In the junkyard again

In the junkyard again Facebook Twitter
0

Το νησάκι της Σπιναλόγκας στη νότια Κρήτη, όπου μέχρι το 1957 έστελναν σε απομόνωση τους λεπρούς, έδωσε το όνομά του στην αθηναϊκή κολεκτίβα και δισκογραφική (Spinalonga Records) που δρα τα τελευταία τρία χρόνια στην Αθήνα, με σκοπό να προωθήσει την ελληνική αγγλόφωνη εναλλακτική σκηνή. «Το όνομα επιλέχτηκε χωρίς να ξέρουμε τι είναι η Σπιναλόγκα» μου λέει Φίλιππος, ένα από τα ενεργά μέλη της ομάδας, «απλά μας άρεσε όπως ακουγόταν. Όταν συνειδητοποιήσαμε από πού προέρχεται, αυτός ο αναπόφευκτος συμβολισμός ήταν καλοδεχούμενος. Αλλά μέχρι εκεί. Η Spinalonga Records ξεκίνησε ως ιδέα το φθινόπωρο του 2004, με αρχικό σκοπό να κυκλοφορήσει μια συλλογή από πρωτοεμφανιζόμενα, τότε, σχήματα, που κινούνταν στον εναλλακτικό αγγλόφωνο χώρο. Στο πίσω μέρος του μυαλού μας είχαμε αυτό το εγχείρημα να ανοίξει και πέρα από μια συλλογή, να βοηθήσει να τεθούν οι βάσεις για τη δημιουργία μιας υγιούς ανεξάρτητης σκηνής».

Το σκεπτικό ήταν να γίνει κάτι αντίστοιχο με την κατάσταση των κολεγιακών στην Αμερική και τη συνεργασία των σχημάτων μεταξύ τους, για να υφίσταται πραγματικά ο όρος «σκηνή». «Είναι μια προσπάθεια που οργανώνεται από μέλη των γκρουπ που συμμετέχουν σε αυτή. Είναι μια κολεκτίβα, μια παρέα που προσπαθεί να προωθήσει τη δουλειά της, κάποιοι τρελοί τύποι που ονειρεύονται την αναγέννηση της εναλλακτικής σκηνής».

Ρομαντική διάθεση 25χρονων παιδιών, σε μια εποχή πολύ δύσκολη για τη δισκογραφία, που τίποτα σχεδόν δεν πουλάει στη μουσική, τουλάχιστον σε μορφή CD; «Είναι όντως μια εποχή που οι δίσκοι δεν πουλάνε, αλλά εμάς δεν απασχολεί το εμπόριο δίσκων. Το να φτιάξουμε τη Spinalonga Records δεν εμπεριέχει κάποιο ιδιαίτερο ρίσκο. Δεν ήταν απαραίτητα κάποια προαπαιτούμενα, άλλωστε. Στην ουσία, όταν ξεκινήσαμε, ούτε live σε μαγαζιά δεν μπορούσαμε να κλείσουμε. Αυτό που χρειάζεται είναι να μπορούν κάποιοι να διαθέτουν ενέργεια και χρόνο σε αυτό. Πουλάμε τις κυκλοφορίες μας 5 ευρώ, ακόμα και την τρίτη συλλογή μας που είναι διπλή. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε ανοιχτεί πολύ οικονομικά, ελαχιστοποιώντας το πιθανό ρίσκο, εξάλλου οι κυκλοφορίες μας πουλάνε και όσες εξαντλούνται παραμένουν σε ζήτηση. Το κίνητρο για να κυκλοφορούμε συλλογές είναι να ακουστεί η μουσική που υπάρχει σε αυτές, το ότι τις πουλάμε είναι καθαρά θέμα κόστους».

Τι έχετε κερδίσει μέχρι τώρα, μετά από τρεις συλλογές;
Μετά από τρία χρόνια παρουσίας πιστεύω ότι το τοπίο έχει αλλάξει. Αρχίζει και δημιουργείται ένα underground κοινό που έχει επαφή με τα δρώμενα στο χώρο, αλλά κυριότερα τα συγκροτήματα είναι πλέον πιο συνειδητοποιημένα και διαρκώς εξελίσσονται. Σε αυτό πιστεύουμε ότι έχουμε συμβάλλει. Πλέον, με τη Spinalonga συνεργάζονται τουλάχιστον 40 συγκροτήματα από όλη την Ελλάδα. Στο διαδικτυακό τόποwww.spinalonga.grυπάρχουν δωρεάν downloads, σύνδεσμοι σε βίντεο και βιογραφικά από τα γκρουπ. Το site είναι μία καλή αρχή για να έρθει όποιος ενδιαφερθεί σε επαφή με την ελληνική αγγλόφωνη σκηνή.

Με ποια κριτήρια επιλέγετε τα γκρουπ που συμμετέχουν στις συλλογές σας;
Η επιλογή είναι καθαρά βασισμένη στο προσωπικό μας γούστο. Προσπαθούμε να είμαστε ανοιχτόμυαλοι, να ακούμε τους παλμούς της σκηνής, ώστε εάν προσπεράσαμε κάτι, αλλά αξίζει, να το ξανασυναντήσουμε. Η κατάσταση στην Αθήνα βελτιώνεται συνεχώς, κυρίως επειδή βελτιώνονται τα γκρουπ, οπότε τα μαγαζιά πρέπει να τα σεβαστούν. Η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη απ' ό,τι παλιότερα και υπάρχει ένα μικρό κοινό που υποστηρίζει τα σχήματα. Αυτό που κάνουμε σίγουρα δεν φτάνει για να αλλάξει η ελληνική σκηνή. Ελπίζουμε η δράση μας να συνεισφέρει παραγωγικά στο να γίνονται περισσότερα πράγματα, να βγαίνουν άλμπουμ, να γίνονται πιο καλά live, να υπάρχει ένας συνδετικός ιστός στη σκηνή. Να υπάρξει δηλαδή ουσιαστικά μια σκηνή».

Στις 16 και 17 του μήνα οργανώνεται στο Rodeo το In The Junkyard 3, με 5 γκρουπ κάθε μέρα και 5 ευρώ είσοδο, όσο κοστίζει μια μπίρα. Όποιος παραβρεθεί και τις δύο μέρες θα πάρει την τρίτη διπλή δωρεάν.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT