In the junkyard again

In the junkyard again Facebook Twitter
0

Το νησάκι της Σπιναλόγκας στη νότια Κρήτη, όπου μέχρι το 1957 έστελναν σε απομόνωση τους λεπρούς, έδωσε το όνομά του στην αθηναϊκή κολεκτίβα και δισκογραφική (Spinalonga Records) που δρα τα τελευταία τρία χρόνια στην Αθήνα, με σκοπό να προωθήσει την ελληνική αγγλόφωνη εναλλακτική σκηνή. «Το όνομα επιλέχτηκε χωρίς να ξέρουμε τι είναι η Σπιναλόγκα» μου λέει Φίλιππος, ένα από τα ενεργά μέλη της ομάδας, «απλά μας άρεσε όπως ακουγόταν. Όταν συνειδητοποιήσαμε από πού προέρχεται, αυτός ο αναπόφευκτος συμβολισμός ήταν καλοδεχούμενος. Αλλά μέχρι εκεί. Η Spinalonga Records ξεκίνησε ως ιδέα το φθινόπωρο του 2004, με αρχικό σκοπό να κυκλοφορήσει μια συλλογή από πρωτοεμφανιζόμενα, τότε, σχήματα, που κινούνταν στον εναλλακτικό αγγλόφωνο χώρο. Στο πίσω μέρος του μυαλού μας είχαμε αυτό το εγχείρημα να ανοίξει και πέρα από μια συλλογή, να βοηθήσει να τεθούν οι βάσεις για τη δημιουργία μιας υγιούς ανεξάρτητης σκηνής».

Το σκεπτικό ήταν να γίνει κάτι αντίστοιχο με την κατάσταση των κολεγιακών στην Αμερική και τη συνεργασία των σχημάτων μεταξύ τους, για να υφίσταται πραγματικά ο όρος «σκηνή». «Είναι μια προσπάθεια που οργανώνεται από μέλη των γκρουπ που συμμετέχουν σε αυτή. Είναι μια κολεκτίβα, μια παρέα που προσπαθεί να προωθήσει τη δουλειά της, κάποιοι τρελοί τύποι που ονειρεύονται την αναγέννηση της εναλλακτικής σκηνής».

Ρομαντική διάθεση 25χρονων παιδιών, σε μια εποχή πολύ δύσκολη για τη δισκογραφία, που τίποτα σχεδόν δεν πουλάει στη μουσική, τουλάχιστον σε μορφή CD; «Είναι όντως μια εποχή που οι δίσκοι δεν πουλάνε, αλλά εμάς δεν απασχολεί το εμπόριο δίσκων. Το να φτιάξουμε τη Spinalonga Records δεν εμπεριέχει κάποιο ιδιαίτερο ρίσκο. Δεν ήταν απαραίτητα κάποια προαπαιτούμενα, άλλωστε. Στην ουσία, όταν ξεκινήσαμε, ούτε live σε μαγαζιά δεν μπορούσαμε να κλείσουμε. Αυτό που χρειάζεται είναι να μπορούν κάποιοι να διαθέτουν ενέργεια και χρόνο σε αυτό. Πουλάμε τις κυκλοφορίες μας 5 ευρώ, ακόμα και την τρίτη συλλογή μας που είναι διπλή. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε ανοιχτεί πολύ οικονομικά, ελαχιστοποιώντας το πιθανό ρίσκο, εξάλλου οι κυκλοφορίες μας πουλάνε και όσες εξαντλούνται παραμένουν σε ζήτηση. Το κίνητρο για να κυκλοφορούμε συλλογές είναι να ακουστεί η μουσική που υπάρχει σε αυτές, το ότι τις πουλάμε είναι καθαρά θέμα κόστους».

Τι έχετε κερδίσει μέχρι τώρα, μετά από τρεις συλλογές;
Μετά από τρία χρόνια παρουσίας πιστεύω ότι το τοπίο έχει αλλάξει. Αρχίζει και δημιουργείται ένα underground κοινό που έχει επαφή με τα δρώμενα στο χώρο, αλλά κυριότερα τα συγκροτήματα είναι πλέον πιο συνειδητοποιημένα και διαρκώς εξελίσσονται. Σε αυτό πιστεύουμε ότι έχουμε συμβάλλει. Πλέον, με τη Spinalonga συνεργάζονται τουλάχιστον 40 συγκροτήματα από όλη την Ελλάδα. Στο διαδικτυακό τόποwww.spinalonga.grυπάρχουν δωρεάν downloads, σύνδεσμοι σε βίντεο και βιογραφικά από τα γκρουπ. Το site είναι μία καλή αρχή για να έρθει όποιος ενδιαφερθεί σε επαφή με την ελληνική αγγλόφωνη σκηνή.

Με ποια κριτήρια επιλέγετε τα γκρουπ που συμμετέχουν στις συλλογές σας;
Η επιλογή είναι καθαρά βασισμένη στο προσωπικό μας γούστο. Προσπαθούμε να είμαστε ανοιχτόμυαλοι, να ακούμε τους παλμούς της σκηνής, ώστε εάν προσπεράσαμε κάτι, αλλά αξίζει, να το ξανασυναντήσουμε. Η κατάσταση στην Αθήνα βελτιώνεται συνεχώς, κυρίως επειδή βελτιώνονται τα γκρουπ, οπότε τα μαγαζιά πρέπει να τα σεβαστούν. Η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη απ' ό,τι παλιότερα και υπάρχει ένα μικρό κοινό που υποστηρίζει τα σχήματα. Αυτό που κάνουμε σίγουρα δεν φτάνει για να αλλάξει η ελληνική σκηνή. Ελπίζουμε η δράση μας να συνεισφέρει παραγωγικά στο να γίνονται περισσότερα πράγματα, να βγαίνουν άλμπουμ, να γίνονται πιο καλά live, να υπάρχει ένας συνδετικός ιστός στη σκηνή. Να υπάρξει δηλαδή ουσιαστικά μια σκηνή».

Στις 16 και 17 του μήνα οργανώνεται στο Rodeo το In The Junkyard 3, με 5 γκρουπ κάθε μέρα και 5 ευρώ είσοδο, όσο κοστίζει μια μπίρα. Όποιος παραβρεθεί και τις δύο μέρες θα πάρει την τρίτη διπλή δωρεάν.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT