Shaboozey: Ο πιο πετυχημένος μουσικός για το 2024

Shaboozey: ο πιο πετυχημένος μουσικός για το 2024 Facebook Twitter
Ο μάνατζέρ του τον συμβούλεψε ότι έπρεπε να δοκιμάσει περισσότερο τις δυνάμεις του στην κάντρι αν ήθελε να γίνει σούπερ σταρ.
0


ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ
αν η μουσική του Shaboozey έχει καμία σχέση με το cajun, αυτό το είδος γαλλόφωνης μουσικής, εμβληματικής της Λουιζιάνα, που συνδέεται άμεσα με τη μουσική που έπαιζαν οι Κρεολoί στην περιοχή. Το cajun επηρεάζει άμεσα εδώ και δεκαετίες την ποπ αλλά και την κάντρι μουσική γενικότερα.

Αν και δεν μπορώ να βρω τίποτα σχετικά, και δεν νομίζω ότι χρειάζεται γενικά, έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς ο 29χρονος μουσικός με καταγωγή από τη Νιγηρία προσεγγίζει και αντιλαμβάνεται την κάντρι με μια πιο σοφιστικέ ματιά που ξεπερνάει το είδος και το πάει σε άλλα επίπεδα. Ο ίδιος το αποδίδει στην αγάπη του για το χιπ-χοπ –τα πρώτα του βήματα, εξάλλου, τα έκανε στην τραπ– και ένας λόγος που παράτησε το όνειρό του να γίνει συγγραφέας ή να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο –βιοποριζόταν για ένα διάστημα ως σκηνοθέτης μουσικών βίντεο– είναι η μουσική.

Η μουσική του Shaboozey ακούγεται περισσότερο σαν americana με twist. Προσελκύει κόσμο που δεν είναι απαραίτητα φαν της κάντρι, σαν και μένα που απεφευγα για καιρό να ακούσω την μουσική του.

Επομένως, θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση που είναι με διαφορά ο πιο πετυχημένος καλλιτέχνης για το 2024; Φυσικά και όχι, για διάφορους λόγους. Καταρχάς, η άνοδος της κάντρι είναι γεγονός. Το βλέπεις να συμβαίνει παντού στην αμερικανική κουλτούρα, από τα τσαρτ μέχρι τα εναλλακτικά έντυπα, ακόμη και τη μόδα. Μέχρι και η Beyoncé κυκλοφόρησε το «Cowboy Carter», ενώ την έχουν εκσυγχρονίσει καλλιτέχνες όπως ο Post Malone ή η Dua Lipa. Ο Shaboozey έκανε τα πάντα για να συμμετάσχει στο «Cowboy Carter» και τα κατάφερε να συνεργαστεί μαζί της σε δύο κομμάτια, το «Spaghettii» και το «Sweet * Honey * Buckiin’».

Beyoncé, Linda Martell & Shaboozey - SPAGHETTII 

«Η Beyoncé έχει επενδύσει σε ένα παγκόσμιο κοινό», δήλωσε, «oπότε, για να με βάλει σε αυτό το πρότζεκτ, ένα πολυαναμενόμενο άλμπουμ, νομίζω ότι σκέφτηκε “κάτι πρέπει να υπάρχει εδώ” – δεν το κάνει συνέχεια αυτό». Σίγουρα έβαλε το χέρι της στο να γίνει περισσότερο γνωστός, αλλά δεν σημαίνει ότι ο Shaboozey δεν το αξίζει. Μάλιστα, πετυχαίνει να είναι ορίτζιναλ, κάτι που η Beyoncé δεν κατάφερε, αφού το «Cowboy Carter» είναι περισσότερο μια αναβίωση, ένα αναμάσημα παρά μια φρέσκια οπτική.

Αντίθετα, η μουσική του Shaboozey ακούγεται περισσότερο σαν americana με twist. Προσελκύει κόσμο που δεν είναι απαραίτητα φαν της κάντρι, σαν και μένα που απεφευγα για καιρό να ακούσω την μουσική του. Λόγω δουλειάς ανακάλυψα, προς έκπληξή μου, ότι έχει αρκετό νεύρο και ζωηράδα, όχι σαν αυτά τα βαρετά άλμπουμ που ήταν της μόδας στο τέλος της δεκαετία του ’90 και σου δημιουργούσαν αποστροφή για το είδος – να σχολιάσω εδώ ότι ένας παρόμοιος ήχος φαίνεται να κυριαρχεί και στις ανεξάρτητες κυκλοφορίες το τελευταίο διάστημα. Αν τα τραγούδια του Shaboozey δεν είχαν κάποια τρανταχτά χαρακτηριστικά της κάντρι, θα μπορούσες κάλλιστα να τα κατηγοριοποιήσεις αλλιώς. Και με αυτό τον τρόπο καταλαβαίνεις γιατί ο ήχος του είναι τόσο άμεσος και απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό.

Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) [Official Visualizer]

Το κομμάτι του «Α bar song (Typsy)» είναι το μεγαλύτερο χιτ των αμερικανικών τσαρτ των τελευταίων χρόνων. Έμεινε για 19 εβδομάδες στην κορυφή του Billboard Hot 100, τις περισσότερες στην ιστορία των τσαρτ για έναν σόλο καλλιτέχνη, ισοφαρίζοντας ένα άλλο crossover χιτ, το «Old time road» του Lil Nas X από το 2018. Θα ήταν ακόμα στην κορυφή, αν δεν το έριχνε ο Kendrick Lamar πρόσφατα.

Το «A bar song» είναι ενα κομμάτι που μιλάει για το πώς είναι να πνίγεις τις σκοτούρες της καθημερινότητας στο ποτό· αν μελετήσεις λίγο πιο προσεκτικά τους στίχους του, θα διαπιστώσεις ότι θα έντυναν άνετα ένα ραπ κομμάτι. Εν ολίγοις, αν ο ρυθμός ήταν διαφορετικός, θα μπορούσε άνετα να τους ραπάρει. Πηγή έμπνευσής του ήταν το ραπ κομμάτι «Tipsy» του J-Κwon. Πάντως, αυτή η ιδέα να επιχειρήσει ένα blend με την κάντρι υπήρχε από το ντεμπούτο άλμπουμ του «Lady Wrangler», και το έκανε για να τιμήσει τον πατέρα του που από αγρότης στη Νιγηρία βρέθηκε στην Αμερική στο Τέξας για να σπουδάσει, πριν εγκατασταθεί μόνιμα στη χώρα. Συχνά έβαζε στα παιδιά του να ακούσουν καλλιτέχνες όπως ο Kenny Rogers και ο Willie Nelson, ενώ του άρεσε να ντύνεται σαν καομπόι. Ο μάνατζέρ του τον συμβούλεψε ότι έπρεπε να δοκιμάσει περισσότερο τις δυνάμεις του στην κάντρι αν ήθελε να γίνει σούπερ σταρ.

Shaboozey - Good News

Ο Shaboozey, που το κανονικό του όνομα είναι Collins Obinna Chibueze, βρήκε το ψευδώνυμό του όταν ένας προπονητής ποδοσφαίρου στο σχολείο πρόφερε λάθος το επίθετό του. Έφυγε από τη Βιρτζίνια, στην οποία μεγάλωσε, πριν από οκτώ χρόνια, για να κάνει καριέρα στη μουσική. Κοιμόταν σε καναπέδες φίλων του, ώσπου ξεκίνησε περιοδεία και πλέον παίζει ζωντανά μπροστά σε χιλιάδες κόσμο που του ζητά να ερμηνεύει ξανά και ξανά το «A bar song», γράφουν στο «Forbes». Στο συγκεκριμένο υπάρχει ο απίστευτος στίχος «They know me and Jack Daniels got a history», εξού και το ουίσκι Jack Daniels τον ακολουθεί παντού ως βασικός χορηγός στις συναυλίες του. Απ’ ό,τι φαίνεται, δεν θα ξανακοιμηθεί σε καναπέ φίλων του και οι γονείς του, που αρχικά ήταν αρνητικοί σε αυτή την επιλογή καριέρας, θα αισθάνονται περήφανοι. Cheers!

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το συναξάρι του Κρις Κριστόφερσον

Daily / Το συναξάρι του Κρις Κριστόφερσον

Πάνω απ’ όλα ίσως, ο σπουδαίος τραγουδοποιός και σταρ του σινεμά υπήρξε η επιτομή του «είναι και φαίνεται». Η μορφή του πιστοποιούσε την αυθεντικότητα της εμπειρίας και λειτουργούσε καθησυχαστικά, ακόμα κι όταν τα λόγια των τραγουδιών σε κάνουν να θέλεις να κατεβάσεις απνευστί μισό μπουκάλι ουίσκι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ