Ο Kanye West πρέπει να ξαναρχίσει τα χάπια του (και να περιορίσει το Twitter)

Ο Kanye West πρέπει να ξαναρχίσει τα χάπια του (και να περιορίσει το Twitter) Facebook Twitter
«Δεν μπορώ να παίρνω τα χάπια και συγχρόνως να συντηρώ το υψηλό επίπεδο σκοτεινής φαντασίας στη μουσική μου».
0

Την περασμένη εβδομάδα ο διάσημος – και επιμόνως προβοκάτορας – ράπερ υπερπολλαπλασίασε τις αναρτήσεις του στο Twitter, που αποτελεί το βασικό του δημόσιο μεγάφωνο. Πολλά από αυτά τα tweets αφορούσαν ένα ζήτημα που έχει υπάρξει κομβικό σε σχέση τόσο με τη δημιουργική του διαδικασία όσο και με τη δημόσια περσόνα του: την ψυχική του υγεία.

Σε μια από τις αναρτήσεις του, ο West – που αποκάλυψε ότι είχε διαγνωστεί με διπολική διαταραχή το 2017 – ανακοίνωσε ότι έχει διακόψει τη φαρμακευτική αγωγή του εδώ και έξι μήνες, για το καλό της μουσικής του: «Δεν μπορώ να παίρνω τα χάπια και συγχρόνως να συντηρώ το υψηλό επίπεδο της σκοτεινής φαντασίας στη μουσική μου».

Τέτοια tweets αποτελούν ένα σταθερό δείγμα της αλλοπρόσαλλης συμπεριφοράς του όλη σχεδόν την χρονιά που τελειώνει και έκανε πολλούς οπαδούς του να ανησυχούν σοβαρά για την υγεία του.
Τον Ιούνιο δήλωσε στους New York Times ότι «μαθαίνει πώς να μην έχει ανάγκη τα χάπια» και ότι την προηγούμενη εβδομάδα τα είχε πάρει μια φορά μόνο. Στην περιβόητη συνάντηση του με τον Τραμπ τον Οκτώβριο, o West είπε στον Πρόεδρο ότι η διάγνωση της διπολικής διαταραχής του ήταν λανθασμένη.

Δηλώνοντας ότι εγκαταλείπει την ψυχιατρική αγωγή προς χάρη της δημιουργικότητάς του, προωθεί έναν από τους πιο επίμονους και επικίνδυνους μύθους γύρω από την ψυχική υγεία: ότι το να υποφέρεις είναι απαραίτητο για τη μεγάλη τέχνη.

Και τώρα, δηλώνοντας ότι εγκαταλείπει την ψυχιατρική αγωγή προς χάρη της δημιουργικότητάς του, προωθεί έναν από τους πιο επίμονους και επικίνδυνους μύθους γύρω από την ψυχική υγεία: ότι το να υποφέρεις είναι απαραίτητο για τη μεγάλη τέχνη.

Ο Kanye West είναι ίσως το πιο πρόσφατο δείγμα του τρόπου με τον οποίο ο μύθος αυτός επηρεάζει τη ζωή των καλλιτεχνών που ζουν με ψυχικά νοσήματα, υπάρχει όμως μακρά σχετική προϊστορία, η οποία περιλαμβάνει τους αγώνες και τις αγωνίες ανθρώπων όπως ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ και στους καιρούς μας, ο συγγραφέας Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας.

Παρά την επιμονή του στην κουλτούρα, ο μύθος αυτός εκτός από επικίνδυνος, είναι και εντελώς παράλογος, σύμφωνα με τον Φίλιπ Μίσκιν, καθηγητή ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο Columbia και γενικό γραμματέα της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Ένωσης:

«Το μόνο βέβαιο είναι ότι οι δημιουργικοί άνθρωποι δεν μπορούν να είναι δημιουργικοί όταν βρίσκονται σε κατάσταση κατάθλιψης ή μανίας - όπου κανείς δεν μπορεί να ανεχτεί τη συνύπαρξη μαζί τους - ή όταν αγγίζουν την ψύχωση ή όταν τους πλημμυρίζει το άγχος εκείνο που προκαλεί απόλυτη παράλυση».

Ανάμεσα στους ανθρώπους που υποφέρουν από ψυχικές ασθένειες, είναι κυρίως εκείνοι με συμπτώματα μανίας – μια διαρκής κατάσταση έντονης ενεργητικότητας, καλπάζουσες σκέψεις και ενισχυμένη δυσανεξία – αυτοί που παραπονιούνται ότι η αγωγή τους κάνει να νιώθουν δημιουργικά μπλοκαρισμένοι, λέει ο Μούσκιν: «Κατανοώ ότι μοιάζει ευφορικά δημιουργική αυτή το εσωτερικό high που σου δίνουν οι ανεξέλεγκτες χημικές ουσίες στο μυαλό σου. Κάθεσαι με τις ώρες στον υπολογιστή σου και νιώθεις ότι δημιουργείς αριστουργήματα. Σπανίως ισχύει».

Με στοιχεία από το The Atlantic

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ