Η Ενάτη του Μπετόβεν

Η Ενάτη του Μπετόβεν Facebook Twitter
0

Η Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα, το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Ίδρυμα Europamusicale και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνδιοργανώνουν στις 28 Φεβρουαρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μία μεγάλη εορταστική συναυλία, με αφορμή την Ελληνική Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι εξέχοντες λυρικοί καλλιτέχνες διεθνούς ακτινοβολίας, Μυρτώ Παπαθανασίου, Ανν-Κατρίν Ναϊντού, Μάρκους Σαίφερ, Ράινχαρντ Χάγκεν, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και η Χορωδία της Συμφωνικής της Βαμβέργης θα παρουσιάσουν, υπό την μουσική διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου, τη μεγαλειώδη Ενάτη Συμφωνία του Μπετόβεν. Η συναυλία, που υποστηρίζεται οικονομικά από το Υπουργείο Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, φιλοδοξεί να είναι ένα μήνυμα θερμού χαιρετισμού της Γερμανίας προς την Ελλάδα και ταυτοχρόνως μία υπενθύμιση ότι οι δύο χώρες μοιράζονται υψηλές πολιτιστικές αξίες. Στόχος και του ιδρύματος Europamusicale είναι να καταδεικνύει ότι ο πολιτισμός αποτελεί βασικό συνεκτικό συστατικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμβολο των υψηλότερων ιδανικών της ανθρωπότητας και της συναδέλφωσης των λαών, η Ενάτη Συμφωνία του Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν είναι κυρίως γνωστή για το μεγαλειώδες της φινάλε, βασισμένο στην Ωδή στην Χαρά του μεγάλου Γερμανού ποιητή και δραματουργού Φρήντριχ Σίλλερ. Η μουσική της συνόδευσε σημαδιακές, «χαρμόσυνες» στιγμές της Ιστορίας και της Τέχνης, αλλά συχνά έγινε αντικείμενο καπήλευσης από ολοκληρωτικά καθεστώτα, που θέλησαν μάταια να οικειοποιηθούν τη δύναμη του οράματός της· όμως, ακριβώς χάρη στην αυθεντική αυτή δύναμη, η Ενάτη φτάνει ως τις μέρες μας ως μία από τις υψηλότερες κατακτήσεις του ανθρώπινου πνεύματος, ανυπέρβλητη παρακαταθήκη ομορφιάς και αλήθειας.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ