ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Οι θλιμμένες κραυγές ενός μοναχικού καουμπόη

Οι θλιμμένες κραυγές ενός μοναχικού καουμπόη Facebook Twitter
0

Διαβάζοντας για την περίπτωση του ξεχωριστού Arthur Milles, του καουμπόη από το Τέξας που στην δεκαετία του ’20 δημιούργησε έναν μοναδικό τρόπο να τραγουδάει παρόμοιο με τις λαρυγγικές αρμονίες των κατοίκων των στεπών της Κεντρικής Ασίας (των Μογγόλων της Tuva) ανακάλυψα τα δύο αυτά χαβανέζικα κομμάτια του επίσης μοναδικού Κώστα Μπέζου που μπορεί να μην έχουν σχέση ηχητικά, αλλά και αυτά βασίζονται σε φωνητικές αρμονίες και σε λαρυγγισμούς.

Ο Arthur Milles ηχογράφησε το 1927 στο Ντάλας για την Victor δυο τραγούδια που έγραψε μόνος του, ίσως τα μόνα που ηχογράφησε και σίγουρα τα μοναδικά που έχουν διασωθεί, το Lonely Cowboy (Part I και Part II). Μέχρι τότε κανείς άλλος καλλιτέχνης δεν είχε ηχογραφηθεί να κάνει την ίδια στιγμή yodel και throat sing (τους τραγουδιστικούς λαρυγγισμούς που ακούγονται στο κομμάτι με ταυτόχρονο τραγούδι). Και τα δύο κομμάτια -που στην ουσία είναι το ίδιο τραγούδι σε δυο μέρη- είναι στενάχωρα και θλιμμένα και οι λαρυγγισμοί τα κάνουν ακόμα πιο ζοφερά. Για τον Arthur Miller δεν υπάρχει καμία πληροφορία να διαβάσεις. Υπάρχει όμως αυτή η συνέντευξη του Pat Conte, του ανθρώπου που είναι υπεύθυνος για την σειρά των CD the Secret Museum of Mankind που μιλάει για τον Arthur Miller και δίνει κάποιες πληροφορίες.  Εδώ είναι το πρώτο μέρος του τραγουδιού. Κι εδώ το δεύτερο.

Κι αυτή είναι ολόκληρη η συνέντευξη με την ιστορία του Arthur Milles.

Το throat singing είναι μια τεχνική κατά την οποία «ο τραγουδιστής χειρίζεται τις αρμονικές αντηχήσεις που δημιουργούνται καθώς ο αέρας ταξιδεύει από τα πνευμόνια μέσα από τις φωνητικές χορδές και βγαίνει από τα χείλια για να παράγει μια μελωδία». Είναι μια τεχνική που έχουν αναπτύξει οι τραγουδιστές της Μογγολίας αλλά χρησιμοποιείται και σε άλλα μέρη του κόσμου όπως τη Σαρδηνία, τη Νότια Αφρική και τους Ινουίτ, τους Εσκιμώους της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά.

Η ιστορία του Κώστα Μπέζου υπάρχει εδώ.

Τα δύο κομμάτια του «Πάμε στη Χονολουλού» και «Τα Άσπρα Πουλιά» ηχογραφήθηκαν τη δεκαετία του ’30 στην Αθήνα (το πρώτο στις αρχές, το δεύτερο το 1936) κι ακούς και yodel και ήχους ζώων και surf κιθάρες:

Μουσική
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ