Ο Nightmares on Wax μιλάει στο LIFO.gr

Ο Nightmares on Wax μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
0

O George Evelyn έφτιαξε τους Nightmares on Wax, το 1988. Ήταν από τους πρώτους καλλιτέχνες που υπόγραψαν στην θρυλική Warp Records. Συνεχίζει να κυκλοφορεί άλμπουμ εκεί μέχρι και σήμερα ενώ του προκαλεί αμηχανία όταν τον αποκαλείς σημαντικό. 

«Ήμουν ο δεύτερος καλλιτέχνης που υπέγραψε στην Warp. Είναι  μια μοναδική εμπειρία. Μεγαλώσαμε μαζί και είναι καταπληκτικό τι έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα», λέει από την άλλη γραμμή του τηλεφώνου. Βρίσκεται στην Ιμπίθα. Ζει εκεί τα τελευταία 8 χρόνια και την νοιώθει πλέον σαν το σπίτι του. «Είμαι από το Λιντς, της Αγγλίας και ζούσα εκεί για 36 χρόνια. Από τότε που γεννήθηκα, βασικά. Με την γυναίκα μου πιστεύαμε ότι είχαμε φτιάξει το σπίτι των ονείρων μας ώσπου μια μέρα που γυρίσαμε από διακοπές, σκεφτήκαμε ότι ήταν απλά ένα κτίριο με τούβλα. Θέλαμε να συνεχίσουμε να βρισκόμαστε στην λιακάδα.  Έτσι, αποφασίσαμε να μετακομίσουμε σε ένα μέρος που θα μπορούσαμε να επικοινωνούμε συχνά με την οικογένεια μας και να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτά που κάναμε πριν. Η Ιμπίθα μας φάνηκε η ιδανική επιλογή και μετά από 8 μήνες βρισκόμασταν εδώ. Ήταν μια πολύ απλή απόφαση και μια πολύ εύκολη μετακίνηση. Αρκετοί πίστευαν ότι θα ήταν μια πολύ αγχωτική και δύσκολη διαδικασία αλλά τελικά αποδείχτηκε η καλύτερη απόφαση που έχω απόφαση ποτέ στην ζωή μου.

Δεν θυμάμαι πολλά από την δεκαετία του 90 αλλά ήταν η εποχή που η καριέρα μου απογειώθηκε. Έκανα το άλμπουμ “Smokers Delight” και έφερε μια τεράστια αλλαγή στη ζωή μου εξαιτίας της επιτυχίας του. Ήταν η πρώτη φορά που έκανα μπάντα και ξεκίνησα τις περιοδείες. Το αστείο πράγμα ήταν ότι όταν ξεκινούσα ποτέ δεν φανταζόμουν το μέλλον. Το πιο σημαντικό πράγμα για μένα ήταν να κάνω μουσική που να μπορεί να την παίζει ένας DJ στο σετ του. Έτσι σκεφτόμουν. Για μένα επιτυχία ήταν να παίζει ο δίσκος σου στα κλαμπ. Το θεωρούσα πολύ σημαντικό. Ποτέ δεν σκεφτόμουν τα λεφτά, τις περιοδείες, την καταξίωση. Όλα αυτά συνέβησαν απλά. Σήμερα αντιμετωπίζω την μουσική με περισσότερο γνώση και σύνεση. Ξοδεύεις πολύ χρόνο για να μάθεις πράγματα. Βασικά ποτέ δεν σταματάς να μαθαίνεις. Νέα κόλπα, νέες μεθόδους για να κάνεις πράγματα και μετά πρέπει να τα ξεφορτωθείς όλα και να ξεκινήσεις από τα βασικά. Νοιώθω ότι εδώ και 25 χρόνια έχω κάνει ένα κύκλο αλλά τώρα ξέρω επιτέλους τι θέλω. Εμπιστεύομαι περισσότερο αυτά που φτιάχνω και νοιώθω. Όταν είσαι νεότερος, σε επηρεάζει η σκηνή, η μόδα, τα μουσικά τρεντ αλλά τίποτα από αλλά αυτά δεν με ενδιαφέρει πλέον. Απλά κάνω μουσική από την καρδιά. Είναι πλέον ξεκάθαρο για μένα.  

Δεν θα έλεγα ποτέ ότι έχω επηρεάσει πολλούς αλλά αυτό που μου συμβαίνει τους τελευταίους 20 μήνες είναι καταπληκτικό. Κόσμος έρχεται και μου λέει ιστορίες, φαν που αγαπούν την μουσική μου εδώ και 25 χρόνια, τοπ παράγωγοι και DJs λένε ότι τους  έχω εμπνεύσει.  Έμαθα με αυτόν τον τρόπο να αναγνωρίζω το μεγαλείο σε αυτή την τέχνη που λέγεται μουσική. Όσον αφορά την μουσική βιομηχανία τα πράγματα είναι χειρότερα για τους καλλιτέχνες κυρίως από οικονομικής πλευράς. Έτσι όπως χειρίζεται τα μίντια, πνίγει τον κόσμο σε μια μουσική που δεν έχει τη δυνατότητα ούτε καν να διαλέξει. Νομίζει ότι διαλέγει τι ακούει αλλά δεν ισχύει αυτό. Προωθούν 10 δίσκους όλους και όλους για να παίζονται στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση και ο κόσμος νομίζει ότι μόνο αυτά υπάρχουν. Λείπουν πλέον πλατφόρμες που προωθούσαν την ανεξάρτητη μουσική.

Μουσικά τώρα είναι δύσκολο να πεις αν είναι καλύτερα ή χειρότερα τα πράγματα. Μπορείς να το παίξεις νοσταλγικός και να πεις πόσο πιο τέλεια ήταν τα πράγματα στο παρελθόν. Το μόνο όμως που είναι σίγουρο είναι η αλλαγή, το πως την αγκαλιάζεις και πώς λειτουργείς μέσα σε αυτή ειδικά με την εμφάνιση της ψηφιακής τεχνολογίας. Έχει αλλάξει τον τρόπο που βρίσκει και ακούει ο κόσμος μουσική. Προσωπικά, βγάζω δίσκους εδώ και 25 χρόνια και ακόμη δουλεύω πολύ σκληρά για να προωθήσω την μουσική μου. Είναι κουραστικό αλλά είμαι πρόθυμος να δουλέψω σκληρά για κάτι που πιστεύω. Πάντα πρέπει να δουλεύεις σκληρά, ειδικά τώρα. Ποτέ δεν θα είναι εύκολα τα πράγματα.»

Θα εμφανιστεί στην Κεντρική Σκηνή του Plissken Festival το Σάββατο 7 Ιουνίου

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ