Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter
0

 

Πρώτα για το έργο: "Έρωτας και Ραδιουργία". Ένα πρώιμο έργο του Σίλλερ, το τρίτο του, σχεδόν άπαιχτο, κλασικό, ένα πολιτικό έργο με έντονη τη σφραγίδα του νεαρού τότε συγγραφέα. Πολιτικό μπορεί να σημαίνει τα πάντα και τίποτα. Πολιτικά χειρίζεται ο ίδιος ο Σίλλερ το θέμα γιατί τον ενδιαφέρει να βάλει το μαχαίρι στο θέμα των τάξεων. Μπορεί σήμερα να μας φαίνεται κοινότοπο. Αριστοκράτης αγαπά νεαρό κορίτσι του λαού και είναι ένας έρωτας αδιέξοδος που συντρίβεται κάτω από τις μηχανορραφίες και τη ραδιουργία της εξουσίας, γιατί δε βολεύει κανέναν. 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Ο Σίλλερ είχε μια στρατευμένη θέση απέναντι σε αυτό. Το θέατρο, το έβλεπε ως χώρο εκπαίδευσης, ως χώρο παιδείας ηθικής, φιλοσοφικής. Δεν το ανέβαζε το έργο του ως θέαμα, αλλά το πρότεινε σαν προβληματισμό, σαν στοχασμό.

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Τον Ακύλα Καραζήση και το Νίκο Χατζόπουλο που σκηνοθετούν την παράσταση τους ενδιαφέρουν πρώτα τα κειμενοκεντρικά έργα σε μια ενδιαφέρουσα γλώσσα και η πρόκληση του πως τα χειρίζεσαι σήμερα. Όπως τους ενδιαφέρουν οι συγκρούσεις και οι ακρότητες των σχέσεων.


Για τους δυο σκηνοθέτες έχει μια πρόκληση το έργο. Είναι παλιό; Δεν είναι; Πως χειρίζεσαι κάτι παλιό με μια νέα σκηνική γλώσσα χωρίς να το υπονομεύεις; Αλλά και χωρίς να το εκσυγχρονίζεις; Πως βρίσκεις το σύγχρονο ανάλογο;

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Και μέσα σε όλες τις προκλήσεις, και αυτή της συν-σκηνοθεσίας. Μας είπαν γι αυτό:

Ν.Χ: Πρώτον, δεν είναι εύκολο πράγμα να σκηνοθετείς με κάποιον άλλο. Δεύτερον παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο, γιατί δεν έχουν μοιραστεί αρμοδιότητες και τομείς. Και οι δυο θέλουμε να είμαστε σύμφωνοι σε όλες τις εκφάνσεις της σκηνοθεσίας. Παίρνει περισσότερο χρόνο γιατί χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο να μοιράζεσαι τη σκέψη σου με τον άλλο. Και να βρεις ένα κοινό δρόμο, για να συνεννοείσαι. 

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter
 

 

"Με τον Ακύλα γνωριζόμαστε είκοσι χρόνια. Πολλά από αυτά είμαστε σε συνεργασίες. Έχουμε συνεργαστεί αρκετά και στο Εθνικό Θέατρο και στο Αμόρε και αλλού.
Αλλά σε όλη αυτή την προσπάθεια, παρόλο που είναι δύσκολο πράγμα, υπάρχει χαρά. Το να ξέρεις ότι βρίσκεις ένα κοινό δρόμο με έναν άνθρωπο. Είναι μια χαρά το να μοιράζεσαι κάτι και να λες: Α αυτό που σκέφτομαι εγώ το σκέφτεται κι ο άλλος."

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Α.Κ: "Κυρίως η χαρά είναι το αποτέλεσμα. Γιατί ξέρεις ότι δεν είναι μόνο δικό σου, ούτε δικό του. Οτι έχει προκύψει από δυο. Η ζωγραφιά είναι και των δυο. Και το πιο ωραίο είναι ότι ξεχνάς ποιανού ήταν ποια ιδέα. Δηλαδή τόσο πολύ μπαίνει ο ένας σε αυτό που σκέφτεται ο άλλος που ακόμα και η αντίρρηση δημιουργεί μια καινούργια ιδέα ή μια παραπλήσια διορθωμένη. Είναι καλό ότι με το Νίκο έχουμε κοινά αλλά έχουμε εξίσου πολλές διαφορές." 

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

Ν.Χ: "Προς το παρόν οι διαφορές μας δεν είναι τόσο μεγάλες ώστε να τα τσουκρίσουμε ή να υποχωρεί ο ένας απέναντι στον άλλο. Προσπαθούμε να βρούμε τη σύνθεση. Δηλαδή αυτό είναι που μπορεί να κρατήσει τη συνεργασία και τη σχέση. Η σύνθεση των διαφορών. Γιατί αν αρνηθούμε ότι έχουμε διαφορές αρνούμαστε τη συνεργασία. Επιμένουμε στο θέμα συνεργασία, γιατί αυτό είναι και ένα λάβαρο που κινείς απέναντι σε ένα στάτους επαγγελματικό." 

Α.Κ: "Είναι πολύ βασικό το ότι είμαστε δυο ηθοποιοί που συνσκηνοθετούμε. Εκ καταγωγής. Και έχουμε σκηνοθετήσει και μόνοι μας. Δε φοβόμαστε να το κάνουμε. Είναι μια πολύ συνειδητή επιλογή μας.
Με το Νίκο έχουμε πολύ κοινή βιογραφία, είμαστε ίδια γενιά έχουμε ίδιες κοινωνικές αναφορές. Και πολλές ιδέες ξεχνάω ποιανού ήταν. Δεν είναι κανενός. Είναι και των δυό μας. Στο τέλος όταν λέει ας πούμε κάτι ο Νίκος είναι σαν να το έχουμε πει μαζί."

 

Έρωτας και Ραδιουργία του Σίλλερ, Φεστιβάλ Αθηνών , 30 Ιουνίου έως 3 Ιουλίου, Πειραιώς 260.

Παίζουν οι ηθοποιοί:Πολυξένη Ακλίδη, Ακύλλας Καραζήσης, Γιάννης Νταλιάνης, Μαρία Σκουλά, Χάρης Φραγκούλης, Νίκος Χατζόπουλος.

 

 

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Κοτσιφάκης

Χορός / Γιώργος Κοτσιφάκης: «Θέλω και στη ζωή να κάνω όσα συμβαίνουν στη σκηνή»

Του είπαν «δεν θα γίνει χορευτής με τίποτα» – σήμερα θεωρείται από τους καλύτερους χορευτές της Ευρώπης. Ξεκίνησε την καριέρα του συμμετέχοντας στο «2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, και σήμερα κάνει διεθνή περιοδεία με το «My fierce ignorant step».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ