Synch-ronized Salonica

Synch-ronized Salonica Facebook Twitter
0

Το«Good Luck, Mr. Gorsky»ήταν η αινιγματική φράση που είχε πει ο Neil Armstrong (ο πρώτος άνθρωπος που περπάτησε στο φεγγάρι) τη στιγμή που ξαναπάτησε το πόδι του στη Γη και χρειάστηκαν 26 χρόνια μέχρι να εξηγήσει τι εννοούσε. Όταν ήταν παιδί έπαιζε μπέιζμπολ με τον αδελφό του στην πίσω αυλή και η μπάλα έπεσε κάτω απ' το παράθυρο του γείτονα, του κυρίου Gorsky, τον οποίο κρυφάκουσε την ώρα που προσπαθούσε να πείσει τη γυναίκα του να κάνει στοματικό σεξ. «Στοματικό σεξ; Στοματικό σεξ θέλεις;», φώναζε αυτή, «θα έχεις στοματικό σεξ όταν το παιδί του γείτονα περπατήσει στο φεγγάρι!». Οι Good Luck Mr. Gorsky, με το απίστευτο πλην αληθινό αυτό στόρι πίσω από το όνομά τους, είναι ένα από τα νέα κι εξαιρετικά θεσσαλονικιώτικα γκρουπ που συμμετέχουν στο φετινό Synch Festival. Τα υπόλοιπα δύο είναι οι Eventless Plotκαι οι Your Hand In Mine, όλοι με ονόματα που δύσκολα ξεχνάς και από τις μεγάλες ελπίδες της ελληνικής electronica. «Το "Your Hand In Mine" είναι ένα κομμάτι των Explosions In Sky», μου λένε ο Μάνος και ο Γιώργος που αποτελούν το γκρουπ, «είναι ένα συγκρότημα που μας επηρέασε βαθιά, μας έχτισε αισθητικά και θέλαμε να τους αποδώσουμε ένα μικρό φόρο τιμής, παρ' όλο που δεν έχουν άμεση σχέση με τη μουσική που γράφουμε τώρα». Τον περασμένο Νοέμβριο η μουσική που έγραψαν για το βουβό αριστούργημα του NaruseEvery Night Dreamsκαι παρουσίασαν στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. «Υπήρξε ενδιαφέρον», λένε, «όλα τα cd που φτιάξαμε μόνοι μας εξαντλήθηκαν και η ανεξάρτητη Inner Ear θα κυκλοφορήσει το soundtrack τον επόμενο μήνα».

Το χειροποίητο artwork φτιαγμένο από ύφασμα σε σχέδιο «ψαροκόκαλο» ήταν τόσο υψηλής αισθητικής όσο και το περιεχόμενό του: τρυφερές μελωδίες από λουπαρισμένα ακουστικά όργανα και παιδικά παιχνίδια, συνθέσεις στο στυλ των Γάλλων συνθετών των αρχών του 20ού αιώνα. Ο ήχος τους έχει εξελιχθεί πολύ από τότε που κυκλοφόρησαν το πρώτο -εξαντλημένο πια ep τους- πριν από σχεδόν δύο χρόνια. «Λίγο τα καινούργια όργανα, λίγο η ατμόσφαιρα που μας επέβαλε το ίδιο το φιλμ, πλησιάσαμε περισσότερο το folk στοιχείο, έχοντας αυτή τη φορά λιγότερες ηλεκτρονικές αναφορές» προσθέτουν. Οι Eventless Plot και οι Good Luck Mr. Gorsky έχουν μόλις κυκλοφορήσει ένα split CD μεγάλης διάρκειας με τρία κομμάτια από το κάθε γκρουπ, ένα άλμπουμ που έχει ήδη λάβει πολύ καλές κριτικές ακόμα και από δύσκολα site του εξωτερικού. Πριν από ενάμισι χρόνο οι GLMG (ο Σπύρος, ο Σάββας κι ο Θανάσης) έφτιαξαν τη δικιά τους εταιρεία, την Granny Records, κυκλοφορώντας δυο πολύ ενδιαφέρουσες συλλογές που σύστησαν αρκετά από τα νέα ελληνικά ονόματα της σημερινής ηλεκτρονικής σκηνής. «Η Granny είναι ο μεγάλος έρωτας και των τριών μας» εξηγούν. «Είναι η απόδειξη στους εαυτούς μας ότι μπορούμε να καταφέρουμε πολλά πράγματα βασιζόμενοι αποκλειστικά στις δυνάμεις μας. Ξεκίνησε ως αστείο μετά από ένα βράδυ οινοποσίας, αλλά σύντομα η ιδέα πήρε υπόσταση με την κυκλοφορία μίας συλλογής από μουσικές δικές μας και φίλων. Στόχος μας είναι η Granny να αποκτήσει με την πάροδο του χρόνου ένα κατάλογο κυκλοφοριών, πάντα με την λογική ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει καλύτερα αυτό που θέλεις εκτός από εσένα τον ίδιο». Οι Eventless Plot (ο Βασίλης, ο Γιάννης και ο Άρης) συμμετέχουν στην εταιρεία Gracetone Recordingsπου έχει κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής δύο εξαιρετικά 7ιντσα κι αυτόν τον καιρό δουλεύουν τον πρώτο ολοκληρωμένο δίσκο τους. Τους ζητάω να σχολιάσουν όλοι τους τη μουσική σκηνή της πόλης που ζουν και δημιουργούν. «Αν άλλαξε κάτι γενικά μάλλον είναι προς το χειρότερο» λένε. «Συναυλίες της προκοπής δεν γίνονται, εκτός από τις συνηθισμένες σούπες τύπου Puressence και κάποιες μικρές εξαιρέσεις. Εταιρείες κλείνουν, οι χώροι συνεύρεσης ατόμων με μουσικά ενδιαφέροντα είναι περιορισμένοι... Όμως στον δικό μας μικρόκοσμο τα πράγματα κινούνται, κόσμος ασχολείται, φτιάχνει, ακούει, αγοράζει μουσικές». «Γενικά το να ζεις στη Θεσσαλονίκη δεν διαφέρει και πολύ από το να ζεις σε μια μεγάλη ελληνική επαρχιακή πόλη» προσθέτουν οι GLMG. «Πάνω κάτω οι ίδιες εικόνες κυριαρχούνε σε όλες τις ελληνικές πόλεις. Πάντως δυσκολευόμαστε να ακούσουμε τη μουσική που μας αρέσει και αναγκαζόμαστε να κάνουμε εκπτώσεις. Επίσης είναι αδύνατο να δίνουμε 100 ευρώ το μήνα για ταξίδια-αστραπή στην Αθήνα για συναυλίες». «Ο κάθε μουσικός, ουσιαστικά, τώρα που είναι και το MySpace στη μέση, θα αντιμετωπίσει τις ίδιες δυσκολίες είτε ζει στη Θεσσαλονίκη είτε κάπου αλλού, πέρασαν οι "ρομαντικές" εποχές τύπου Manchester όπου ο ένας επηρέαζε τον άλλον», λένε οι Your Hand In Mine, «επειδή απλά δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς λόγω έλλειψης μέσων». «Η εμφάνισή μας στο Synch είναι κάτι που θέλαμε πάρα πολύ», συνεχίζουν, «η θυσία μιας εξεταστικής το αποδεικνύει. Το θεωρούμε από τα πιο σημαντικά δρώμενα που έχει να δείξει η Ελλάδα προς τα έξω». «Το Synch είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να μας συμβεί μετά από όσα έχουμε κάνει», λένε οι Eventless Plot, «να παίξουμε δίπλα σε ονόματα όπως οι Stereolab, σε χώρο και με ήχο κατάλληλο, με καλό κόσμο κι από διάφορα μέρη του κόσμου. Προσπαθούμε να στήσουμε ένα καλό live, θέλουμε να ευχαριστήσουμε όσους μας δουν, αυτή είναι η μεγαλύτερη προσδοκία μας». Κι οι GLMG καταλήγουν: «Λόγω δύσκολων καταστάσεων και λάθος timing, ως Good Luck Mr. Gorsky έχουμε απορρίψει πολλά live χωρίς να ήταν πρόθεσή μας. Το Synch είναι για μας ένα είδος εξιλέωσης. Και θεωρώντας δεδομένο ότι είναι μία διοργάνωση με την οποία "κολλάμε" μουσικά και δεν είναι μια απλή συναυλία, τότε σίγουρα αυτή η εμφάνιση σημαίνει πολλά».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ