Με τη Nalyssa Green στο Pairidaeza

Με τη Nalyssa Green στο Pairidaeza Facebook Twitter
«Με την Ντόλι Πάρτον θα ήθελα να τα πούμε σαν φίλες. Θα την πήγαινα στο κομμωτήριο που κουρεύομαι, θα καθόμασταν δίπλα δίπλα και θα κουτσομπολεύαμε». Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


ΣΤΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΤΟΥ πρώτου της δίσκου η Nalyssa μοιάζει με ξωτικό. Φοράει ένα άσπρο-σαν νυφικό-φόρεμα, κρατάει στο ένα της χέρι το κερασί θέρεμίν της, στο άλλο μια τσιπούρα ιχθυοτροφείου κι έχει τριγύρω της παλιούς καθρέφτες, παλιά επιτραπέζια ρολόγια, μια εικόνα της Παναγίας, ένα λούτρινο αρκουδάκι και μια παιδική ακουστική κιθάρα.

Η Nalyssa (για να καταλάβετε λίγα πράγματα γι’ αυτήν) μένει στη Νίκαια, σ’ ένα τρίπατο σπίτι, δυο ορόφους πάνω απ’ τη γιαγιά της κι έναν πάνω απ’ τη μαμά της. Μικρή ήθελε να γίνει δημοσιογράφος και συγγραφέας, έγραφε στίχους, ποιήματα και σκόρπιες σκέψεις σε όποιο χαρτί βρισκόταν στο διάβα της (από χαρτοπετσέτες και κόλλες Α4, μέχρι τετράδια «Διεθνές» και χαρτιά περιτυλίγματος).

Σπούδασε στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ενώ ακόμα η γιαγιά της της μαγειρεύει καθημερινά νόστιμα φαγητά, όπως κοκκινιστό μοσχαράκι με ρύζι και τηγανητές πατάτες, γεμιστά και γιουβαρλάκια. Έχει το ίδιο όνομα με τη γιαγιά της (Βιολέτα), η οποία ήταν το μικρότερο παιδί μιας μεγάλης οικογένειας από την Καλαμάτα. Όταν πια είχαν εξαντληθεί όλα τα ονόματα των προγόνων της οικογένειας στα μεγαλύτερα παιδιά, η γιαγιά βαφτίστηκε Βιολέτα ύστερα από πρόταση του μεγάλου αδελφού «γιατί, όπως λέει ο θρύλος, ο μεγάλος αδελφός είχε μια Ιταλίδα γκόμενα που την έλεγαν Βιολέτα και μάλλον ήθελε να υπάρχει κάτι που να του τη θυμίζει».

«Το άβατάρ μου ήταν μια μάγισσα με ραβδί που σκότωνε τέρατα. Μετά, ό,τι προφίλ άνοιγα στο ίντερνετ, το άνοιγα με το όνομα Nalyssa, έτσι όλοι μου οι φίλοι άρχισαν να με φωνάζουν Nalyssa».

Η μουσική της Nalyssa μου θυμίζει την Τζοάνα Νιούσομ, έχει αυτή την υπέροχη ονειρική φολκ ατμόσφαιρα, μια «ελεγχόμενη» σκοτεινότητα, η φωνή της είναι νεραϊδοπαρμένη - τραγουδάει με τον τρόπο της Τζόνι Μίτσελ ή της Βάστι Μπάνγιαν και στα λάιβ της κλείνει τα μάτια, κουνάει τα χέρια της μπροστά απ’ την κεραία του θέρεμιν και παράγει ήχους που μοιάζουν να βγαίνουν από θρίλερ της δεκαετίας του ‘50.

«Ανακάλυψα το θέρεμιν τυχαία, όταν μια φίλη μου πόσταρε στο MySpace τη φράση “I want a theremin” και μια μέρα που βαριόμουν γκούγκλαρα τη λέξη κι έπεσα πάνω σ’ ένα βίντεο της Κλάρα Ρόκμορ που ερμήνευε το “Hebrew Melody” -ένα κλασικό έργο για βιολί- μ’ ένα θέρεμιν. Η Ρόκμορ είναι η πρώτη θερεμινίστρια και η πιο σημαντική. Την επόμενη ημέρα έδωσα 450 ευρώ και παρήγγειλα απ’ το εξωτερικό το δικό μου θέρεμιν», μου λέει η Nalyssa που κάθεται σ’ ένα τραπεζάκι έξω από το Pairidaeza και πίνει μια μπίρα.

Το Pairidaeza (που σημαίνει παράδεισος στα περσικά) ήταν απ’ τα πρώτα μαγαζιά που άνοιξαν στην πλατεία Καρύτση, πριν η πλατεία γίνει η νέα Μαβίλη, πριν η πλατεία Αγίας Ειρήνης γίνει η νέα Καρύτση, πριν κλείσει το διπλανό πάρκινγκ κι όταν ο γειτονικός Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσού δεν είχε δει ακόμα στις άβολες θέσεις της αίθουσας συναυλιών τους χίπστερ να παρακολουθούν συναυλία των My Wet Calvin. Ανάμεσα σε καταστήματα με μπαταρίες, πρίζες, ηλεκτρο- λογικά είδη κι ένα απ’ τα πιο καλτ προπατζίδικα του κέντρου, η Βάσω, που είχε κληρονομήσει το Flower της Μαβίλη, άνοιξε εδώ ένα μαγαζί που σου θυμίζει την πιο κουλ εκδοχή των λονδρέζικων παμπ, αυτών που πας για μια μπίρα σ’ ένα διάλειμμα από τη δουλειά σου ή για after work κοκτέιλ (και δεν είναι τυχαίο που ακόμα και σήμερα ένα μεγάλο μέρος της πελατείας αντλείται απ’ αυτή την κατηγορία θαμώνων).

«Θα ήθελα να συνεργαστώ με την Πι Τζέι Χάρβει, τον Τομ Γιορκ, τον Τζόνι Κας ή την Ντόλι Πάρτον. Μάλιστα, με την Ντόλι Πάρτον θα ήθελα να τα πούμε σαν φίλες. Θα την πήγαινα στο κομμωτήριο που κουρεύομαι, θα καθόμασταν δίπλα δίπλα και θα κουτσομπολεύαμε». Τη Nalyssa τη λένε Nalyssa από τότε που χρησιμοποιούσε αυτό το ψευδώνυμο όταν έπαιζε ένα ιντερνετικό RPG, το Lineage. «Το άβατάρ μου ήταν μια μάγισσα με ραβδί που σκότωνε τέρατα. Μετά, ό,τι προφίλ άνοιγα στο ίντερνετ, το άνοιγα με το όνομα Nalyssa, έτσι όλοι μου οι φίλοι άρχισαν να με φωνάζουν Nalyssa. Το Green είναι γιατί το αγαπημένο μου χρώμα είναι το πράσινο, αλλά μην πάει το μυαλό σου σε κομματικούς ή άλλους συμβολισμούς».

Στο χέρι της φοράει μια εικόνα της Παναγίας. «Πιστεύω στα δυνατά χριστιανικά σύμβολα. Μου αρέσουν οι παναγίτσες, οι χριστοί και τα παρεμφερή. Έχω μια εμμονή με τις φιγούρες των θεών και το φολκλόρ. Αλλά δεν θα φόραγα ποτέ φουστανέλα ούτε τσαρούχια». Έχει νυχτώσει στην πλατεία Καρύτση (που μια παραφθορά τη μετέτρεψε από Καρύκη –όπως είναι και ο άγιος της απέναντι εκκλησίας- σε Καρύτση) και το κορίτσι με το θέρεμιν και τα αινιγματικά μάτια μού λέει ότι ένα απ’ τα αγαπημένα της κομμάτια είναι το «Η αγάπη είναι ένα σκύλος από την Κόλαση» των Διάφανων Κρίνων, ότι πέρασε όλο το καλοκαίρι γυμνή σε μια παραλία της νότιας Κρήτης και ότι θέλει να γίνει αγρότισσα, να πάει να καλλιεργεί μελιτζάνες και ντομάτες σε μια φάρμα. «Γιατί μπορεί το θέρεμιν να είναι αστικό όργανο, αλλά φαντάσου να το παίζω σ’ ένα αγροτικό περιβάλλον και να τρομάζουν οι κότες και τα πρόβατα».

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ENRICO SANGIULIANO INTERVIEW

Μουσική / Enrico Sangiuliano: «Μπορώ να διαμορφώσω ήχους που δεν υπάρχουν»

O μουσικός παραγωγός που έχει βραβευτεί τρεις συνεχόμενες χρονιές ως best-selling techno artist, με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του, μιλάει για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη μουσική, σαν να βάζει «τάξη στο χάος».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ