REVIEW από τη δισκοπαρουσίαση του Αλκίνοου Ιωαννίδη

REVIEW από τη δισκοπαρουσίαση του Αλκίνοου Ιωαννίδη Facebook Twitter
0

REVIEW από τη δισκοπαρουσίαση του Αλκίνοου Ιωαννίδη Facebook Twitter
Φώτης Σιώτας - Αλκίνοος Ιωαννίδης

 

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης δεν είναι πια η αναγεννησιακή φιγούρα με την αλογοουρά που γνωρίσαμε προ 20ετίας. Είναι ένας σύγχρονος Έλληνας κι αυτός με μία σοφία πλέον καταχωρημένη στα γκρίζα κοντοκουρεμένα μαλλιά του, ανανεωμένος, πάντα στις επάλξεις και με άποψη για το τραγούδι, τον στίχο και την ενορχήστρωση.

 

Με μια πρώτη ακρόαση, έστω αυτή την ομαδική που έγινε, τολμώ να πω πως πρόκειται για ακόμη μία εξαιρετική εργασία του Αλκίνοου Ιωαννίδη

 

Κι αν ο ρόλος του ήταν άχαρος κομματάκι στη χθεσινή δισκοπαρουσίαση στο στούντιο Sierra, ελέω ζωντανής ακρόασης του νέου CD του, ο ίδιος συνομίλησε με τους δημοσιογράφους και τοποθετήθηκε σε πολλά θέματα: στα της δισκογραφικής κατάρρευσης, της διανομής πλέον των CD ως promo εφημερίδων και του πόσο δύσκολο είναι για κάθε μουσικό να κάνει ευσυνείδητα τη δουλειά του στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης - εν ολίγοις σε πράγματα γνωστά, στα οποία όμως οι απόψεις ενός τέτοιου καλλιτέχνη χρήζουν σημασίας!

 

REVIEW από τη δισκοπαρουσίαση του Αλκίνοου Ιωαννίδη Facebook Twitter

 

Εκεί ήταν σύσσωμο το μουσικό επιτελείο του δίσκου: Ο ηχολήπτης Βαγγέλης Λάππας, το κουαρτέτο Los Tres Amigos (Μ. Παπαστάμου, Φ. Σιώτας, Γ. Καλούδης, Π. Μιχαηλίδης), αλλά και η Μαρία Φαραντούρη, η οποία ερμηνεύει μαζί του την απολαυστική ''Χατζιδακιάδα'' σε στίχους του Νίκου Γκάτσου.

 

Η Φαραντούρη μάλιστα μίλησε με κολακευτικά λόγια για τον Αλκίνοο, ενθυμούμενη τη συνεργασία τους στο αφιέρωμα για τα 100 χρόνια του Γκάτσου το 2011 που οδήγησε και στην τωρινή ηχογράφηση. ''Υπήρξα ερωτευμένη μαζί του από δημιουργικής άποψης'' σχολίασε για να εισπράξει τη χιουμοριστική απάντηση του Αλκίνοου: ''Πρόσεξε, γιατί είναι εδώ κι η γυναίκα μου''!

 

REVIEW από τη δισκοπαρουσίαση του Αλκίνοου Ιωαννίδη Facebook Twitter
Η Φαραντούρη μίλησε με κολακευτικά λόγια για τον Αλκίνοο, ενθυμούμενη τη συνεργασία τους στο αφιέρωμα για τα 100 χρόνια του Γκάτσου το 2011 που οδήγησε και στην τωρινή ηχογράφηση.

 

Εν συνεχεία πρωταγωνίστησε η μουσική! Ακούστηκαν και τα 13 κομμάτια του CD με τον δημιουργό να δίνει πληροφορίες για την κατασκευή τους και το ηχητικό περίβλημα τους. Ιστορίες επίσης που δεν περιέχονται στο ένθετο της έκδοσης, όπως λόγου χάριν ότι το Μια χούφτα γη, ένα από τα καθαρόαιμα λαϊκά, γράφτηκε την επόμενη του θανάτου του Νίκου Παπάζογλου.

 

Με μια πρώτη ακρόαση, έστω αυτή την ομαδική που έγινε, τολμώ να πω πως πρόκειται για ακόμη μία εξαιρετική εργασία του Αλκίνοου Ιωαννίδη που συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά της δημιουργίας του: μπαλάντες, κοινωνικοπολιτικός στίχος, καλοδουλεμένες ενορχηστρώσεις, η τριβή του με την παραδοσιακή μουσική και το ρεμπέτικο. Ειδικά για το τελευταίο μας πληροφόρησε πως πέρασε τον τελευταίο καιρό ακούγοντας αποκλειστικά ρεμπέτικα. Και ίσως γι'αυτό η μοναδική - ας την πούμε - καινοτομία της ''Μικρής βαλίτσας'' του είναι η σύνθεση τεσσάρων αμιγώς λαϊκών τραγουδιών που φλερτάρουν με τη Σμύρνη, τη χρυσή δεκαετία 1955 - 65 και τη σχολή της Θεσσαλονίκης. 13 μεγάλα τραγούδια φορτωμένα σε μια ''Μικρή βαλίτσα'', τα οποία θα ακούσω προσεχτικά και θα γράψω σχετικά στη στήλη ΔΙΣΚΟΙ του LIFO.gr.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ