Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε η Σοφία Σαρρή

Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε η Σοφία Σαρρή Facebook Twitter
Ανατριχιάζω κάθε φορά που ο Maynard τραγουδάει στο «Τhird Eye»: “so good to see you , I’ve missed you so much” και δεν έχω ιδέα γιατί...
0

ΓΡΑΦΕΙ Η ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΡΗ

 

Aenima-Tool

 

Μία τουλάχιστον εφιαλτική διαδικασία για έναν μουσικό είναι να πρέπει να αναλογιστεί τον αγαπημένο του δίσκο ή τους 5 αγαπημένους του κλπ. Δηλαδή καθώς εξελίσσεσαι και μεγαλώνεις είναι λογικό να σου τραβούν το ενδιαφέρον διαφορετικά ακούσματα ανά περιόδους και σίγουρα δεν αποτελώ εξαίρεση.Κομμάτια να γίνει όμως, αποφάσισα να γράψω για το «Aenima» των Tool που είναι σίγουρα ο δίσκος με τον οποίο αισθάνομαι περισσότερο συναισθηματικά συνδεδεμένη.

 

 Πρωτοάκουσα το «46 & 2» στην τρυφερή ηλικία των 12-13 ετών. Ήταν σε μια κασέτα (αυτές που γυρνάμε με τα μολύβια) που μου χάρισαν με διάφορες “rock” επιλογές. Θυμάμαι τον εγκέφαλο μου να εκρήγνυται και ένα τεράστιο WHAT THE FUCK να σχηματίζεται στην παιδική μουσική μου αντίληψη. Ένα περίεργο riff και ένας μυστήριος που ψιθυρίζει κάτι ακατάληπτα για μια σκιά. Και τέλος πάντως ξέρετε πώς πάει το κομμάτι.

 Προσπαθούσα να φανταστώ (όσα καταλάβαινα από τους στίχους) και έκανα εικόνες τις λέξεις "see my shadow changing/stretching up and over me/soften this old armour hoping I can clear the way/by stepping through my shadow, coming out the other side/step into the shadow/ 46&2 are just ahead of me". Και κάθε κομμάτι στο «Aenima», όταν τελικά κατάφερα να βρω και όλο τον δίσκο, αποτέλεσε για μένα μια βουτιά σε έναν παράλληλο κόσμο φαντασιώσεων, γεμάτο υπερβατικές εικόνες, με μια πρωτόγνωρα ωμή ενέργεια.

Ανατριχιάζω κάθε φορά που ο Maynard τραγουδάει στο «Τhird Eye»: “so good to see you , I’ve missed you so much” και δεν έχω ιδέα γιατί. Η εισαγωγή στο «Eulogy», όλο το «Pushit», που με έκανε πραγματικά να τριπάρω καθισμένη πάνω στο γραφείο μου και ο στίχος “I’ll trade it all for just a little peace of mind” που έως τώρα παραμένει από τα βασικά μου μότο στη ζωή τη δόλια. Στο «Die Eier von Satan» πάντα ψιλοτρόμαζα ενώ οι στίχοι στο ομώνυμο «Aenima» “cause I'm praying for rain/I’m praying for tidal waves/I wanna see the ground give away/I wanna watch all go down…” συνόδεψαν όλη την ψυχολογία μου στην εφηβεία. Και τελοσπάντων η φωνή του Maynard που έσταζε χολή και μέλι συγχρόνως, τα τύμπανα, τα riff, ο ήχος της παραγωγής, τα ιντερλούδια, το απίστευτο artwork…όλα έδεναν με έναν ιδιοφυή τρόπο εντελώς αβίαστα.

Ίσως το μεγάλο ενδιαφέρον για εμένα είναι ότι το «Aenima» μου δημιουργεί τα ίδια ακριβώς συναισθήματα από όταν το πρωτοάκουσα, όντας τελείως άπειρη με τη μουσική, έως σήμερα και μπορώ να το απολαύσω αθώα ως ακροατής με τον ίδιο ενθουσιασμό. Μπορώ να πω με σιγουριά ότι το «Aenima» είναι και θα είναι ένας από τους δίσκους που διεγείρουν όλες μου τις αισθήσεις. Βλέπω χρώματα ακούω φωνές, η καρδιά μου αλλάζει tempo και όλη η πεμπτουσία της τέχνης με αγκαλιάζει στοργικά.

 

 

Info

Το live της παρουσίασης του δίσκου θα γίνει στις 3 Φεβρουαρίου στο six d.o.g.s.. Το Euphoria κυκλοφορεί από την Inner Ear. Περισσότερα για την Σοφία Σαρρή στην σελίδα της στο Facebook

Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρο τον δίσκο της εδώ

Επιμέλεια στήλης: Βαγγέλης Μακρής

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT