Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε ο Eversor

Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε ο Eversor Facebook Twitter
Eversor, Major League Bangers. Φωτο:Atena Kappa
0


 

Supreme NTM - Supreme NTM" (1998 - Label: Epic)

Είναι πραγματικά κόντρα στα στερεότυπα, να έχεις μια μπάντα με 3 albums στο ενεργητικό της και να καταλήγεις να δίνεις στο 4ο την "ευλογία" του ομότιτλου. Στους Γάλλους όμως, NTM, έπρεπε μιας και το "ομώνυμο" άλμπουμ που κυκλοφόρησαν το 1998 κι ενώ εγώ ήμουν 14 χρονών πιτσιρικάς, έμελλε να είναι και αυτό που τους προσδιόρισε στο 100% σαν σύνολο και σαν μονάδες επίσης. Το δίδυμο από το προάστιο του Saint-Denis του Παρισιού, έβαλε την ύστατη γαλλική πινελιά στο δανεισμό της rap κουλτούρας απο τα αφροαμερικάνικα κατεχόμενα της Νέας Υόρκης.

 Η αυτοπεποίθηση στον ήχο, ήταν σαν το κλασσικό crime flick "The French Connection" αλλά το σύνολο ήταν ανάλογης σημασίας όπως η πρόσκρουση στο "Μίσος" του Κασοβίτς. Ένα ξεχειλισμένο μπουκάλι μολότοφ, με beats από υποτιμημένους Αμερικανούς παραγωγούς όπως ο Willie Gunz (όσοι μέσα στα 90s άκουσαν τον A.D.O.R. ξέρουν) και ο LG Experience (ενορχηστρωτής των Ill All Skratch) αλλά και τα επόμενα διαμάντια που θα είχε να επιδείξει το γαλλικό beatmaking όπως ο Madizm και ο Sulee B Wax.

Στο rap, οι 2 υπεύθυνοι, Kool Shen & Joey Starr, πρωτεργάτες του group με ελάχιστες συμμετοχές αλλά με μηδενική, στην ουσία, με τη σημασία του "κραχτη". Γιατι? Το είχανε. Τα videoclips είχαν την ίδια αισθητική, αυτή με τη μουντίλα της πόλης, με το αβέβαιο, με την πολυπολιτισμικότητα και προφανώς, τον ατόφιο -σε cinematic σημείο- ρεαλισμό. Με θεματολογία για τις χαμένες γενεές, για τα νιάτα της μετανάστευσης, για τον αντρίκιο ανταγωνισμό (βλέπε "battle rap") και ,γιατι όχι, το lifestyle τους.

Ένας δίσκος ορόσημο, για ο,τι ακολούθησε ευρωπαϊκά (και όχι μόνο), για ο,τι κοπιάρανε groups και καλλιτέχνες στην πορεία και για ο,τι λατρεύτηκε 10ετια μετά (το επετειακό tour του άλμπουμ, ήταν ένα πραγματικό show με όλη την έννοια και σε απίστευτη προσέλευση κόσμου στις γαλλόφωνες περιοχές). Εγώ? Ναι, το αγόρασα, αυτό, και το tshirt του και μια αφίσα απο το eBay οταν παρουσιαζόταν στο Βercy του Παρισιού. Γιατί τότε το λάτρεψα σαν ακροατής, αργότερα όμως το έβαλα σαν σημείο σύγκρισης για όλες τις δουλείες μου, όχι τόσο για να το φτάσω, αλλά για να γνωρίζω που πρέπει να πάω. Συνίσταται ανεπιφύλακτα σε όλους , ανεξαρτήτως είδους, ακροατές. Μια ταινία για τους τυφλούς ίσως, πατήστε play.

________________

Διαβάστε την συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο Eversor πέρσι στο LIFO.gr

 

Την Τετάρτη 13 Μαίου ο Eversor μαζί με τον BMC θα βρίσκεται στο Ρέθυμνο, στο Jive

 Eversor-Facebook 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT