''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', η μεγάλη λαϊκή επιτυχία του 1960 αναβιώνει

 ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', η μεγάλη λαϊκή επιτυχία του 1960 αναβιώνει Facebook Twitter
1968 στου ''Περιβόλα'', Μάνος Παπαδάκης, Πόπη Πόλυ και στη φαρφίζα ο συνθέτης Βασίλης Βασιλειάδης
0

 ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', η μεγάλη λαϊκή επιτυχία του 1960 αναβιώνει Facebook Twitter
Ο ερμηνευτής Μάνος Παπαδάκης την εποχή του ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου''

 

Το 1967 ο Μάνος Παπαδάκης από την Κρήτη ήταν ένας νέος λαϊκός τραγουδιστής, μόλις 26 ετών, που προσπαθούσε να κάνει καριέρα ανάμεσα στα ''θηρία'' της εποχής: Τον Καζαντζίδη, τον Γαβαλά, τον Ζαγοραίο κ.α. Τραγουδούσε τότε στο ''Φαληρικόν'' μαζί με τον Βασίλη Τσιτσάνη και τη Χαρούλα Λαμπράκη και ένα βράδυ πήγε να τους ακούσει ο στιχουργός Πυθαγόρας.

Ο γνωστός στιχουργός είχε συνεργαστεί και στο παρελθόν με τον Μάνο Παπαδάκη χωρίς να κάνουν όμως ''επιτυχία''. Εκείνη τη φορά γύρισε και του είπε: Σού'χα δώσει τέσσερα - πέντε κομμάτια που δεν ''πήγαν''. Θα σου δώσω άλλο ένα, τελευταίο, κι άμα δεν ''πάει'' κι αυτό, δεν σου ξαναγράφω! Πάρ' τον Βασιλειάδη κι ελάτε απ' το σπίτι...

 ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', η μεγάλη λαϊκή επιτυχία του 1960 αναβιώνει Facebook Twitter

Επρόκειτο για το θρυλικό πλέον ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου''. Πραγματικά, παίρνει αγκαζέ ο Παπαδάκης τον αρμονίστα - ακορντεονίστα και συνθέτη Βασίλη Βασιλειάδη, με τον οποίο επίσης είχαν συνεργαστεί, και πάνε από το σπίτι του Πυθαγόρα στην Κοκκινιά. Επί τόπου ο Βασιλειάδης παίρνει τους στίχους και σκαρώνει την πιασάρικη μελωδία.


Ο Μάνος Παπαδάκης ερμηνεύει ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'' στην ομότιτλη ταινία του Άγγελου Θεοδωρόπουλου από το 1968. Τόσο μεγάλη επιτυχία σημείωσε το τραγούδι που την αμέσως επόμενη χρονιά έδωσε τον τίτλο και σε ταινία!

 

Το τραγούδι γράφτηκε τις πρώτες μέρες του Δεκέμβρη του ΄67 σε στούντιο της Κολούμπια και φαρφίζα έπαιζε ο ίδιος ο Βασιλειάδης ο συνθέτης. Δεύτερη φωνή έκανε η Πόπη Πόλυ, η οποία εκείνη την περίοδο μοιραζόταν και το πάλκο με τους Παπαδάκη - Βασιλειάδη. Κυκλοφορεί λίγο πριν τα Χριστούγεννα και σημειώνει απίστευτη επιτυχία. Χαρακτηριστικό είναι ότι μέσα σε 20 μέρες πούλησε 180.000 αντίτυπα!

Η επιτυχία βρίσκει τον Παπαδάκη να τραγουδάει το 1968 στου ''Περιβόλα'' με τον Βασιλειάδη, την Πόπη Πόλυ και το δυνατό δίδυμο Μπάμπης Τσετίνης - Λίτσα Διαμάντη. Πιο χαρακτηριστική ήταν όμως η ατάκα του Πυθαγόρα όταν πέρασε από το μαγαζί και είπε του νεαρού τραγουδιστή: Είπαμε να κάνεις επιτυχία, αλλά όχι και να γίνει τέτοιος χαλασμός!


 

* Το συγκεριμένο τραγούδι ξανάγινε επίκαιρο, λόγω και κάποιων funny videos που κυκλοφορούν αυτές τις μέρες στα social media. Τηλεφώνησα του ερμηνευτή Μάνου Παπαδάκη και με μεγάλη προθυμία μού μίλησε για την ιστορία του ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', που μόλις διαβάσατε. Το δισκάκι 45 στροφών ευρέθη στο Μοναστηράκι σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή, με κωδικό DSOG 3382. Στην άλλη όψη του, το κομμάτι ''Αν σε μαλώνει η μάνα σου'', πάντα των Β. Βασιλειάδη - Πυθαγόρα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ