Η ευφορική επιστροφή του Jamie xx με ένα απολαυστικό dance άλμπουμ

Η ευφορική επιστροφή του Jamie xx Facebook Twitter
Ο Smith, που πλέον πάτησε τα 35, παραμένει χαμηλών τόνων και προτιμά να βρίσκεται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
0

ΔΥΣΚΟΛΑ ΞΑΧΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ «Gosh», αυτό το κολοσσιαίο σινγκλ από το πρώτο άλμπουμ του Jamie xx –κατά κόσμον James Smith–, «In Colour», που κυκλοφόρησε το 2015. Εγώ σίγουρα δεν το έχω ξεχάσει. Ένα από τα σημαντικότερα ηλεκτρονικά κομμάτια των ’10s με ένα επαναλαμβανόμενο φωνητικό μοτίβο, ωδή στις βρετανικές dance εκπομπές του πειρατικού ραδιοφώνου της δεκαετίας του ’90, προσέφερε μια πολύχρωμη νοσταλγική διάθεση που σου προκαλούσε ανατριχίλα.

Η μουσική του Jamie xx δεν χαρακτηριζόταν ποτέ από ένα συγκεκριμένο ηχητικό στυλ, πιο πολύ είχε να κάνει με συγκεκριμένα συναισθήματα, όπως γράφουν στην «Guardian». Αυτό εισέπραττες κυρίως, ένα συναίσθημα γεμάτο λαχτάρα. Δηλαδή ήταν το ακριβώς αντίθετο από το δυσοίωνο και σκοτεινό ηχητικό σύμπαν παραγωγών όπως ο Burial, που μεσουρανούσαν στα ’00s. Το σκοτάδι, όμως, προσφέρεται πάντοτε για πιο ενδιαφέρουσες θεωρίες και τότε η λαμπερή νοσταλγία του Jamie xx δεν θεωρούνταν τόσο αβανταδόρικη ή ότι έκρυβε υψηλά νοήματα.

Γι’ αυτόν τον λόγο, ίσως, παρά τις διθυραμβικές κριτικές και την εμπορική αποδοχή για το ντεμπούτο του ως παραγωγός πάντοτε αντιμετωπιζόταν κάπως ως μπασκλάς. Οι μάζες τον αγαπούσαν, αλλά ήταν κόκκινο πανί για όσους αρέσκονταν περισσότερο στις μουσικές θεωρίες. Ήταν κάτι σαν τον Moby τη δεκαετία του ’90, ως όνομα τον συνδέεις με την πιο εμπορική πλευρά της ηλεκτρονικής μουσικής.

Το «In Colour» κυκλοφόρησε κάπως καθυστερημένα και δεν ήταν καθόλου πειραματικός δίσκος – διπλό το κακό δηλαδή. Επιπλέον, είχε την υπογραφή ενός νεαρού καλλιτέχνη που γνώρισε τεράστια επιτυχία με το γκρουπ του, τους xx, όταν κέρδισαν το βραβείο Mercury το 2010 και η καριέρα τους εκτοξεύτηκε.

Ο Smith, που πλέον πάτησε τα 35, παραμένει χαμηλών τόνων και προτιμά να βρίσκεται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Από την άλλη, ηχητικά δεν θυμίζει τίποτα από το παιδί που στα 20 του δημιουργούσε εσωστρεφή μινιμαλιστικά κομμάτια με τους παιδικούς του φίλους στους xx. Αν μη τι άλλο, στο «In Waves» δείχνει την αυτοπεποίθηση που έχει αποκτήσει τόσα χρόνια ως παραγωγός.

Όλα αυτά είναι απαραίτητο να αναφερθούν πριν μιλήσουμε για τη νέα του δουλειά, το «In Waves», που κάπως ξεκινάει από εκεί που σταμάτησε, πριν από εννιά χρόνια, ένα απολαυστικό άλμπουμ που δεν χορταίνεις να ακούς και να ξανακούς.

Η ’90s νοσταλγία είναι κυρίαρχη και εδώ. Αν το «In Colour» ήταν φτιαγμένο για να το ακούς στο δωμάτιό σου, το «In Waves» έχει στόχο το κλαμπ στην πλειοψηφία του, με ορισμένα κομμάτια «σχεδιασμένα να ακουστούν από τεράστια ηχεία στις 3 το πρωί», γράφει ο Alexis Petridis.

Τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η συνεργασία του με τη Honey Dijon στο disco-esque «Baddy on the floor» ή στο ΤikΤok το μελαγχολικό και instant classic με τους κολλητούς του από τους xx, τη Romy Madley Croft και τον Oliver Sim. Μετά έχεις το υπέροχα περίεργο «Dafodil» με τη συμμετοχή των Kelsey Lu, John Glacier και Panda Bear. Σε μία ακόμα πιο απίθανη τροπή, αλλάζει τα φώτα στο «Nights in white satin» των Moody Blues με το «Still Summer», προσαρμόζοντάς το στη νέα χιλιετία, ενώ συνεργάζεται με τους Avalanches στο «All you children». Το άλμπουμ είναι γεμάτο χιτ και γενικά δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα, ενώ έχει την ίδια ακριβώς τρανς ευφορία που ακούει κανείς στις δουλειές των Octo Octa και Eris Drew.

Η ευφορική επιστροφή του Jamie xx Facebook Twitter
Η μουσική του Jamie xx δεν χαρακτηριζόταν ποτέ από ένα συγκεκριμένο ηχητικό στυλ, πιο πολύ είχε να κάνει με συγκεκριμένα συναισθήματα.

Ο Smith, που πλέον πάτησε τα 35, παραμένει χαμηλών τόνων και προτιμά να βρίσκεται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Από την άλλη, ηχητικά δεν θυμίζει τίποτα από το παιδί που στα 20 του δημιουργούσε εσωστρεφή μινιμαλιστικά κομμάτια με τους παιδικούς του φίλους στους xx. Αν μη τι άλλο, στο «In Waves» δείχνει την αυτοπεποίθηση που έχει αποκτήσει τόσα χρόνια ως παραγωγός.

Με τη Romy και τον Oliver Sim γνωρίστηκαν για πρώτη φορά στο σχολείο όταν ήταν 13-14 χρονών και τους έφερε κοντά η αγάπη τους για τη μουσική, τις ταινίες και το skate. Όταν οι Romy και Sim σχημάτισαν τους xx το 2005, ο Smith αρνήθηκε να γίνει ο ντράμερ τους και κατέληξε να παίζει συνθεσάιζερ επειδή δεν ήθελε να καπελώνει με τόσο θόρυβο τις όμορφες φωνές τους, όπως είπε πρόσφατα. Άργησε κάπως να γράψει τραγούδια σε σχέση με τους άλλους δύο. Οι γονείς του άκουγαν πιο κλασικά πράγματα. Η μητέρα του ήταν δασκάλα και αγαπούσε τη Stax Records, έναν από τους ναούς της soul μουσικής στα ’60s, ενώ ο πατέρας του ήταν κάποια στιγμή στα ’70s ντράμερ σε φολκ ροκ μπάντες. Μία από τις μπάντες που έχει παίξει είναι οι Spriguns of Tolgus στο υπερσπάνιο άλμπουμ «Jack with a feather».

Τo «In Waves» δεν έχει πάρει τόσο καλές κριτικές όσο το ντεμπούτο του, αλλά ίσως είναι ο καταλληλότερος δίσκος να ακούσει κανείς αυτή την περίοδο, ίσως περισσότερο ακόμη και από το «brat». Σε έναν δίκαιο κόσμο θα το υποδέχονταν ως αριστούργημα. Ένα κλασικός dance δίσκος χωρίς μαγκιές και χωρίς να υπηρετεί κανένα τρανταχτό αφήγημα πέρα από αυτό της εκστατικής ευφορίας που νιώθει κανείς όταν χορεύει χωρίς να σκέφτεται το αύριο.

Jamie xx - Breather

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Βέρντι

Σαν Σήμερα / Βίβα Βέρντι: Ο μεγάλος συνθέτης που κάποιοι του είπαν ότι θα γινόταν μια μετριότητα

Στις 10  Οκτωβρίου 1813 γεννήθηκε ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι, ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς συνθέτες όπερας στην Ιταλία και στον κόσμο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Μουσική / «Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Από την υπόγεια Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’70 μέχρι την τωρινή καμπάνια της Gucci και την τσάντα με το όνομά της, η τραγουδίστρια των Blondie παραμένει αντισυμβατική και ακαταμάχητη.
THE LIFO TEAM
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπελαφόν: «Έχω όρεξη να ξαναγίνει lyrical το παιχνίδι» ή Μπελαφόν: «Το "Multiverse" είναι οι διάφορες πτυχές του εαυτού μου» ή Ο Μπελαφόν μάς ανοίγει τις πύλες για το Multiverse 

Μουσική / Μπελαφόν: «Οι μισοί ράπερ στην Ελλάδα δεν ξέρουν ακριβώς τι πολίτευμα έχουμε»

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του δίσκου με τίτλο «Multiverse», ο Μπελαφόν ξεδιπλώνει αποκλειστικά κάθε πτυχή του πολυσύμπαντος γύρω από τον ίδιο, το ραπ αλλά και τα κόμικς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν είχαμε ακολουθήσει την κατεύθυνση που μας υπέδειξε ο Μάνος Χατζιδάκις, θα ήμασταν σήμερα μια διαφορετική χώρα»

Μουσική / Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν είχαμε ακολουθήσει όσα μας υπέδειξε ο Μάνος Χατζιδάκις, θα ήμασταν μια διαφορετική χώρα»

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ερμηνεύει τριάντα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι στο Ηρώδειο, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του Γιώργου Χατζιδάκι. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη «Μυθολογία» στο πρώτο μέρος και αρκετά από τα πιο γνωστά τραγούδια του μεγάλου δημιουργού στο δεύτερο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Μπετόβεν υποκλίθηκε στον Μότσαρτ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Μπετόβεν υποκλίθηκε στον Μότσαρτ

Η Ματούλα Κουστένη ξύνει την επιφάνεια της ιδιοφυούς σύνθεσης του κοντσέρτου για πιάνο και ορχήστρα αρ.3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37 και αποκωδικοποιεί σαράντα λεπτά μαγείας, ομορφιάς και «μπετοβενικής» μαεστρίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μάνα είναι μόνο μία: Η γυναίκα που συνέβαλε όσο κανείς στην επανένωση των Oasis

Μουσική / Μάνα είναι μόνο μία: Η γυναίκα που συνέβαλε όσο κανείς στην επανένωση των Oasis

Η 81χρονη Πέγκι Γκάλαχερ μεγάλωσε μόνη της τα παιδιά της και η λατρεία που της έχουν ο Νόελ και ο Λίαμ υπήρξε αποφασιστικός παράγοντας για την επανένωση των Oasis, πέρα από τα δεκάδες εκατομμύρια που θα βάλουν στην τσέπη.
THE LIFO TEAM