Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα

Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα Facebook Twitter
0

Ο Nicolas Jaar είναι τόσο παραγωγικός πια, που βγάζει νέους δίσκους και ελάχιστοι το παίρνουν χαμπάρι.

Όπως μετέδωσε πρόσφατα το Pitchfork, ο Χιλιανός παραγωγός ηλεκτρονικής μουσικής κυκλοφόρησε αθόρυβα μέσα στον Φεβρουάριο ένα νέο άλμπουμ από την προσωπική του δισκογραφική Other People με το ψευδώνυμο AAL (Against All Logic).

Ο τίτλος του είναι «2012-2017» και ουσιαστικά πρόκειται για μια συλλογή house και techno κομματιών που έγραφε αυτά τα πέντε χρόνια, παράλληλα με τις υπόλοιπες, πιο δημοφιλείς δουλειές του, όπως το «Nymphs» και το «Sirens».

Το 2013 και το 2014 είχε κυκλοφορήσει άλλα δύο deep house EΡs ως AAL, αλλά ελάχιστοι γνώριζαν τότε πως πίσω από αυτά κρυβόταν ο Nicolas Jaar.

Αυτό έγινε γνωστό όταν σε μια συνέντευξή του πέρσι στο βρετανικό μουσικό μέσο Crack δήλωσε πως του φαίνεται περίεργο που σε διάφορες ανακοινώσεις αναφέρεται ότι «αυτό είναι το πρώτο single του Nicolas Jaar εδώ και τρία χρόνια», ενώ ο ίδιος φτιάχνει συνεχώς μουσική με πολλά και διαφορετικά ονόματα.

Ένα από αυτά, και ίσως το πιο ενδιαφέρον, είναι το AAL, μέσω του οποίου εκτονώνει τις πιο παραδοσιακές dance καταβολές του και το οποίο χαρακτηρίζει «μια συνέχεια των πιο club ημερών μου».

«Μου αρέσει αυτή η παράδοση στην ηλεκτρονική μουσική, που πολλοί καλλιτέχνες φτιάχνουν κομμάτια για πολλά διαφορετικά labels, ανάλογα με το πώς κρίνουν αυτοί. Ο κύριος λόγος που αποφάσισα να "τρέξω" τις δισκογραφικές ήταν γιατί άρχισα να νιώθω ενοχές από τη στιγμή που έκανα πολλές περιοδείες και έβγαζα χρήματα.

Η αλήθεια είναι πως ο ταλαντούχος μουσικός ξεκίνησε την καριέρα του κυκλοφορώντας μόλις στα 17 του underground house σινγκλάκια από τη δισκογραφική κολεκτίβα Wolf & Lamb.

Κατέληξε σε αυτήν όταν ο ιδιοκτήτης της Gadi Mizrahi άκουσε τις πειραματικές συνθέσεις του και τον προσκάλεσε να παίξει σε ένα από τα τρομερά πάρτι του στο Μπρούκλιν και στο Ουίλιαμσμπεργκ.

Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι πως ο ταλαντούχος μουσικός ξεκίνησε την καριέρα του κυκλοφορώντας μόλις στα 17 του underground house σινγκλάκια από τη δισκογραφική κολεκτίβα Wolf & Lamb.

Παράλληλα, άρχισε να δημιουργεί μουσική για τη δισκογραφική Circus, ενώ ξεκίνησε να τρέχει και το δικό του label Clown & Sunset, το οποίο σταμάτησε να λειτουργεί το 2013, για να συνεχίσει, μέχρι και σήμερα, με το δεύτερο δισκογραφικό του όχημα, το Other People.

«Μου αρέσει αυτή η παράδοση στην ηλεκτρονική μουσική, που πολλοί καλλιτέχνες φτιάχνουν κομμάτια για πολλά διαφορετικά labels, ανάλογα με το πώς κρίνουν αυτοί.

Ο κύριος λόγος που αποφάσισα να "τρέξω" τις δισκογραφικές ήταν γιατί άρχισα να νιώθω ενοχές από τη στιγμή που έκανα πολλές περιοδείες και έβγαζα χρήματα.

Αφού έχω την τύχη να ζω απ' όλο αυτό, πρέπει τα χρήματα αυτά να τα επιστρέφω με κάποιον τρόπο στο "οικοσύστημά" τους και να βοηθάω την καριέρα άλλων ανθρώπων» δήλωσε στη συνέντευξή του στο Crack με αλτρουιστική διάθεση.

Όσον αφορά τον δίσκο-έκπληξη ως AAL, πρόκειται για τη συνέχεια αυτής της όχι και τόσο κρυφής αγάπης του Jaar για την παραδοσιακή φόρμα των house κομματιών, την οποία διοχετεύει υπογείως στους πιο γνωστούς του δίσκους.

Είναι ένα άλμπουμ γεμάτο από samples. Ένα από αυτά είναι το «I am a God» του Kanye West, στο οποίο διακρίνονται οι δεξιότητες του Χιλιανού ως ενός DJ με πολύ σωστό timing, καθώς και η ικανότητά του να ξεδιαλέγει χαμένα funk και soul κομμάτια για να τα αναδεικνύει και να τα απογειώνει μέσα από τις ευφορικής διάθεσης χορευτικές του λούπες.

 

Nicolas Jaar - Against All Logic

Είναι ένας από αυτούς τους δίσκους που μπορούν να παίζουν ατελείωτα κάπου στο βάθος μέχρι να έρθουν οι πρώτες μέρες που θα φορέσουμε κοντομάνικα και οι house μελωδίες θα αρχίσουν να ακούγονται πιο ταιριαστές.

«Το Against Αll Logic είναι το μότο μου», δηλώνει ο ίδιος και συνεχίζει: «Μου αρέσει να διερευνώ το αν δύο φαινομενικά ταιριαστοί ήχοι μπορούν να ακούγονται καλά συνδυαζόμενοι με διαφορετικούς, πιο αντισυμβατικούς τρόπους.

Αυτό μου επιτρέπει να είμαι πιο δημιουργικός. Υποθέτω πως με ενδιαφέρει περισσότερο το χάος παρά η συνοχή, μου φαίνεται πιο ρεαλιστικό ως δύναμη». Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Ο Prince Obi έγραψε μια space όπερα και έδωσε εικόνα στο άλμπουμ με ένα κόμικ

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prince Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT