουργία του. Δεν μπορεί η ιστορική διοργάνωση να λειτουργεί σαν προέκταση της χειμερινής θεατρικής αγοράς. Ούτε ως «παραγωγός» παραστάσεων που δεν ξεχωρίζουν, ως προς τις προδιαγραφές τους και τα χαρακτηριστικά τους, απ’ αυτές που βλέπουμε το χειμώνα στους μικρούς θεατρικούς χώρους. Από τη στιγμή που δεν είναι πειραματικός ο χαρακτήρας του Φεστιβάλ Αθηνών, τα κριτήρια επιλογής των φεστιβαλικών παραστάσεων πρέπει να είναι διευρυμένα και υψηλών απαιτήσεων – σα να πρόκειται να «συναγωνιστούν» παραστάσεις ξένων μεγάλων φεστιβάλ και να διεκδικήσουν το ενδιαφέρον του θεατρόφιλου κοινού σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Μόνον έτσι θα μπορέσουν να τις φτάσουν.

Όχι άλλες παραστάσεις εσωτερικής κατανάλωσης Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
Όχι άλλες παραστάσεις εσωτερικής κατανάλωσης Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ιχνευτές

Κριτική / «Ένα μικρό θαύμα»: Κριτική για τους «Ιχνευτές» από τον Μιχαήλ Μαρμαρινό

«Ένα μικρό θαύμα από ένα παραμύθι για κάτι βόδια που κλάπηκαν και ένα παιδί που έφτιαξε λύρα από καύκαλο χελώνας»: Κριτική για την παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού, μεταφορά του σατυρικού δράματος του Σοφοκλή, που ανέβηκε στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.
ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ
 Ο Σοφοκλής έγραψε με τον «Οιδίποδα» το πρώτο αστυνομικό θρίλερ της ανθρωπότητας/Ο «Οιδίποδας» είναι το πρώτο αστυνομικό θρίλερ της ανθρωπότητας

Θέατρο / Τόμας Οστερμάγερ: «Ο Οιδίποδας είναι το πρώτο αστυνομικό θρίλερ της ανθρωπότητας»

Ο κορυφαίος Ευρωπαίος σκηνοθέτης μετρά αντίστροφα τις μέρες για την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Επίδαυρο και μας εξηγεί αποκλειστικά το πώς μια σύγχρονη γερμανική οικογένεια σπαράσσεται από την τραγωδία του κύκλου των Λαβδακιδών. 
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ