Ο Ozzy και η νυχτερίδα: Η πικρή αλήθεια για τον πιο περιβόητο ροκ μύθο

Ο Ozzy και η νυχτερίδα: Η πικρή αλήθεια για τον πιο περιβόητο ροκ μύθο Facebook Twitter
0

Την προηγούμενη εβδομάδα ο Ozzy Osbourne ανακοίνωσε την οριστική απόσυρσή του από τις περιοδείες μετά από δεκαετίες στη σκηνή. Ο πρώην frontman των Black Sabbath δήλωσε ότι τα σοβαρά προβλήματα στην σπονδυλική του στήλη μετά από την σοβαρή πτώση που είχε το 2019, τον έχει αφήσει σωματικά εξουθενωμένο, παρά τις ατελείωτες εγχειρήσεις και θεραπείες.

Οι θαυμαστές του δικαίως θα είναι συντετριμμένοι. Ο Ozzy διατηρούσε την επιβλητική σκηνική παρουσία και η φωνή του παραμένει ισχυρή για έναν άνθρωπο στην όγδοη δεκαετία της ζωής του. Τουλάχιστον, μπορούν πλέον να αναπνεύσουν με ανακούφιση οι νυχτερίδες, είδος που έπαιξε κεντρικό ρόλο στην πιο διαβόητη συναυλία του – μια εμφάνιση που έμεινε ανεξίτηλα χαραγμένη στα χρονικά του rock 'n' roll φολκλόρ.

Η περιοδεία του άλμπουμ Diary of a Madman του Ozzy την σεζόν 1981-82 δεν ήταν σίγουρα μια εκλεπτυσμένη υπόθεση. Ήταν μια heavy metal υπερπαραγωγή με γοτθικά κάστρα, μεσαιωνικά μπαλκόνια, φλεγόμενους πυρσούς, βιτρό παράθυρα ύψους 20 μέτρων και την έκτακτη εμφάνιση ενός νάνου με ράσο που ονομαζόταν Ronnie.

Καθώς η μεγαλειώδης παράσταση έφτανε στην κορύφωσή της, ο Ozzy εμφανιζόταν μέσα από ένα παχύρευστο νέφος ξηρού πάγου πάνω σε ένα αιωρούμενο γιγαντιαίο χέρι. Ενώ το χέρι απλωνόταν πάνω από το κοινό, ο τραγουδιστής εκτόξευε στο πλήθος έντερα χοίρων και συκώτια μοσχαριών και οι φανς από κάτω ανταπέδιδαν πετώντας και οι ίδιοι στη σκηνή «ζωικά μέρη» που είχαν φέρει μαζί τους στη συναυλία. Μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι δεν θα έβλεπες κάτι τέτοιο σε μια συναυλία των Coldplay.

Όσο εξωφρενικά όμως κι αν έμοιαζαν όλα αυτά, κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτό που συνέβη στο Veterans Auditorium στο Des Moines της Άιοβα, τη νύχτα της 20ής Ιανουαρίου 1982. Ήταν προς το τέλος της συναυλίας αυτής όταν ο Ozzy είδε να προσγειώνεται μπροστά του στη σκηνή μια νυχτερίδα. Ο 33χρονος τότε ερμηνευτής σήκωσε από κάτω το θηλαστικό, έβαλε το κεφάλι του στο στόμα του και το μάσησε ενώ το κοινό παρακολουθούσε αποσβολωμένο.

Ανακαλώντας αργότερα το περιστατικό, ο αυτοαποκαλούμενος Πρίγκιπας του Σκότους έλεγε ότι αντιλήφθηκε αμέσως ότι κάτι «δεν πήγαινε καλά»: «Κατ' αρχάς, το στόμα μου γέμισε αμέσως με ένα ζεστό, γλοιώδες υγρό που είχε τη χειρότερη επίγευση που θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε. Το ένιωθα να λερώνει τα δόντια μου και να τρέχει στο πηγούνι μου. Στη συνέχεια, ένιωσα τις συσπάσεις του κεφαλιού της νυχτερίδας στο στόμα μου».

Αμέσως μετά το τέλος της συναυλίας, ο Osbourne μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο τοπικό ιατρικό κέντρο, όπου του έγιναν εμβόλια για λύσσα και τέτανο, ενώ το συμβάν γινόταν παγκόσμια είδηση. Και όσο η ιστορία φούντωνε, τόσο ο ίδιος την υιοθετούσε ως μέρος της δημόσιας εικόνας του. Στο εξώφυλλο του άλμπουμ του 1986 "The Ultimate Sin" υπήρχε μια νυχτερίδα με το κεφάλι του Osbourne, ενώ φτερά νυχτερίδας εμφανίστηκαν σε διάφορα αναμνηστικά προϊόντα, από μπρελόκ μέχρι κονκάρδες. Το 2004, το περιοδικό Rolling Stone ανακήρυξε την ιστορία με τον Ozzy να δαγκώνει το κεφάλι της νυχτερίδας ως τον δεύτερο πιο εξωφρενικό μύθο στην ιστορία του ροκ (μετά την θεωρία του 1969 σύμφωνα με την οποία ο Paul McCartney είχε σκοτωθεί τρία χρόνια πριν και είχε αντικατασταθεί από σωσία του). Δεκαετίες μετά, ο Osbourne εξακολουθούσε να εκμεταλλεύεται οικονομικά τον μύθο. Το 2019 λάνσαρε ένα χνουδωτό παιχνίδι νυχτερίδας αξίας 20 λιρών με αποσπώμενο κεφάλι ενώ πέρυσι, βουτώντας κι αυτός στο κόλπο των blockchains και των κρυπτονομισμάτων, λάνσαρε το CryptoBatz (με σήμα τη νυχτερίδα, φυσικά).

Σπάνια μπορεί ένα τόσο σύντομο περιστατικό με ένα μικρό ιπτάμενο θηλαστικό να γίνει τόσο μεγάλο μέρος της μυθολογίας ενός τραγουδιστή, ασχέτως αν η ιστορία με τη νυχτερίδα… απέκτησε φτερά παρά το γεγονός ότι η αλήθεια είναι κάπως πιο βαρετή από τον μύθο.

Ο 17χρονος που πέταξε τη νυχτερίδα στη σκηνή ονομαζόταν Mark Neal και όπως είχε ο ίδιος δηλώσει μετά τη συναυλία, το ζώο ήταν νεκρό πολύ πριν ο Osbourne ανέβει στη σκηνή. Σύμφωνα με την εφημερίδα Des Moines Register, ο μικρότερος αδελφός του Neal είχε φέρει μια ζωντανή νυχτερίδα στο σπίτι μερικές ημέρες νωρίτερα (την είχε κλέψει από το εργαστήριο του σχολείου), το άτυχο πλάσμα όμως στο μεταξύ απεβίωσε. Παρ’ όλα αυτά, οι φίλοι του νεαρού τον είχαν πείσει να βάλει το χαμένο ζώο σε μια σακούλα και να το περάσει κρυφά στη συναυλία. Από την πλευρά του, ο Ozzy πίστεψε ότι επρόκειτο για  ψεύτικη νυχτερίδα φτιαγμένη από καουτσούκ.

Μια δεκαετία αργότερα, περιέγραφε σε ένα τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ πόσο επώδυνες ήταν εκείνες οι ενέσεις που έπρεπε να κάνει για καιρό μετά το συμβάν: «Δύο στον πισινό, ένα σε κάθε χέρι και ένα στην κορυφή του ποδιού μου – κι αυτό έπρεπε να γίνεται κάθε βράδυ».  Έξι μέρες μετά το περιστατικό στο Des Moines, σε μια συναυλία στο  Ιλινόι, ο Ozzy κατέρρευσε στη σκηνή λόγω ασθένειας που είχε προκληθεί από τις ενέσεις.

Τίποτα από αυτά όμως δεν έχει σημασία. Σημασία έχει μόνο ο μύθος, τον οποίον ο Ozzy άρμεξε για δεκαετίες. Εκείνη η σιχαμερή επίγευση σίγουρα άξιζε τον κόπο. Μετά την είδηση όμως της συνταξιοδότησής του, ο παγκόσμιος πληθυσμός των νυχτερίδων μπορεί επιτέλους να κοιμάται ήσυχος.

Πηγή: The Telegraph

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT