16 θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε στην Αθήνα τους επόμενους μήνες

16 θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε στην Αθήνα τους επόμενους μήνες Facebook Twitter
Φαίδρα στο θέατρο Προσκήνιο. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
0

Φαίδρα

της Μαρίνας Τσβετάγιεβα

Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα (1892-1941), από τις σημαντικότερες ποιητικές φωνές του 20ού αιώνα, ολοκλήρωσε τη Φαίδρα το 1927, παραδίδοντάς μας μία από τις βαθύτερες ψυχολογικά εκδοχές του μύθου. Στο έργο αυτό μεταγράφει τον μύθο της Φαίδρας και του Ιππόλυτου σε μια ποιητική αλληγορία που μας καλεί να αφυπνίσουμε τη σχέση μας με τη φύση και το ένστικτο. Μια σκηνική σύλληψη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά για πέντε πρόσωπα, τα οποία διερευνούν, σε έναν νεκρό τόπο, την ελευθερία, την ερωτική επιθυμία και την εξόντωση των ενοχών.

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Στεφανία Γουλιώτη, Αλεξία Καλτσίκη, Αναστάσης Ροϊλός, Μιχάλης Σαράντης

Θέατρο Προσκήνιο, από αρχές Νοεμβρίου

 

Το τρίτο στεφάνι

του Κώστα Ταχτσή

«Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί τι μου κόστισε αυτό το βιβλίο. Το έχω πληρώσει με τη μισή μου ζωή» είχε πει ο Κώστας Ταχτσής. Το αριστούργημά του, το Τρίτο Στεφάνι, θα ζωντανέψει τον Οκτώβριο στο θέατρο Παλλάς σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, με τις Μαρία Καβογιάννη και Μαρία Κίτσου στους εμβληματικούς ρόλους της Εκάβης και της Νίνας αντίστοιχα. «Έχουμε εδώ να κάνουμε με το έπος της ανερχόμενης τάξης, αυτής που αργότερα βαφτίστηκε με το επίθετο "μικροαστική"» σημείωνε το 2009 ο Μένης Κουμανταρέας για το εμβληματικό μυθιστόρημα. «O ευαίσθητος αναγνώστης, τα "παιδιά τα φανατικά για γράμματα", όσοι νέοι αναγνώστες προστεθούν, θα εκτιμήσουν τις περιπέτειες της Εκάβης και της Νίνας, αλλά και τη συλλογική περιπέτεια του ρωμαίικου που προβάλλεται στο βάθος [...]. Το Τρίτο Στεφάνι θα τους αποκαλύψει από πού ξεκίνησαν οι Εκάβες και οι Νίνες. Θα τους δείξει ποια είναι η ζωή μας σήμερα και γιατί είναι αυτή και όχι άλλη...»

Παίζουν: Ντάνη Γιαννακοπούλου, Δανάη Επιθυμιάδη, Μαρία Καβογιάννη, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Κίτσου, Καλλιρρόη Μυριαγκού, Γιώργος Νούσης, Αλεξάνδρα Παντελάκη κ.ά.

Παλλάς, 10 Οκτωβρίου

16 θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε στην Αθήνα τους επόμενους μήνες Facebook Twitter
Φωτογραφία από τις πρόβες: Μαρία Κίτσου και Μαρία Καβογιάννη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους στο «Τρίτο Στεφάνι». Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Φαίδρας Έρως

της Σάρα Κέιν

Το έργο της Σάρα Κέιν Φαίδρας Έρως θα παρουσιαστεί για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων σε σκηνοθεσία και εικαστική σύλληψη Άντζελας Μπρούσκου. Πρόκειται για μια σύγχρονη, πρωτότυπη εκδοχή της ιστορίας της Φαίδρας με μακρινές επιρροές από την ελληνική μυθολογία αλλά και τον Σενέκα. Μια τολμηρή και προκλητική αναθεώρηση του πασίγνωστου μύθου που μιλά για το εμμονικό και καταστροφικό πάθος της Φαίδρας για τον θετό της γιο Ιππόλυτο. Το κείμενο αποκαλύπτει τη βίαιη φύση του έρωτα μέσα από τη δυσλειτουργία μιας σεξουαλικά διεφθαρμένης βασιλικής οικογένειας σε μια κοινωνία που έχει ως θρησκεία τη λατρεία διασημοτήτων. Το Φαίδρας Έρως είναι το δεύτερο έργο της Σάρα Κέιν (1996), που σκηνοθετήθηκε από την ίδια στο Gate Theatre.

Παίζουν: Παρθενόπη Μπουζούρη, Γιάννης Παπαδόπουλος, Τσιμάρας Τζανάτος, Νατάσα Εξηνταβελώνη

Μπάγκειον, από 15 Οκτωβρίου

Σ' εσάς που με ακούτε

της Λούλας Αναγνωστάκη

Το Εθνικό Θέατρο τιμά τη μνήμη της Λούλας Αναγνωστάκη ανεβάζοντας ένα από τα σημαντικότερα έργα της, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Αβρανά. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης, σε μια εποχή που το «απολιτίκ» έχει γίνει μόδα, το έργο έρχεται να μας θυμίσει πως κάποτε, όχι πολύ μακριά, υπήρχαν ακόμα ιδεολογίες. Μπορεί στην εποχή μας η έννοια της επανάστασης να έχει ξεπεραστεί πια, η ανάγκη, ωστόσο, των ανθρώπων να μιλήσουν –και κυρίως να εισακουστούν– παραμένει η ίδια.

Παίζουν: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Γιώργος Μπινιάρης, Αγλαΐα Παππά, Πηνελόπη Τσιλίκα κ.ά. Εθνικό Θέατρο (Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»), μέσα στον Οκτώβριο

Η στρατιωτική ζωή εν Ελλάδι υπό Αγνώστου

Η ολοκαίνουρια «μικρή» σκηνή του ΔΗΘΕΠΕΙ, που δημιουργήθηκε στο υπόγειο του θεάτρου ύστερα από πρωτοβουλία του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή Λευτέρη Γιοβανίδη, θα εγκαινιαστεί με τη νέα πρόταση του Σίμου Κακάλα. Η Στρατιωτική ζωή εν Ελλάδι, Χειρόγραφον Έλληνος Υπαξιωματικού εκδιδόμενον υπό Χ. Δημοπούλου εκδόθηκε το 1870 στη Βραΐλα, που σήμερα ανήκει στη Ρουμανία. Δεν είναι γνωστό ποιος την έγραψε. Ο κεντρικός ήρωας βγαίνει με το απόσπασμά του να καταδιώξει τους ληστές στην ύπαιθρο, αλλά και στην Αθήνα, όπου συμπληρώνει τη στρατιωτική του εμπειρία ως μεταφραστής του υπουργείου.

Παίζουν: Σίμος Κακάλας, Κωσταντίνος Μωραΐτης, Μάνος Πετράκης

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, 13 Νοεμβρίου

Η κυρία του Μαξίμ

του Ζορζ Φεντό

Στην Κυρία του Μαξίμ ο κεντρικός ήρωας, ο δύσμοιρος κύριος Πετιπόν, ξυπνά στο σπίτι του έπειτα από ένα ξενύχτι στο καμπαρέ «Μαξίμ». Δεν θυμάται τίποτα από τη χθεσινή βραδιά, στο κρεβάτι του όμως βρίσκεται μια νεαρή χορεύτρια από τα μπαλέτα. Η φάρσα τίθεται σε κίνηση και η ζωή του γίνεται άνω-κάτω εν ριπή οφθαλμού. Οι άπειροι χαρακτήρες του έργου μπλέκονται σε ατελείωτες συγχύσεις, παρεξηγήσεις και αναποδιές.

Παίζουν: Έμιλυ Κολιανδρή, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Θέμης Πάνου, Κώστας Φιλίππογλου κ.ά.

Εθνικό Θέατρο (Κεντρική Σκηνή), 18 Οκτωβρίου

16 θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε στην Αθήνα τους επόμενους μήνες Facebook Twitter
Η Έμιλυ Κολιανδρή πρωταγωνιστεί στην «Κυρία του Μαξίμ». Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Παίζοντας το θύμα

των Όλεγκ και Βλαντίμιρ Πρεσνιακόφ

Οι Όλεγκ και Βλαντίμιρ Πρεσνιακόφ συγκαταλέγονται στους γνωστότερους σύγχρονους Ρώσους συγγραφείς και εκπροσώπους του ρωσικού «νέου δράματος». Τα έργα τους χαρακτηρίζονται μαύρες κωμωδίες, ενώ η θεματολογία τους περιστρέφεται γύρω από την παράδοξη βία του σύγχρονου τρόπου ζωής.


Το έργο που μας προτείνει το Εθνικό ακολουθεί την ιστορία του νεαρού Βάλια, ο οποίος δουλεύει στην αστυνομία παίζοντας το θύμα σε αναπαραστάσεις εγκλημάτων: υποδύεται πότε μια γυναίκα που ίσως δολοφονήθηκε κατά λάθος από τον άντρα της, πότε μια κοπέλα πνιγμένη σε μια πισίνα από τον αλλοδαπό εραστή της και πότε έναν άντρα που δολοφονήθηκε από έναν συμμαθητή του σε reunion του σχολείου τους. Όπως και στη δουλειά του, έτσι και στο σπίτι του, ο Βάλια νιώθει ότι όλα είναι μια αναπαράσταση... 

Παίζουν: Κώστας Μπερικόπουλος, Εύη Σαουλίδου, Λαέρτης Μαλκότσης, Ερρίκος Μηλιάρης κ.ά.

Εθνικό Θέατρο (Θέατρο Rex, Σκηνή «Κατίνα Παξινού»), μέσα στον Οκτώβριο

Φθινόπωρο — Χειμώνας

του Λαρς Νορέν

Μετά τη γόνιμη συνάντησή τους στο έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ Πριν την αποχώρηση, η Μπέττυ Αρβανίτη συνεργάζεται εκ νέου φέτος με τον σκηνοθέτη Νίκο Μαστοράκη. Αυτήν τη φορά θα ανεβάσουν το έργο Φθινόπωρο - Χειμώνας του Λαρς Νορέν. Ο 76χρονος Σουηδός συγγραφέας και ποιητής θεωρείται ο «εγγονός» του Στρίντμπεργκ, εφόσον καταπιάνεται με την κλασική στριντμπεργκική θεματολογία της οικογένειας ως πεδίου μάχης και της αιώνιας αντιπαράθεσης αρσενικού-θηλυκού.

Παίζουν: Μπέττυ Αρβανίτη, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Μαρία Καλλιμάνη, Άννα Καλαϊτζίδου

Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας, μέσα στον Δεκέμβριο

Μεταμφίεση

του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη

Η Χάρις Αλεξίου, με αφορμή το θεατρικό αφήγημα Μεταμφίεση του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, ανεβαίνει στη σκηνή του Μικρού Παλλάς. Υποδύεται μια γυναίκα χωρίς όνομα, η οποία, μέσα στην ησυχία του μικρού της κόσμου, μονολογεί. Κάνει τον απολογισμό της ακροβατώντας επιδέξια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας, ειλικρίνειας και παραπλάνησης, κωμικότητας και ακραίας μοναξιάς. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Σταύρος Ράγιας.

Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Μικρό Παλλάς

16 θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε στην Αθήνα τους επόμενους μήνες Facebook Twitter
Χάρις Αλεξίου

Μια Γερμανίδα Γραμματέας

του Κρίστοφερ Χάμπτον

Ο μονόλογος αυτός είναι το πιο πρόσφατο θεατρικό έργο του καταξιωμένου Άγγλου συγγραφέα Κρίστοφερ Χάμπτον. Παίχτηκε πρόσφατα στο Λονδίνο, το 2019, με τη Μάγκι Σμιθ στον ομώνυμο ρόλο, σε σκηνοθεσία Τζόναθαν Κεντ. Το έργο βασίζεται στις μαρτυρίες της Μπρουνχίλντε Πόμσελ (1911-2017), η οποία διετέλεσε γραμματέας του Γκέμπελς. Το 2016 η Πόμσελ, σε προχωρημένη ηλικία, δέχτηκε να μιλήσει για πρώτη φορά δημόσια –μετά από 70 χρόνια– για την περίοδο που δούλευε για τους ναζί. «Μπορεί ένας κοινός άνθρωπος, όπως οι περισσότεροι από εμάς, να επηρεάσει τον ρου της Ιστορίας; Πόσο επηρεάζουμε, ο καθένας μας, την πραγματικότητα στην οποία ζούμε;» αναρωτιέται ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Μόσχος.

Η Ρένη Πιττακή ερμηνεύει τον απαιτητικό ρόλο.

Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης, 14 Οκτωβρίου

Τέφρα και σκιά

του Χάρολντ Πίντερ

Το Θέατρο της οδού Κυκλάδων - Λευτέρης Βογιατζής γυρνάει σελίδα. Ο πολιτιστικός οργανισμός «Λυκόφως» του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου αναλαμβάνει το ιστορικό θέατρο της Κυψέλης για τα επόμενα δέκα χρόνια. Τη σεζόν πρόκειται να ανοίξει το αινιγματικό έργο Τέφρα και Σκιά του Χάρολντ Πίντερ σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα, με πρωταγωνιστές τον Δημήτρη Ήμελλο και τη Μαρία Σκουλά. Ως θύμα σεξουαλικής βίας, η Ρεβέκκα ταυτίζεται με όλα τα θύματα ιστορικών τραγωδιών, όπως εκείνη του Ολοκαυτώματος. Ο σεξουαλικός φασισμός ανάγεται σε πολιτικό, η ατομική συνείδηση γιγαντώνεται σε συλλογική. Ποια η ευθύνη της μνήμης απέναντι στην Ιστορία; Το έργο πρωτοανέβηκε από τον Λευτέρη Βογιατζή το 2000 με τη Ρένη Πιττακή και τον ίδιο επί σκηνής.

Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, μέσα στον Οκτώβριο

Διπλός Μπέκετ

Το Τέλος και το Τέλος του Παιχνιδιού του Σάμουελ Μπέκετ θα παρουσιαστούν διαδοχικά στο Σύγχρονο Θέατρο, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα. Το πρώτο θα κάνει πρεμιέρα στα μέσα Οκτωβρίου και το δεύτερο τον Δεκέμβριο. Και στις δύο παραστάσεις πρωταγωνιστεί ο Δημήτρης Καταλειφός. Το Τέλος γράφτηκε το 1946 στα γαλλικά με τον τίτλο La Fin και το 1954 μεταφράστηκε στα αγγλικά από τον ίδιο τον συγγραφέα με τον τίτλο The End. Μέσω αφήγησης σε πρώτο πρόσωπο παρακολουθούμε τη σταδιακή αποξένωση και αποδόμηση (βιολογική, ψυχική και πνευματική) του ήρωα. Λόγος τολμηρός, ωμός, χιουμοριστικός – φαινομενικά «αθώος λογοτεχνίας», αλλά βαθιά ειρωνικός. Γλώσσα υπαινικτική, ανατρεπτική, ανελέητη, ποιητική.

Στο αριστουργηματικό Τέλος του Παιχνιδιού παίζουν επίσης οι Άρης Μπαλής, Όλγα Δαμάνη, Γιώργος Ζιόβας.

Σύγχρονο Θέατρο, τον Οκτώβριο και τον Δεκέμβριο

16 θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε στην Αθήνα τους επόμενους μήνες Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Καταλειφός στο «Τέλος» του Μπέκετ.

Αφανισμός

του Τόμας Μπέρνχαρντ

Το τελευταίο μυθιστόρημα του Τόμας Μπέρνχαρντ, με τίτλο Αφανισμός (1986), επιλέγει το θέατρο Σφενδόνη για τη νέα παραγωγή του. Αυτή η εκ βάθρων επανεξέταση όλων των δεσμών και αξιών του σύγχρονου ανθρώπου που επιχειρεί εδώ ο μεγάλος Αυστριακός συγγραφέας θεωρείται η πνευματική διαθήκη του.


Η δράση του μυθιστορήματος εκτυλίσσεται ανάμεσα στην είδηση του θανάτου των γονιών και του αδελφού του ήρωα και στην κηδεία τους. Τον χρόνο αυτόν καταλαμβάνει ένας πληθωρικός εσωτερικός μονόλογος, γεμάτος αντιφάσεις: ο πειρασμός να αλλάξει ριζικά τη ζωή του συγκρούεται διαρκώς με τις πιέσεις που υφίσταται ώστε να αναλάβει τις ευθύνες του ως γενικός κληρονόμος.

Τον μοναδικό ρόλο ερμηνεύει η Άννα Κοκκίνου, η οποία υπογράφει και τη σκηνοθεσία.

Θέατρο Σφενδόνη, τον Δεκέμβριο

«Έξι μονόπρακτα»

Στο πλαίσιο ενός μικρού αφιερώματος στην Έλλη Λαμπέτη, η Όλια Λαζαρίδου ερμηνεύει έξι διαφορετικούς ρόλους από τα θρυλικά «Έξι μονόπρακτα» του 1978 (στα οποία η πρωτοεμφανιζόμενη τότε Όλια Λαζαρίδου έπαιζε έναν βουβό ρόλο). Σε αυτήν τη διαφορετική σκηνική εκδοχή περιλαμβάνονται κείμενα Τσέχοφ, Κοκτό, Στρίντμπεργκ και Σαίξπηρ, καθώς και μικρές ιστορίες του θεάτρου, που μετέφρασε ο Στέλιος Βαφέας. Την εναρκτήρια αυτή παράσταση του δημοφιλούς κύκλου «Θέατρο@Megaron Underground» σκηνοθετεί ο Γιώργος Νανούρης.

Στο Μέγαρο Μουσικής, Υποσκήνιο Β' της Αίθουσας «Αλεξάνδρα Τριάντη», από 15 Οκτωβρίου έως τις 22 Νοεμβρίου.

16 θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε στην Αθήνα τους επόμενους μήνες Facebook Twitter
Η Όλια Λαζαρίδου ερμηνεύει έξι διαφορετικούς ρόλους από τα θρυλικά «Έξι μονόπρακτα» του 1978

Ευρυδίκη

της Σάρα Ρουλ

«Τον καλλιτέχνη δεν τον χτυπά το κτήνος, εκείνος το δαμάζει». Η Ευρυδίκη, μία από τις πιο αγαπητές παραστάσεις στην ιστορία του θεάτρου Πορεία, ξανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με τους ίδιους πρωταγωνιστές. Η υποψήφια για βραβείο Pulitzer, Σάρα Ρουλ, δανείζεται τον πασίγνωστο μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης και τον επεξεργάζεται εκ νέου, γράφοντας τη δική της εκδοχή πάνω στο θέμα της αιώνιας αγάπης. Πόσο λεπτά είναι τα όρια που χωρίζουν τη ζωή από τον θάνατο; Ένα σύγχρονο έργο σκηνοθετημένο ως underground μιούζικαλ από τον Δημήτρη Τάρλοου, με την πρωτότυπη μουσική της Κατερίνας Πολέμη να ερμηνεύεται ζωντανά από τους ηθοποιούς.

Παίζουν: Κόρα Καρβούνη, Γιάννης Νταλιάνης, Λαέρτης Μαλκότσης

Θέατρο Πορεία, από 21 Νοεμβρίου

Η τριλογία των Lehman Brothers

του Στέφανο Μασίνι

Το έργο αφηγείται την ιστορία των τριών αδελφών Λίμαν, που μετανάστευσαν στα μέσα του 19ου αιώνα από τη Βαυαρία στην Αμερική, άνοιξαν ένα μαγαζί με υφάσματα στην Αλαμπάμα, ακολούθησαν λαμπρή επιχειρηματική πορεία και δημιούργησαν, οι ίδιοι, οι γιοι και τα εγγόνια τους, τον διαβόητο χρηματοοικονομικό κολοσσό που κατέρρευσε θεαματικά το 2008, προκαλώντας μια (ακόμη) μεγάλη οικονομική κρίση. Μέσα από την ιστορία των Λίμαν γνωρίζουμε την ιστορία της ίδιας της Αμερικής αλλά και του καπιταλισμού. Όλοι οι ρόλοι αυτής της επικής πορείας 174 χρόνων, που αναπτύσσεται σε τρία μέρη, ερμηνεύονται από τρεις μόνον ηθοποιούς. Σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.

Παίζουν: Αργύρης Ξάφης, Μάκης Παπαδημητρίου, Μιχάλης Οικονόμου

Θέατρο Ιλίσια, από τέλη Οκτωβρίου

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ