Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα

Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα Facebook Twitter
0

Ο Nicolas Jaar είναι τόσο παραγωγικός πια, που βγάζει νέους δίσκους και ελάχιστοι το παίρνουν χαμπάρι.

Όπως μετέδωσε πρόσφατα το Pitchfork, ο Χιλιανός παραγωγός ηλεκτρονικής μουσικής κυκλοφόρησε αθόρυβα μέσα στον Φεβρουάριο ένα νέο άλμπουμ από την προσωπική του δισκογραφική Other People με το ψευδώνυμο AAL (Against All Logic).

Ο τίτλος του είναι «2012-2017» και ουσιαστικά πρόκειται για μια συλλογή house και techno κομματιών που έγραφε αυτά τα πέντε χρόνια, παράλληλα με τις υπόλοιπες, πιο δημοφιλείς δουλειές του, όπως το «Nymphs» και το «Sirens».

Το 2013 και το 2014 είχε κυκλοφορήσει άλλα δύο deep house EΡs ως AAL, αλλά ελάχιστοι γνώριζαν τότε πως πίσω από αυτά κρυβόταν ο Nicolas Jaar.

Αυτό έγινε γνωστό όταν σε μια συνέντευξή του πέρσι στο βρετανικό μουσικό μέσο Crack δήλωσε πως του φαίνεται περίεργο που σε διάφορες ανακοινώσεις αναφέρεται ότι «αυτό είναι το πρώτο single του Nicolas Jaar εδώ και τρία χρόνια», ενώ ο ίδιος φτιάχνει συνεχώς μουσική με πολλά και διαφορετικά ονόματα.

Ένα από αυτά, και ίσως το πιο ενδιαφέρον, είναι το AAL, μέσω του οποίου εκτονώνει τις πιο παραδοσιακές dance καταβολές του και το οποίο χαρακτηρίζει «μια συνέχεια των πιο club ημερών μου».

«Μου αρέσει αυτή η παράδοση στην ηλεκτρονική μουσική, που πολλοί καλλιτέχνες φτιάχνουν κομμάτια για πολλά διαφορετικά labels, ανάλογα με το πώς κρίνουν αυτοί. Ο κύριος λόγος που αποφάσισα να "τρέξω" τις δισκογραφικές ήταν γιατί άρχισα να νιώθω ενοχές από τη στιγμή που έκανα πολλές περιοδείες και έβγαζα χρήματα.

Η αλήθεια είναι πως ο ταλαντούχος μουσικός ξεκίνησε την καριέρα του κυκλοφορώντας μόλις στα 17 του underground house σινγκλάκια από τη δισκογραφική κολεκτίβα Wolf & Lamb.

Κατέληξε σε αυτήν όταν ο ιδιοκτήτης της Gadi Mizrahi άκουσε τις πειραματικές συνθέσεις του και τον προσκάλεσε να παίξει σε ένα από τα τρομερά πάρτι του στο Μπρούκλιν και στο Ουίλιαμσμπεργκ.

Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι πως ο ταλαντούχος μουσικός ξεκίνησε την καριέρα του κυκλοφορώντας μόλις στα 17 του underground house σινγκλάκια από τη δισκογραφική κολεκτίβα Wolf & Lamb.

Παράλληλα, άρχισε να δημιουργεί μουσική για τη δισκογραφική Circus, ενώ ξεκίνησε να τρέχει και το δικό του label Clown & Sunset, το οποίο σταμάτησε να λειτουργεί το 2013, για να συνεχίσει, μέχρι και σήμερα, με το δεύτερο δισκογραφικό του όχημα, το Other People.

«Μου αρέσει αυτή η παράδοση στην ηλεκτρονική μουσική, που πολλοί καλλιτέχνες φτιάχνουν κομμάτια για πολλά διαφορετικά labels, ανάλογα με το πώς κρίνουν αυτοί.

Ο κύριος λόγος που αποφάσισα να "τρέξω" τις δισκογραφικές ήταν γιατί άρχισα να νιώθω ενοχές από τη στιγμή που έκανα πολλές περιοδείες και έβγαζα χρήματα.

Αφού έχω την τύχη να ζω απ' όλο αυτό, πρέπει τα χρήματα αυτά να τα επιστρέφω με κάποιον τρόπο στο "οικοσύστημά" τους και να βοηθάω την καριέρα άλλων ανθρώπων» δήλωσε στη συνέντευξή του στο Crack με αλτρουιστική διάθεση.

Όσον αφορά τον δίσκο-έκπληξη ως AAL, πρόκειται για τη συνέχεια αυτής της όχι και τόσο κρυφής αγάπης του Jaar για την παραδοσιακή φόρμα των house κομματιών, την οποία διοχετεύει υπογείως στους πιο γνωστούς του δίσκους.

Είναι ένα άλμπουμ γεμάτο από samples. Ένα από αυτά είναι το «I am a God» του Kanye West, στο οποίο διακρίνονται οι δεξιότητες του Χιλιανού ως ενός DJ με πολύ σωστό timing, καθώς και η ικανότητά του να ξεδιαλέγει χαμένα funk και soul κομμάτια για να τα αναδεικνύει και να τα απογειώνει μέσα από τις ευφορικής διάθεσης χορευτικές του λούπες.

 

Nicolas Jaar - Against All Logic

Είναι ένας από αυτούς τους δίσκους που μπορούν να παίζουν ατελείωτα κάπου στο βάθος μέχρι να έρθουν οι πρώτες μέρες που θα φορέσουμε κοντομάνικα και οι house μελωδίες θα αρχίσουν να ακούγονται πιο ταιριαστές.

«Το Against Αll Logic είναι το μότο μου», δηλώνει ο ίδιος και συνεχίζει: «Μου αρέσει να διερευνώ το αν δύο φαινομενικά ταιριαστοί ήχοι μπορούν να ακούγονται καλά συνδυαζόμενοι με διαφορετικούς, πιο αντισυμβατικούς τρόπους.

Αυτό μου επιτρέπει να είμαι πιο δημιουργικός. Υποθέτω πως με ενδιαφέρει περισσότερο το χάος παρά η συνοχή, μου φαίνεται πιο ρεαλιστικό ως δύναμη». Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ