In the junkyard again

In the junkyard again Facebook Twitter
0

Το νησάκι της Σπιναλόγκας στη νότια Κρήτη, όπου μέχρι το 1957 έστελναν σε απομόνωση τους λεπρούς, έδωσε το όνομά του στην αθηναϊκή κολεκτίβα και δισκογραφική (Spinalonga Records) που δρα τα τελευταία τρία χρόνια στην Αθήνα, με σκοπό να προωθήσει την ελληνική αγγλόφωνη εναλλακτική σκηνή. «Το όνομα επιλέχτηκε χωρίς να ξέρουμε τι είναι η Σπιναλόγκα» μου λέει Φίλιππος, ένα από τα ενεργά μέλη της ομάδας, «απλά μας άρεσε όπως ακουγόταν. Όταν συνειδητοποιήσαμε από πού προέρχεται, αυτός ο αναπόφευκτος συμβολισμός ήταν καλοδεχούμενος. Αλλά μέχρι εκεί. Η Spinalonga Records ξεκίνησε ως ιδέα το φθινόπωρο του 2004, με αρχικό σκοπό να κυκλοφορήσει μια συλλογή από πρωτοεμφανιζόμενα, τότε, σχήματα, που κινούνταν στον εναλλακτικό αγγλόφωνο χώρο. Στο πίσω μέρος του μυαλού μας είχαμε αυτό το εγχείρημα να ανοίξει και πέρα από μια συλλογή, να βοηθήσει να τεθούν οι βάσεις για τη δημιουργία μιας υγιούς ανεξάρτητης σκηνής».

Το σκεπτικό ήταν να γίνει κάτι αντίστοιχο με την κατάσταση των κολεγιακών στην Αμερική και τη συνεργασία των σχημάτων μεταξύ τους, για να υφίσταται πραγματικά ο όρος «σκηνή». «Είναι μια προσπάθεια που οργανώνεται από μέλη των γκρουπ που συμμετέχουν σε αυτή. Είναι μια κολεκτίβα, μια παρέα που προσπαθεί να προωθήσει τη δουλειά της, κάποιοι τρελοί τύποι που ονειρεύονται την αναγέννηση της εναλλακτικής σκηνής».

Ρομαντική διάθεση 25χρονων παιδιών, σε μια εποχή πολύ δύσκολη για τη δισκογραφία, που τίποτα σχεδόν δεν πουλάει στη μουσική, τουλάχιστον σε μορφή CD; «Είναι όντως μια εποχή που οι δίσκοι δεν πουλάνε, αλλά εμάς δεν απασχολεί το εμπόριο δίσκων. Το να φτιάξουμε τη Spinalonga Records δεν εμπεριέχει κάποιο ιδιαίτερο ρίσκο. Δεν ήταν απαραίτητα κάποια προαπαιτούμενα, άλλωστε. Στην ουσία, όταν ξεκινήσαμε, ούτε live σε μαγαζιά δεν μπορούσαμε να κλείσουμε. Αυτό που χρειάζεται είναι να μπορούν κάποιοι να διαθέτουν ενέργεια και χρόνο σε αυτό. Πουλάμε τις κυκλοφορίες μας 5 ευρώ, ακόμα και την τρίτη συλλογή μας που είναι διπλή. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε ανοιχτεί πολύ οικονομικά, ελαχιστοποιώντας το πιθανό ρίσκο, εξάλλου οι κυκλοφορίες μας πουλάνε και όσες εξαντλούνται παραμένουν σε ζήτηση. Το κίνητρο για να κυκλοφορούμε συλλογές είναι να ακουστεί η μουσική που υπάρχει σε αυτές, το ότι τις πουλάμε είναι καθαρά θέμα κόστους».

Τι έχετε κερδίσει μέχρι τώρα, μετά από τρεις συλλογές;
Μετά από τρία χρόνια παρουσίας πιστεύω ότι το τοπίο έχει αλλάξει. Αρχίζει και δημιουργείται ένα underground κοινό που έχει επαφή με τα δρώμενα στο χώρο, αλλά κυριότερα τα συγκροτήματα είναι πλέον πιο συνειδητοποιημένα και διαρκώς εξελίσσονται. Σε αυτό πιστεύουμε ότι έχουμε συμβάλλει. Πλέον, με τη Spinalonga συνεργάζονται τουλάχιστον 40 συγκροτήματα από όλη την Ελλάδα. Στο διαδικτυακό τόποwww.spinalonga.grυπάρχουν δωρεάν downloads, σύνδεσμοι σε βίντεο και βιογραφικά από τα γκρουπ. Το site είναι μία καλή αρχή για να έρθει όποιος ενδιαφερθεί σε επαφή με την ελληνική αγγλόφωνη σκηνή.

Με ποια κριτήρια επιλέγετε τα γκρουπ που συμμετέχουν στις συλλογές σας;
Η επιλογή είναι καθαρά βασισμένη στο προσωπικό μας γούστο. Προσπαθούμε να είμαστε ανοιχτόμυαλοι, να ακούμε τους παλμούς της σκηνής, ώστε εάν προσπεράσαμε κάτι, αλλά αξίζει, να το ξανασυναντήσουμε. Η κατάσταση στην Αθήνα βελτιώνεται συνεχώς, κυρίως επειδή βελτιώνονται τα γκρουπ, οπότε τα μαγαζιά πρέπει να τα σεβαστούν. Η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη απ' ό,τι παλιότερα και υπάρχει ένα μικρό κοινό που υποστηρίζει τα σχήματα. Αυτό που κάνουμε σίγουρα δεν φτάνει για να αλλάξει η ελληνική σκηνή. Ελπίζουμε η δράση μας να συνεισφέρει παραγωγικά στο να γίνονται περισσότερα πράγματα, να βγαίνουν άλμπουμ, να γίνονται πιο καλά live, να υπάρχει ένας συνδετικός ιστός στη σκηνή. Να υπάρξει δηλαδή ουσιαστικά μια σκηνή».

Στις 16 και 17 του μήνα οργανώνεται στο Rodeo το In The Junkyard 3, με 5 γκρουπ κάθε μέρα και 5 ευρώ είσοδο, όσο κοστίζει μια μπίρα. Όποιος παραβρεθεί και τις δύο μέρες θα πάρει την τρίτη διπλή δωρεάν.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ