Ο νέος Perfume Genius και άλλες 4 πρόσφατες ξένες κυκλοφορίες που ξεχωρίζουν

music site
O Mike Hardeas συνεχίζει να ακούγεται μοναδικός, εύθραυστος και queer με οποιονδήποτε ήχο και αν καταπιάνεται.
0

Perfume Genius

Glory
[Matador]

Είναι δύσκολο για τον Perfume Genius να φτιάξει κακό άλμπουμ. Στη χειρότερη μπορεί να είναι αδιάφορο, αλλά ούτε αυτό συμβαίνει στο έβδομο άλμπουμ του, το «Glory». Είναι ένας από τους σπουδαιότερους μουσικούς της γενιάς του, αλλά ανησυχούσα μετά το πρώτο σινγκλ «It’s a Μirror» ότι το έχει γυρίσει σε φουλ αμερικάνικο κιθαριστικό ήχο. Έκανα λάθος, φυσικά: ο Mike Hardeas συνεχίζει να ακούγεται μοναδικός, εύθραυστος και queer με οποιονδήποτε ήχο και αν καταπιάνεται, «ο τέλειος χρονικογράφος του αισθησιασμού του 21ου αιώνα», σύμφωνα με τον «Guardian».

Η διαφορά με τα προηγούμενα άλμπουμ του είναι ότι στο «Glory» συνοδεύεται από ένα συγκρότημα που έχει στήσει ο σύντροφός του και πολυοργανίστας Alan Wyfells. Υπάρχουν αιθέρια περάσματα, όπως η συνεργασία με τη Νεοζηλανδή Aldous Harding στο «No Front Teeth» ή το έξοχα αφαιρετικό «Capezio». Ο Hardeas δήλωσε ότι έφτιαξε το άλμπουμ αντλώντας από μια περίοδο κατάθλιψης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δεν έχει καμιά σχέση όμως με αυτή. Δεν είναι απαισιόδοξο και μίζερο, είναι από τους πιο όμορφους δίσκους που έχουν κυκλοφορήσει φέτος.

Perfume Genius - "No Front Teeth (ft. Aldous Harding)

YHWH Nailgun

45 Pounds
[AD 93]

Μπορεί το post-punk να ακουστεί φρέσκο εν έτει 2025; Αυτή την ερώτηση έρχεται να απαντήσει ετούτo το νεοϋορκέζικο noise γκρουπ με έναν δίσκο-σοκ για πολλούς και διάφορους λόγους. Καταρχάς, στήνουν δίλεπτα τραγούδια που μέσα κρύβουν ένα σωρό νέες ιδέες, διατηρώντας μια υποβόσκουσα funk αισθητική, τουλάχιστον στις πιο βατές και «ποπ» απόπειρές τους, όπως το εξαιρετικό «Castrato Raw (Fullback)». Δεν πρόκειται να καταλάβει κανείς τι λέξεις φτύνει ο frontman τους Zack Borzone, αλλά το κλειδί είναι στον τρόπο που χρησιμοποιούν τα ντραμς σαν δύναμη της φύσης, με αλλεπάλληλους, επαναλαμβανόμενους ρυθμούς. Διαβάζω ότι θυμίζουν This Heat, Α Certain Ratio, μέχρι και Battles· δεν είναι καθόλου απίθανο να έχουν επηρεαστεί από όλους αυτούς, από τη στιγμή όμως που ξεκινάει να παίζει το «45 Pounds» δεν μοιάζουν με κανέναν άλλο, τόσο ιδιαίτερο είναι το στυλ τους, ενδιαφέρον και συναρπαστικό συνάμα.

YHWH Nailgun - Castrato Raw (Fullback)

Sharon Van Etten & The Attachment Theory

[Jagjaguwar]

Η Sharon Van Etten φέρνει στο προσκήνιο το γκρουπ της και συνεργάζεται πιο ουσιαστικά μαζί τους στη σύνθεση των τραγουδιών της μετά από 16 χρόνια σόλο πορείας. Με αυτό τον τρόπο υπογράφει το έβδομο άλμπουμ της, το οποίο ίσως είναι και η πιο ολοκληρωμένη δουλειά της· βέβαια, όλα είναι ζήτημα γούστου. Αν δεν έχει εντρυφήσει κάποιος στο προηγούμενο έργο της, είναι η ιδανική ευκαιρία να το γνωρίσει, αν και δεν μπορεί να μην έχει πετύχει κάπου το «Seventeen», το μεγαλύτερο χιτ της.

Ηχητικά διαφορετική, ξεφεύγει από την indie folk με την οποία την είχαμε συνηθίσει, με πιο σκοτεινό και synth pop ύφος. Αν μη τι άλλο, της ταιριάζει αυτή η ολική επιστροφή στα ’80s – πάντοτε φλέρταρε με αυτήν τη δεκαετία αλλά όχι τόσο ξεκάθαρα. H προσέγγισή της μοιάζει με αυτή των δημιουργών του «Stranger Things». Υπάρχουν κομμάτια που ξεχωρίζουν, όπως το «Southern Life (What It Must Be Like)» ή το «Idiot Box», ένας φόρος τιμής στους New Order, και υπάρχουν κομμάτια στα οποία απλώς πατάς skip. Συνολικά, κάθε αλλαγή είναι καλοδεχούμενη, ειδικά αν προσφέρει μια καινούργια πτυχή στη δισκογραφία ενός καλλιτέχνη και σε αυτή την περίπτωση η Van Etten φαίνεται να τη χρειαζόταν.

Sharon Van Etten - Seventeen

Panda Bear

Sinister Grift
[Domino]

Όσα χρόνια και αν περάσουν, ο Noah Lennox θα ακούγεται πάντα σαν μια μοντέρνα εκδοχή των Beach Boys. Μπορεί να φταίει η φωνή του, οι ενορχηστρώσεις του, το γεγονός ότι ζει στη Λισαβόνα την τελευταία εικοσαετία, πολλά πράγματα, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, μιας και τα άλμπουμ του ξεχωρίζουν από οτιδήποτε κυκλοφορεί, ενώ δεν ακολουθούν κανένα trend. Ο ήχος του –αν εξαιρέσεις την άμεση αναφορά– είναι καθαρά δικός του και θυμίζει ήλιο, θάλασσα και καλοκαίρι. Ακόμη και όταν πειραματίζεται με τη ρέγκε και το dub («50mg»), πάλι Panda Bear ακούγεται. Αποκλείεται να μην καταλάβεις ότι πρόκειται για κομμάτι του από το πρώτο δευτερόλεπτο.

Έχει επίσης το χάρισμα να ακούγεται φωτεινός και στις πιο στενάχωρες στιγμές του, όπως στο «Elegy of Noah Lou» που πιθανότατα γράφτηκε για το διαζύγιό του. Το άλμπουμ κλείνει με μια απρόσμενη συνεργασία με τη Cindy Lee, που τη χαρακτηρίζει αδελφή ψυχή του, και κάπως θυμίζει το Reset, το πρότζεκτ του με τον Sonic Boom πριν από 3 χρόνια. Εκλεκτικές συγγένειες, γιατί όχι;

Panda Bear - Elegy for Noah Lou

Playboi Carti

Music
[Interscope]

Το «Music» είναι ο τρίτος επίσημος δίσκος του Carti και από τους πιο πολυαναμενόμενους χιπ-χοπ δίσκους. Μετράει τουλάχιστον μια πενταετία από το «Whole Lotta Red» και είναι όσο φιλόδοξο θα περίμενε κανείς, με συνολικά 30 κομμάτια (plus αλλά τέσσερα στην deluxe εκδοχή του). Είναι σχεδόν ακατόρθωτο να το αντέξει κανείς μονομιάς στα 89 λεπτά που διαρκεί, παρ’ όλα αυτά παραμένει μια συναρπαστική εμπειρία και αποτελεί ίσως την επιτομή του τραπ ήχου, με τον πειραματισμό του Carti να οδηγεί το είδος σε απίθανα μονοπάτια – το εξωπραγματικό «Philly» με τον Travis Scott είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα και δεν είναι το μόνο.

Μέσα σε έναν κυκεώνα άπειρων ονομάτων που εμφανίζονται στο άλμπουμ, τελικά τα κομμάτια που υστερούν είναι και αυτά που έχουν προκαλέσει τις περισσότερες συζητήσεις. Το «Good Credit» με τον Kendrick Lamar δείχνει την αδυναμία του Lamar να συγχρονιστεί και να πατήσει σε έναν πιο τραπ πειραματικό ήχο, ενώ ο Weeknd στο «Rather Life» ακούγεται απλώς αδιάφορος. Είναι και οι δύο έξω από τα νερά τους και φαίνεται, απέναντι σε έναν ράπερ που έχει πραγματικά αγκαλιάσει το σκοτάδι.

Playboi Carti - PHILLY [with Travis Scott]

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ