Κουαρτέτο Οφηλία στο Αττις

Κουαρτέτο Οφηλία στο Αττις Facebook Twitter
0

Η ποίηση τριών κορυφαίων ποιητών του 20ου αιώνα, του Κ.Π. Καβάφη, του Αρσένι Ταρκόφσκι και του Χάινερ Μύλλερ, μετουσιώνεται σε μουσική περφόρμανς σε τέσσερις πράξεις από τον μουσικό και συνθέτη Παναγιώτη Βελιανίτη. Τίτλος της: "Κουαρτέτο Οφηλία".

Ερμηνεύει η διακεκριμένη Ρωσίδα σοπράνο Ναταλία Πσενιτσνίκοβα (Natalia Pschenitschnikova), γνωστή για τις ερμηνείες της σε έργα της σύγχρονης μουσικής πρωτοπορίας, όπως του Giacinto Scelsi και του John Cage.

Η μουσική παράσταση θα παρουσιαστεί στο θέατρο ΑΤΤΙΣ στις 11, 12 και 13 Οκτωβρίου, με ελεύθερη είσοδο στο κοινό.

Η τυραννική καθήλωση του νου και ο φόβος προς καθετί τολμηρό και νέο διαφαίνεται στο ποίημα "Τα παράθυρα" του Κωνσταντίνου Καβάφη.

Ο έρωτας και η ανθρώπινη δημιουργικότητα συγκρούονται και τέλος ηττώνται από τη μοιρολατρική αποδοχή του πεπρωμένου στο ποίημα Τα πρώτα ραντεβού του Αρσένι Ταρκόφσκι. Ο εγκλεισμός και κλειστοφοβικές εμμονές οδηγούν στην αυτοκαταστροφή στο ποίημα Τείχη του Κωνσταντίνου Καβάφη. Τέλος, μέσα ο θάνατος θα φέρει την απόλυτη απελευθέρωση στην Οφηλία του 2ου και 5ου μέρους της Μηχανής Άμλετ του Χάινερ Μύλλερ.

Ο ποιητικός λόγος αρθρώνεται σε ένα ηχητικό περιβάλλον που συνδυάζει την ηλεκτρονική μουσική με ήχους από βρυχηθμούς ζώων, πολεμικές σειρήνες και κρότους μηχανών.

Ζητήσαμε από τον συνθέτη Παναγιώτη Βελλιανίτη να μας στείλει λίγα λόγια για την παράστασή του: Μας έστειλε το παρακάτω σημείωμα:

"Λατρεύω την ποίηση -και ειδικότερα εκείνη των τριών αυτών κορυφαίων ποιητών του περασμένου αιώνα: Καβάφη, Ταρκόφσκι, Χ. Μύλλερ.
Περίμενα αβίαστα τη στιγμή που θα ήμουν σίγουρος ότι έχω κάτι σημαντικό να αρθρώσω ως συνθέτης μέσα από τα λόγια τους.
Οι τρεις τους, η ποίησή τους και τα οντολογικά θέματα που φωτίζουν μέσα από το λόγο τους με οδήγησαν στη σύλληψη και υλοποίηση αυτής της περφόρμανς με ήχο οργανωμένο και συνάμα ατίθασο.

Έτσι επέλεξα τα ηλεκτροακουστικά μέσα μόνο και μόνο για την ελευθερία επιλογής πηγών, ηχοχρωμάτων και κυρίως του όσο δυνατόν πλησιέστερου προς τη μουσική ιδέα ηχητικού μορφώματος.

Ο στόχος εξαρχής ήταν η δημιουργία μιας μεταμουσικής εμπειρίας με έντονα δάνεια από το θέατρο που υπηρετώ τόσα χρόνια δίπλα στο σπουδαίο σκηνοθέτη και δάσκαλο Θεόδωρο Τερζόπουλο.

Η γνωριμία μου με τη διεθνή σοπράνο Ναταλία Πσενιτσνίκοβα ήταν και ο καταλύτης για αυτή τη δημιουργία μιας και μου ενέπνευσε την απαιτούμενη εμπιστοσύνη ότι θα μπορούσε να στηρίξει επί της ουσίας και όχι μόνο τεχνικά τις φωνητικές ακροβασίες που ζητούσα -όντως δεν διαψεύσθηκα."



Η σκηνοθετική επιμέλεια είναι του Θ. Τερζόπουλου, καθώς και η επιμέλεια των φωτισμών αλλά και η συμμετοχή του στο ηχητικό υλικό -με την ηχογράφηση και επεξεργασία της φωνής του στο 5ο μέρος από την «Μηχανή Άμλετ» του Χ. Μύλλερ- .

Το κουστούμι της παράστασης φιλοτέχνησε η Λουκία.

Κουαρτέτο Οφηλία" του Παναγιώτη Βελιανίτη
Θέατρο ΑΤΤΙΣ
Λεωνίδου 7, Μεταξουργείο
11,12 & 13 Οκτωβρίου 2013
9 π.μ.

(Κρατήσεις θέσεων : Θέατρο ΑΤΤΙΣ: 210 5226260)

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ