The Knife - Tomorrow in a year

The Knife - Tomorrow in a year Facebook Twitter
0

Οι ειδήσεις ότι το σουηδικό synth-pop ντουέτο των Knife έγραφε τη μουσική για μια electro-opera -και μάλιστα τη διεθνή κολεκτίβα καλλιτεχνών Hotel Pro Forma- είχαν αρχίσει να φτάνουν από πέρσι στα on line περιοδικά. Η electro-opera που βασίζεται στη ζωή και τη θεωρία του Δαρβίνου και έχει τίτλο Tomorrow in a year είναι μια πρωτοποριακή παράσταση, στην οποία ένας τραγουδιστής της όπερας, ένας ποπ τραγουδιστής κι ένας ηθοποιός συνυπάρχουν στη σκηνή με έξι χορευτές που αναπαριστούν την ύλη της ζωής σε μια χορογραφία του Hiroaki Umeda, ο οποίος εμπνέεται από το χιπ χοπ. Όλα όσα συμβαίνουν στη σκηνή αναμειγνύονται με τη μουσική και το λιμπρέτο των Knife, σε ένα υπερθέαμα που είναι αποτέλεσμα συνεργασίας επαγγελματιών performer της μουσικής, του χορού, του κινηματογράφου, αλλά και της επιστήμης, της αρχιτεκτονικής, της λογοτεχνίας και των ψηφιακών μέσων. Οι Hotel Pro Forma που έχουν έδρα τη Δανία και περιοδεύουν σε ολόκληρο τον κόσμο, δίνοντας παραστάσεις σε δημόσια κτίρια και θέατρα στην Ευρώπη, την Ασία, την Αυστραλία, τη Ρωσία και τις ΗΠΑ, φέρνουν το νέο είδος electro όπερας στην Αθήνα, κάνοντας μια στάση στο Παλλάς στις 8 και 9 Ιανουαρίου.

Οι Knife, που είναι υπεύθυνοι για τη μουσική της ιδιαίτερης αυτής παράστασης, εξηγούν πώς έγινε η εμπλοκή τους στο project:

Γιατί διαλέξατε την ηλεκτρονική μουσική σαν μέσο έκφρασης;

Οι Hotel Pro Forma μας κάλεσαν να γράψουμε τη μουσική για την όπερά τους σχετικά με τον Δαρβίνο και την εξέλιξη, που είναι επικεντρωμένη στη βιολογία και τη γεωλογία. Έθεσαν τον σκελετό και το θέμα. Είχαμε ξαναδουλέψει με μουσική για μοντέρνο χορό και για ταινίες στο παρελθόν και θέλαμε να συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, έτσι ενθουσιαστήκαμε πολύ όταν αναλάβαμε αυτό το project. Η Karin κι εγώ καλέσαμε τους μουσικούς Mt Sims και Planningtorrock να δοκιμάσουμε για πρώτη φορά μια πιο δημιουργική συνεργασία. Κι αυτή κατέληξε να είναι πολύ πετυχημένη. Νομίζω ότι η πιο συναρπαστική μουσική στο έργο προέκυψε εξαιτίας αυτής της συνεργασίας. Είμαι πολύ χαρούμενος που συμμετέχω, κυρίως επειδή μελέτησα τα κείμενα του Δαρβίνου και κατάλαβα ότι αυτό που τονίζει είναι η μη ιεραρχημένη παραλλαγή και ποικιλομορφία παρά η ανάπτυξη και η εξέλιξη. Προηγουμένως, όταν άκουγα τον όρο "δαρβινισμός", απλά σκεφτόμουν μια ανταγωνιστική κοινωνία, αλλά τώρα ξέρω ότι ήταν μια παρερμηνεία εξαιτίας του πολιτικού κλίματος στην αρχή του 19ου αιώνα. Μας ενδιαφέρει να παίζουμε αυτό που υποτίθεται ότι είναι φυσικό, αλλά προσπαθούμε να βρούμε ήχους που να είναι πέρα από αυτούς που μπορούν να δημιουργήσουν οι άνθρωποι.

Γιατί φοράτε μάσκες όταν παίζετε δημόσια;

Προσπαθούμε να αμφισβητήσουμε την «κανονικότητα» όταν παίζουμε και να επικεντρωθούμε στον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά, παρά στη μουσική. Μας ενδιαφέρει ο αγώνας που κάνει ο άνθρωπος για να δαμάσει τη φύση και η δημιουργία ιεραρχιών στην ποπ κουλτούρα.

Η παράσταση που είναι εμπνευσμένη από τα ταξίδια του Δαρβίνου με το πλοίο The Beagle την εποχή της νεότητάς του ζωντανεύει την εξελικτική ιστορία των ειδών και συγχρόνως την εξέλιξη της ανθρώπινης φύσης και συμπεριφοράς. Στα πέντε χρόνια που διήρκεσε αυτή η περιήγηση στον κόσμο, τα γράμματα, οι ματιές και οι παρατηρήσεις του γίνονται αφορμή για να αναπτυχθεί το μεγάλο οπτικο-ακουστικό αυτό υπερθέαμα...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ