Μπετόβεν στους Δελφούς: Την Κυριακή ένα από τα πιο σημαντικά πανευρωπαϊκά μουσικά γεγονότα

Θεόδωρος Κουρεντζής Facebook Twitter
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας αρχιμουσικός Θεόδωρος Κουρεντζής θα διευθύνει τη musicAeterna.
0

«ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ που θα μείνει στις επόμενες γενιές». Αυτά είναι τα λόγια της Αντρέα Σούλτες, line director της Unitel, που κατευθύνεται προς τους Δελφούς, εκεί όπου θα στραφούν οι προβολείς όλου του κόσμου, την Κυριακή 6 Ιουνίου, σε ένα μεγάλο και εντυπωσιακό ταξίδι στον υπέροχο κόσμο της μουσικής του Μπετόβεν, που θα ξεκινήσει από τις 2 το μεσημέρι από τη Βόννη, θα διασχίσει τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και θα κάνει στάση στο εμβληματικό Αρχαίο Θέατρο Δελφών στις 8 μ.μ. με τη Συμφωνία αρ. 7 σε λα μείζονα, έργο 92, με τον διεθνούς φήμης Έλληνα αρχιμουσικό Θεόδωρο Κουρεντζή να διευθύνει τη musicAeterna.

Με το διάσημο σύνολο μουσικών συμπράττει η σημαντική αναμορφώτρια του σύγχρονου χορού, Γερμανίδα χορογράφος Σάσα Βαλτς, η οποία ετοίμασε μια νέα χορογραφία ειδικά για τη συναυλία στους Δελφούς, εκεί όπου θα πραγματοποιήσει και την παγκόσμια πρεμιέρα του έργου της.

Η περίφημη 7η του Μπετόβεν ολοκληρώθηκε το 1812 και πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βιέννη έναν χρόνο αργότερα, με μαέστρο τον ίδιο τον συνθέτη, και εκφράζει τον βαθύ πατριωτισμό του.

Το σπάνιο αυτό πανευρωπαϊκό μουσικό γεγονός είναι μια παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής, του ARTE σε συνεργασία με τη ZDF (Kρατική Γερμανική Τηλεόραση) και τη Unitel.

Η περίφημη 7η του Μπετόβεν ολοκληρώθηκε το 1812 και πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βιέννη έναν χρόνο αργότερα, με μαέστρο τον ίδιο τον συνθέτη, και εκφράζει τον βαθύ πατριωτισμό του. Άσκησε τεράστια επιρροή σε μεταγενέστερους ομοτέχνούς του όπως στον Ρίχαρντ Βάγκνερ, o οποίος χαρακτήρισε τη συμφωνία «αποθέωση του χορού».

Θα λάβει χώρα στο Αρχαίο Θέατρο των Δελφών, με πενήντα πέντε μουσικούς υπό τη διεύθυνση Θ. Κουρεντζή, ενώ στο δεύτερο μέρος, σε παράλληλα πλάνα, θα δούμε τη χορογραφία που ετοιμάζει in situ η Σάσα Βαλτς, με δώδεκα χορευτές στον Ναό του Απόλλωνα, διάρκειας επτά λεπτών.

Δελφοί Facebook Twitter
Στους Δελφούς θα στραφούν οι προβολείς όλου του κόσμου, την Κυριακή 6 Ιουνίου.

Ήδη ογδόντα άτομα έχουν φτάσει στους Δελφούς και την περιοχή που ζει στον ρυθμό της μεγάλης αυτής εκδήλωσης, με τη χορογράφο να είναι ήδη εκεί και να κάνει πρόβες για το θέαμα που θα παρουσιάσει. Η τεράστια αυτή παραγωγή, με Έλληνες κυρίως τεχνικούς του Μεγάρου, και η συμμετοχή μας σε αυτή την πανευρωπαϊκή γιορτή θα κινηματογραφηθεί από εννέα κάμερες, drones και γερανούς, με ένα μεγάλο τεχνικό επιτελείο, ενώ τρεις Γερμανοί ειδικοί κάμεραμαν συναυλιών θα κινηματογραφήσουν μέσα από τον χώρο.

Η συναυλία θα διαρκέσει 35-40 λεπτά και θα πραγματοποιηθεί χωρίς την παρουσία κοινού. Συνολικά, υπό τη μορφή της τελικής εκδήλωσης, θα γίνουν γυρίσματα επί τρεις μέρες. Την Παρασκευή θα γίνει από τις 7:30 το βράδυ το πρώτο σημαντικό για το back-up γύρισμα και το Σάββατο το δεύτερο, τα οποία θα είναι έτοιμα, μονταρισμένα, σε περίπτωση που η εκδήλωση που πραγματοποιείται στον ανοιχτό χώρο του θεάτρου των Δελφών αντιμετωπίσει κάποιο θέμα λόγω των καιρικών συνθηκών, σε περίπτωση, για παράδειγμα, βροχής. Με το ίδιο σύστημα θα κινηματογραφηθούν και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές συναυλίες που πραγματοποιούνται σε ανοιχτούς χώρους.

Την Κυριακή, μέρα πραγματοποίησης της εκδήλωσης, το πρόγραμμα ξεκινά από το πρωί με πρόβες της Σάσα Βαλτς, δορυφορικά τεστ, ενώ από τις 4 μ.μ. μπαίνουν στον χώρο οι τεχνικοί. Οι χορευτές ετοιμάζονται στις 5:30 μ.μ. ενώ οι μουσικοί μπαίνουν στον χώρο στις 6 μ.μ. Η Λένα Αρώνη από την ΕΡΤ παρουσιάζει την κάρτα της ελληνικής συμμετοχής σε αυτή την πανευρωπαϊκή γιορτή της μουσικής και στις 7 γίνεται το soundcheck όλων.

Φιλαρμονική Ορχήστρα του Στρασβούργου Facebook Twitter
Φιλαρμονική Ορχήστρα του Στρασβούργου

Στις 8 μ.μ τη σκυτάλη παίρνουν από το Λουγκάνο (7 μ.μ., τοπική ώρα) και την Ελβετική Ορχήστρα Δωματίου Barocchisti, υπό τη διεύθυνση του Ντιέγκο Φαζόλις, που θα διευθύνει την κοσμαγάπητη «Ποιμενική», ο Θεόδωρος Κουρεντζής και η musicAeterna.

Ο μαραθώνιος των μεταδόσεων θα ξεκινήσει στις 14:00 (ώρα Ελλάδος) από τη Βόννη και τη Γερμανία, με την Πρώτη Συμφωνία (Ορχήστρα Δωματίου Mahler-Daniel Harding) και συνεχίζεται στις 15:00 με τη Δεύτερη Συμφωνία που παρουσιάζεται στο Δουβλίνο (Ιρλανδία) από την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της χώρας, υπό τον Χάιμε Μαρτίν.

Επόμενοι σταθμοί είναι το Ελσίνκι (Φινλανδία), όπου στις 16:00 η Συμφωνική Ορχήστρα της Φινλανδικής Ραδιοφωνίας με μαέστρο τον Νίκολας Κόλον θα ερμηνεύσει την «Ηρωική», το Λουξεμβούργο, η Φιλαρμονική του οποίου θα παίξει στις 17:00 τη Συμφωνία αρ. 4 υπό τη μουσική διεύθυνση του Γκουστάβο Χιμένο, και κατόπιν η Πράγα, με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Τσεχίας και τον αρχιμουσικό Στίβεν Μερκούριο να έχουν στο πρόγραμμά τους την περίφημη Πέμπτη Συμφωνία (18:00).

Nτάνιελ Χάρντινγκ Facebook Twitter
Nτάνιελ Χάρντινγκ. Φωτ.: Julian Hargreaves

Στις 21.00 το ενδιαφέρον στρέφεται στο Στρασβούργο όπου η Φιλαρμονική της πόλης υπό τον Μάρκο Λετόνια παρουσιάζει τη Συμφωνία αρ. 8. Τελευταίος σταθμός του ταξιδιού μας είναι η αριστουργηματική Ενάτη (22:00) από την πρωτεύουσα της Αυστρίας, με την ελληνικής καταγωγής αρχιμουσικό Karina Canellakis να διευθύνει τη Συμφωνική της Βιέννης.

Οι θεατές μπορούν να παρακολουθήσουν από τους δέκτες τους σε απευθείας μετάδοση το ελληνικό μέρος της συναυλίας και το κοινό που δεν θέλει να μείνει μακριά από το κορυφαίο αυτό γεγονός μπορεί να το παρακολουθήσει από τις δύο γιγαντοοθόνες στον Κήπο του Μεγάρου, από όπου θα μεταδοθεί το πρόγραμμα όλης της ημέρας και των συναυλιών σε πραγματικό χρόνο, δωρεάν και με σειρά προτεραιότητας και με ισχύουσες τις υγειονομικές οδηγίες.

Η Ευρώπη, έναν χρόνο μετά την «επέτειο Μπετόβεν» και τις αναβληθείσες λόγω πανδημίας εκδηλώσεις, γιορτάζει με τον πιο λαμπρό και ενωτικό τρόπο τη μουσική του και της ουσία της, με κορυφαίες ορχήστρες, σολίστες και αρχιμουσικούς να υποβάλλουν τα σέβη τους στον μέγα Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν και τις 9 Συμφωνίες του, σε 9 πόλεις, με 9 ξεχωριστές συναυλίες.

Γκουστάβο Χιμένο Facebook Twitter
Ο Γκουστάβο Χιμένο διευθύνει τη φιλαρμονική του Λουξεμβούργου. Φωτ.: Marco Borggreve

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώργος Κουμεντάκης

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Κουμεντάκης: «Έχω μεγάλη ανεκτικότητα και στο ωραίο και στο άσχημο»

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στη συνέντευξη της ζωής του, μιλά για τα παιδικά του χρόνια στην Κρήτη, τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, τη νέα εποχή της Λυρικής και όλα όσα τον απασχολούν σήμερα.
M. HULOT
«Ρέκβιεμ» από τον Θεόδωρο Κουρεντζή: «Αν ζούσε ο Βέρντι, θα ήταν το ίδιο συγκινημένος»

I Was There / «Ρέκβιεμ» από τον Θεόδωρο Κουρεντζή: «Αν ζούσε ο Βέρντι, θα ήταν το ίδιο συγκινημένος»

Το ιδιοφυές στη χθεσινή ερμηνεία του «Ρέκβιεμ» στο Μέγαρο είναι ότι ο Κουρεντζής κατάφερε να μετατρέψει τη συναυλία σε βιβλική προσευχή, έτσι όπως την είχε οραματιστεί ο Βέρντι.
ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM