Η τραγουδίστρια των Daphne and the Fuzz και ο πρώτος δίσκος που αγάπησε

Η τραγουδίστρια των Daphne and the Fuzz και ο πρώτος δίσκος που αγάπησε Facebook Twitter
0

Είμαι περίπου 11 χρονών και ψαχουλεύω τα CD των γονιών μου. Δεν είναι πάρα πολλά ούτε και λίγα, κάποια εκ των οποίων είναι και αντιγραμμένα. Κοιτάω τα εξώφυλλα και ψάχνω κάτι να μου κάνει κλικ να το ακούσω στο πρώτο CD Player που μόλις μου είχαν κάνει δώρο. Το βλέμμα μου πέφτει σε ένα λευκό εξώφυλλο με μια κατακίτρινη μπανάνα στη μέση. Προφανώς δεν μπορώ να αγνοήσω το ιδιαίτερο αυτό cover και παίρνω ενθουσιώδης το CD στο δωμάτιό μου να το ακούσω. Track 1. Μια μελαγχολική μελωδία σε μεταλόφωνο. Μια βαθιά αισθησιακή φωνή που τραγουδάει "Sunday Morning". Με έχει ήδη κερδίσει. Track 2: πιο σκληρός ήχος. αρχίζω να κουνιέμαι ρυθμικά μόνη μου στο παιδικό μου δωμάτιο. Συνεχίζουμε με Femme Fatale, πολύ κοντά στο πρώτο track. Μετά ο δίσκος σκοτεινιάζει και γίνεται πιο περίπλοκος κι εκεί είναι που αποκτάει το πραγματικό του ενδιαφέρον. Και έτσι συνεχίζω να ακούω το δίσκο μέχρι το τέλος και να τον ξανακούω πολλές πολλές φορές εκείνο το χρόνο. Και τα επόμενα χρόνια. Μέχρι σήμερα.

Κάπως έτσι θυμάμαι την πρώτη μου επαφή με το The Velvet Underground & Nico. Νομίζω πως είναι αρκετά σαφής ο λόγος που ο δίσκος αυτός είναι ένας από τους επιδραστικότερους στην ιστορία της μουσικής, που τον ανακάλυψα τελείως τυχαία χωρίς να μου τον έχει προτείνει κανείς, σε τέτοια ηλικία και τον αγάπησα με την πρώτη. Και που είμαι τόσο σίγουρη πως έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο σε πολύ κόσμο. Σε αυτόν το δίσκο η pop αφέλεια συναντάει το ροκ, το φολκ και τον πειραματισμό. Και η σειρά των κομματιών σε κατευθύνει στο να τον κατανοήσεις από την αρχή μέχρι το τέλος. Ξεκινάει με τις μελωδικές μπαλάντες, τις οποίες και επαναφέρει όταν η φάση έχει σκληρύνει για τα καλά.

Έχει πολύ ενδιαφέρον το ότι σήμερα ο δίσκος ακούγεται πολύ εύκολα. Πάρα πολλές μπάντες έχουν επηρεαστεί από τους Velvet Underground και ο ήχος τους μας φαίνεται πλέον οικείος. Στην εποχή του ήταν κάτι τελείως πρωτόγνωρο και επαναστατικό!

Fun Fact: Το CD που άκουγα μικρή ήταν αντιγραμμένο και είχε κάποια έξτρα κομμάτια. Μετά το Femme Fatale και πριν το Venus In Furs είχε το Stephanie Says, ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια του "δίσκου". Όταν πριν από κάποια χρόνια αγόρασα το βινύλιο έψαχνα να βρω γιατί έλειπε το Stephanie Says!!

 Info

Οι Daphne and the Fuzz δημιουργήθηκαν το καλοκαίρι του 2012 στην Αθήνα δίνοντας μορφή και αισθητική στα κομμάτια που έγραφε ως τότε η Δάφνη μόνη της στο πιάνο . Την άνοιξη του 2016 βγήκε ο πρώτος τους ομώνυμος δίσκος από την Inner Ear. Vintage pop μελωδίες που φλερτάρουν με τη soul και τα blues, groovy μπασογραμμές και ονειρικές Mellotron ενορχηστρώσεις, συνοδεύονται από στίχους που διηγούνται ιστορίες για τον έρωτα, την ενηλικίωση, τις προσδοκίες και τα μεγάλα όνειρα.

Τον Ιούλιο του 2016 άνοιξαν την Lana Del Rey και τους Allah-Las στο Rockwave Festival ενώ το ερχόμενο Φθινόπωρο θα κυκλοφορήσει το δεύτερο βιντεοκλιπ από το δίσκο τους για το κομμάτι "Unexistable". Περισσότερα για την μπάντα στο official site και στην σελίδα της στο Facebook

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ