O δημιουργός των Timewarp Μusic και Kraak Records για την electronica στις μέρες μας

O δημιουργός των Timewarp Μusic και Kraak Records για την electronica στις μέρες μας Facebook Twitter
Δεν έχω περιορισμούς, μπορεί να με εμπνεύσει το ο,τιδήποτε, από ένα ωραίο τραγούδι, μέχρι ένα ηλιοβασίλεμα, ίσως και μια ιδέα που μπορεί να μου καρφωθεί στο μυαλό. Νομίζω ότι είναι καθαρά ψυχολογικό, όταν νιώθω καλά απλά γράφω, συνήθως έρχονται όλα μόνα τους, το ζω και πάει παραπέρα. Όταν το ζορίζω και βλέπω ότι δεν πάει ομαλά, το αφήνω για κάποια άλλη στιγμή.
1

O δημιουργός των Timewarp Μusic και Kraak Records για την electronica στις μέρες μας Facebook Twitter
Έχω παίξει σε αρκετά club στην Ευρώπη αλλά στα club που έπαιξα μουσική στο Sao Paolo είναι απλά απίστευτα. Με φοβερά ηχοσυστήματα, πανέμορφα διακοσμημένα, όλα είχαν ένα σύστημα φωτισμού με δεκάδες χιλιάδες leds σε όλο το club, που ήταν σαν διαστημόπλοια, και βέβαια ο κόσμος να γίνετε ένα με την μουσική και να χορεύει ασταμάτητα! To μεγάλο σοκ ήταν το open air φεστιβάλ που έπαιξα εκεί και μου προκάλεσε δέος όταν είδα 30.000 κόσμο!

 

Πότε και πώς κατάλαβες ότι αυτό που θέλεις να κάνεις στην ζωή σου είναι να ασχοληθείς με την μουσική;

Με την μουσική είχα τρέλα από πολύ μικρός, πάντα θυμάμαι πως μου άρεσε να ακούω μουσική, αγόραζα δίσκους από τα 11 έγραφα σε κασέτες και έπαιζα στα πάρτι (σχολείο, σπίτια κλπ). Ώσπου μία μέρα κάπου στα 14 μου αγόρασα τα πρώτο μου sampler για τον υπολογιστή μου (Commodore Amiga 500) και κόλλησα ως σήμερα φτιάχνοντας δικιά μου μουσική.

Ποιες διαφορές και ποιες ομοιότητες εντοπίζεις ανάμεσα στον κόσμο που έβγαινε την δεκαετία του ενενήντα στα clubs της Αθήνας και στο σημερινό κοινό;

Το ενενήντα τα πράγματα ήταν διαφορετικά, η ηλεκτρονική μουσική δεν ήταν τόσο διαδεδομένη όπως (ευτυχώς) είναι σήμερα. Τα κλάμπ που έπαιζαν electronica ήταν λίγα και καλά τότε, τα μέτραγες στα δάχτυλα σου, ενώ σήμερα ακούς electronica παντού, σε καφέ, σε μπαρ και σε πολυκαταστήματα άνετα. Νομίζω ότι αυτή είναι η μεγάλη διαφορά με σήμερα και βέβαια το ότι δεν σε θεωρεί κανείς «περίεργο» όπως παλιά.

Τρέχεις την Timewarp Music από το 2005 και την Kraak records από το 2009. Έχεις βρεθεί ποτέ μπροστά στο δίλημμα για χάρη του κέρδους να κάνεις εκπτώσεις στο υλικό που περιλαμβάνεται στον κατάλογο των εταιρειών σου; 

Ναι, έχουμε κάνει αρκετές προσπάθειες για να κρατήσουμε χαμηλές τιμές στον κατάλογο των εταιρειών, τελευταία κάναμε για έναν μήνα 30% και για δεύτερο μήνα στα 25% off σε ολόκληρο τον κατάλογό μας στα bandcamp store μας. Έχουμε κάνει και special offers αρκετές φορές με τους συνεργάτες μας όπως το junodownload, beatport και στο i-tunes.

Διάβασα ότι ζεις από την μουσική. Πόσο εύκολο είναι να ζει από την μουσική ένας άνθρωπος που κινείται στην ανεξάρτητη δισκογραφία της σημερινής Ελλάδας;

Τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα, και ειδικά στη μέρες μας. Για να επιβιώσεις πρέπει να είσαι έτοιμος να κάνεις ότι περνάει από το χέρι σου και να αξιοποιείς κάθε τυχών ευκαιρία που σου δίνεται, βάζοντας πολύ προσωπικό χρόνο για να γίνουν όλα. Προσωπικά κάνω διάφορα για επιβίωσή. Μουσική για διαφημιστικά, αλλά σίγουρα και τα δικά μου μαθήματα, dj, studio sessions (mixing , mastering) και βέβαια πολλή καθημερινή εργασία γραφείου και όχι μόνο, για να τρέξω σωστά τα 2 labels.

Ποια είναι η γνώμη σου για τις συλλογές του Café delMar;

Το Café Del Mar έφερε στο προσκήνιο μια φοβερή κουλτούρα της downtempo ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής. Πάντα ήμουν fan της chill-out και της ambient, για αρκετά χρόνια ήμουν σε αυτήν την μουσική διάσταση και μπορώ να πω πως με επηρέασαν πολύ θετικά οι συλλογές τους και μου αρέσουν ακόμα και τώρα οι επιλογές τους.

Από τα clubs του εξωτερικού που έχεις παίξει μουσική ποιες βραδιές σου έχουν μείνει;

Ενδιαφέρουσα ερώτηση. Σίγουρα μου έχει μείνει αξέχαστη η Βραζιλία. Έχω παίξει σε αρκετά club στην Ευρώπη αλλά στα club που έπαιξα μουσική στο Sao Paolo είναι απλά απίστευτα. Με φοβερά ηχοσυστήματα, πανέμορφα διακοσμημένα, όλα είχαν ένα σύστημα φωτισμού με δεκάδες χιλιάδες leds σε όλο το club, που ήταν σαν διαστημόπλοια, και βέβαια ο κόσμος να γίνετε ένα με την μουσική και να χορεύει ασταμάτητα! To μεγάλο σοκ ήταν το open air φεστιβάλ που έπαιξα εκεί και μου προκάλεσε δέος όταν είδα 30.000 κόσμο! 

Αν σου έλεγα να προτείνεις ένα μόνο όνομα από τις κυκλοφορίες της Timewarp και ένα από την Kraak σε κάποιον που δεν έχει ξανακούσει τέτοιο είδος μουσικής και θέλει να κάνει μια αρχή, ποια ονόματα θα του πρότεινες;

Μου βάζεις δύσκολα τώρα, μιας και υπάρχει πολύ αγαπημένη μουσική στα δύο labels… Αλλά σίγουρα δεν θα πω για τα δικά μου. Από την Timewarp Music ο Niles Philips είναι από τους καλύτερους μουσικούς παράγωγους του roster. Και από την Kraak Records προτείνω τον Aydio.

________________

 

Από τα διαφημιστικά σποτ στα οποία έχει χρησιμοποιηθεί μουσική της Timewarp, ποιο είναι αυτό που ξεχωρίζεις και γιατί; 

Το δικό μου Back to the 60’s νομίζω ότι είναι ότι καλύτερο έχω κάνει για διαφημιστικό ως τώρα από καλλιτεχνική άποψη. Η μουσική που έγραψα για την συγκεκριμένη ταινία είχε πολύ ενδιαφέρον σαν brief, soul – funk με πολύ vintage στοιχείο 60’s – 70’s άποψη. Όταν τελείωσα με την διαφήμιση αποφάσισα να ολοκληρώσω το track και το συμπεριέλαβα στο επόμενο άλμπουμ μου.

________________

Από τι εμπνέεσαι για να δημιουργήσεις μουσική;

Δεν έχω περιορισμούς, μπορεί να με εμπνεύσει το οτιδήποτε, από ένα ωραίο τραγούδι, μέχρι ένα ηλιοβασίλεμα, ίσως και μια ιδέα που μπορεί να μου καρφωθεί στο μυαλό. Νομίζω ότι είναι καθαρά ψυχολογικό, όταν νιώθω καλά απλά γράφω, συνήθως έρχονται όλα μόνα τους, το ζω και πάει παραπέρα. Όταν το ζορίζω και βλέπω ότι δεν πάει ομαλά, το αφήνω για κάποια άλλη στιγμή.

Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από τον Gilles Peterson;

Τι να λέμε τώρα! Έχω πολλές συλλογές του και έχω την τιμή να λέω ότι έχουμε παίξει στο ίδιο festival (Spring Three / Austria / Graz 2003). Όταν τον άκουσα στο BBC για πρώτη φορά έμεινα άφωνος με της μουσικές που έπαιζε, φαντάσου τί έπαθα όταν τον άκουσα να παίζει live dj’set με 12’’ δίσκους! Respect απλά!

Δώσε μου ένα top5 με αγαπημένα σου κομμάτια, ανεξάρτητα από αυτά των εταιρειών σου, που θα άκουγες ξανά και ξανά

 

________________

Stereo Mc’s - Connected

Thievery Corporation – Shaolin Satellite

Groove Armanda – My Friend

Tosca – Annanas

Nightmares On Wax – Les Nuits

Τι να περιμένουμε να ακούσουμε στο Secret Sound Festival από εσένα;

Στο Secret Sound Festival θα παίξω ένα μείγμα dub, funk, blues με δυνατά house beats, break beats με πολλά classic στοιχεία και με πολύ electronica & dance λογική.

Τι σου έχει μάθει για την ζωή η ενασχόληση σου με την μουσική όλα αυτά τα χρόνια;

Πιστεύω πως μου έμαθε πολλά και πως ακόμα έχω να μάθω και άλλα. Η μουσική για μένα είναι τρόπος ζωής, είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του εαυτού μου και πιστεύω πως με βοηθάει να γίνω καλύτερος άνθρωπος.

________________

O Timewarp θα παίξει μουσική στο Secret Sound Festival την Παρασκευή 18 Ιουλίου


To site της Timewarp-music

Η σελίδα της Timewarp στο Facebook

Το site της Kraak Records

Η σελίδα της Kraak Records στο Facebook

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ

σχόλια

1 σχόλια