Στο γαμήλιο πάρτι των Χριστίνας Ωνάση-Τιερί Ρουσέλ, στο Maxim’s

Στο γαμήλιο πάρτι των Χριστίνας Ωνάση-Τιερί Ρουσέλ, στις 17 Μαρτίου 1984 Facebook Twitter
Η γαμήλια δεξίωση της Χριστίνας Ωνάση και του Thierry Roussel πραγματοποιήθηκε στις 17 Μαρτίου 1984, στο Maxim’s του Παρισιού. 
0



ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΜΠΟΥΜ βινυλίου, που θα το αγόραζα όπου και αν το εύρισκα, με ό,τι μουσική και να ήταν χαραγμένη στα αυλάκια του. 

Λέω για το LP των Bρετανών rhythm n’ blues και soul διασκεδαστών Supercharge “Live at Maxim’s at Tina Onassis Wedding” [Memo Music, 1985], ηχογραφημένο στην γαμήλια δεξίωση της Χριστίνας Ωνάση και του Thierry Roussel, στις 17 Μαρτίου 1984, στο Maxim’s του Παρισιού. 

Όσο και αν εμφανιζόμαστε σκληροί και αδιάφοροι (εμείς... τα παιδιά του λαού), απαξιώνοντας τα καμώματα του jet-set, την πλαστική ζωή, τις μηχανορραφίες, τα συμφέροντα που καθοδηγούν τις σχέσεις, τον οχετό των παρατρεχάμενων, βεβαίως τους παπαράτσι κι εκείνους που τους πληρώνουν, πάντα θα υπάρχει ένα όριο, μια γραμμή, πέρα από την οποία, όλα θα εξανθρωπίζονται, όλα θα σμικρύνονται στο μέγεθος του πραγματικού, όλα θα λησμονούνται μπροστά στο τέλος. Όλα; Σχεδόν όλα…

Δεν είναι μόνον η γνωστή θλιβερήt κατάληξη της Χριστίνας, που σκεπάζει με σάβανο τα πάντα, είναι κυρίως η αίσθηση που αποκομίζεις καθώς βλέπεις (και ακούς) τα «είδωλα» να ενσωματώνονται στην πληκτική αναπαράσταση της ζωής – σ’ εκείνη, την οποίαν υποτίθεται πως εξουσιάζουν.

Ακούγοντας λοιπόν αυτό το άλμπουμ των Supercharge, το “Live at Maxim’s at Tina Onassis Wedding”, και κυρίως βλέποντας τις φωτογραφίες του Herry Dempster στο εξώφυλλο –το φιλί στο back cover, το κόψιμο της τούρτας, το γλέντι– αρχίζει κανείς να νοιώθει λιγάκι άβολα. 

maxim
Το εξώφυλλο του δίσκου.

Δεν είναι μόνον η γνωστή θλιβερή κατάληξη της Χριστίνας, που σκεπάζει με σάβανο τα πάντα, είναι κυρίως η αίσθηση που αποκομίζεις καθώς βλέπεις (και ακούς) τα «είδωλα» να ενσωματώνονται στην πληκτική αναπαράσταση της ζωής – σ’ εκείνη, την οποίαν υποτίθεται πως εξουσιάζουν. Ουδέν αναληθέστερον τούτου. 

Από ποιον λοιπόν να είχε πέσει η ιδέα, ώστε οι Supercharge, ένα από τα καλά british r&b συγκροτήματα της δεύτερης εποχής (σχηματίστηκαν στο Λίβερπουλ περί το ’73-’74), να καλύψουν μουσικώς το περιώνυμο πάρτι, το οποίο θα δινόταν στο Maxim’s; Δεν γνωρίζω. 

Φαίνεται όμως πως οι τύποι, εκεί κάπου στα early eighties (όταν τους είχε «απελευθερώσει» η Virgin), είχαν εξελιχθεί προς μια μπάντα «καλοπληρωμένης διασκέδασης», εμφανιζόμενοι σε όλους τους τόπους συνάντησης της high society (ένας τέτοιος ήταν το Maxim’s), προσφέροντας υπηρεσίες σε διάφορους παραλήδες της περιόδου. 

onassis roussel wedding Facebook Twitter
Φωτ.: Express Newspapers/Getty Images/Ideal Image

Είχαν παίξει φερ’ ειπείν για χάρη του διάσημου Γερμανού καρδιοκατακτητή (και άλλα τινά) Gunter Sachs στο St. Moritz, συναναστρέφονταν με τον Σαουδάραβα dealer «οπλαρχηγό» και φίλο του Ανδρέα Παπανδρέου Adnan Khashoggi, για να τους δώσουν τελικώς την ευκαιρία η Ωνάση και ο Roussel, να... αποτυπώσουν στο βινύλιο τον δημιουργικό τους οίστρο. 

Θυμάμαι τους Supercharge στην Αθήνα (πρέπει να ήταν προς το τέλος του 1998 με αρχές ’99), στο Blues Hall, στο Μετς, σ’ ένα πάρτι για… φτωχούς, και κυρίως θυμάμαι την θηριώδη φιγούρα του Albie Donnelly, του σαξοφωνίστα που ηγείται του γκρουπ από το ξεκίνημά του, έως και σήμερα. 

Διασκεδαστές, οπωσδήποτε, οι Bρετανοί μουσικοί ήξεραν (και ξέρουν) να αναπαράγουν μερικά από τα καλύτερα rock n’ roll, jump-blues και r&b της ιστορίας, φτιάχνοντας κέφι και ατμόσφαιρα – με το ίδιο πάνω-κάτω ρεπερτόριο, προφανώς, να είχαν κατά νου και για τον γάμο.

onassis roussel wedding kiss Facebook Twitter
Το φιλί του ζεύγους στο back cover.

Κομμάτια των Eddie “Cleanhead” Vinson, Jerry LaCroix, Fats Domino, Booker T. Jones και ακόμη το “Caldonia”, το “Shake, rattle and roll”, το “Let the good times roll” και κυρίως τον country ύμνο “You are my sunshine” του Jimmie Davis, με το όλο στυλ να παραπέμπει στις ανάλογες dance ομάδες των σίξτις, και κυρίως στους Zoot Money’s Big Roll Band. 

Στο κλου εκείνης της βραδιάς ο Albie Donnelly (ο καραφλός σαξοφωνίστας με το μούσι), και όχι η Χριστίνα, θ’ ανέβαινε στο τραπέζι, κάνοντάς τα όλα λίμπα… 

Let the good times roll

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT