Laurie Anderson: «Μην είμαστε δέσμιοι του πανικού που σπέρνουν τα media»

Laurie Anderson: «Μην είμαστε δέσμιοι του πανικού που σπέρνουν τα media» Facebook Twitter
«Ας προσπαθήσουμε να αντιληφθούμε και να διαχειριστούμε τις διαρκείς αναταράξεις και τις μεγάλες αλλαγές που συμβαίνουν χωρίς να καταφεύγουμε στη λειτουργία πανικού»
0

Μετά από τέσσερις υποψηφιότητες κατά το παρελθόν, απέκτησε τελικά κατά την προχθεσινή 61η απονομή και το πρώτο της βραβείο Γκράμι η Laurie Anderson στην «εκλεκτική» κατηγορία Best Chamber Music/Small Ensemble Performance, για την περσινή συνεργασία της με το Kronos Quartet στο εξαιρετικό άλμπουμ "Landfall".

Όχι φυσικά ότι είχε ανάγκη μια από τις σημαντικότερες multimedia καλλιτέχνιδες των τελευταίων πενήντα σχεδόν χρόνων – και τελευταία σύντροφος του Lou Reed – από την αναγνώριση αυτού του ετήσιου πανηγυριού της ασθμαίνουσας μουσικής βιομηχανίας.

Πιο σημαντικά είναι μάλλον αυτά που υπογραμμίζει – πάντα με χαμόγελο και νηφάλια θετική σκέψη – σ' ένα βίντεο από μια πρόσφατη συνέντευξη της για λογαριασμό του Louisiana Channel, του καναλιού του ομώνυμου διάσημου μουσείου σύγχρονης τέχνης της Κοπεγχάγης.

Στο απόσπασμα, η κορυφαία καλλιτέχνιδα, μας καλεί να μην παρασυρόμαστε από το κλίμα πανικού που επικρατεί και την διαρκή κατάσταση συναγερμού στην οποία παρασυρόμαστε από τα media, τόσο τα ενημερωτικά όσο και τα κοινωνικά που μας βαράνε την πόρτα διαρκώς:

«Ας προσπαθήσουμε να αντιληφθούμε και να διαχειριστούμε τις διαρκείς αναταράξεις και τις μεγάλες αλλαγές που συμβαίνουν χωρίς να καταφεύγουμε στη λειτουργία πανικού... Γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε πλέον να κρατάμε κλειστές τις πόρτες όταν κάποιος τις χτυπάει διαρκώς. Πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι και να ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις με γνώμονα μια θετική αντίληψη...»

«Σχεδόν ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι πια έχουν περιέλθει σε κατάσταση άστεγου ή πρόσφυγα και είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται διαρκώς», λέει – κατάσταση την οποία συγκρίνει με το χαρμάνι που συναντούσες κάποτε στο λιμάνι της Νέας Υόρκης, αλλά σε παγκόσμια κλίμακα. Και για να διαχειριστούμε τέτοια κοσμογονικά γεγονότα, τονίζει, πρέπει να ξεφύγουμε από την «λειτουργία πανικού» και να μην στεκόμαστε άπραγοι να περιμένουμε διαρκώς κάτι κακό να συμβεί. Πρέπει να πάμε με το ρεύμα και συγχρόνως να βρούμε ο καθένας τον τρόπο του να το χειραγωγήσει αντί να μας παρασύρει αυτό...

 
Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ