Μουσική δωματίου στο gazARTE.

Μουσική δωματίου στο gazARTE. Facebook Twitter
0

Τρία σύνολα μουσικής δωματίου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών θα δώσουν ισάριθμες συναυλίες τις τρεις πρώτες Δευτέρες του Νοεμβρίου στο gazARTE.

  • Το σύνολο μουσικής δωματίου «Ένωδον» που, ειδικά για την συναυλία στις 4 Νοεμβρίου, με τίτλο «Ονειρο ήταν και πάει», συμπράττει με τον τυμπανίστα της Κ.Ο.Α. Σπύρο Λάμπουρα και με την υψίφωνο Βάσια Ζαχαροπούλου, ταξιδεύει το κοινό στο Βερολίνο και την Αθήνα της εποχής του Μεσοπολέμου μέσα από δημοφιλέστατες συνθέσεις του Κουρτ Βάιλ αλλά και των χαρακτηριστικότερων εκπροσώπων της ελληνικής σκηνής εκείνης της εποχής (Νίκος Χατζηαποστόλου, Θεόφραστος Σακελλαρίδης, Γιάννης Κωνσταντινίδης/Κώστας Γιαννίδης). Κι ακόμα ο συνθέτης Βασίλης Τενίδης προσφέρει στο «Ένωδον» το τρίπτυχο "Hello Costas", που βασίζεται σε θέματα του έργου «Το Μικρόβιο της Αγάπης»του "Costa Dorres" (πρόκειται για ένα ακόμα από τα ψευδώνυμα του Γιάννη Κωνσταντινίδη), το οποίο είχε πρωτοπαρουσιαστεί στην Γερμανία του  Μεσοπολέμου.
  • Δέκα από τις βιόλες της Κ.Ο.Α. αμφισβητούν εμπράκτως στις 11 Νοεμβρίου όσους θεωρούν την βιόλα απλώς συνοδευτικό  έγχορδο και «αποκαθιστούν την ιστορική αλήθεια» μ΄ένα πρόγραμμα που βαφτίζεται «Βιόλα Power!» και περιλαμβάνει γνωστές μελωδίες των Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, Ζωρζ Μπιζέ, Ντμίτρι Σοστακόβιτς, Κουρτ Βάιλ, Άστορ Πιατσόλα, Πάουλ Χίντεμιτ κ.ά Με την δυναμική ομάδα συμπράττει η Ελένη Κοκκίδου στο διττό ρόλο της ερμηνεύτριας και της αφηγήτριας. Οι ενορχηστρώσεις και τα κείμενα είναι της Ίριδος Λουκά.
  • Τέσσερα πνευστά, μία άρπα και το Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών εκπροσωπούν τον σπάνιο συνδυασμό μουσικών οργάνων που θα ερμηνεύσει στις 18 Νοεμβρίου έργα των Μωρίς Ραβέλ, σερ Άρνολντ Μπαξ, Ζαν Φρανσαί, συνθετών οι οποίοι, όπως επισημαίνει και ο τίτλος της συναυλίας, έζησαν και δημιούργησαν «Εκατέρωθεν της Μάγχης, το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα». Συνεκτικό στοιχείο της συναυλίας είναι κυρίως οι εκλεκτικές μουσικές συγγένειες που παρουσιάζουν τα έργα, γεγονός όχι και τόσο παράδοξο αφού ο κατεξοχήν εκπρόσωπος του μουσικού ιμπρεσιονισμού Μωρίς Ραβέλ επηρέασε τόσο την βρετανική εκδοχή του ιμπρεσιονισμού του Μπαξ, όσο και το ύφος του νεαρού Φρανσαί.
Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ