Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter
0

 

Πρώτα για το έργο: "Έρωτας και Ραδιουργία". Ένα πρώιμο έργο του Σίλλερ, το τρίτο του, σχεδόν άπαιχτο, κλασικό, ένα πολιτικό έργο με έντονη τη σφραγίδα του νεαρού τότε συγγραφέα. Πολιτικό μπορεί να σημαίνει τα πάντα και τίποτα. Πολιτικά χειρίζεται ο ίδιος ο Σίλλερ το θέμα γιατί τον ενδιαφέρει να βάλει το μαχαίρι στο θέμα των τάξεων. Μπορεί σήμερα να μας φαίνεται κοινότοπο. Αριστοκράτης αγαπά νεαρό κορίτσι του λαού και είναι ένας έρωτας αδιέξοδος που συντρίβεται κάτω από τις μηχανορραφίες και τη ραδιουργία της εξουσίας, γιατί δε βολεύει κανέναν. 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Ο Σίλλερ είχε μια στρατευμένη θέση απέναντι σε αυτό. Το θέατρο, το έβλεπε ως χώρο εκπαίδευσης, ως χώρο παιδείας ηθικής, φιλοσοφικής. Δεν το ανέβαζε το έργο του ως θέαμα, αλλά το πρότεινε σαν προβληματισμό, σαν στοχασμό.

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Τον Ακύλα Καραζήση και το Νίκο Χατζόπουλο που σκηνοθετούν την παράσταση τους ενδιαφέρουν πρώτα τα κειμενοκεντρικά έργα σε μια ενδιαφέρουσα γλώσσα και η πρόκληση του πως τα χειρίζεσαι σήμερα. Όπως τους ενδιαφέρουν οι συγκρούσεις και οι ακρότητες των σχέσεων.


Για τους δυο σκηνοθέτες έχει μια πρόκληση το έργο. Είναι παλιό; Δεν είναι; Πως χειρίζεσαι κάτι παλιό με μια νέα σκηνική γλώσσα χωρίς να το υπονομεύεις; Αλλά και χωρίς να το εκσυγχρονίζεις; Πως βρίσκεις το σύγχρονο ανάλογο;

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Και μέσα σε όλες τις προκλήσεις, και αυτή της συν-σκηνοθεσίας. Μας είπαν γι αυτό:

Ν.Χ: Πρώτον, δεν είναι εύκολο πράγμα να σκηνοθετείς με κάποιον άλλο. Δεύτερον παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο, γιατί δεν έχουν μοιραστεί αρμοδιότητες και τομείς. Και οι δυο θέλουμε να είμαστε σύμφωνοι σε όλες τις εκφάνσεις της σκηνοθεσίας. Παίρνει περισσότερο χρόνο γιατί χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο να μοιράζεσαι τη σκέψη σου με τον άλλο. Και να βρεις ένα κοινό δρόμο, για να συνεννοείσαι. 

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter
 

 

"Με τον Ακύλα γνωριζόμαστε είκοσι χρόνια. Πολλά από αυτά είμαστε σε συνεργασίες. Έχουμε συνεργαστεί αρκετά και στο Εθνικό Θέατρο και στο Αμόρε και αλλού.
Αλλά σε όλη αυτή την προσπάθεια, παρόλο που είναι δύσκολο πράγμα, υπάρχει χαρά. Το να ξέρεις ότι βρίσκεις ένα κοινό δρόμο με έναν άνθρωπο. Είναι μια χαρά το να μοιράζεσαι κάτι και να λες: Α αυτό που σκέφτομαι εγώ το σκέφτεται κι ο άλλος."

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Α.Κ: "Κυρίως η χαρά είναι το αποτέλεσμα. Γιατί ξέρεις ότι δεν είναι μόνο δικό σου, ούτε δικό του. Οτι έχει προκύψει από δυο. Η ζωγραφιά είναι και των δυο. Και το πιο ωραίο είναι ότι ξεχνάς ποιανού ήταν ποια ιδέα. Δηλαδή τόσο πολύ μπαίνει ο ένας σε αυτό που σκέφτεται ο άλλος που ακόμα και η αντίρρηση δημιουργεί μια καινούργια ιδέα ή μια παραπλήσια διορθωμένη. Είναι καλό ότι με το Νίκο έχουμε κοινά αλλά έχουμε εξίσου πολλές διαφορές." 

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

Ν.Χ: "Προς το παρόν οι διαφορές μας δεν είναι τόσο μεγάλες ώστε να τα τσουκρίσουμε ή να υποχωρεί ο ένας απέναντι στον άλλο. Προσπαθούμε να βρούμε τη σύνθεση. Δηλαδή αυτό είναι που μπορεί να κρατήσει τη συνεργασία και τη σχέση. Η σύνθεση των διαφορών. Γιατί αν αρνηθούμε ότι έχουμε διαφορές αρνούμαστε τη συνεργασία. Επιμένουμε στο θέμα συνεργασία, γιατί αυτό είναι και ένα λάβαρο που κινείς απέναντι σε ένα στάτους επαγγελματικό." 

Α.Κ: "Είναι πολύ βασικό το ότι είμαστε δυο ηθοποιοί που συνσκηνοθετούμε. Εκ καταγωγής. Και έχουμε σκηνοθετήσει και μόνοι μας. Δε φοβόμαστε να το κάνουμε. Είναι μια πολύ συνειδητή επιλογή μας.
Με το Νίκο έχουμε πολύ κοινή βιογραφία, είμαστε ίδια γενιά έχουμε ίδιες κοινωνικές αναφορές. Και πολλές ιδέες ξεχνάω ποιανού ήταν. Δεν είναι κανενός. Είναι και των δυό μας. Στο τέλος όταν λέει ας πούμε κάτι ο Νίκος είναι σαν να το έχουμε πει μαζί."

 

Έρωτας και Ραδιουργία του Σίλλερ, Φεστιβάλ Αθηνών , 30 Ιουνίου έως 3 Ιουλίου, Πειραιώς 260.

Παίζουν οι ηθοποιοί:Πολυξένη Ακλίδη, Ακύλλας Καραζήσης, Γιάννης Νταλιάνης, Μαρία Σκουλά, Χάρης Φραγκούλης, Νίκος Χατζόπουλος.

 

 

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ