Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα

Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα Facebook Twitter
0

Ο Nicolas Jaar είναι τόσο παραγωγικός πια, που βγάζει νέους δίσκους και ελάχιστοι το παίρνουν χαμπάρι.

Όπως μετέδωσε πρόσφατα το Pitchfork, ο Χιλιανός παραγωγός ηλεκτρονικής μουσικής κυκλοφόρησε αθόρυβα μέσα στον Φεβρουάριο ένα νέο άλμπουμ από την προσωπική του δισκογραφική Other People με το ψευδώνυμο AAL (Against All Logic).

Ο τίτλος του είναι «2012-2017» και ουσιαστικά πρόκειται για μια συλλογή house και techno κομματιών που έγραφε αυτά τα πέντε χρόνια, παράλληλα με τις υπόλοιπες, πιο δημοφιλείς δουλειές του, όπως το «Nymphs» και το «Sirens».

Το 2013 και το 2014 είχε κυκλοφορήσει άλλα δύο deep house EΡs ως AAL, αλλά ελάχιστοι γνώριζαν τότε πως πίσω από αυτά κρυβόταν ο Nicolas Jaar.

Αυτό έγινε γνωστό όταν σε μια συνέντευξή του πέρσι στο βρετανικό μουσικό μέσο Crack δήλωσε πως του φαίνεται περίεργο που σε διάφορες ανακοινώσεις αναφέρεται ότι «αυτό είναι το πρώτο single του Nicolas Jaar εδώ και τρία χρόνια», ενώ ο ίδιος φτιάχνει συνεχώς μουσική με πολλά και διαφορετικά ονόματα.

Ένα από αυτά, και ίσως το πιο ενδιαφέρον, είναι το AAL, μέσω του οποίου εκτονώνει τις πιο παραδοσιακές dance καταβολές του και το οποίο χαρακτηρίζει «μια συνέχεια των πιο club ημερών μου».

«Μου αρέσει αυτή η παράδοση στην ηλεκτρονική μουσική, που πολλοί καλλιτέχνες φτιάχνουν κομμάτια για πολλά διαφορετικά labels, ανάλογα με το πώς κρίνουν αυτοί. Ο κύριος λόγος που αποφάσισα να "τρέξω" τις δισκογραφικές ήταν γιατί άρχισα να νιώθω ενοχές από τη στιγμή που έκανα πολλές περιοδείες και έβγαζα χρήματα.

Η αλήθεια είναι πως ο ταλαντούχος μουσικός ξεκίνησε την καριέρα του κυκλοφορώντας μόλις στα 17 του underground house σινγκλάκια από τη δισκογραφική κολεκτίβα Wolf & Lamb.

Κατέληξε σε αυτήν όταν ο ιδιοκτήτης της Gadi Mizrahi άκουσε τις πειραματικές συνθέσεις του και τον προσκάλεσε να παίξει σε ένα από τα τρομερά πάρτι του στο Μπρούκλιν και στο Ουίλιαμσμπεργκ.

Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι πως ο ταλαντούχος μουσικός ξεκίνησε την καριέρα του κυκλοφορώντας μόλις στα 17 του underground house σινγκλάκια από τη δισκογραφική κολεκτίβα Wolf & Lamb.

Παράλληλα, άρχισε να δημιουργεί μουσική για τη δισκογραφική Circus, ενώ ξεκίνησε να τρέχει και το δικό του label Clown & Sunset, το οποίο σταμάτησε να λειτουργεί το 2013, για να συνεχίσει, μέχρι και σήμερα, με το δεύτερο δισκογραφικό του όχημα, το Other People.

«Μου αρέσει αυτή η παράδοση στην ηλεκτρονική μουσική, που πολλοί καλλιτέχνες φτιάχνουν κομμάτια για πολλά διαφορετικά labels, ανάλογα με το πώς κρίνουν αυτοί.

Ο κύριος λόγος που αποφάσισα να "τρέξω" τις δισκογραφικές ήταν γιατί άρχισα να νιώθω ενοχές από τη στιγμή που έκανα πολλές περιοδείες και έβγαζα χρήματα.

Αφού έχω την τύχη να ζω απ' όλο αυτό, πρέπει τα χρήματα αυτά να τα επιστρέφω με κάποιον τρόπο στο "οικοσύστημά" τους και να βοηθάω την καριέρα άλλων ανθρώπων» δήλωσε στη συνέντευξή του στο Crack με αλτρουιστική διάθεση.

Όσον αφορά τον δίσκο-έκπληξη ως AAL, πρόκειται για τη συνέχεια αυτής της όχι και τόσο κρυφής αγάπης του Jaar για την παραδοσιακή φόρμα των house κομματιών, την οποία διοχετεύει υπογείως στους πιο γνωστούς του δίσκους.

Είναι ένα άλμπουμ γεμάτο από samples. Ένα από αυτά είναι το «I am a God» του Kanye West, στο οποίο διακρίνονται οι δεξιότητες του Χιλιανού ως ενός DJ με πολύ σωστό timing, καθώς και η ικανότητά του να ξεδιαλέγει χαμένα funk και soul κομμάτια για να τα αναδεικνύει και να τα απογειώνει μέσα από τις ευφορικής διάθεσης χορευτικές του λούπες.

 

Nicolas Jaar - Against All Logic

Είναι ένας από αυτούς τους δίσκους που μπορούν να παίζουν ατελείωτα κάπου στο βάθος μέχρι να έρθουν οι πρώτες μέρες που θα φορέσουμε κοντομάνικα και οι house μελωδίες θα αρχίσουν να ακούγονται πιο ταιριαστές.

«Το Against Αll Logic είναι το μότο μου», δηλώνει ο ίδιος και συνεχίζει: «Μου αρέσει να διερευνώ το αν δύο φαινομενικά ταιριαστοί ήχοι μπορούν να ακούγονται καλά συνδυαζόμενοι με διαφορετικούς, πιο αντισυμβατικούς τρόπους.

Αυτό μου επιτρέπει να είμαι πιο δημιουργικός. Υποθέτω πως με ενδιαφέρει περισσότερο το χάος παρά η συνοχή, μου φαίνεται πιο ρεαλιστικό ως δύναμη». Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT