Η όχι τόσο λαμπερή αιώνια λιακάδα της Ariana Grande

Η όχι τόσο λαμπερή αιώνια λιακάδα της Ariana Grande Facebook Twitter
Φαίνεται ότι τελικά και η Ariana Grande και η Kim Gordon, παρά το προσωπικό κόστος, ωφελήθηκαν δημιουργικά από τα διαζύγιά τους. 
0

ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑ ΔΙΑΖΥΓΙΟ και μια νέα σχέση να σου καταστρέψουν την καριέρα; Αρκεί να δει κανείς όσα περνάει η Ariana Grande το τελευταίο διάστημα και θα πάρει μια ιδέα. Δεν χρειάζεται βέβαια να τη λυπηθεί κανείς –παραμένει δισεκατομμυριούχος–, αλλά η περίπτωσή της είναι ενδεικτική τού ότι τελικά δεν έχουν αλλάξει πολλά από τον προηγούμενο αιώνα όσον αφορά τις αντιλήψεις γύρω από την απιστία και ότι τελικά πάντοτε μια γυναίκα φταίει. Επιπλέον, λειτουργεί ως ένα ιδανικό case study για το πώς στην εποχή των social media η φήμη είναι κάτι εντελώς αόριστο που κανείς δεν μπορεί να ελέγξει στ’ αλήθεια. Από εκεί που η δημόσια εικόνα κάποιου βρίσκεται στα ύψη, μπορεί άνετα να καταλήξει στα τάρταρα.

Κι αυτό φαίνεται να ισχύει ακόμα και για μία από τις δημοφιλέστερες σταρ του πλανήτη που για χρόνια η εικόνα της πλησίαζε την αγιοσύνη στα μάτια του κόσμου, πράγμα σπάνιο για την ποπ. Σε διάστημα μερικών μηνών, λόγω ανυπόστατων κουτσομπολιών και εκατοντάδων viral posts στο Instagram, μετατράπηκε σε μια αντροχωρίστρα με ιστορικό στο να καταστρέφει ευτυχισμένους γάμους και σχέσεις.

Το «Eternal Sunshine», πάντως, φαίνεται ότι έχει να κάνει περισσότερο με το διαζύγιό της παρά με τους haters. Και το καταλαβαίνεις από την αρχή όταν αναρωτιέται ειλικρινά στο εναρκτήριο κομμάτι «how can I tell if I’m in the right relationship?».

Είναι κάπως σοκαριστικό αν σκεφτείς ότι κανείς δεν μπορούσε να αγγίξει ή να μιλήσει άσχημα για τη νεαρή σταρ μετά από εκείνη την μοιραία συναυλία της στο Μάντσεστερ το 2017, όπου 22 φαν της σκοτώθηκαν μετά από τρομοκρατική επίθεση. Κάθε προηγούμενο παράπτωμά της είχε συγχωρεθεί και δικαίως, λόγω της γενναίας στάση της εκείνο το διάστημα. Η Ariana τότε δεν άφησε τον φόβο να νικήσει και, ξεπερνώντας οποιοδήποτε μετατραυματικό στρες, δύο εβδομάδες μετά έδωσε μια φιλανθρωπική συναυλία εις μνήμην των θυμάτων της βομβιστικής επίθεσης, στην ίδια πόλη.

Τον επόμενο χρόνο, όμως, τη βρήκε ακόμα μία τραγωδία, σε προσωπικό επίπεδο αυτήν τη φορά. Ο πρώην σύντροφός, o ράπερ Mac Miller, βρέθηκε νεκρός από υπερβολική δόση. Αν και τον λάτρευε, είχαν χωρίσει λόγω της εξάρτησής του από τα ναρκωτικά. Μάλιστα, διέλυσε τον αρραβώνα της με τον κωμικό Pete Davidson επειδή δεν μπορούσε να διαχειριστεί τη θλίψη της. Αρκετοί είχαν ανησυχήσει τότε για την ψυχολογική της κατάσταση.

To «Eternal Sunshine» της Ariana Grande κυκλοφορεί από τη Republic Records/Universal Music

Παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να επανέλθει στο προσκήνιο με τεράστια hits όπως τα «Thank U, next» και «Νο tears left to cry» και η προσωπική της ζωή της φαινόταν να κυλάει ήρεμα κι ευτυχισμένα – παντρεύτηκε με έναν μεσίτη το 2021. Αυτό όμως δεν κράτησε πολύ. Πέρσι αποδείχθηκε τελικά ότι η Ariana είναι μια κοινή θνητή με πάθη, που κάνει λάθη όπως όλος ο κόσμος. Όταν μαθεύτηκαν τα νέα του χωρισμού της μετά από δύο χρόνια έγγαμου βίου, τα social media άρχισαν να οργιάζουν και να κυκλοφορούν διάφορες φήμες για απιστία από τη μεριά της. Το γεγονός ότι άρχισε να βγαίνει με έναν από τους συμπρωταγωνιστές της στην ταινία Wicked, ο οποίος είναι σε διάσταση, αλλά μόλις έγινε μπαμπάς, δεν βοήθησε. Το διαδίκτυο την έκραξε, ότι είναι άθλια και ανήθικη, λες και ο νυν σύντροφός της είναι μαριονέτα και δεν έχει ευθύνη των πράξεων του. Ας είμαστε ειλικρινείς, η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν ξέρει τι συμβαίνει στην προσωπική της ζωή πέρα από την ίδια και τους κοντινούς της ανθρώπους. Όλα τα υπόλοιπα είναι μπούρδες, κάτι για να περνάει ο χρόνος.

Βέβαια, η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, έτσι αναγκάστηκε να λύσει τη σιωπή της με μια μακροσκελή εξομολόγηση στο Instagram. Γράφει λοιπόν στο post: «Δεν έχω νιώσει ποτέ περισσότερη περηφάνια, χαρά ή αγάπη, αλλά ταυτόχρονα αισθάνομαι ότι με έχουν παρεξηγήσει τόσο πολύ άνθρωποι που δεν με ξέρουν, που βγάζουν συμπεράσματα από ψιθύρους και σκέφτονται ότι θέλουν για τη ζωή μου».

Τα σχολιάζει αυτά και στο νέο της άλμπουμ, «Eternal Sunshine», που κυκλοφόρησε πρόσφατα, και είναι το έβδομο κατά σειρά. Στο σινγκλ-προπομπό του «Yes, and?», ένα από τα καλύτερα ποπ κομμάτια του 2024 με αναφορές στη Madonna και το «Vogue», τραγουδάει «your business is yours and mine is mine / Why do you care so much whose dick I ride?» ή «I’m so done with caring what you think». Αυτό φαίνεται ότι εξόργισε ακόμη περισσότερο ορισμένους, με αποτέλεσμα να χάσει 360.000 followers στο Instagram, κάτι που έκανε το δράμα ακόμα πιο έντονα.

Yes, and?

Το «Eternal Sunshine», πάντως, φαίνεται ότι έχει να κάνει περισσότερο με το διαζύγιό της παρά με τους haters. Και το καταλαβαίνεις από την αρχή όταν αναρωτιέται ειλικρινά στο εναρκτήριο κομμάτι «how can I tell if I’m in the right relationship?». Σε ένα άλλο σημείο («Don’t wanna break up again») περιγράφει ένα στιγμιότυπο από τον αποτυχημένο γάμο της, που έπεφτε για ύπνο κλαίγοντας και ο πρώην σύζυγός της δυνάμωνε την τηλεόραση για να μην την ακούει. Από την άλλη, στο ομώνυμο κομμάτι του δίσκου συνειδητοποιείς τον λόγο που η Σάττι τσιρίζει στο «Zari» – είναι ποπ. Το πανέμορφα λυρικό «We can’t be friends (wait for your love)» είναι τεράστιο χιτ και για να μην τα πολυλογούμε, τo νέο της άλμπουμ είναι καλό, κλάσεις ανώτερο από το κάπως χλιαρό «Positions» που έβγαλε πριν από τέσσερα χρόνια, στο οποίο εξυμνούσε τον γάμο της.

We can’t be friends (wait for your love)

Το καλύτερο, όμως, άλμπουμ που κυκλοφόρησε πρόσφατα είναι η νέα δουλειά της Kim Gordon. Ίσως ο κορυφαίος ροκ δίσκος της τελευταίας δεκαετίας, το «Collective» είναι γεμάτο ριζοσπαστικές ιδέες, αντάξιο της κληρονομιάς των Sonic Youth και της ιδιοφυΐας της, κάτι που θα περίμενες από έναν νεότερο καλλιτέχνη και όχι από την 70χρονη Gordon. Τo έθαψαν στην «Guardian» γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο, αλλά η αλήθεια πληγώνει. Σε συνεργασία με τον παραγωγό Justin Raisen, γνωστό από τις δουλειές του με την Charli XCX και τον Lil Yachty, είναι το δεύτερο σόλο άλμπουμ της μετά τον χωρισμό της από τον Thurston Moore. Είχε προηγηθεί το «No home record» το 2019, το «Collective» είναι μια μείξη από τραπ και χιπ-χοπ αναφορές μέσα από τόνους noise, distortion και reverb και μια εμμονή με τα κινητά – η Gordon θέλει να συλλάβει ηχητικά την κακοφωνία της καθημερινής ζωής.

«Με αυτόν τον δίσκο ήθελα να εκφράσω την απόλυτη τρέλα που νιώθω γύρω μου αυτήν τη στιγμή που κανείς δεν ξέρει τι είναι αλήθεια, που τα γεγονότα αφήνουν τους ανθρώπους ανεπηρέαστους και ο καθένας έχει τη δική του άποψη, δημιουργώντας μια γενικότερη αίσθηση παράνοιας», δήλωσε η Gordon. Δεν μπορείς παρά να αισθανθείς μια ειρωνεία αν αντιπαραβάλλεις τα λόγια της με τις πρόσφατες περιπέτειες της Ariana Grande. Ένα άλλο κοινό σημείο είναι ότι και οι δύο χρησιμοποιούν στους τίτλους των κομματιών τη λέξη «bye». Και για να το πάμε ακόμα παραπέρα, φαίνεται ότι τελικά και οι δύο, παρά το προσωπικό κόστος, ωφελήθηκαν δημιουργικά από τα διαζύγιά τους. 

To «Collective» της Kim Gordon κυκλοφορεί από τη Matador Records.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ