Η ηχητική erotica της System Olympia

Η ηχητική erotica της System Olympia Facebook Twitter
0

Ο Σεπτέμβρης ξεκινά με ιταλικό αέρα, με μια εμφάνιση της System Olympia στο Σεράφειο Αθηνών στις 7 Σεπτεμβρίου. Η Francesca Macri φτιάχνει μουσική από τις αρχές των '00s με μια αισθητική εμπνευσμένη από την ερωτική λογοτεχνία και τις soft-core ταινίες των '70s. Οι ήχοι της είναι μια αισθησιακή synth-pop μείξη ηλεκτρονικών beats που αντλούν επιρροή από την ντίσκο, το boogie, το italo, με avant pop και house στοιχεία, και ταιριάζουν περισσότερο στις νυχτερινές ώρες. Η ίδια χαρακτηρίζει τη μουσική της νοσταλγική και ειλικρινή. «Κάνω τα πάντα μόνη μου. Είμαι παραγωγός, ερμηνεύτρια και DJ και έχω τη δική μου δισκογραφική εταιρεία. Γράφω μουσική, την ηχογραφώ, την πουλάω σε βινύλιο και την παίζω σε κλαμπ σε όλο τον κόσμο». Έχει επίσης μια δημοφιλή μηνιαία εκπομπή στο NTS από το 2017. Με καταγωγή από τη Ρώμη, τα τελευταία χρόνια ζει στο Λονδίνο. Ήθελε πάντοτε να κάνει μουσική; 

«Η μητέρα μου μού έδωσε ένα βιβλίο για την αστρονομία όταν ήμουν μικρή και το διάβαζα συνέχεια. Είχα πάθει εμμονή με τα νεφελώματα και ήθελα να γίνω αστρονόμος. Έγραψα το πρώτο μου κομμάτι όταν ήμουν 10 χρονών, αλλά ξεκίνησα να φτιάχνω τα πρώτα μου beats στα 20 μου». Η μητέρα της κρύβεται και πίσω από τη μανία που έχει με την ερωτική λογοτεχνία, ή μάλλον, καλύτερα, η συλλογή βιβλίων που είχε. Τη ρωτάω αν έχει κάποιο αγαπημένο βιβλίο.

«Είναι αδύνατο να αναφέρω κάποιο, είναι τόσο πολλά. Αυτήν τη στιγμή ξαναδιαβάζω τη "Συνείδηση του Ζήνωνα" του Ίταλο Σβέβο, ένα βιβλίο που γράφτηκε το 1932 για την αυτοεξομολόγηση και την αυτοανάλυση. Είχα γράψει εξετάσεις στο πανεπιστήμιο σχετικά με αυτό και με είχε συγκινήσει απίστευτα τότε. Το να το διαβάζω ξανά μετά από τόσα χρόνια μού δημιουργεί ένα κύμα συναισθημάτων και μια διαφορετική κατανόηση». 

«Δεν είχα καθόλου επιρροές που να με εμπνέουν καθώς μεγάλωνα, έτσι άρχισα να σκέφτομαι τι ήθελα για τον εαυτό μου πολύ νωρίς στη ζωή. Αυτή η άγρια, ανεξάρτητη forma mentis που εισέβαλε στο μυαλό μου δεν με άφησε ποτέ πραγματικά. Δεν επηρεάζομαι εύκολα, αλλά εμπνέομαι από την όμορφη μουσική που ακούω καθημερινά».

Η Francesca μιλάει πολύ για βιβλία, αλλά δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί από κάπου συγκεκριμένα. 

«Δεν είχα καθόλου επιρροές που να με εμπνέουν καθώς μεγάλωνα, έτσι άρχισα να σκέφτομαι τι ήθελα για τον εαυτό μου πολύ νωρίς στη ζωή. Αυτή η άγρια, ανεξάρτητη forma mentis που εισέβαλε στο μυαλό μου δεν με άφησε ποτέ πραγματικά. Δεν επηρεάζομαι εύκολα, αλλά εμπνέομαι από την όμορφη μουσική που ακούω καθημερινά. Πάντως, αν έπρεπε να αναφέρω ένα πρόσωπο που με ενέπνευσε σε βαθύτερο επίπεδο, αυτό θα ήταν ο Gianni Versace. Σχεδίαζε ρούχα που είχαν έναν ολόκληρο κόσμο και συναίσθημα από πίσω τους. Είναι κάτι που προσπαθώ να κάνω όσο μπορώ με τη μουσική μου και το brand μου γενικότερα». Θεωρεί ότι ο αισθησιασμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικότητάς της. «Ζω τη ζωή μου ελεύθερα μέσα από ένα φάσμα συναισθημάτων. Ο αισθησιασμός αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτού του φάσματος».

System Olympia - Girl On Girl

Το επίθετο της Francesca είναι Μακρή και είναι ελληνικό, κάτι που δεν συνειδητοποιώ αρχικά. Μου το αναφέρει πάνω στην κουβέντα, στην ερώτηση για το πώς διάλεξε το ψευδώνυμό της. Όλα προέκυψαν από το συγκρότημα που είχε με έναν πρώην και το γεγονός ότι είχε κουραστεί από τον κόσμο, που νόμιζε ότι εκείνος έκανε την παραγωγή της μουσικής επειδή ήταν άντρας.

«Έτσι, ήθελα το όνομα του καινούργιου μου πρότζεκτ να ακούγεται σαν συγκρότημα και να κρύβει τη γυναικεία ταυτότητά μου. Δεν το σκέφτηκα και πολύ· έτσι παίρνω αποφάσεις, σε δευτερόλεπτα. Είχα μια σειρά από mixtapes με το όνομα Chesca System και μου άρεσε αυτή η λέξη. Διάλεξα το Olympia από ένα κομματι των Hole, μου άρεσε ο ήχος του και επιπλέον είμαι από ένα μέρος της νότιας Ιταλίας που ήταν ελληνική αποικία. Και το επίθετό μου είναι ελληνικό. Έκανα αρχαία ελληνικά στο σχολείο και πάντοτε με ενδιέφερε η ελληνική φιλοσοφία. Δεν έχω έρθει ποτέ, όμως, στην Ελλάδα. Θα είναι η πρώτη φορά που έρχομαι και είμαι πολύ ενθουσιασμένη». 

Με αφορμή το σχόλιό της για την εμπειρία της με το πρώην σχήμα της, υπάρχει κάτι που την ενοχλεί στη μουσική σκηνή τελευταία;

«Υπάρχουν πράγματα που με κουράζουν, όπως τα βαρετά podcast που είναι παντού ή ο κόσμος που μιλάει μόνο για τον εαυτό του ή μόνο για τη μουσική. Είναι σαν να μιλάς μόνο για το σεξ – όταν μιλάει κανείς μόνο γι’ αυτό καταφέρνει να μειώσει τον ενθουσιασμό μου, ενώ λίγες σωστές λέξεις μου εξάπτουν την επιθυμία. Η μουσική και η τέχνη γενικότερα πρέπει να αφήνουν χώρο στη φαντασία». 

System Olympia at Phonica Record Store Day 2023

https://systemolympia.bandcamp.com/

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Βιβλίο / «Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Μια από τις πιο κουίρ και τολμηρές φωνές στην ελληνική μουσική κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο βιβλίο από τις εκδόσεις του βιβλιοπωλείο Arsenale που βρίσκεται στην Ανάφη.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Radio Lifo / Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Δημιουργεί πρότυπα η τραπ μουσική; Έχει κάνει -έστω παραδόξως- κάτι καλό στην ελληνική κοινωνία; Πόσο επικίνδυνο είναι να ακούμε σήμερα έναν πολιτικό να ζητά την ποινικοποίηση ενός μουσικού είδους; Ο Τάσος Μπρεκουλάκης και η Βάνα Κράβαρη συζητούν για το αν και κατά πόσο η τραπ ευθύνεται για την αύξηση της βίας των ανηλίκων.
THE LIFO TEAM
CHECK Βέρντι

Σαν Σήμερα / Βίβα Βέρντι: Ο μεγάλος συνθέτης που κάποιοι του είπαν ότι θα γινόταν μια μετριότητα

Στις 10  Οκτωβρίου 1813 γεννήθηκε ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι, ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς συνθέτες όπερας στην Ιταλία και στον κόσμο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Μουσική / «Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Από την υπόγεια Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’70 μέχρι την τωρινή καμπάνια της Gucci και την τσάντα με το όνομά της, η τραγουδίστρια των Blondie παραμένει αντισυμβατική και ακαταμάχητη.
THE LIFO TEAM
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπελαφόν: «Έχω όρεξη να ξαναγίνει lyrical το παιχνίδι» ή Μπελαφόν: «Το "Multiverse" είναι οι διάφορες πτυχές του εαυτού μου» ή Ο Μπελαφόν μάς ανοίγει τις πύλες για το Multiverse 

Μουσική / Μπελαφόν: «Οι μισοί ράπερ στην Ελλάδα δεν ξέρουν ακριβώς τι πολίτευμα έχουμε»

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του δίσκου με τίτλο «Multiverse», ο Μπελαφόν ξεδιπλώνει αποκλειστικά κάθε πτυχή του πολυσύμπαντος γύρω από τον ίδιο, το ραπ αλλά και τα κόμικς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν είχαμε ακολουθήσει την κατεύθυνση που μας υπέδειξε ο Μάνος Χατζιδάκις, θα ήμασταν σήμερα μια διαφορετική χώρα»

Μουσική / Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν είχαμε ακολουθήσει όσα μας υπέδειξε ο Μάνος Χατζιδάκις, θα ήμασταν μια διαφορετική χώρα»

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ερμηνεύει τριάντα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι στο Ηρώδειο, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του Γιώργου Χατζιδάκι. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη «Μυθολογία» στο πρώτο μέρος και αρκετά από τα πιο γνωστά τραγούδια του μεγάλου δημιουργού στο δεύτερο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Μπετόβεν υποκλίθηκε στον Μότσαρτ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Μπετόβεν υποκλίθηκε στον Μότσαρτ

Η Ματούλα Κουστένη ξύνει την επιφάνεια της ιδιοφυούς σύνθεσης του κοντσέρτου για πιάνο και ορχήστρα αρ.3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37 και αποκωδικοποιεί σαράντα λεπτά μαγείας, ομορφιάς και «μπετοβενικής» μαεστρίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ