Ποιος είναι ο Ευριπίδης Σαμπάτης;

Ποιος είναι ο Ευριπίδης Σαμπάτης; Facebook Twitter
Είχα φτάσει σε ένα δημιουργικό και συναισθηματικό αδιέξοδο στην Αθήνα και είχα πείσει τον εαυτό μου ότι η πόλη μου δεν μπορούσε να μου προσφέρει αυτά που χρειαζόμουν ή απλώς εγώ δεν ήμουν σε θέση να τα αδράξω...
0

Πώς πήρες την απόφαση να φύγεις για Βαρκελώνη; Πες μας λίγα λόγια για τη ζωή σου και τις δράσεις σου εκεί.


Όταν έφυγα το 2004 δεν ήξερα για ποιον λόγο το έκανα ακριβώς – κυρίως για την εμπειρία της ζωής στο εξωτερικό, την οποία είχα γευτεί σε μικρή δόση κατά την παραμονή μου στο Λονδίνο για μερικούς μήνες. Είχα φτάσει σε ένα δημιουργικό και συναισθηματικό αδιέξοδο στην Αθήνα και είχα πείσει τον εαυτό μου ότι η πόλη μου δεν μπορούσε να μου προσφέρει αυτά που χρειαζόμουν ή απλώς εγώ δεν ήμουν σε θέση να τα αδράξω. Το σίγουρο είναι ότι χρειαζόταν επειγόντως να πετάξω από τη φωλιά, να φάω τα μούτρα μου, να βρω στόχους και να ενηλικιωθώ. Δεν νομίζω ότι το πέτυχα εκατό τοις εκατό, αλλά σίγουρα κέρδισα πολλά από αυτήν τη μετακόμιση. Έκανα και κάνω πολλά και διάφορα στη Βαρκελώνη προκειμένου να επιβιώσω και να εξελιχθώ. Αυτήν τη στιγμή, εκτός από τις μουσικές μου δραστηριότητες, συναυλίες και ηχογραφήσεις, είμαι διοργανωτής συναυλιών για συγκροτήματα της εγχώριας indie σκηνής, παίζω μουσική σε μπαρ και κλαμπ, γράφω για ένα website και ετοιμάζω το δεύτερο βιβλίο μου, στα ισπανικά και αυτό, όπως και το πρώτο, ζωγραφίζω. Και, φυσικά, κάνω και πολλές δουλειές του ποδαριού!

Στις συναυλίες απογυμνώνω τα πιο μύχια συναισθήματά μου κι εκτίθεμαι στην κριτική του κοινού, αλλά ταυτόχρονα μετατρέπω τους κάθε λογής πόνους σε δημιουργία.

Τι σου αρέσει να κάνεις όταν επιστρέφεις στην Αθήνα;

Το αγαπημένο μου πράγμα είναι βέβαια οι μαζώξεις στα σπίτια των φίλων, όπου μοιάζει σαν να μην έχει περάσει ο χρόνος και να έφυγα μόλις χθες. Τα γέλια που μοιραζόμαστε είναι σίγουρα μία από τις κινητήριες δυνάμεις της ζωής μου. Εκτός από αυτό, λατρεύω τις βόλτες, να ανακαλύπτω ξανά την πόλη μου, που τόσο έχω αγαπήσει και μισήσει. Σε αυτή την επίσκεψη βάλθηκα να βρω τα λιγοστά σπίτια από την περίοδο της Τουρκοκρατίας και κατάφερα να δω αρκετά από αυτά, στριμωγμένα συνήθως σε γωνιές της Πλάκας. Επίσης, ανέβηκα με τους γονείς μου και τον μεγάλο μου ξάδελφο στα Τουρκοβούνια, στον συνοικισμό Παπανδρέου, για τη θέα αλλά, για ν' ακούσω τις παιδικές ιστορίες του μπαμπά μου και του Γιάννη που είναι γέννημα-θρέμμα της Άνω Κυψέλης και για να φανταστώ τη ζωή σε αυτά τα αστικά, αυθαίρετα δομημένα και ανεμοδαρμένα ύψη τις δεκαετίες του '50, του '60 και του '70. Από τις αγαπημένες μου δραστηριότητες είναι οι μπαρότσαρκες. Λατρεύω τα μπαρ της Αθήνας, έχουν μια ενέργεια άλλων καιρών, μακριά από το αποστειρωμένο περιβάλλον που κυριαρχεί αλλού. Και σκέψου ότι όταν έφυγα υπήρχε ένα μόνο μπαρ που μου άρεσε, το Ποπ. Τώρα υπάρχουν τόσο πολλά.

DJ sets ή live εμφανίσεις;

Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Στις συναυλίες απογυμνώνω τα πιο μύχια συναισθήματά μου κι εκτίθεμαι στην κριτική του κοινού, αλλά ταυτόχρονα μετατρέπω τους κάθε λογής πόνους σε δημιουργία. Στα DJ sets παίζω τη μουσική που θέλω να ακούσω την εκάστοτε στιγμή κατά κύριο λόγο και μετά από δυο ποτηράκια και τη μουσική που θεωρώ ότι θα κάνει το κοινό μου να έρθει στη διάθεση να χορέψει και να φλερτάρει, αλλά και να αναπολήσει, να σκεφτεί, να ξαφνιαστεί ευχάριστα.
Ποιος είναι ο καλύτερος δίσκος που άκουσες τελευταία;
Το «Siesta» των Zebras είναι εκπληκτικό.

Ποιος είναι ο Ευριπίδης Σαμπάτης; Facebook Twitter
Πάντοτε ζωγράφιζα, κυρίως κάνοντας κάτι άλλο παράλληλα, μιλώντας στο τηλέφωνο ή πασχίζοντας μάταια να συγκεντρωθώ και να παρακολουθήσω κάποιο μάθημα...


Στο site σου είδαμε και διάφορα σχέδια και κόμικς. Μίλησέ μας για τις εικαστικές δράσεις σου.


Πάντοτε ζωγράφιζα, κυρίως κάνοντας κάτι άλλο παράλληλα, μιλώντας στο τηλέφωνο ή πασχίζοντας μάταια να συγκεντρωθώ και να παρακολουθήσω κάποιο μάθημα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχω συγκεντρώσει έναν διόλου ευκαταφρόνητο όγκο έργων που έχω εκθέσει ατομικά σε Αθήνα, Βαρκελώνη, Βερολίνο, Μαδρίτη και Νέα Υόρκη, ενώ έχω συμμετάσχει και σε διάφορες συλλογικές εκθέσεις στις προαναφερθείσες πόλεις – και στο Λονδίνο. Πριν από κάποια χρόνια εξέδωσα ένα εικονογραφημένο βιβλίο με τον τίτλο El Calamor y otros mitos de la intimidad στην Ισπανία. Επίσης, έχω κάνει εικονογραφήσεις για περιοδικά, βιβλία, fanzines, flyers, ιστοσελίδες και δίσκους. Συνεχίζω να ζωγραφίζω, άλλοτε πυρετωδώς και άλλοτε με το πάσο μου.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου σύγχρονος εικαστικός καλλιτέχνης;

Ο Scorpion Dagger και ο Antoni Hervas είναι εκπληκτικοί, ο καθένας με τον τρόπο του.



Μελλοντικά σχέδια;

Φέτος θα βγάλω τον τρίτο μου δίσκο ως Evripidis and his Tragedies με τον τίτλο «Futile games in space and time». Επίσης, ηχογραφώ με το πιο ηλεκτρονικό μου γκρουπ EVIL και ετοιμάζω και κάποια τραγούδια στα ισπανικά. Παράλληλα, ετοιμάζω το επόμενο βιβλίο μου στα ισπανικά, μεταφράζω το προηγούμενό μου στα αγγλικά και στα ελληνικά και γράφω σιγά-σιγά στο μουσικό μου μπλογκ evripidisandhistragedies.tumblr.com για τραγούδια που σημαίνουν κάτι ξεχωριστό για μένα – και είναι τόσο πολλά! Ελπίζω να είμαι καλά και να μπορέσω να συνεχίσω να ασχολούμαι με τα πράγματα που δίνουν νόημα στη ζωή μου.



Στις 28/1 ο Ευριπίδης εμφανίζεται ζωντανά στο six d.o.g.s (Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι), στις 29/1 αναλαμβάνει τα decks στo Kazu (Μαυρομιχάλη 3, Εξάρχεια) , στις 30/1 στην Cantina Social (Λεωκορίου 6, Μοναστηράκι) και στις 2/2 στον Κύριο (Δορυλαίου 4, πλατεία Μαβίλη).

www.evripidisandhistragedies.com

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ