Ο Χρήστος Χωμενίδης συναντά τον frontman των Κόρε.Ύδρο.

Ο Χρήστος Χωμενίδης συναντά τον frontman των Κόρε.Ύδρο. Facebook Twitter
0
Ο Χρήστος Χωμενίδης συναντά τον frontman των Κόρε.Ύδρο. Facebook Twitter
Μέσα σε τρεις ώρες έκανε έξι stage diving, βούτηξε έξι φορές από τη σκηνή στην αγκαλιά των οπαδών του που παραληρούσαν. Τον πλησίασα αργότερα, ακούμπησα με τις παλάμες μου το ιδρωμένο πρόσωπό του. Έκαιγε... Φωτ.: Χρήστος Χωμενίδης

Πρωτάκουσα τους Κόρε.Ύδρο. το φθινόπωρο του 2006, σε μία διαδρομή Ξάνθη-Καβάλα. Μαγεύτηκα, έκλεψα το CD. Πρωτοείδα τον Παντελή Δημητριάδη την άνοιξη του 2010, στη συναυλία παρουσίασης του «Όλη η αλήθεια για τα παιδιά του '78» στο Gagarin. Μέσα σε τρεις ώρες έκανε έξι stage diving, βούτηξε έξι φορές από τη σκηνή στην αγκαλιά των οπαδών του που παραληρούσαν. Τον πλησίασα αργότερα, ακούμπησα με τις παλάμες μου το ιδρωμένο πρόσωπό του. Έκαιγε. Όταν, το 2011, σκεφτόμασταν με την Αλεξάνδρα Κ. να εγκατασταθούμε για λίγους –ή για περισσότερους– μήνες στην Κέρκυρα, η παρουσία του Παντελή Δημητριάδη βάρυνε στην απόφασή μας. Γέννημα-θρέμμα του εργατικού Μαντουκιού, εγγονός περιπτερά και νοσοκόμας –του Τότου και της Ντάντας– ο Π.Ε. Δημητριάδης (το Π. σημαίνει «Πάντα» και το Ε. δεν είναι το πατρώνυμό του αλλά το αρχικό της λέξης «Ελεήμων»), ο Μπαντελής, όπως τον αποκαλούν κάποιοι φίλοι του, ακτινοβολεί μιαν αρχέγονη αριστοκρατικότητα. Αποτελεί ισότιμο συνομιλητή των θρυλικών μορφών της Κέρκυρας: του Edward Lear, των αδελφών Durrell, του Henry Miller. Ο Λορέντζος Μαβίλης και ο Κωνσταντίνος Θεοτόκης θα τον ήθελαν στην παρέα τους. Όσο δε για τον Καζανόβα, εκείνος θα του χάριζε τη βελούδινη μπέρτα του και θα του έδινε τα αντικλείδια πολλών σπιτιών στο ακόλαστο πάλαι ποτέ Καμπιέλο.

«Οι Κόρε.Ύδρο. ιδρύθηκαν το 1993. Πηγαίναμε τότε στη Δευτέρα –ή μήπως στην Τρίτη;– Γυμνασίου. Είχε μόλις κυκλοφορήσει ο δίσκος "Never Mind" των Nirvana, το "Dirty" των Sonic Youth και το "Out of Time" των REM. Eμείς –συνεπαρμένοι– νιώσαμε την ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα συγκρότημα θυγατρικό της μετα-πανκ κουλτούρας. Ήταν η χρονιά που εξερράγη το πανκ, "the year that punk broke"... Αρχίσαμε να ηχογραφούμε κασέτες και να τις πουλάμε στο σχολείο. Δεν επρόκειτο ακριβώς για τραγούδια, ως κεντρικό μουσικό όργανο είχαμε μια χορδή κομμένη από ένα μπάσο. Το αρχικό μας όνομα ήταν "Κορεσμένοι Υδρογονάνθρακες"· μας ενθουσίαζε γαρ όλους το μάθημα της Χημείας. Ένα χειμωνιάτικο απόγευμα ήμασταν πια στο Λύκειο, περπατούσαμε εν πλήρει συνθέσει στη πλατεία Σαρόκο. Από το απέναντι πεζοδρόμιο μας βλέπει ο Νίκος Μαγαζής, Μαγαζής από το Αναστα-shop-ουλος. "Κόρε Ύδρο!" μας φωνάζει. Έτσι αναβαπτιστήκαμε... Η αγωνιστικότης της μαθητιώσης νεολαίας στην Κέρκυρα μάς βγήκε σε πολύ καλό. Κάθε τόσο ανακοινώνονταν καταλήψεις που διαρκούσαν έναν, ενάμιση μήνα. Εμείς, που δεν συμμετείχαμε σε αυτά –καθότι κοροϊδεύαμε τους κατ'επάγγελμα καταληψίες– βρίσκαμε χρόνο να ηχογραφήσουμε. Το 2001 σοβάρεψαν τα πράγματα: εντάχθηκε στο συγκρότημα ο Αλέξανδρος Μακρής κι εγώ είχα ήδη γράψει τα πρώτα μου κανονικά τραγούδια στο πιάνο και στην κιθάρα. Δουλεύαμε τότε πολύ εντατικά. Το 2003, ντεμπουτάραμε στην επίσημη δισκογραφία. Πρώτος μας δίσκος το "Αν  όλα τέλειωναν εδώ". Ακολούθησε ένας άλλος, "ανεπίσημος", που μοιράστηκε μέσω του site μας. Ύστερα, η "Φτηνή ποπ για την ελίτ", το "Όλη η αλήθεια για τα παιδιά του '78" και φέτος οι "Απλές ασκήσεις στον Υπαρξισμό"... Οι τίτλοι των δίσκων μάς ταλαιπωρούν πολύ. Απορρίπτουμε την πρώτη μας έμπνευση, συζητάμε καμιά τριανταριά εναλλακτικές και συνήθως επιστρέφουμε στην αρχή. Το "Φτηνή ποπ για την ελίτ" κυριολεκτεί απολύτως: "Φτηνή" εξαιτίας του χαμηλού κόστους παραγωγής. "Ποπ" διότι αυτό το μουσικό ιδίωμα υπηρετούμε. Και "Ελίτ" αφού οι εκατόν δύο (102) άνθρωποι που είχαν αγοράσει τον πρώτο μας δίσκο αποτελούσαν ασφαλώς μιαν ελίτ... Δίνουμε επίσης ιδιαίτερη σημασία στον εικαστικό σχεδιασμό των δίσκων, όσο και των βιντεο-κλίπ και των συναυλιών μας. Μας συμπαρίστανται σε αυτό δύο εξαιρετικοί καλλιτέχνες, ο Αρβανιτάκης και ο Αμύγδαλος. Ο Κωνσταντίνος Αμύγδαλος αποτελεί γενικώς στυλοβάτη των Κόρε.Ύδρο... Στις μέρες μας, για να αγοράσεις δίσκο, πρέπει να διαθέτεις φλόγα συλλέκτη. Εμείς ανεβάζουμε μόνοι μας τα τραγούδια μας στο YouΤube, ώστε να πληρούν τουλάχιστον κάποιες ποιοτικές προδιαγραφές. Το "Όχι πια έρωτες" κοντεύει το μισό εκατομμύριο views... Έχω γράψει καμιά πενηνταριά τραγούδια. Έχω εκδώσει μια ποιητική συλλογή, με τίτλο "Ξεκαθάρισμα Λογαριασμών". Είμαι φιλόλογος με ειδίκευση στη διδασκαλία των ελληνικών ως ξένης γλώσσας. Διδάσκω αυτό τον καιρό στην εν Κερκύρα Ιερά Μονή των Καπουτσίνων Μοναχών. Αφιέρωσα την πιο πρόσφατη συναυλία μου στο ευγενές ιδανικό της Ένωσης των Εκκλησιών...»

Ο Χρήστος Χωμενίδης συναντά τον frontman των Κόρε.Ύδρο. Facebook Twitter

Ο Παντελής Δημητριάδης έχει το χάρισμα να μετατρέπει και το πιο τρέχον και το πιο επιφανειακά ευτελές σε αφετηρία έμπνευσης. Πηγαίνει καθημερινώς για θαλάσσια μπάνια, αφού πρώτα επιδοθεί σε σκληρές αγροτικές εργασίες ώστε να είναι η επαφή με το νερό ακόμα πιο αναζωογονητική. Εκτρέφει έξι καναρίνια και επωάζει τρία αβγά, εκ των οποίων μόλις σήμερα άνοιξε το ένα. Παρακολουθεί φανατικά τηλεόραση. «Γράφω ολοένα και λιγότερο. Όσο αποκρυπτογραφώ το μέσα μου αίνιγμα, τόσο στερεύει η έμπνευσή μου. Ευτυχώς που υπάρχει...» «Ο Θεός;». «Όχι. Η τηλεόραση! Βλέπω σχεδόν τα πάντα, έχω όμως ένα ιδιαίτερο πάθος για τα talk shows. Γνωρίζω τα ονόματα όλων των Ελλήνων βουλευτών, όμως και των ποδοσφαιριστών Α' και Β' Εθνικής. Με απασχολεί αυτόν τον καιρό το "Σχέδιο Β'" του Αλέκου Αλαβάνου καθώς και η πορεία του νεοπαγούς κόμματος του Χρήστου Ζώη. Ξέρω έναν άνθρωπο, εδώ στην Κέρκυρα, ο οποίος είναι ενθουσιώδης οπαδός του κυρίου Ζώη». «Θα πήγαινες σε talk show, εάν σε καλούσαν;». «Όχι, ποτέ! Αφού δεν έχω τίποτα να πω. Είμαι πολύ μικρός εγώ για να χωρέσω τον αναστεναγμό τους». «Γιατί δεν κάνετε συχνότερα συναυλίες;». «Μία φορά στα τρία χρόνια είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε. Οι συναυλίες στοιχίζουν πάρα πολύ σε χρόνο, μόχθο αλλά και χρήματα, καθώς πάντοτε βγαίνουμε οικονομικά ζημιωμένοι. Κι εμένα, από το 2011 –που ήρθες εσύ στην Κέρκυρα, τυχαίο;– το πορτοφόλι μου είναι συνήθως άδειο... Σε συγχωρώ, όμως, διότι μού γνώρισες τον Σελίν!». «Τι είσαι, τελικά, Π.Ε. Δημητριάδη;». «Ο ρόλος που επιφυλάσσω στον εαυτό μου είναι εκείνος του παρατηρητή. Του μικρού παιδιού που ενθουσιάζεται γνήσια με ό,τι συμβαίνει γύρω του. Ενίοτε και μέσα του». 

[Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 342 της LiFO]

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ