Η ηχητική erotica της System Olympia

Η ηχητική erotica της System Olympia Facebook Twitter
0

Ο Σεπτέμβρης ξεκινά με ιταλικό αέρα, με μια εμφάνιση της System Olympia στο Σεράφειο Αθηνών στις 7 Σεπτεμβρίου. Η Francesca Macri φτιάχνει μουσική από τις αρχές των '00s με μια αισθητική εμπνευσμένη από την ερωτική λογοτεχνία και τις soft-core ταινίες των '70s. Οι ήχοι της είναι μια αισθησιακή synth-pop μείξη ηλεκτρονικών beats που αντλούν επιρροή από την ντίσκο, το boogie, το italo, με avant pop και house στοιχεία, και ταιριάζουν περισσότερο στις νυχτερινές ώρες. Η ίδια χαρακτηρίζει τη μουσική της νοσταλγική και ειλικρινή. «Κάνω τα πάντα μόνη μου. Είμαι παραγωγός, ερμηνεύτρια και DJ και έχω τη δική μου δισκογραφική εταιρεία. Γράφω μουσική, την ηχογραφώ, την πουλάω σε βινύλιο και την παίζω σε κλαμπ σε όλο τον κόσμο». Έχει επίσης μια δημοφιλή μηνιαία εκπομπή στο NTS από το 2017. Με καταγωγή από τη Ρώμη, τα τελευταία χρόνια ζει στο Λονδίνο. Ήθελε πάντοτε να κάνει μουσική; 

«Η μητέρα μου μού έδωσε ένα βιβλίο για την αστρονομία όταν ήμουν μικρή και το διάβαζα συνέχεια. Είχα πάθει εμμονή με τα νεφελώματα και ήθελα να γίνω αστρονόμος. Έγραψα το πρώτο μου κομμάτι όταν ήμουν 10 χρονών, αλλά ξεκίνησα να φτιάχνω τα πρώτα μου beats στα 20 μου». Η μητέρα της κρύβεται και πίσω από τη μανία που έχει με την ερωτική λογοτεχνία, ή μάλλον, καλύτερα, η συλλογή βιβλίων που είχε. Τη ρωτάω αν έχει κάποιο αγαπημένο βιβλίο.

«Είναι αδύνατο να αναφέρω κάποιο, είναι τόσο πολλά. Αυτήν τη στιγμή ξαναδιαβάζω τη "Συνείδηση του Ζήνωνα" του Ίταλο Σβέβο, ένα βιβλίο που γράφτηκε το 1932 για την αυτοεξομολόγηση και την αυτοανάλυση. Είχα γράψει εξετάσεις στο πανεπιστήμιο σχετικά με αυτό και με είχε συγκινήσει απίστευτα τότε. Το να το διαβάζω ξανά μετά από τόσα χρόνια μού δημιουργεί ένα κύμα συναισθημάτων και μια διαφορετική κατανόηση». 

«Δεν είχα καθόλου επιρροές που να με εμπνέουν καθώς μεγάλωνα, έτσι άρχισα να σκέφτομαι τι ήθελα για τον εαυτό μου πολύ νωρίς στη ζωή. Αυτή η άγρια, ανεξάρτητη forma mentis που εισέβαλε στο μυαλό μου δεν με άφησε ποτέ πραγματικά. Δεν επηρεάζομαι εύκολα, αλλά εμπνέομαι από την όμορφη μουσική που ακούω καθημερινά».

Η Francesca μιλάει πολύ για βιβλία, αλλά δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί από κάπου συγκεκριμένα. 

«Δεν είχα καθόλου επιρροές που να με εμπνέουν καθώς μεγάλωνα, έτσι άρχισα να σκέφτομαι τι ήθελα για τον εαυτό μου πολύ νωρίς στη ζωή. Αυτή η άγρια, ανεξάρτητη forma mentis που εισέβαλε στο μυαλό μου δεν με άφησε ποτέ πραγματικά. Δεν επηρεάζομαι εύκολα, αλλά εμπνέομαι από την όμορφη μουσική που ακούω καθημερινά. Πάντως, αν έπρεπε να αναφέρω ένα πρόσωπο που με ενέπνευσε σε βαθύτερο επίπεδο, αυτό θα ήταν ο Gianni Versace. Σχεδίαζε ρούχα που είχαν έναν ολόκληρο κόσμο και συναίσθημα από πίσω τους. Είναι κάτι που προσπαθώ να κάνω όσο μπορώ με τη μουσική μου και το brand μου γενικότερα». Θεωρεί ότι ο αισθησιασμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικότητάς της. «Ζω τη ζωή μου ελεύθερα μέσα από ένα φάσμα συναισθημάτων. Ο αισθησιασμός αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτού του φάσματος».

System Olympia - Girl On Girl

Το επίθετο της Francesca είναι Μακρή και είναι ελληνικό, κάτι που δεν συνειδητοποιώ αρχικά. Μου το αναφέρει πάνω στην κουβέντα, στην ερώτηση για το πώς διάλεξε το ψευδώνυμό της. Όλα προέκυψαν από το συγκρότημα που είχε με έναν πρώην και το γεγονός ότι είχε κουραστεί από τον κόσμο, που νόμιζε ότι εκείνος έκανε την παραγωγή της μουσικής επειδή ήταν άντρας.

«Έτσι, ήθελα το όνομα του καινούργιου μου πρότζεκτ να ακούγεται σαν συγκρότημα και να κρύβει τη γυναικεία ταυτότητά μου. Δεν το σκέφτηκα και πολύ· έτσι παίρνω αποφάσεις, σε δευτερόλεπτα. Είχα μια σειρά από mixtapes με το όνομα Chesca System και μου άρεσε αυτή η λέξη. Διάλεξα το Olympia από ένα κομματι των Hole, μου άρεσε ο ήχος του και επιπλέον είμαι από ένα μέρος της νότιας Ιταλίας που ήταν ελληνική αποικία. Και το επίθετό μου είναι ελληνικό. Έκανα αρχαία ελληνικά στο σχολείο και πάντοτε με ενδιέφερε η ελληνική φιλοσοφία. Δεν έχω έρθει ποτέ, όμως, στην Ελλάδα. Θα είναι η πρώτη φορά που έρχομαι και είμαι πολύ ενθουσιασμένη». 

Με αφορμή το σχόλιό της για την εμπειρία της με το πρώην σχήμα της, υπάρχει κάτι που την ενοχλεί στη μουσική σκηνή τελευταία;

«Υπάρχουν πράγματα που με κουράζουν, όπως τα βαρετά podcast που είναι παντού ή ο κόσμος που μιλάει μόνο για τον εαυτό του ή μόνο για τη μουσική. Είναι σαν να μιλάς μόνο για το σεξ – όταν μιλάει κανείς μόνο γι’ αυτό καταφέρνει να μειώσει τον ενθουσιασμό μου, ενώ λίγες σωστές λέξεις μου εξάπτουν την επιθυμία. Η μουσική και η τέχνη γενικότερα πρέπει να αφήνουν χώρο στη φαντασία». 

System Olympia at Phonica Record Store Day 2023

https://systemolympia.bandcamp.com/

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ