Ο Ozzy και η νυχτερίδα: Η πικρή αλήθεια για τον πιο περιβόητο ροκ μύθο

Ο Ozzy και η νυχτερίδα: Η πικρή αλήθεια για τον πιο περιβόητο ροκ μύθο Facebook Twitter
0

Την προηγούμενη εβδομάδα ο Ozzy Osbourne ανακοίνωσε την οριστική απόσυρσή του από τις περιοδείες μετά από δεκαετίες στη σκηνή. Ο πρώην frontman των Black Sabbath δήλωσε ότι τα σοβαρά προβλήματα στην σπονδυλική του στήλη μετά από την σοβαρή πτώση που είχε το 2019, τον έχει αφήσει σωματικά εξουθενωμένο, παρά τις ατελείωτες εγχειρήσεις και θεραπείες.

Οι θαυμαστές του δικαίως θα είναι συντετριμμένοι. Ο Ozzy διατηρούσε την επιβλητική σκηνική παρουσία και η φωνή του παραμένει ισχυρή για έναν άνθρωπο στην όγδοη δεκαετία της ζωής του. Τουλάχιστον, μπορούν πλέον να αναπνεύσουν με ανακούφιση οι νυχτερίδες, είδος που έπαιξε κεντρικό ρόλο στην πιο διαβόητη συναυλία του – μια εμφάνιση που έμεινε ανεξίτηλα χαραγμένη στα χρονικά του rock 'n' roll φολκλόρ.

Η περιοδεία του άλμπουμ Diary of a Madman του Ozzy την σεζόν 1981-82 δεν ήταν σίγουρα μια εκλεπτυσμένη υπόθεση. Ήταν μια heavy metal υπερπαραγωγή με γοτθικά κάστρα, μεσαιωνικά μπαλκόνια, φλεγόμενους πυρσούς, βιτρό παράθυρα ύψους 20 μέτρων και την έκτακτη εμφάνιση ενός νάνου με ράσο που ονομαζόταν Ronnie.

Καθώς η μεγαλειώδης παράσταση έφτανε στην κορύφωσή της, ο Ozzy εμφανιζόταν μέσα από ένα παχύρευστο νέφος ξηρού πάγου πάνω σε ένα αιωρούμενο γιγαντιαίο χέρι. Ενώ το χέρι απλωνόταν πάνω από το κοινό, ο τραγουδιστής εκτόξευε στο πλήθος έντερα χοίρων και συκώτια μοσχαριών και οι φανς από κάτω ανταπέδιδαν πετώντας και οι ίδιοι στη σκηνή «ζωικά μέρη» που είχαν φέρει μαζί τους στη συναυλία. Μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι δεν θα έβλεπες κάτι τέτοιο σε μια συναυλία των Coldplay.

Όσο εξωφρενικά όμως κι αν έμοιαζαν όλα αυτά, κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτό που συνέβη στο Veterans Auditorium στο Des Moines της Άιοβα, τη νύχτα της 20ής Ιανουαρίου 1982. Ήταν προς το τέλος της συναυλίας αυτής όταν ο Ozzy είδε να προσγειώνεται μπροστά του στη σκηνή μια νυχτερίδα. Ο 33χρονος τότε ερμηνευτής σήκωσε από κάτω το θηλαστικό, έβαλε το κεφάλι του στο στόμα του και το μάσησε ενώ το κοινό παρακολουθούσε αποσβολωμένο.

Ανακαλώντας αργότερα το περιστατικό, ο αυτοαποκαλούμενος Πρίγκιπας του Σκότους έλεγε ότι αντιλήφθηκε αμέσως ότι κάτι «δεν πήγαινε καλά»: «Κατ' αρχάς, το στόμα μου γέμισε αμέσως με ένα ζεστό, γλοιώδες υγρό που είχε τη χειρότερη επίγευση που θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε. Το ένιωθα να λερώνει τα δόντια μου και να τρέχει στο πηγούνι μου. Στη συνέχεια, ένιωσα τις συσπάσεις του κεφαλιού της νυχτερίδας στο στόμα μου».

Αμέσως μετά το τέλος της συναυλίας, ο Osbourne μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο τοπικό ιατρικό κέντρο, όπου του έγιναν εμβόλια για λύσσα και τέτανο, ενώ το συμβάν γινόταν παγκόσμια είδηση. Και όσο η ιστορία φούντωνε, τόσο ο ίδιος την υιοθετούσε ως μέρος της δημόσιας εικόνας του. Στο εξώφυλλο του άλμπουμ του 1986 "The Ultimate Sin" υπήρχε μια νυχτερίδα με το κεφάλι του Osbourne, ενώ φτερά νυχτερίδας εμφανίστηκαν σε διάφορα αναμνηστικά προϊόντα, από μπρελόκ μέχρι κονκάρδες. Το 2004, το περιοδικό Rolling Stone ανακήρυξε την ιστορία με τον Ozzy να δαγκώνει το κεφάλι της νυχτερίδας ως τον δεύτερο πιο εξωφρενικό μύθο στην ιστορία του ροκ (μετά την θεωρία του 1969 σύμφωνα με την οποία ο Paul McCartney είχε σκοτωθεί τρία χρόνια πριν και είχε αντικατασταθεί από σωσία του). Δεκαετίες μετά, ο Osbourne εξακολουθούσε να εκμεταλλεύεται οικονομικά τον μύθο. Το 2019 λάνσαρε ένα χνουδωτό παιχνίδι νυχτερίδας αξίας 20 λιρών με αποσπώμενο κεφάλι ενώ πέρυσι, βουτώντας κι αυτός στο κόλπο των blockchains και των κρυπτονομισμάτων, λάνσαρε το CryptoBatz (με σήμα τη νυχτερίδα, φυσικά).

Σπάνια μπορεί ένα τόσο σύντομο περιστατικό με ένα μικρό ιπτάμενο θηλαστικό να γίνει τόσο μεγάλο μέρος της μυθολογίας ενός τραγουδιστή, ασχέτως αν η ιστορία με τη νυχτερίδα… απέκτησε φτερά παρά το γεγονός ότι η αλήθεια είναι κάπως πιο βαρετή από τον μύθο.

Ο 17χρονος που πέταξε τη νυχτερίδα στη σκηνή ονομαζόταν Mark Neal και όπως είχε ο ίδιος δηλώσει μετά τη συναυλία, το ζώο ήταν νεκρό πολύ πριν ο Osbourne ανέβει στη σκηνή. Σύμφωνα με την εφημερίδα Des Moines Register, ο μικρότερος αδελφός του Neal είχε φέρει μια ζωντανή νυχτερίδα στο σπίτι μερικές ημέρες νωρίτερα (την είχε κλέψει από το εργαστήριο του σχολείου), το άτυχο πλάσμα όμως στο μεταξύ απεβίωσε. Παρ’ όλα αυτά, οι φίλοι του νεαρού τον είχαν πείσει να βάλει το χαμένο ζώο σε μια σακούλα και να το περάσει κρυφά στη συναυλία. Από την πλευρά του, ο Ozzy πίστεψε ότι επρόκειτο για  ψεύτικη νυχτερίδα φτιαγμένη από καουτσούκ.

Μια δεκαετία αργότερα, περιέγραφε σε ένα τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ πόσο επώδυνες ήταν εκείνες οι ενέσεις που έπρεπε να κάνει για καιρό μετά το συμβάν: «Δύο στον πισινό, ένα σε κάθε χέρι και ένα στην κορυφή του ποδιού μου – κι αυτό έπρεπε να γίνεται κάθε βράδυ».  Έξι μέρες μετά το περιστατικό στο Des Moines, σε μια συναυλία στο  Ιλινόι, ο Ozzy κατέρρευσε στη σκηνή λόγω ασθένειας που είχε προκληθεί από τις ενέσεις.

Τίποτα από αυτά όμως δεν έχει σημασία. Σημασία έχει μόνο ο μύθος, τον οποίον ο Ozzy άρμεξε για δεκαετίες. Εκείνη η σιχαμερή επίγευση σίγουρα άξιζε τον κόπο. Μετά την είδηση όμως της συνταξιοδότησής του, ο παγκόσμιος πληθυσμός των νυχτερίδων μπορεί επιτέλους να κοιμάται ήσυχος.

Πηγή: The Telegraph

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Παπαστεφάνου: Μια ζωή μέσα στο τραγούδι και το ραδιόφωνο

Μουσική / Γιώργος Παπαστεφάνου: Μια ζωή μέσα στο τραγούδι και το ραδιόφωνο

Έγραψε σε ένα θρανίο το «Μια αγάπη για το καλοκαίρι» για να μην τον πάρει ο ύπνος στο μάθημα. Με αφορμή τα εξήντα χρόνια της στιχουργικής του διαδρομής και τον εορτασμό τους, o Γιώργος Παπαστεφάνου κάνει μια αναδρομή σε αξέχαστες ημέρες του ραδιοφώνου και του ελληνικού τραγουδιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ενάτη Συμφωνία: Το έργο που οδήγησε τη συμφωνική μουσική στα ανώτατα όριά της

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ενάτη Συμφωνία: Το έργο που οδήγησε τη συμφωνική μουσική στα ανώτατα όριά της

Άραγε το πρωί της 7ης Μαΐου του 1824 ο Μπετόβεν διαισθανόταν πως σε λίγες ώρες θα παρουσίαζε στον κόσμο τη σύνθεση που επρόκειτο να αλλάξει για πάντα την ιστορία της μουσικής; Η Ματουλα Κουστένη αναρωτιέται, παρουσιάζοντας τη δοξασμένη Ένατη, τον ύμνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ένα βράδυ στον Ίμερο με τη Νατάσσα Μποφίλιου

Μουσική / «Έχω βαθιά πίστη, αυτό έχω»: Ένα βράδυ στον Ίμερο με τη Νατάσσα Μποφίλιου

Το τρίδυμο Ευαγγελάτος - Καραμουρατίδης - Μποφίλιου μόλις κυκλοφόρησε το «Κάτι Καίγεται», τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία τους δουλειά. Και με αφορμή αυτό πήγαμε μαζί της σε ένα μπαρ όπου οι ιδιοκτήτες αγαπούν να την ακούνε να ερμηνεύει Μπρεχτ.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
120’ με τη Μαρίνα Σάττι

Αποκλειστικό / Μαρίνα Σάττι: «Αν θεωρούν ότι είμαι στη low κουλτούρα χαίρομαι, μακάρι να είμαι»

Μετά την εμφάνιση της στην Eurovision -για την οποία άκουσε πολλά- και ένα άλμπουμ που σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, η Μαρίνα Σάττι δίνει την πρώτη της συνέντευξη και είναι χειμαρρώδης.
M. HULOT
«Πίσω απ΄ όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Μουσική / «Πίσω απ' όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του με τίτλο «Under a Rock», που δημοσιεύονται στον Guardian, ο Κρις Στάιν, ιδρυτής και κιθαρίστας του συγκροτήματος, θυμάται τις τρελές καταστάσεις που βίωσαν οι Blondie στην αιχμή ανάμεσα στα '70s και τα '80s.
THE LIFO TEAM
Γιάκουμπ Γιοζέφ Ορλίνσκι: O πρώτος σούπερ σταρ της όπερας που κέρδισε την Gen Z

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Γιάκουμπ Γιοζέφ Ορλίνσκι: O πρώτος σούπερ σταρ της όπερας που κέρδισε την Gen Z

Ο Πολωνός πολυβραβευμένος κόντρα τενόρος και breakdancer ετοιμάζεται για μια από τις πιο αντισυμβατικές βραδιές του φετινού προγράμματος στο Ηρώδειο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα

Respublika / Onassis Stegi / Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα

Έχοντας κερδίσει δικαιωματικά τον τίτλο της πιο διάσημης Παλαιστίνιας DJ –και μια υψηλότατη θέση στη λίστα με τους αγαπημένους του ελληνικού κοινού–, η Sama’ Abdulhadi θα μας ξημερώσει στη Μαλακάσα με ένα set που, μοιραία, λόγω του πολέμου στην πατρίδα της θα έχει διαφορετική βαρύτητα και θα θυμόμαστε για καιρό. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Larry Gus: «Σταματάς να σκέφτεσαι ότι κάτι θα γίνει, απλώς το κάνεις»

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Larry Gus: «Σταματάς να σκέφτεσαι ότι κάτι θα γίνει, απλώς το κάνεις»

Ο ξεχωριστός και πολύ αγαπητός μουσικός έχει διπλή συμμετοχή στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: έχει γράψει τραγούδια για την παράσταση «Ετυμολογίες» της Αγγελικής Παπούλια και του Ευθύμη Φιλίππου, ενώ θα κλείσει με το live του το διήμερο του Indie Playground Festival.
M. HULOT