Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter

Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz

0

Το 1962 ο Joel Meyerowitz άφησε τη δουλειά του στη διαφήμιση και αποφάσισε να ξεκινήσει μια καινούργια καριέρα στη φωτογραφία. Με δύο Leica, μία φορτωμένη με έγχρωμο φιλμ και μία με ασπρόμαυρο, άρχισε να καταγράφει τον κόσμο της Νέας Υόρκης παράλληλα με τον Garry Winogrand και τον Tony Ray-Jones. «Μαζί με μερικούς ακόμα φωτογράφους της γενιάς του ο Joel Meyerowitz είναι υπεύθυνος για την καθιέρωση της έγχρωμης φωτογραφίας ως μία σημαντική μορφή τέχνης», λέει ο Giles Huxley-Parlour ο διευθυντής της Beetles+Huxley Gallery στο Λονδίνο όπου παρουσιάζονται μέχρι τις 24 Ιουνίου σπάνιες φωτογραφίες του σημαντικού φωτογράφου. Η έκθεση Joel Meyerowitz: Towards Colour 1962-1978 τονίζει την βαθμιαία μετάβαση του καλλιτέχνη από τη χρήση τόσο ασπρόμαυρης όσο και έγχρωμης φωτογραφίας σε καθαρό χρώμα, μέσα σε δύο δεκαετίες (του '60 και του '70).

Ο Meyerowitz γεννήθηκε το 1938 στη Νέα Υόρκη, σπούδασε ζωγραφική και ιατρική ζωγραφική στο κρατικό πανεπιστήμιο του Οχάιο και εργάστηκε ως καλλιτεχνικός διευθυντής σε διαφημιστική εταιρεία. Όταν ξεκίνησε να φωτογραφίζει η έγχρωμη φωτογραφία θεωρούνταν από πολλούς δημιουργούς καλλιτεχνικά κατώτερη σε σχέση με την ασπρόμαυρη ωστόσο το γεγονός ότι ο Meyerowitz ήταν αυτοδίδακτος δεν τον έφερε σε επαφή μ' αυτή την προκατάληψη και απλώς ακολούθησε τα ένστικτό του. «Ο κόσμος ήταν έγχρωμος. Ήταν τόσο προφανές για μένα. Δεν είχα ιδέα ότι οι άνθρωποι ήταν σνομπ για το χρώμα.»

«Ο Joel - μαζί με τον Joel Sternfeld, τον William Eggleston, τον Stephen Shore και μερικούς άλλους - αναβάθμισαν τη φωτογραφία στα μάτια του κοινού, αλλά και στα μάτια των κριτικών", λέει ο Huxley-Parlor. «Έδωσαν στις φωτογραφίες καλλιτεχνική υπόσταση.» Για τον ίδιο τον Meyerowitz: «Η φωτογραφία είναι να ρωτάω τον εαυτό μου: Πόσο ενδιαφέρον είναι αυτό το μέσο; Και πόσο πιο ενδιαφέρον μπορώ να το κάνω για μένα; Και παρεμπιπτόντος ποιος στο διάολο είμαι;»

Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση στην ιστοσελίδα της γκαλερί Beetles+Huxley.—Μαρούσα Θωμά

  

 

Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη 1965. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley

Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Ελλάδα, 1967. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Τέξας, 1968. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1963. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Πεσμένος άντρας, Παρίσι, 1967. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1968. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Φλόριντα. 1968. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Φλόριντα, 1970. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Φλόριντα. 1967. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1973. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1975. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1976. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Μεξικό, 1965. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1975. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Φλόριντα. 1967. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ