Ο Liam Gallagher σολάρει και οι Βρετανοί τον στέλνουν ξανά στην κορυφή των charts

Ο Liam Gallagher σολάρει και οι Βρετανοί τον στέλνουν ξανά στην κορυφή των charts Facebook Twitter
«Τι προσωπικός δίσκος, ρε, πάτε καλά, δεν είμαι κανένας παπάρας». Όταν ανακοίνωσε τον προσωπικό του δίσκο, φυσικά, πόσταρε αυτοσαρκαστικά τo εξής: «Είναι επίσημο, είμαι παπάρας».
3

Μπορεί να μοιάζει απίστευτο, αλλά ο Liam Gallagher βρίσκεται στην επικαιρότητα τις τελευταίες μέρες για λόγους που έχουν να κάνουν (και) με τη μουσική του. Το προσωπικό του ντεμπούτο με τίτλο «As you were», που κυκλοφόρησε την προηγούμενη Παρασκευή, σκαρφάλωσε κατευθείαν στο Νο 1 των βρετανικών charts, ενώ παράλληλα αποτελεί το τρίτο πιο γρήγορα ευπώλητο άλμπουμ της χρονιάς για τη χώρα του, μετά το «Division» του Ed Sheeran και το «Human» του Rag'n'Bone Man. Δύο άλλα στοιχεία, όμως, είναι αυτά που εντυπωσιάζουν: κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις όλους τους δίσκους της πρώτης δεκάδας αθροιστικά γι' αυτή την εβδομάδα και έφτασε στον αριθμό των 16.000 πωληθέντων αντίτυπων σε βινύλιο, κάτι που έχει να συμβεί στο «νησί» την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας ενός δίσκου πάνω από 20 χρόνια. Τα καταναλωτικά κολλήματα των Βρετανών είναι πραγματικά προβλέψιμα.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως ο δίσκος δεν είναι εντελώς για τα σκουπίδια. Είναι ένα ηχητικό χωνευτήρι όλων των μουσικών ηρώων και εχθρών του μικρού Gallagher, το οποίο βεβαίως δεν θα σώσει το rock'n'roll, όπως πιστεύει ο ίδιος, αλλά ενδέχεται να σας φτιάξει τη διάθεση σε μια μοναχική βόλτα με ακουστικά αυτές τις ηλιόλουστες μέρες του Οκτώβρη, στο ίδιο στυλ που το έκαναν κάποτε οι Oasis. Φυσικά, δεν ισχύουν ούτε οι διθύραμβοι των fans του, που πρόλαβαν να βγάλουν το συμπέρασμα πως αποτελεί έναν «κλασικό δίσκο της γενιάς μας», ούτε αυτοί του NME και του Q (δίνουν την εντύπωση πως ζουν σε παράλληλο σύμπαν τα βρετανικά μέσα), αλλά, από την άλλη μεριά, και η κατά μέτωπο επίθεση του «Pitchfork» είναι εξίσου υπερβολική. Σε αυτήν, μεταξύ άλλων καυστικών σχολίων, γράφεται και το εξής προβοκατόρικο: «Ο John Lennon πέθανε στα 40, ο Liam Gallagher στα 45 δεν ξέρει ακόμη πώς να χρησιμοποιήσει τη φωνή του». Χτύπημα κάτω από την μέση, κατά τη γνώμη μου.

Είτε τους σιχαίνεστε είτε περνάτε τέλεια με τα αδέρφια Gallagher, το μόνο βέβαιο είναι πως καταφέρνουν ακόμα να απασχολούν μεγάλη μερίδα ανθρώπων. Και όχι μόνο για άσχετους με τη μουσική τους λόγους.

Η αλήθεια βρίσκεται μάλλον στα τρία αστεράκια της «Guardian» και στην κριτική του επιδραστικού Alex Petridis, ο οποίος σημειώνει πολύ εύστοχα πως ο Liam γράφει καλύτερες μπαλάντες πια από τον αδελφό του Noel, αλλά για να ακούσει κάποιος τα τραγούδια χωρίς να τραυματιστεί θα πρέπει να έχει ένα μαξιλάρι μπροστά του, καθώς με τέτοιους στίχους είναι βέβαιο πως ο ακροατής θα θέλει να χτυπήσει κάπου το κεφάλι του. Πράγματι, το στιχουργικό σκέλος είναι για γέλια και για κλάματα μαζί. Τα «Bold» και «For what it's worth» είναι δύο όμορφες, μελωδικές και δυναμικές μπαλάντες που αναγκάζουν τον ακροατή να ξεχάσει τους γελοίους, προσωπικούς και απολογητικούς στίχους. Το πιο εκνευριστικό στοιχείο, βέβαια, είναι πως κάθε κομμάτι εμπεριέχει και μια προφανέστατη αναφορά σε κάποιον κλασικό στίχο των Beatles, των Joy Division αλλά και των Oasis, χωρίς όμως ο τρόπος που το επιχειρεί να βγάζει κάποιο νόημα. Το αποκορύφωμα της στιχουργικής σφαγής έρχεται όταν ο Liam πιάνει στο στόμα του τα πολιτικά, και ειδικότερα το Brexit: «What's it to be free, man? What's a European? Me, I just believe in the sun». Οk, Liam.

 

Liam Gallagher - For What It's Worth

Δεν πρόλαβε το άλμπουμ να φτάσει Νο 1 και ο 45χρονος τραγουδιστής σχολίασε την επιτυχία στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, συγχαίροντας τον εαυτό του αλλά και όλους τους υπόλοιπους που οδήγησαν το «Rock'n'Roll» στην πρώτη θέση. Πριν από δύο χρόνια, βέβαια, ο Βρετανός δεν ήθελε ούτε να ακούει για την πιθανότητα ενός προσωπικού άλμπουμ. Μετά τις αμέτρητες ερωτήσεις που είχε δεχτεί για τα μελλοντικά του σχέδια ως αποτέλεσμα της live παρουσίασης νέων κομματιών του σε μια παμπ, τουίταρε το εξής, σε κόσμια μετάφραση: «Τι προσωπικός δίσκος, ρε, πάτε καλά, δεν είμαι κανένας παπάρας». Όταν ανακοίνωσε τον προσωπικό του δίσκο, φυσικά, πόσταρε αυτοσαρκαστικά τo εξής: «Είναι επίσημο, είμαι παπάρας». Αν νομίζετε πως αυτή είναι η μοναδική κωλοτούμπα που έχει κάνει τελευταία, είστε βαθιά νυχτωμένοι. Η πιο τρανταχτή ήταν αυτή μετά την διάλυση των Oasis, όταν είπε πως δεν θα ξαναέπαιζε ποτέ στον Glastonbury. Το 2013 ανέβηκε στη σκηνή του φεστιβάλ με τους Beady Eye (την μπάντα που έφτιαξε μετά τους Oasis) και αμέσως μετά την εμφάνιση δήλωσε πως το Glastonbury επέστρεψε στις παλιές, καλές του μέρες.

Ας μην πάμε όμως τόσο πίσω χρονικά. Τον Αύγουστο είχε χαρακτηρίσει τον δημοφιλή παρουσιαστή James Corden «γαμημένο κεφάλα», αλλά πριν από λίγες μέρες έπαιξε κανονικά στο show του και, παραδεχόμενος το λάθος του, τον αποκάλεσε «μια χαρά τύπο». Δεν μου προκαλεί έκπληξη φυσικά: μιλάμε για τον ίδιο άνθρωπο που πρόσφατα δήλωσε πως μισεί θανάσιμα την britpop, το μουσικό ρεύμα που τον έκανε ό,τι είναι σήμερα, ενώ κατάφερε να μετατρέψει την εμφάνισή του στο φιλανθρωπικό φεστιβάλ One Love Manchester (συναυλία που έγινε στη μνήμη των θυμάτων της τρομοκρατικής επίθεσης στο live της Ariana Grande, τον περασμένο Μάιο) σε μια ακόμα γραφική διαμάχη με τον αδελφό του, ώστε να μείνουν και οι δύο στην επικαιρότητα. Είναι σχεδόν βέβαιο πως όταν σταματήσουν να βρίσκουν τρόπους να παίζει το όνομά τους παντού στα social media και να βγάζουν αρκετά χρήματα, θα ζωντανέψουν τη θρυλική τους μπάντα. Είτε τους σιχαίνεστε είτε περνάτε τέλεια με τα αδέρφια Gallagher, το μόνο βέβαιο είναι πως καταφέρνουν ακόμα να απασχολούν μεγάλη μερίδα ανθρώπων. Και όχι μόνο για άσχετους με τη μουσική τους λόγους. Δεν ξέρω πραγματικά αν είναι αστείο ή έχει αρχίσει να γίνεται επικίνδυνο.

Ο Liam Gallagher σολάρει και οι Βρετανοί τον στέλνουν ξανά στην κορυφή των charts Facebook Twitter
Μετά τη διάλυση των Oasis, είχε πει πως δεν θα ξαναέπαιζε ποτέ στον Glastonbury. Το 2013 ανέβηκε στη σκηνή του φεστιβάλ με τους Beady Eye και αμέσως μετά την εμφάνιση δήλωσε πως το Glastonbury επέστρεψε στις παλιές, καλές του μέρες.
Μουσική
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ