Synch-ronized Salonica

Synch-ronized Salonica Facebook Twitter
0

Το«Good Luck, Mr. Gorsky»ήταν η αινιγματική φράση που είχε πει ο Neil Armstrong (ο πρώτος άνθρωπος που περπάτησε στο φεγγάρι) τη στιγμή που ξαναπάτησε το πόδι του στη Γη και χρειάστηκαν 26 χρόνια μέχρι να εξηγήσει τι εννοούσε. Όταν ήταν παιδί έπαιζε μπέιζμπολ με τον αδελφό του στην πίσω αυλή και η μπάλα έπεσε κάτω απ' το παράθυρο του γείτονα, του κυρίου Gorsky, τον οποίο κρυφάκουσε την ώρα που προσπαθούσε να πείσει τη γυναίκα του να κάνει στοματικό σεξ. «Στοματικό σεξ; Στοματικό σεξ θέλεις;», φώναζε αυτή, «θα έχεις στοματικό σεξ όταν το παιδί του γείτονα περπατήσει στο φεγγάρι!». Οι Good Luck Mr. Gorsky, με το απίστευτο πλην αληθινό αυτό στόρι πίσω από το όνομά τους, είναι ένα από τα νέα κι εξαιρετικά θεσσαλονικιώτικα γκρουπ που συμμετέχουν στο φετινό Synch Festival. Τα υπόλοιπα δύο είναι οι Eventless Plotκαι οι Your Hand In Mine, όλοι με ονόματα που δύσκολα ξεχνάς και από τις μεγάλες ελπίδες της ελληνικής electronica. «Το "Your Hand In Mine" είναι ένα κομμάτι των Explosions In Sky», μου λένε ο Μάνος και ο Γιώργος που αποτελούν το γκρουπ, «είναι ένα συγκρότημα που μας επηρέασε βαθιά, μας έχτισε αισθητικά και θέλαμε να τους αποδώσουμε ένα μικρό φόρο τιμής, παρ' όλο που δεν έχουν άμεση σχέση με τη μουσική που γράφουμε τώρα». Τον περασμένο Νοέμβριο η μουσική που έγραψαν για το βουβό αριστούργημα του NaruseEvery Night Dreamsκαι παρουσίασαν στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. «Υπήρξε ενδιαφέρον», λένε, «όλα τα cd που φτιάξαμε μόνοι μας εξαντλήθηκαν και η ανεξάρτητη Inner Ear θα κυκλοφορήσει το soundtrack τον επόμενο μήνα».

Το χειροποίητο artwork φτιαγμένο από ύφασμα σε σχέδιο «ψαροκόκαλο» ήταν τόσο υψηλής αισθητικής όσο και το περιεχόμενό του: τρυφερές μελωδίες από λουπαρισμένα ακουστικά όργανα και παιδικά παιχνίδια, συνθέσεις στο στυλ των Γάλλων συνθετών των αρχών του 20ού αιώνα. Ο ήχος τους έχει εξελιχθεί πολύ από τότε που κυκλοφόρησαν το πρώτο -εξαντλημένο πια ep τους- πριν από σχεδόν δύο χρόνια. «Λίγο τα καινούργια όργανα, λίγο η ατμόσφαιρα που μας επέβαλε το ίδιο το φιλμ, πλησιάσαμε περισσότερο το folk στοιχείο, έχοντας αυτή τη φορά λιγότερες ηλεκτρονικές αναφορές» προσθέτουν. Οι Eventless Plot και οι Good Luck Mr. Gorsky έχουν μόλις κυκλοφορήσει ένα split CD μεγάλης διάρκειας με τρία κομμάτια από το κάθε γκρουπ, ένα άλμπουμ που έχει ήδη λάβει πολύ καλές κριτικές ακόμα και από δύσκολα site του εξωτερικού. Πριν από ενάμισι χρόνο οι GLMG (ο Σπύρος, ο Σάββας κι ο Θανάσης) έφτιαξαν τη δικιά τους εταιρεία, την Granny Records, κυκλοφορώντας δυο πολύ ενδιαφέρουσες συλλογές που σύστησαν αρκετά από τα νέα ελληνικά ονόματα της σημερινής ηλεκτρονικής σκηνής. «Η Granny είναι ο μεγάλος έρωτας και των τριών μας» εξηγούν. «Είναι η απόδειξη στους εαυτούς μας ότι μπορούμε να καταφέρουμε πολλά πράγματα βασιζόμενοι αποκλειστικά στις δυνάμεις μας. Ξεκίνησε ως αστείο μετά από ένα βράδυ οινοποσίας, αλλά σύντομα η ιδέα πήρε υπόσταση με την κυκλοφορία μίας συλλογής από μουσικές δικές μας και φίλων. Στόχος μας είναι η Granny να αποκτήσει με την πάροδο του χρόνου ένα κατάλογο κυκλοφοριών, πάντα με την λογική ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει καλύτερα αυτό που θέλεις εκτός από εσένα τον ίδιο». Οι Eventless Plot (ο Βασίλης, ο Γιάννης και ο Άρης) συμμετέχουν στην εταιρεία Gracetone Recordingsπου έχει κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής δύο εξαιρετικά 7ιντσα κι αυτόν τον καιρό δουλεύουν τον πρώτο ολοκληρωμένο δίσκο τους. Τους ζητάω να σχολιάσουν όλοι τους τη μουσική σκηνή της πόλης που ζουν και δημιουργούν. «Αν άλλαξε κάτι γενικά μάλλον είναι προς το χειρότερο» λένε. «Συναυλίες της προκοπής δεν γίνονται, εκτός από τις συνηθισμένες σούπες τύπου Puressence και κάποιες μικρές εξαιρέσεις. Εταιρείες κλείνουν, οι χώροι συνεύρεσης ατόμων με μουσικά ενδιαφέροντα είναι περιορισμένοι... Όμως στον δικό μας μικρόκοσμο τα πράγματα κινούνται, κόσμος ασχολείται, φτιάχνει, ακούει, αγοράζει μουσικές». «Γενικά το να ζεις στη Θεσσαλονίκη δεν διαφέρει και πολύ από το να ζεις σε μια μεγάλη ελληνική επαρχιακή πόλη» προσθέτουν οι GLMG. «Πάνω κάτω οι ίδιες εικόνες κυριαρχούνε σε όλες τις ελληνικές πόλεις. Πάντως δυσκολευόμαστε να ακούσουμε τη μουσική που μας αρέσει και αναγκαζόμαστε να κάνουμε εκπτώσεις. Επίσης είναι αδύνατο να δίνουμε 100 ευρώ το μήνα για ταξίδια-αστραπή στην Αθήνα για συναυλίες». «Ο κάθε μουσικός, ουσιαστικά, τώρα που είναι και το MySpace στη μέση, θα αντιμετωπίσει τις ίδιες δυσκολίες είτε ζει στη Θεσσαλονίκη είτε κάπου αλλού, πέρασαν οι "ρομαντικές" εποχές τύπου Manchester όπου ο ένας επηρέαζε τον άλλον», λένε οι Your Hand In Mine, «επειδή απλά δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς λόγω έλλειψης μέσων». «Η εμφάνισή μας στο Synch είναι κάτι που θέλαμε πάρα πολύ», συνεχίζουν, «η θυσία μιας εξεταστικής το αποδεικνύει. Το θεωρούμε από τα πιο σημαντικά δρώμενα που έχει να δείξει η Ελλάδα προς τα έξω». «Το Synch είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να μας συμβεί μετά από όσα έχουμε κάνει», λένε οι Eventless Plot, «να παίξουμε δίπλα σε ονόματα όπως οι Stereolab, σε χώρο και με ήχο κατάλληλο, με καλό κόσμο κι από διάφορα μέρη του κόσμου. Προσπαθούμε να στήσουμε ένα καλό live, θέλουμε να ευχαριστήσουμε όσους μας δουν, αυτή είναι η μεγαλύτερη προσδοκία μας». Κι οι GLMG καταλήγουν: «Λόγω δύσκολων καταστάσεων και λάθος timing, ως Good Luck Mr. Gorsky έχουμε απορρίψει πολλά live χωρίς να ήταν πρόθεσή μας. Το Synch είναι για μας ένα είδος εξιλέωσης. Και θεωρώντας δεδομένο ότι είναι μία διοργάνωση με την οποία "κολλάμε" μουσικά και δεν είναι μια απλή συναυλία, τότε σίγουρα αυτή η εμφάνιση σημαίνει πολλά».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ