O πρώτος δίσκος που αγάπησε η Anna Mystic

O πρώτος δίσκος που αγάπησε η Anna Mystic Facebook Twitter
Τον αγαπώ τελικά αυτόν τον δίσκο γιατί με την γοητεία του και το «καινούργιο» που έφερε τότε στον μουσικό μου ορίζοντα, μου άλλαξε πορεία, με πήρε ταξίδι και σε άλλα είδη και με έμαθε να είμαι ανοιχτή στο νέο ήχο και λιγότερο δογματική....
0
ΑΠΟ ΤΗΝ ANNA MYSTIC

Δεν μπορώ να ξεχωρίσω έναν μόνο δίσκο από το παρελθόν, κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατον, γιατί έχω αγαπήσει και αγαπώ ακόμη πολλούς και διαφορετικούς δίσκους μεταξύ των, από διαφορετικά είδη και εποχές. Ευτυχώς η αγάπη μου για την συγκεκριμένη μουσική όχι μόνο δεν μειώθηκε μέσα από τα χρόνια της επαφής μου με αυτήν αλλά το αντίθετο, το οποίο όμως τώρα ως αποτέλεσμα έχει να βρίσκομαι σε αμηχανία έχοντας να επιλέξω έναν δίσκο μόνο.

Έτσι θα προτιμήσω να αναφερθώ σε έναν δίσκο που και τον αγαπώ πολύ αλλά και που ταυτόχρονα με επηρέασε βαθύτατα. Είναι το LP των Zulu Warriors με τίτλο Warrior Dub. Το label είναι το W.A.U.! MR MODO RECORDS και κυκλοφόρησε το 1989. Θυμάμαι ότι τον αγόρασα από το Metropolis, αν θυμάμαι καλά το 1992. Για μένα ήταν ο πρώτος καθαρόαιμος, όπως διαπίστωσα αργότερα, δίσκος Steppers-Dub που αγόρασα στη ζωή μου. Όταν τον έβαλα να παίξει στο πικάπ δεν ήξερα τίποτα σχετικά με αυτόν και δεν κατάφερα να μάθω και για αρκετά χρόνια μετά. Να υπενθυμίσω ότι το internet δεν είχε μπει ακόμη στη ζωή μας.

Όταν λοιπόν άρχισε η ακρόαση του δίσκου η έκπληξη μου ήταν μεγάλη. Δεν ήμουν σίγουρη ότι καταλάβαινα αυτό που άκουγα γιατί η φόρμα και η παραγωγή του δίσκου με ξένιζαν από την μία αλλά από την άλλη δεν μπορούσα να σταματήσω να τον ακούω γιατί με γοήτευε τρομερά! Δεν έμοιαζε με το Reggae Dub όπως το ήξερα μέχρι τότε, είχε χτυπήματα μπότας και στα 4/4 του μέτρου, το οποίο είναι και το χαρακτηριστικό των Steppers Dub κομματιών αλλά ταυτόχρονα ήταν Reggae και μάλιστα Roots Reggae… Η θεματολογία των στίχων στα λίγα αλλά εξαιρετικά φωνητικά που έχει, παραμένει μέσα στα πλαίσια της Roots Reggae κουλτούρας. Το εξώφυλλο επίσης παραπέμπει σε παλαιοτέρα από την εποχή του Τζαμαϊκάνικα εξώφυλλα της δεκαετίας του ’70.

O πρώτος δίσκος που αγάπησε η Anna Mystic Facebook Twitter

Αυτός ο «αστικός» σκληρός ήχος των Steppers Dub με έμφαση στα μπάσα και στο ρυθμό είναι Βρετανικής προέλευσης καταρχήν. Θα εξελιχθεί ηχητικά μέσα από την κουλτούρα των νεότερων Βρετανικών Sound Systems όπως αυτά του Jah Shaka και του Aba Shanti-I και θα εξαπλωθεί σε Ευρώπη και Ιαπωνία. Παραλείποντας πολλά, θα πάω δέκα χρόνια αργότερα όταν περίπου στα τέλη των ‘90s αρχές 2000 εμφανίζεται στην Βρετανική ηλεκτρονική μουσική σκηνή το Dubstep παράγωγο είδος των 2 Step Garage, Drum ‘n’ Bass και Steppers Dub.

Τον αγαπώ τελικά αυτόν τον δίσκο γιατί με την γοητεία του και το «καινούργιο» που έφερε τότε στον μουσικό μου ορίζοντα, μου άλλαξε πορεία, με πήρε ταξίδι και σε άλλα είδη και με έμαθε να είμαι ανοιχτή στο νέο ήχο και λιγότερο δογματική. Με επηρέασε για πάντα καθότι 23 χρόνια μετά το Steppers Dub είναι από τα αγαπημένα μου είδη να παίζω και δεν είναι κάτι που φαίνεται ότι θα αλλάξει. Ή μήπως όχι και απλώς δεν έχει τύχει να φτάσει στα αυτιά μου ένας ανάλογος δίσκος; Θα δείξει…

ΥΓ: Ο δίσκος φυσικά υπάρχει ακόμη και αναπαύεται στο ράφι του, καθότι τον αγόρασα και ψηφιακά. Τον ακούω ακόμη και πρόσφατα έπαιξα το κομμάτι Zulu 2000.

Info:

H Anna Mystic θα παίξει μουσική στο πρώτο Back A Yard party που θα γίνει την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου στο υπόγειο του LAB (Loukoumi Arts Basement) στο Μοναστηράκι μαζί με τους Blend Mishkin,  Bass Delight, BigShine μέλος των SKGs Dub Alliance και το Βρετανό dj και παραγωγό JSTAR. Περισσότερα για την Anna Mystic στην σελίδα της στο Facebook

 



Επιμέλεια:
Βαγγέλης Μακρής


0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ