Primer festival 2024: Τι είδαμε και τι ακούσαμε την πρώτη μέρα

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter
Miss Μonique
0

Είναι μεγάλος ο ενθουσιασμός που νιώθεις όταν ξημερώνει η ημέρα διεξαγωγής ενός φεστιβάλ μουσικής που περιμένεις πώς και πώς. Αποφάσισα κι εγώ να πάω στο Primer φέτος πρώτη φορά (το Σάββατο), μια και η μουσική του ξέφευγε από την EDM (electronic dance music), που πρωταγωνιστούσε πέρσι, και φλέρταρε με την techno, την οποία και προτιμώ.   

Πηγαίνοντας στο απογευματινό εξωτερικό stage –έφτασα περίπου στις 18:00, λίγο πριν τελειώσει η Miss Μonique–, βρήκα μικρές ουρές και αρκετό προσωπικό. Επιπλέον, τα VIP εισιτήρια άξιζαν τον κόπο, μια και έτσι περίμενες σε πολύ μικρότερες ουρές στο μπαρ και στην τουαλέτα. Μάλιστα εδώ ήταν πολλά τα μπαρ, κι αυτό ήταν θετικό, μαζί με τις φυσιολογικές τιμές, και δη του νερού στα πενήντα λεπτά, τη στιγμή που αυτό σκαρφαλώνει εύκολα στα τρία ή και τέσσερα ακόμη ευρώ σε άλλες διοργανώσεις. Όμως το highlight ήταν το βραχιολάκι με το barcode που επιτέλους είχε ελληνικό event, κάνοντας το top-up και τις πληρωμές πανεύκολες. 

Κλείνοντας το set της η Μiss Μonique, στο stage βγήκε ο ομοεθνής και πρώτο όνομα του Αfterlife, Argy, σε ένα melodic techno set που «έχτιζε», χωρίς να κάνει κοιλιές. Προς ικανοποίηση όλων έπαιξε όλα τα γνωστά κομμάτια του και έκλεισε ανεβάζοντας ρυθμό και ένταση, αφήνοντάς μας όλους να περιμένουμε με ανυπομονησία την υπόλοιπη βραδιά. 

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter

Νομίζω πως είναι το πρώτο ελληνικό event όπου πραγματικά δεν έγιναν εκπτώσεις σε ήχο και φώτα. Ιδίως τα δεύτερα ήταν συγκρίσιμα μόνο με αυτά που βλέπουμε σε events στο εξωτερικό: άψογα σε ένταση, ποικίλα και σε αρμονία με τον ήχο και το είδος. Μου θύμισαν λίγο μια μικρογραφία του καλοκαιρινού Αwakenings στην Ολλανδία. Πραγματικά δεν είχα λόγο να γκρινιάξω για τίποτα. 

Στην πορεία, και μετά από μια μεγάλη παύση χωρίς μουσική, βγήκαν στη σκηνή οι Röyksopp σε ένα πειραματικό live DJ set, όχι πολύ της αρεσκείας μου, που βρήκε ωστόσο το κοινό του.

Ύστερα από ένα ακόμη κενό, με συγκίνηση σχεδόν καλωσορίσαμε τον Eric Prytz για πρώτη φορά στην Ελλάδα, πρωτοπόρο της ηλεκτρονικής μουσικής και πιθανότατα στα δέκα-είκοσι μεγαλύτερα ονόματα του χώρου που την έκαναν αυτό που είναι σήμερα. Το set του, αν και σύντομο, είχε αδιάκοπη ροή, δυνατά beats, μελωδίες που σε τραβούσαν κυριολεκτικά να χορέψεις και κορυφώσεις όπως αυτή με το «Infinity» ή το «Opus» στο τέλος που άφησαν το κοινό κατάπληκτο, αν κρίνω από τις αντιδράσεις. Είχα καιρό να απολαύσω set τόσο πολύ. 

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter

Το ανοιχτό set έκλεισε και με σχετικά γρήγορους ρυθμούς ο κόσμος μετακινήθηκε στο κλειστό του Τae Κwo Do, έναν δοκιμασμένο χώρο για techno parties, όπου πολλοί ήρθαν αντιμέτωποι με μεγάλες ουρές και πολύ αργό ρυθμό εισόδου. Οι πολύ καλοί Nick Jojo & Christian Cambas πλαισίωναν τους headliners Agents of Time & Kolsch. Οι ΑοΤ έπαιξαν ένα ίσως αναμενόμενο, πλην σωστό melodic techo set με στρωτή ροή και δυνατό κλείσιμο. Τα φώτα ήταν πραγματικά άψογα, τόσο που σχεδόν δεν το πίστευα. Μακάρι να ακολουθήσουν κι άλλες παραγωγές το παράδειγμα του Primer, μια και συνέχεια βλέπουμε κάτι να πηγαίνει στραβά. Είχε τα πάντα, λέιζερ, φωτορρυθμικά και στοχευμένα visuals, με τα οποία χανόσουν.  

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter

Λίγο μετά τις 2:00 βγήκε το highlight, για μένα, της βραδιάς, ο τεράστιας εμπειρίας Δανός DJ Κolsch, που αν και ξεκίνησε δειλά με οικείες μελωδίες και δίχως να θέλει να σε ρίξει στα βαθιά μετα το set των Αgents of Τime, έκανε ένα remix στο «Γεια» της Βανδή, σκορπώντας ενθουσιασμό – πολλοί μεγάλοι DJs παίζουν και μια τοπική επιτυχία που φέρνουν στα μέτρα τους. Στην πορεία έχτισε, «βάρυνε», όπως αρμόζει στις μικρές ώρες και κατεθύνθηκε σε καθαρόαιμα techno μονοπάτια με τρομερό ρυθμό και ένταση, δίχως να σε αφήσει λεπτό στο δυόμισι ωρών extended set του. Ύστερα από αυτό I called it a night, απολύτως ικανοποιημένος.  

Κλείνοντας, ας τονίσουμε για άλλη μια φορά την ανάγκη για μουσικά φεστιβάλ αυτού του είδους στην Αθήνα, μια και η πόλη χωλαίνει στον συγκεκριμένο τομέα όχι μόνο σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες αλλά και με το Reworks π.χ. της Θεσσαλονίκης. Το κοινό και o ενθουσιασμός, αν μη τι άλλο, φαίνεται πως υπάρχουν.  

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Μουσική / Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Το boyband με την ονομασία as1one που αποτελείται από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους σχηματίστηκε λίγο πριν από την 7η Οκτωβρίου και παρά τις επικρίσεις που έχει δεχτεί, τα μέλη του επιμένουν ότι έχουν επιλέξει τον σωστό δρόμο.
THE LIFO TEAM
«Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Βιβλίο / «Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Μια από τις πιο κουίρ και τολμηρές φωνές στην ελληνική μουσική κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο βιβλίο από τις εκδόσεις του βιβλιοπωλείο Arsenale που βρίσκεται στην Ανάφη.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Radio Lifo / Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Δημιουργεί πρότυπα η τραπ μουσική; Έχει κάνει -έστω παραδόξως- κάτι καλό στην ελληνική κοινωνία; Πόσο επικίνδυνο είναι να ακούμε σήμερα έναν πολιτικό να ζητά την ποινικοποίηση ενός μουσικού είδους; Ο Τάσος Μπρεκουλάκης και η Βάνα Κράβαρη συζητούν για το αν και κατά πόσο η τραπ ευθύνεται για την αύξηση της βίας των ανηλίκων.
THE LIFO TEAM
CHECK Βέρντι

Σαν Σήμερα / Βίβα Βέρντι: Ο μεγάλος συνθέτης που κάποιοι του είπαν ότι θα γινόταν μια μετριότητα

Στις 10  Οκτωβρίου 1813 γεννήθηκε ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι, ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς συνθέτες όπερας στην Ιταλία και στον κόσμο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Μουσική / «Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Από την υπόγεια Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’70 μέχρι την τωρινή καμπάνια της Gucci και την τσάντα με το όνομά της, η τραγουδίστρια των Blondie παραμένει αντισυμβατική και ακαταμάχητη.
THE LIFO TEAM
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπελαφόν: «Έχω όρεξη να ξαναγίνει lyrical το παιχνίδι» ή Μπελαφόν: «Το "Multiverse" είναι οι διάφορες πτυχές του εαυτού μου» ή Ο Μπελαφόν μάς ανοίγει τις πύλες για το Multiverse 

Μουσική / Μπελαφόν: «Οι μισοί ράπερ στην Ελλάδα δεν ξέρουν ακριβώς τι πολίτευμα έχουμε»

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του δίσκου με τίτλο «Multiverse», ο Μπελαφόν ξεδιπλώνει αποκλειστικά κάθε πτυχή του πολυσύμπαντος γύρω από τον ίδιο, το ραπ αλλά και τα κόμικς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν είχαμε ακολουθήσει την κατεύθυνση που μας υπέδειξε ο Μάνος Χατζιδάκις, θα ήμασταν σήμερα μια διαφορετική χώρα»

Μουσική / Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν είχαμε ακολουθήσει όσα μας υπέδειξε ο Μάνος Χατζιδάκις, θα ήμασταν μια διαφορετική χώρα»

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ερμηνεύει τριάντα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι στο Ηρώδειο, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του Γιώργου Χατζιδάκι. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη «Μυθολογία» στο πρώτο μέρος και αρκετά από τα πιο γνωστά τραγούδια του μεγάλου δημιουργού στο δεύτερο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ