Redcar: Η φυσική εξέλιξη των Christine and the Queens

Redcar: Η φυσική εξέλιξη των Christine and the Queens Facebook Twitter
Ο Letissier με τον Redcar δεν υποδύεται απλώς έναν χαρακτήρα, όπως παλιότερα ο David Bowie με τον Ziggie Stardust, είναι η ζωή του η ίδια.
0

«Redcar les adorables étoiles (prologue)» ονομάζεται το τρίτο άλμπουμ των Christine and the Queens. Στα ελληνικά σημαίνει «αξιαγάπητα αστέρια», ενώ το «Redcar» (κόκκινο αυτοκίνητο) είναι πλέον το νέο επίσημο ψευδώνυμο του Héloïse Adélaïde Letissier, αλλιώς Chris, του τρομερού παιδιού της γαλλικής μουσικής που κρύβεται πίσω από το γκρουπ. Ακούγονται παράξενα όλα αυτά, αλλά η περίπτωση του Latissier είναι μοναδική.

Το μουσικό του ταξίδι, που ξεκίνησε με το άλμπουμ «Chaleur Humaine» το 2014, ήταν παράλληλα και ένα ταξίδι ανακάλυψης της ταυτότητάς του. To όνομα του γκρουπ γεννήθηκε μέσα από την εμπειρία του ως θαμώνα του πιο διάσημου drag club του Λονδίνου, του Madame Jojo, και τις φιλίες του με τους καλλιτέχνες που εμφανίζονταν εκεί. Το Queens στον τίτλο είναι ο φόρος τιμής σε αυτά τα άτομα. «Χωρίς αυτές τις βασίλισσες δεν θα βρισκόμουν εδώ», είχε δηλώσει σε μια παλιότερη συνέντευξή του, ενώ πρόσφατα είπε ότι θα είχε αυτοκτονήσει αν δεν έβρισκε διέξοδο στη μουσική.

Κατά κάποιον τρόπο, απαντάει αρνητικά και στο αιώνιο ερώτημα αν πρέπει να διαχωρίζεται ένας καλλιτέχνης από το έργο του. Είναι απόλυτα δοσμένος σε αυτό που κάνει και εντελώς εκκεντρικός.

Όταν ξεκίνησε την καριέρα του παράτησε τις θεατρικές σπουδές που έκανε εξαιτίας της κατάθλιψης που βίωνε μετά από έναν χωρισμό. Τα τραγούδια του συχνά αφηγούνται λυπητερές ιστορίες από την προσωπική του ζωή.

Το «Redcar» σχετίζεται με διάφορα κόκκινα αμάξια που έβλεπε να περνούν από μπροστά του συχνά στο Λος Άντζελες μετά τον θάνατο της μητέρας του. Θεώρησε ότι ήταν σημάδι. Οραματίστηκε τον χαρακτήρα ως μια «ευγενική φιγούρα που φοράει ένα κόκκινο γάντι».

Στο «Chris», το δεύτερο άλμπουμ που κυκλοφόρησε το 2018, εξερευνούσε την ανδρική του πλευρά και αποκαλούσε τον εαυτό του Chris. Τώρα έχουμε το «Redcar», που είναι ο πρόλογος μιας ροκ όπερας η οποία θα ολοκληρωθεί με την κυκλοφορία ενός ακόμη άλμπουμ μέσα στο 2023. Και στα δύο άλμπουμ την παραγωγή έχει κάνει ο Mike Dean που έχει συνεργαστεί με σταρ όπως οι Kanye West, Lana Del Rey, Madonna, Drake και the Weeknd. Συναντήθηκε μαζί του το 2021, όταν απαγορευόταν να ταξιδέψει κανείς ελεύθερα στις ΗΠΑ λόγω lockdown. Κάπως τα κατάφερε και μπήκε στη χώρα από το Μεξικό και έμεινε εκεί αρκετούς μήνες.

Το συγκεκριμένο άλμπουμ το έγραψε σε διάστημα δύο εβδομάδων στο κομπιούτερ του στο Παρίσι λίγο πριν φύγει για το Λος Άντζελες. Αρχικά η εταιρεία δεν ήθελε να το κυκλοφορήσει και δεν του επέτρεψε να το προωθήσει όπως ήθελε, κάτι που του στοίχισε ψυχολογικά. Όλα αυτά συνέβησαν σε μια χαοτική, δύσκολη περίοδο κατά την οποία θρηνούσε ακόμη τον θάνατο της μητέρας του, που πέθανε ξαφνικά το 2019 από καρδιακή προσβολή, όταν εκείνος εμφανιζόταν στο Coachella. Αναγκάστηκε να ματαιώσει τη δεύτερη συναυλία του για να γυρίσει επειγόντος στη Γαλλία. Δυστυχώς, δεν κατάφερε να την αποχαιρετήσει. Ο θάνατος αυτός μπορεί να τον τραυμάτησε και να του άφησε μια βαθιά θλίψη, του έδωσε όμως τη ελευθερία να αναγνωρίσει τον πραγματικό του εαυτό. «Όταν η μητέρα μου ήταν εν ζωή, έπρεπε να είμαι η κόρη της. Δεν με πείραζε όμως, επειδή την αγαπούσα», είπε.

Combien de temps
Το συγκεκριμένο άλμπουμ το έγραψε σε διάστημα δύο εβδομάδων στο κομπιούτερ του στο Παρίσι λίγο πριν φύγει για το Λος Άντζελες.

Ο Letissier γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νάντη. Ο πατέρας του δίδασκε αγγλική λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Nantes και η μητέρα του λατινικά και γαλλικά σε ένα τοπικό γυμνάσιο. Ξεκίνησε να μαθαίνει πιάνο στην ηλικία των τεσσάρων ετών και να κάνει κλασικό χορό από τα πέντε του. Οι γονείς του του πρότειναν να διαβάσει Sarah Waters και Judith Butler καθώς έμπαινε στην εφηβεία, δυο συγγραφείς που επηρέασαν αρκετά τη σκέψη του στη συνέχεια.

Του πήρε χρόνια να παραδεχτεί ότι είναι ένας τρανς άνδρας, συχνά συναντούσε εμπόδια και προκαλούσε αρκετές αντιδράσεις. Σε αυτό οφείλεται και η απόφασή του να απέχει από τα social media για κάποιο χρονικό διάστημα.

«H σχέση με το φύλο ήταν πάντοτε θυελώδης», δήλωσε στους «New York Times» τον περασμένο Μάρτιο. «Ένας τρόπος για να το εκφράσει κανείς είναι να χρησιμοποιείς αντωνυμίες με την κατάληξη -@. Θέλω κάπως να γκρεμίσω το σύστημα που μας κάνει να κατηγοριοποιούμε τα γένη με τόσο αυστηρό τρόπο. Θυμάμαι τότε που μίλαγα για τι σημαίνει να είσαι πανσέξουαλ στη Γαλλία το 2014. Ήταν μια συζήτηση που ελάχιστοι άνοιγαν τότε και διάφορα γραφεία με συμβούλεψαν να ρίξω τους τόνους. Προσπαθώ να κάνω το ίδιο τώρα με τον σωστό τρόπο και μερικές φορές πιέζομαι να δώσω μια απάντηση».

Τον Αύγουστο που μας πέρασε πόσταρε ένα βίντεο στο TikTok όπου εξηγούσε ότι για έναν χρόνο χρησιμοποιούσε ανδρικές αντωνυμίες στον κύκλο της οικογένειας και των στενών του φίλων. Μετά τις καθιέρωσε και σε όλες τις πλατφόρμες των social media. Θέτει τους δικούς του όρους, χωρίς να καταδικάζει την ορμονοθεραπεία και τις επεμβάσεις – «ο καθένας μας είναι διαφορετικός». Ο ίδιος δεν θέλει να κάνει καμιά αλλαγή πάνω του. «Γιατί να έχω ουλές; Δεν σας τις χρωστούσα» ‒ αυτή είναι μια δήλωση που όντως μπορεί να θεωρηθεί προκλητική από αρκετούς.

Το «Redcar» σχετίζεται με διάφορα κόκκινα αμάξια που έβλεπε να περνούν από μπροστά του συχνά στο Λος Άντζελες μετά τον θάνατο της μητέρας του. Θεώρησε ότι ήταν σημάδι. Οραματίστηκε τον χαρακτήρα ως μια «ευγενική φιγούρα που φοράει ένα κόκκινο γάντι». Θυμίζει αρκετά τον Prince και τον Michael Jackson που ούτως ή άλλως είναι άμεσες αναφορές του, τόσο αισθητικά όσο και ηχητικά, από την αρχή της καριέρας του.

Ο Letissier –παρεμπιπτόντως ακόμη χρησιμοποιεί το πατρικό του όνομα, ως φόρο τιμής στους γονείς του– με τον Redcar δεν υποδύεται απλώς έναν χαρακτήρα, όπως παλιότερα ο David Bowie με τον Ziggie Stardust, είναι η ζωή του η ίδια.

Christine and the Queens - Combien de temps

Στο πρόσφατο άλμπουμ του συνεχίζει να τραγουδά για το σεξ, τους αποτυχημένους έρωτές του, την αποδοχή και την αγάπη. Τα νέα του κομμάτια έχουν μια απελευθερωτική ενέργεια που συναντάς συνήθως σε ανεξάρτητους δίσκους. Έχει όλα τα στοιχεία παλιότερων άλμπουμ των Christine and the Queens, ’80s synth wave ρυθμούς και μπάσο-riff. Δεν είναι ποπ με την στενή έννοια του όρου – το «Combien de temps» π.χ. διαρκεί οκτώμισι λεπτά. Δεν υπάρχει χιτ, όπως το «Tilted» ή το «Girlfriend», που τον έκαναν γνωστό στο αγγλόφωνο κοινό, αλλά αυτή είναι και η ομορφιά του. Είναι αρκετά πιο ενδιαφέρων δίσκος ηχητικά και ακούγεται ως μια φυσική εξέλιξη του καταπληκτικού EP «La vita nueva» που έβγαλε πριν από δυο χρόνια εν μέσω της πανδημίας.

Christine and the Queens - la chanson du chevalier

Η τύχη, πάντως, είναι και δεν είναι με το μέρος του αυτήν τη στιγμή. Ένας σοβαρός τραυματισμός στο γόνατο κατά τη διάρκεια μιας πρόβας τον τσάκισε ψυχολογικά. Τα καλά νέα είναι ότι ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες πως τον επόμενο χρόνο θα αναλάβει την επιμέλεια του Meltdown.

«Είναι εύκολο να αλλάξει τώρα το όνομά του, όπως ο Prince στα ’90s ή ο Kanye τα τελευταία χρόνια με το Ye;» θα αναρωτηθεί κανείς. Ήδη το έχει αλλάξει στα social media. Την απάντηση θα την πάρουμε στο επόμενο άλμπουμ που θα κυκλοφορήσει. Ό,τι και να γίνει, είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους πιο σπουδαίους Γάλλους καλλιτέχνες του εικοστού πρώτου αιώνα.

Instagram

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι το «Fossora» το καλύτερο άλμπουμ της Bjork εδώ και πολλά χρόνια

Μουσική / «Fossora»: Το καλύτερο άλμπουμ της Björk εδώ και πολλά χρόνια

Στην πολύ δυναμική επιστροφή της παρουσιάζεται αρκετά αλλαγμένη, γειωμένη, ορφανή από μητέρα και με όλα τα παιδιά της να έχουν εγκαταλείψει την εστία του σπιτιού για να ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ