Με τον Niadoka στο Kota Nostra

Με τον Niadoka στο Kota Nostra Facebook Twitter
«Το Niadoka δεν σημαίνει τίποτα. Ήταν ένας χαρακτήρας σ’ ένα anime που έβλεπα και τον έλεγαν Nodoka. Παρέφρασα το όνομά του και το υιοθέτησα». Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


«Σ' ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΜΟΥ με τη νέα μου μπάντα, τους Ηeptagon Ritual, σαμπλάρουμε τον “Μπάλο” του Σαββόπουλου», μου λέει ο Niadoka, που έχει χτυπήσει ένα τατουάζ με τ’ όνομά του στο μέσα σημείο του βραχίονά του, κάπου εκεί κάτω απ’ τον αγκώνα. Η διονυσιακή μουσική του Διονύση -κάτι μεταξύ Zappa, Captain Beefheart και θρακιώτικων-, ένας υπέρτατος ύμνος στο πώς κάποιος ιδιοφυής μουσικός μπορεί ν' αντιληφθεί την παραδοσιακή μουσική μέσα από δυτικότροπες φόρμες, ταιριάζει απόλυτα στην ιδιοσυγκρασία το Niadoka, αυτού του τύπου που γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βέροια ανάμεσα σε ροδακινιές, με συμμαθητή τον Larry Gus, κι είναι ποτισμένος με την καταπιεσμένη μελαγχολία της επαρχίας (που, όμως, μετουσιώνεται συχνά σε δημιουργία, ασφάλεια και πάθος για το μέλλον).

Στη στοά του Kota Nostra, με τις κρεμασμένες απ’ το ταβάνι κότες (φιλοτεχνημένες από διάφορους καλλιτέχνες), κάπως σαν ένα chicken parade, και τα φυτά που δημιουργούν μια σχεδόν οργιώδη βλάστηση στον χώρο, ο Niadoka κάθεται στο μακρύ, μοναστηριακό τραπέζι και πίνει μια μπίρα απ’ το μπουκάλι.

«Όλη μου η εφηβεία πέρασε γράφοντας μουσική. Είχα ένα “αρχαίο” pc με το Impulse Tracker φορτωμένο κι έγραφα όλη μέρα ηλεκτρονική μουσική διαφόρων ειδών. Σκέψου ότι τότε αποθηκεύαμε σε δισκέτες floppy 5 1/4».

«Μικρός άκουγα πολύ psy trance. Άκουγα Super FM και πήγαινα στη Θεσσαλονίκη για ν’ αγοράσω βινύλια απ’ το Noise. Όλη μου η εφηβεία πέρασε γράφοντας μουσική. Είχα ένα “αρχαίο” pc με το Impulse Tracker φορτωμένο κι έγραφα όλη μέρα ηλεκτρονική μουσική διαφόρων ειδών. Σκέψου ότι τότε αποθηκεύαμε σε δισκέτες floppy 5 1/4. Συγχρόνως, μαζί με τον Larry Gus ακούγαμε και πολύ χιπ χοπ. NWA, Eazy E., Dr. Dre και όλη την old school σκηνή της Δυτικής Ακτής. Από συναυλίες ούτε λόγος. Εκείνη την εποχή μόνο κάτι ελληνικά χιπ χοπ ερχόντουσαν στη Βέροια γι’ αρπαχτές».

Παρόλες, όμως, τις επιρροές του, το πρώτο του ντέμο ήταν 4-5 κομμάτια grindcore κι είχε στο εξώφυλλο μια ανατριχιαστική φωτογραφία ενός τύπου με τραυματισμένο μάτι που είχε ανακαλύψει στο rotten.com (ήταν και η εποχή που η ηδονοβλεπτική θεματική του rotten το είχε φέρει στα «ένοχα» bookmarks των πρώιμων κυβερνοναυτών). Και όταν πια ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει Γραφιστική, έπεσε στη βαθιά πισίνα της αβανγκάρντ. Warp Records, Autechre, Aphex Twin, Beefcake, σκοτεινές νύχτες στο Dark Sun (που ήταν δίπλα στο σπίτι του), γιαπωνέζικα anime και chobits.

«Το Niadoka δεν σημαίνει τίποτα. Ήταν ένας χαρακτήρας σ’ ένα anime που έβλεπα και τον έλεγαν Nodoka. Παρέφρασα το όνομά του και το υιοθέτησα», μου λέει, ενώ απ’ τα ηχεία του Kota Nostra ακούγεται ένα κομμάτι των Cocorosie, ένα ζευγάρι δίπλα μας παίζει με παροιμιώδη προσήλωση σκάκι, ένας καφετί σκύλος κοιμάται στο δροσερό δάπεδο, ένα μωρό κάθεται πάνω στο μπαρ, το σκηνικό μού θυμίζει το Tacheles στο Βερολίνο, την πιο διάσημη κατάληψη στην Ευρώπη.

Ο Niadoka έχει, επίσης, ένα κόλλημα με τα ‘80s, το γαλλικό electro, τον Φρέντι Μέρκιουρι και με ό,τι βγάζει η Valery Records. Το πρώτο προσωπικό του άλμπουμ, που είναι έτοιμο και θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο, είναι ένα κράμα από electro, italo disco και ποπ, με φωνητικά και καταπληκτική παραγωγή, που είναι ακριβως στο όριο να γίνει μεγάλη επιτυχία γιατί διαθέτει όλα τα υλικά που θα μπορούσαν να του δώσουν το εισιτήριο για το mainstream οχυρό.

Άλλωστε, ο Niadoka είναι ακομπλεξάριστος. Από τη μια κάνει digging σε ό,τι πιο πειραματικό υπάρχει και απ’ την άλλη έχει κάνει unofficial remixes σε κομμάτια της Μπρίτνεϊ Σπίαρς, του 50 Cent και της Γκουέν Στεφάνι, ενώ έχει ακόμα 2 πρότζεκτ στα σκαριά, τους Playmokills (ελληνόφωνες χιπ χοπ ρίμες του Zektor με electro υπόκρουση) και τους Heptagon Ritual (μια ιδιόμορφη witch house τριπαρισμένη down tempo electronica). Τώρα, απ’ τα ηχεία ακούγεται ένα κομμάτι της Nina Simone και τα κτίρια που σχηματίζουν αυτή την καταπληκτική στοά μοιάζουν να βγήκαν από σκηνικό ‘50s κατασκοπικής ταινίας. Ο Niadoka πίνει μια μπίρα ακόμα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ