Πώς η Charlotte De Witte έγινε η πιο διάσημη γυναίκα DJ του πλανήτη

Πώς η Charlotte De Witte έγινε η πιο διάσημη γυναίκα DJ του πλανήτη Facebook Twitter
DJ, remixer, παραγωγός, ιδιοκτήτρια δισκογραφικής και event organizer, η Charlotte de Witte είναι ένα φαινόμενο της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας που δούλεψε σκληρά και έκανε τις σωστές επιλογές.
0

Όταν τη συναντήσεις από κοντά, η πρώτη, αυτόματη αντίδραση είναι ότι νιώθεις λίγο starstruck, την εμφανή αμηχανία του «αυτήν τη στιγμή μιλάω σε κάποια που είναι διάσημη».

Αυτό είναι απόλυτα δικό σου όμως, εκείνη δεν κάνει κάτι για να σε φέρει σε αυτήν τη θέση. Λίγα λεπτά μετά ο πάγος σπάει, το αυτόματο συναίσθημα που προκαλεί η παρουσία της έχει διαδεχθεί μια άλλη αύρα – στέκεσαι μπροστά σε ένα πανύψηλο, χαμογελαστό νέο κορίτσι που περιφέρει με χάρη μια τελείως εφηβική ενέργεια, με τη φαρδιά της μπλούζα, τα ατημέλητα μαλλιά και τα άνετα αθλητικά παπούτσια. Η πραγματικότητα, όμως, παραμένει: μόλις γνώρισες μία από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες στον χώρο του DJing παγκοσμίως. 

Η Charlotte de Witte γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Βέλγιο και στην εφηβεία της ξεκίνησε να πηγαίνει στα κλαμπ και στα ρέιβ πάρτι που διοργανώνονταν στην πόλη της, τη Γάνδη. Η ίδια θυμάται με νοσταλγία την εποχή που οι ηλεκτρονικοί ήχοι και ρυθμοί άρχισαν να παίρνουν μια άλλη διάσταση μέσα της, με αποτέλεσμα να αποφασίσει να ασχοληθεί με την ηλεκτρονική μουσική. Το 2010 ξεκινάει να παίζει μουσική ως electro DJ κυρίως σε άδεια μαγαζιά ή στις μικρές παρέες των φίλων της που ήταν οι No1 φαν της από την πρώτη μέρα. Σχεδόν ταυτόχρονα αρχίζουν οι πειραματισμοί της στον χώρο της παραγωγής.

Η Charlotte κατηγορήθηκε ότι τα πήγε πολύ καλά πολύ γρήγορα. Αλλά εκείνη δεν σταματούσε να παλεύει, να κάνει αυτό που αγαπά, ακόμη και όταν δεν ήταν εύκολο. «Το πιο δύσκολο κομμάτι της καριέρας μου ήταν να κάνω τους ανθρώπους να με πάρουν στα σοβαρά».

Η αποφασιστικότητά της ανταμείβεται αμέσως, αφού το 2011 κερδίζει σε έναν διαγωνισμό για DJs που διοργάνωσε ο ραδιοφωνικός σταθμός Studio Brussel με έπαθλο την εμφάνισή της, ως warm-up act, στο πασίγνωστο Tomorrowland. Προφητικό; Προοίμιο μιας τεράστιας καριέρας; Κυριολεκτικό warm-up για όλα αυτά που θα ακολουθούσαν; Σε πρακτικό επίπεδο, αυτή της η εμφάνιση ξεκίνησε να προκαλεί το έντονο ενδιαφέρον των «σωστών» ανθρώπων της σκηνής αλλά και του κοινού.

Πώς η Charlotte De Witte έγινε η πιο διάσημη γυναίκα DJ του πλανήτη Facebook Twitter
Η Charlotte De Witte σε ένα dj set στην Αρχαία Μεσσήνη. Φωτ.: Andreas Simopoulos

Παράλληλα, η 19χρονη Charlotte αποφασίζει να αλλάξει το όνομά της σε Raving George, προσπαθώντας να «περάσει» στη συνείδηση του κοινού ως άνδρας, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να παλέψει τις αρνητικές προκαταλήψεις απέναντι στις γυναίκες DJs. «Δεν ήθελα να ξέρουν ότι είμαι γυναίκα παραγωγός μέχρι να με κλείσουν», αποκαλύπτει η ίδια. «Κάποια στιγμή σκέφτηκα είμαι DJ έξι χρόνια, όλοι ξέρουν ότι είμαι γυναίκα, γιατί χρειάζομαι ένα ανδρικό όνομα; Ήταν ανόητη ιδέα». Με το που αποφασίζει να χρησιμοποιήσει το πραγματικό της όνομα, ξεκινάει κανονικός χαμός. Κυκλοφορίες σε σημαντικές δισκογραφικές εταιρείες, κομμάτια που ξεχωρίζουν και παίζονται από όλ@, bookings που πολλαπλασιάζονται με ταχύτητα φωτός.

Αν η άνοδος της Charlotte ήταν εντυπωσιακή, εξίσου εντυπωσιακή ήταν και η αντίδραση που προκάλεσε αυτό το γεγονός. Πέρασε τις πρώτες μέρες της καριέρας της υπερασπιζόμενη τον εαυτό της, αναγκασμένη να αποδεικνύει συνεχώς ότι ασχολείται με αυτήν τη δουλειά επειδή της αρέσει πολύ η μουσική, όχι επειδή ήθελε την προσοχή ή επειδή της χαρίστηκε κάτι. Η Charlotte κατηγορήθηκε ότι τα πήγε πολύ καλά πολύ γρήγορα. Αλλά εκείνη δεν σταματούσε να παλεύει, να κάνει αυτό που αγαπά, ακόμη και όταν δεν ήταν εύκολο. «Το πιο δύσκολο κομμάτι της καριέρας μου ήταν να κάνω τους ανθρώπους να με πάρουν στα σοβαρά». Και τα κατάφερε.

Πλέον, η σκοτεινή, minimal και συχνά trancey techno της δημιουργεί παραλήρημα, όπου κι αν εμφανίζεται. Η ασταμάτητη ενέργειά της μέσα στο booth, ο τρόπος που παίζει αποτυπώνουν το χάρισμα της σύνδεσης με τον κόσμο που χορεύει μπροστά της σαν να μην υπάρχει αύριο – δεν έχει σημασία αν είναι δεκάδες, εκατοντάδες ή χιλιάδες, αν και το τελευταίο είναι το πιο σύνηθες.

Σε ένα άλλο επίπεδο, τη βρίσκω συγκινητική και πολύ διαβασμένη: η Charlotte αποτίνει έναν διαρκή φόρο τιμής στη βαριά και σημαντική ιστορία του Βελγίου στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής. Οι πιο υποψιασμένοι και ψαγμένοι ακροατές θα νιώσουν στα sets της την ενέργεια της Bonzai και της R&S Records να μπαίνουν σε ένα πανούργο, σύγχρονο χωνευτήρι, μαζί με τα απαραίτητα originals.

Το νέο EP της Charlotte de Witte

Η πραγματική επιτυχία της Charlotte de Witte, όμως, δεν αποτυπώνεται σε αυστηρά προσωπικό επίπεδο· αυτό το κορίτσι σήκωσε στην πλάτη του ολόκληρη τη σκηνή και την πήγε ένα μεγάλο βήμα πιο πέρα. Πέρασε στην ιστορία ως η πρώτη γυναίκα και techno καλλιτέχνιδα που έκλεισε το main stage του Tomorrowland το 2022 και ως η πρώτη γυναίκα που έκλεισε το 2023 το main stage του θρυλικού Movement στο Ντιτρόιτ στα 23 χρόνια παρουσίας του.

Το 2019 ήταν η δεύτερη DJ στη γενική κατάταξη αυτών που έπαιξαν στα περισσότερα φεστιβάλ, με 39 εμφανίσεις. Κοινώς, η Charlotte ήταν αυτή που αποκρυστάλλωσε την απαραίτητη παρουσία της techno στα main stages των μεγάλων, δημοφιλών και πιο «μαζικών» φεστιβάλ και σχεδόν εξίσωσε το εκτόπισμα (κάποιων) techno DJs με αυτό μεγάλων ονομάτων της σαφέστατα εμπορικότερης EDM.

Πώς η Charlotte De Witte έγινε η πιο διάσημη γυναίκα DJ του πλανήτη Facebook Twitter
Η πραγματική επιτυχία της Charlotte de Witte, όμως, δεν αποτυπώνεται σε αυστηρά προσωπικό επίπεδο, αυτό το κορίτσι σήκωσε στην πλάτη του ολόκληρη τη σκηνή και την πήγε ένα μεγάλο βήμα πιο πέρα. Φωτ.: Andreas Simopoulos

Το 2021, η δισκογραφική της, η KNTXT, ήταν ανάμεσα στις 30 πιο ανερχόμενες σε πωλήσεις ανεξάρτητα από το είδος, ανεβάζοντας στα στατιστικά όλο τον χώρο της techno. Το remix στο «The Age of Love» που έκανε μαζί με τον Enrico Sangiuliano πούλησε 500.000 κομμάτια στο Beatport, ήταν το best-selling track του 2021 και η ίδια φιγουράρει ανάμεσα στις 8 πιο ακριβοπληρωμένες γυναίκες DJs στον πλανήτη, με τους υπόλοιπους 92 να είναι άνδρες.

DJ, remixer, παραγωγός, ιδιοκτήτρια δισκογραφικής και event organizer, η Charlotte de Witte είναι ένα φαινόμενο της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας που δούλεψε σκληρά και έκανε τις σωστές επιλογές ώστε να βρεθεί στο σημείο που βρίσκεται σήμερα – τόσο ψηλά όσο της επιτράπηκε και της παραχωρήθηκε. Κι ας έχει ακόμη και σήμερα λίγο άγχος πριν βγει στη σκηνή. Η Charly, όπως τη φωνάζουν οι δικοί της άνθρωποι, θα συνεχίσει να ιδρώνει τη φανέλα (κυριολεκτικά) και να ανοίγει δρόμους για όλ@, χωρίς να απολογείται πια. Γιατί, όπως λέει κι εκείνη, «αυτή είμαι, μια γυναίκα που παίζει και κάνει μουσική και είμαι πολύ περήφανη γι’ αυτό, γαμώτο».

Age Of Love - The Age Of Love (Charlotte de Witte & Enrico Sangiuliano Remix)

Η Charlotte de Witte είναι η headliner της δεύτερης μέρας του φετινού Techniques (26/10). Περισσότερες πληροφορίες για το event εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ